Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolmiodraama. Miten toimisit?

Vierailija
02.09.2021 |

Elikkä minulla noin kaksi kuukautta sitten päättyi pitkä parisuhde. Mies oli pettänyt ja minä katkaisin suhteen. Tämän jälkeen aloitin laastarisuhteen / friends with benefits suhteen hyvännäköisen ja ihanan miespuolisen ystävän kanssa. Molemmat sovittiin, että ollaan vapaita tapaamaan muita. No siinä kävikin sitten niin, että tämä mies alkoi tapailla ystävääni ja ystäväni halusi siirtyä seuraavalle asteelle parisuhteeseen miehen kanssa ja mies kertoi minulle. Ongelma tulee siitä, että siinä vaiheessa viimeistään tajusin, että olen rakastunut tähän ihanaan mieheen ja olen aikaisemmin menneisyydessä antanut ystävien poimia ensin yhteisiä ihastuksia, mutta tällä kertaa en tahdo vaan tahdon pitää tämän miehen itselläni, kuitenkin niin että ystävyys suhdekkin säilyisi, mutta en halua olla taas se matto mikä menneisyydessä olin joka antoi ystävien poimia parhaat ensin.

Miten te toimisitte tässä tilanteessa? Miten edetä?

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä olette? Kuulostaa kyllä sanalla sanoen keskenkasvuiselta pyytää jotain "strategiaa", jolla saisit ikään kuin huijattua tai puhuttua tämän miehen itsellesi.

Aikuisten ihmissuhteissa tuollainen pelaaminen on alhaista. Suhteet voivat kyllä muuttua kasuaaleista seksisuhteista joksikin suuremmaksi, mutta silloin ainoa keino on puhua asianosaisten kanssa rehellisesti tilanteesta. Millään peliliikkeellä et voi tässä päästä minnekään.

Kuulostaa myös oudolta, että sinä ja kaverisi ikään kuin voisitte päättää miehen kohtalosta. Mies päättää tunteistaan itse.

Kuvitelkaapa tilanne toisinpäin: kaksi miestä puhuisi naisesta kuin myynnissä olevasta autosta ja suunnittelisi "hankintasuunnitelmaa" naiselta kysymättä. Mikä huuto siitä syntyisi! Ei ole ok näinkään päin.

Molemmat ollaan 21 vuotiaita, mies on 23v. En kyllä ymmärrä miten ikä liittyy tähän asiaan mitenkään?

Pakkohan tässä on vähän pelata, että saa haluton lopputuloksen, kun on niin monta tekijää ja haluan että kaikki päättyy kaikkien osalta hyvin. Oletko koskaan kokenut tilannetta, että olet tajunnut että haluatkin miehen joka on valumassa ystävällesi? Voin sanoa että tuntuu painajaiselta. Ja jos saan tämän ystävän kanssa sovittua niin enköhän tuon miehen saa itselleni parisuhteeseen, jos hän jo kerran on ollut minun kanssa fwb-suhteessa. Eikai hän minun kanssa olisi intiimisti, jos ei olisi parisuhteeseen valmis?

Ap.

Ai ei miehet pane naisia joiden kanssa ei olisi valmiita suhteeseen. Minä ainakin panen.

Mutta joo, olet tosi nuori vielä, se selittää tätä sekoilua kyllä.

Selkärangatonta se, että p**ee toisen kanssa ja antaa ymmärtää että on kiinnostunut, mutta ei kuitenkaan ole parisuhteeseen valmis. Kuulostaa naisen hyväksikäytöltä mihin ei ole mitään oikeutta!

Itsehän ap nainen oli fwb-suhteeseen suostunut. Nyt haluaakin miehen kokonaan itselleen, kun ystävä kiinnostui miehestä ja hänestä tulikin nyt kilpailu ja mies on palkinto mikä pitää saada.

Vierailija
42/111 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi taisit itkeä sen perään, että eksä on elämän ainoa rakkaus ja se pitää saada takaisin millä keinolla hyvänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi taisit itkeä sen perään, että eksä on elämän ainoa rakkaus ja se pitää saada takaisin millä keinolla hyvänsä.

Sekoitat minut toiseen kysyjään, kun näitä ketjuja on täällä joka päivä vuoden ympäri. Eksäni oli täys m**kku. Tällä kertaa kun huomasin ketä todella haluan niin tällä kertaa minä otan hänet, suunnitelma on jo kiitos erään hyvän vinkin täältä. Tämä mies on ihana herrasmies, unelmamies 😍

Ap.

Vierailija
44/111 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, 29-v "mummona" ja monta vastaavaa ihmissuhdedilemmaa läpikäyneenä kerron, että kyllä sellaisia nuorehkoja miehiä on paljon, jotka mielellään panevat vaikkei syvempää kiinnostusta naiseen löydy, ja myös kiinnostuvat välillä tunnetasolla muistakin naisista vaikka se panosuhde olisi samaan aikaankin päällä. Ikäsi perusteella olet kovin nuori - tuskin täällä tarkoitetaan että olisit typerä tai mitään, mutta naiivi siinä mielessä, että vaikutat olettavan toisten ihmisten tunteista liikoja. Etene maltilla.

Vierailija
45/111 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, miksi haluaisit miehen, joks tapailee muita??

Vierailija
46/111 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi, miksi haluaisit miehen, joks tapailee muita??

Rakkaus ei kohdetta katso järjellä, ihminen rakastuu keneen rakastuu

Vierailija
47/111 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sovit miehen kanssa, että pelkältä kaveripohjalta ja niin hän toimi. Nyt kun ystäväsi on ihastunut mieheen sinä yhtäkkiä haluat saman miehen myös omaksesi. Aika ristiriitaista.

Ei kannata tehdä sopimuksia, joista ei itse halua pitää kiinni.

Sama tilanne. Naisen kanssa tekee aina väärin, tahtoipa nainen nimi tahansa, niin jos sitä noudattaa = nainen ei tykkää, jos ei noudata = nainen ei tykkää.

Naisten logiikka, se on vaan yli minun ymmärrykseni. Onko se liian vaikeaa pitää kiinni sovitusta sopimuksesta? Miesten maailma on niin paljon yksinkertaisempi.

Vierailija
48/111 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekoitat minut toiseen kysyjään, kun näitä ketjuja on täällä joka päivä vuoden ympäri. Eksäni oli täys m**kku. Tällä kertaa kun huomasin ketä todella haluan niin tällä kertaa minä otan hänet, suunnitelma on jo kiitos