Kolmiodraama. Miten toimisit?
Elikkä minulla noin kaksi kuukautta sitten päättyi pitkä parisuhde. Mies oli pettänyt ja minä katkaisin suhteen. Tämän jälkeen aloitin laastarisuhteen / friends with benefits suhteen hyvännäköisen ja ihanan miespuolisen ystävän kanssa. Molemmat sovittiin, että ollaan vapaita tapaamaan muita. No siinä kävikin sitten niin, että tämä mies alkoi tapailla ystävääni ja ystäväni halusi siirtyä seuraavalle asteelle parisuhteeseen miehen kanssa ja mies kertoi minulle. Ongelma tulee siitä, että siinä vaiheessa viimeistään tajusin, että olen rakastunut tähän ihanaan mieheen ja olen aikaisemmin menneisyydessä antanut ystävien poimia ensin yhteisiä ihastuksia, mutta tällä kertaa en tahdo vaan tahdon pitää tämän miehen itselläni, kuitenkin niin että ystävyys suhdekkin säilyisi, mutta en halua olla taas se matto mikä menneisyydessä olin joka antoi ystävien poimia parhaat ensin.
Miten te toimisitte tässä tilanteessa? Miten edetä?
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi taisit itkeä sen perään, että eksä on elämän ainoa rakkaus ja se pitää saada takaisin millä keinolla hyvänsä.
Sekoitat minut toiseen kysyjään, kun näitä ketjuja on täällä joka päivä vuoden ympäri. Eksäni oli täys m**kku. Tällä kertaa kun huomasin ketä todella haluan niin tällä kertaa minä otan hänet, suunnitelma on jo kiitos erään hyvän vinkin täältä. Tämä mies on ihana herrasmies, unelmamies 😍
Ap.
Melkoinen herrasmies kun panee kaveruksia samaan aikaan :D
Välillä kyllä hävettää, että miten sokeita kanssasisaret on rakastuessaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi taisit itkeä sen perään, että eksä on elämän ainoa rakkaus ja se pitää saada takaisin millä keinolla hyvänsä.
Sekoitat minut toiseen kysyjään, kun näitä ketjuja on täällä joka päivä vuoden ympäri. Eksäni oli täys m**kku. Tällä kertaa kun huomasin ketä todella haluan niin tällä kertaa minä otan hänet, suunnitelma on jo kiitos erään hyvän vinkin täältä. Tämä mies on ihana herrasmies, unelmamies 😍
Ap.
Välillä kyllä hävettää, että miten sokeita kanssasisaret on rakastuessaan :D
No osa on joo, sitten instagramissa hehkuttavat täydellistä parisuhde onnea, ja paras pätkä on siinä sitten jälkeen kun eroovat miehestä niin siinä vaiheessa kyllä luettelee kaikki, että "se p*** mun kaveriakin, täysi sika mu****" jne. Sitten kyllä huomataan kaikki ja ihmetellään että miten ei aikaisemmin tajunnu :D
Itse olen tälläinen poikatyttö aina ollut niin olen kyllä kanssa ihmetellyt, että miten sokeita osa muijista on ku rakastuu, vaikka äijä olis miten renttu tahansa.
Nuorempana poikatyttöys hävetti, mutta nyt vanhempana osaan arvostaa näitä asioita, että huomaan miehistä erilaiset puolet joille osa ns. normi naisista täysin sokaistuu, kun ihastuvat ja rakastuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko nyt olla jonkin aikaa yksin.
Minkähän perusteella?
Ap
Se olisi epäilemättä hyväksi kaikille muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Tämä nykyinen salarakkaat, julkkisten pettämällä julkisuuteen julkkikset, bb-talo, tempparit, love island yms. katsoen kasvanut sukupolvi on kyllä ihan mahdoton. Nykyään naisetkin avoimesti hakee fwb-suhteita. Maailma on mennyt ihan hulluksi. Ei ihme kun syntyvyys romahtaen laskee ja hoitosuhde, kun naiset haluavat nauttia elämästä ja mahdollisimman monista miehistä ja nykyään oikein kehuvat kenet ovat iskeneet. Hyvin harvaa enää se ns. tylsempi vauva arki kiinnostaa, kun vaihtoehtona on itsekeskeinen matkustelu ja irtosuhteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkähän perusteella?
Ap
Ihan jo sana laastari särähti korvaan. Vaikutat olevan jotenkin pihalla elämässäsi miesten takia ja siksi yksinolo olisi paras ratkaisu. Saisit miettiä rauhassa mitä haluat.
Ketju täynnä naisena esiintyviä miehiä, ihan vaan jotta saavat huudella "naisten logiikkaa". Höpö höpö kukaan 21-vuotias ei puhu jostain TANSSIAISISTA tai kuvittele että fwb-suhde olisi tae parisuhteesta. Aivan uskomatonta pas kaa. Keksikää parempia naisvihaprovoja, tämä ei ole edes viihdyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Tämä nykyinen salarakkaat, julkkisten pettämällä julkisuuteen julkkikset, bb-talo, tempparit, love island yms. katsoen kasvanut sukupolvi on kyllä ihan mahdoton. Nykyään naisetkin avoimesti hakee fwb-suhteita. Maailma on mennyt ihan hulluksi. Ei ihme kun syntyvyys romahtaen laskee ja hoitosuhde, kun naiset haluavat nauttia elämästä ja mahdollisimman monista miehistä ja nykyään oikein kehuvat kenet ovat iskeneet. Hyvin harvaa enää se ns. tylsempi vauva arki kiinnostaa, kun vaihtoehtona on itsekeskeinen matkustelu ja irtosuhteet.
Joo ihan kauheaa että naiset haluavat nauttia elämästä ja seksuaalisuudestaan, ja vielä matkustella päälle! Takaisin hellan ääreen synnytyskoneeksi!!!
Vierailija kirjoitti:
Ketju täynnä naisena esiintyviä miehiä, ihan vaan jotta saavat huudella "naisten logiikkaa". Höpö höpö kukaan 21-vuotias ei puhu jostain TANSSIAISISTA tai kuvittele että fwb-suhde olisi tae parisuhteesta. Aivan uskomatonta pas kaa. Keksikää parempia naisvihaprovoja, tämä ei ole edes viihdyttävä.
Katsoppa muutama jakso vaikka Temptation Island Suomea niin viimeistään uskot, että juuri tälläisiä naiiveja nuoria naisia on olemassa, jotka ajattelevat juuri näin. Tosin ihan yhtälailla on tälläisiä naiiveja nuoria miehiäkin. Itse en ketjusta ole kyllä mitään naistenvihaa haistanut vaan sitä, että nuorena rakastuneena voi olla hyvinkin naiivi ja sokaistua. Kyllä minä nuoruudessa tunsin ihan samanlaisia ihmisiä, niin naisia kuin miehiä. Joillakin kestää pitempään kasvaa aikuisiksi ja kypsyä. Alkaa olla jo aika kulunut jopa naisen näkökulmasä tuo miesten ja naisten joilla ei ole elämää provo että joka ketju täällä olisi jotain "naisvihaa". Keksikäähän jotain uutta jo.
Nuorena sitä ei ole niin fiksu kuin aikuisempana, jokaisen matka kestää oman aikansa. Ap:n kannattaisi olla kyllä hetki yksin ennen kuin katkoo ystävä suhteenkin vain sen takia, että fb rupesikin kiinnostaa kun ystäväkin kiinnostu tästä. Aika selkeä kuvio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Joo ihan kauheaa että naiset haluavat nauttia elämästä ja seksuaalisuudestaan, ja vielä matkustella päälle! Takaisin hellan ääreen synnytyskoneeksi!!!
Hyvin tiivistetty. Me naiset ei todellakaan olla mitään velvoitettuja synnytyiskoneita vaan meillä on oikeus elää just sellainen elämä kun halutaan. Kaikki ei halua parhaita vuosiaan käyttää kotona lapsien kasvatukseen. Se ei ole kaikkien unelma. Toisista on jännittävämpää ja mukavempaa tehdä jotain muuta.
Ap, jos oikeasti olet rakastunut niin keskustele ystäväsi kanssa, mutta mieti tarkkaan voisiko kyse olla vain siitä, että kiinnostuit miehestä, koska kaverisikin kiinnoistui hänestä? Ei olisi minun 28-vuotiaan elämän aikana ensimmäinen kerta, kun jollekkin olen huomannut näin käyvän ja se ei ole aitoa rakkautta. Ja mieshän se lopulta itse päättää haluaako edes parisuhteeseen kanssasi. Erittäin epätodennäköistä että muiden kanssa paneskelisi ja suunnittelisi suhdetta toiseen jos olisi tunteita sinua kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kuukautta sitten päättyi parisuhde ja nyt jo sulla fwb-mies, johon olet oivaltanut rakastuneesi. Tämä mies on nyt ihastunutkin ystävääsi ja ystäväsi on myös ihastunut mieheen. Aika hengästyttävää tahtia asiat tuntuvat tapahtuvan elämässäsi. Voisi luulla, että elät Kaunareiden käsikirjoitusta todeksi.
Mies ja ystäväsi ovat ihastuneet. Sinä olit vain huvitus ja pano. Mitään ei ole tehtävissä, jos mies olisi rakastunut sinuun niin hän ei olisi alkanut suhteeseen kaverisi kanssa.
Tämä. Ap ei tunnut ymmärtävän, että ei tässä ole mitään tehtävissä. Miehelle olit vain viihdykettä ja joku jota panna, kunnes mies löytää sen jonka haluaa ja nyt löysi. Jos miehellä olisi tunteita sinua kohtaan niin hän todellakaan olisi muita pannut vaikka lupa olisikin ollut. Ja kaikki vielä meni yhteisten pelisääntöjen mukaan mitä olitte sopineet. Ole nyt suoraselkäinen ja noudata sopimusta minkä sovittekin. Ei auta muuta kuin hyväksyä tilanne ja ehkäpä kannattaisi olla nyt jonkin aikaa yksikseen ja käydä asioita mielessä läpi sen sijaan että taas ettisit fwb-laastarisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että haluat miehen vain, koska siitä tuli nyt kilpailu ja hän on palkinto. Et halua luopua saavutetuista eduista. Jos nyt saat napattua miehen luultavasti kyllästyt jonkin ajan päästä ja kaverikin on sitten jo menetetty. Ilman kaverisi kiinnostusta tästä samasta hepusta jatkaisit tyytyväisenä fb hommaa ja katselisit muita miehiä. Eli pohdi nyt ihan alkuun omat motiivisi tässä ennen kun pilaat kaverisuhteita yms.
Itsellekkin tuli mieleen juuri tuo. Elä nyt Ap ala kaveruussuhdetta tuhoamaan hetken mielijohteiden takia. Miehiä tulee ja menee, mutta hyviä ystäviä ei kannata miesten takia uhrata. Se on paljon todennäköisempää että kiinnostus heräsi, kun kilpailu tilanne syntyi ja edellisestä erosta tunteet vielä pinnalla. Se ei hyvin pääty jos nyt yrität pelailla tätä miestä itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että minun taas pitäisi elämässä antaa ystävien viedä yhteiset ihastukset minun nenän edestä? EN PYSTY. PISTE
Kai se mies itse päättää kumman haluaa vai haluaako kumpaakaan. Puhut aivan kuin kyseessä olisi esine jonka molemmat haluaa omistaa
Meillä piti olla mieheni kanssa vst suhde.
N kk päästä muutettiin yhteen.
Jos miehesi haluaisi sinun kanssa enemmän, hän myös tekisi. Kun on jo panosuhde, siitä saa helposti myös enemmän.
Et menetä mitään, kun kerrot miehelle sinä haluat enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että minun taas pitäisi elämässä antaa ystävien viedä yhteiset ihastukset minun nenän edestä? EN PYSTY. PISTE
Kai se mies itse päättää kumman haluaa vai haluaako kumpaakaan. Puhut aivan kuin kyseessä olisi esine jonka molemmat haluaa omistaa
Miehiä on ollut iät ja ajat helppo manipuloida alapäällä. He tekevät mitä vain jos saavat vastapalvelukseksi...
Ap, olisin nyt radikaalin rehellinen itselleni ja miettisen hetken ennen kuin toimisin.
Oletko varma, että suhde lähtee terveeltä pohjalta? Voitko luottaa mieheen täysillä, kun et ole selvittänyt edellisen suhteen pettämiskriisiä, ja siitä hyppäät tilanteeseen, jossa olet nyt kilpailussa toisen naisen kanssa? Ehkä pääsi on järkeillyt että jos nyt "voitat" ei sinua enää petetä. Ihan kun haluaisit nyt tällä todistaa itsellesi, että kyllä miehet valitsevat sinut ennen muita naisia varsinkin kun aiemmin et ole vastaavassa tilanteessa kilpaillut ja tunteet syttyivät vasta kun kaverisi oli myös kisaamassa miehestä.
Lisäksi tuon miehen käytöksestä: hän on valinnut panna kahta ystävää, joten hän ei luultavasti välitä siitä, mitä saattaisi aiheutua näiden kahden ystävyyssuhteelle hänen tekojensa seurauksista. Olisi helppo vaikka Tinderistä hommata tuntemattomia naisia, mutta ei. Ensimmäisenä tulee mieleen itsekkyys eikä herrasmiesmäisyys. Mukakohteliailla pinnallisilla tavoilla on helppo piilottaa itsekeskeinen maailma. Koska suurin pettämistä estävä tekijä on mukava luonne ja muiden tunteista välittäminen, onko ihan rehellisesti mies nyt mielestäsi sellainen? Muista, että kuka tahansa voi käyttää kohteliaita "herrasmiehen" sanoja ja selitellä, mutta käytös selittyy asenteilla eli sillä mitä päässä liikkuu oikeasti.
Lisäksi jos jatkat nyt ilman että käsittelet edellistä suhdetta, jäät paitsi henkisestä kasvusta, tilaisuudesta löytää itsesi, siitä kuuluisasta omasta ajasta ja energian suuntaamisesta sinuun. Voit löytää unelmatyöpaikan, valmistua koulusta, kasvaa ihmisenä mutta tuollaiset draamamiehet imevät ajatuksesi, aikasi, tunteesi ja aiheuttavat lopulta vain pahaa mieltä ja toisen särkyneen sydämen, pahimmassa tapauksessa itsetunnon romahtamisen. Lisäksi voit jäädä paitsi vielä paremmista miehistä kun säädöt energiasyöppöjen kanssa.
Sodassa ja rakkaudessa ei sääntöjä tunneta, eli taistele kaikella hänestä, jos koet että kyseessä voi olla elämäsi rakkaus. Elä jää siksi joka antaa aina muiden naisten viedä miehet, varsinkin jos rakkaus kyseessä.
Miten toimisit?
Pan kaa sitä jäbää vuoronperään. Jos muna väsyy, antakaa hetki levätä. Kun kyllästytte, etsikää uusi joko omaksi tai yhteiseksi. Unohtakaa draama.
Täti.
Missä tälläisiä miehiä on jotka voi poimia itselleen ensiksi ehtivä? Löytyykö heitä parhaiten näin syksyllä vai onko sato korjattavissa ympäri vuoden?
Saatan olla väärässäkin mutta olen aina elänyt uskossa että myös miehillä on tunteet eli tässä ei ratkaise vain se mitä sinä haluat.
Siitä onkin tovi kun tätä keski-ikäistä tätiä on viimeksi sanottu nuorukaiseksi :D Mutta voi olla että liikun erilaisissa piireissä, kun en ole koskaan moiseen törmännyt.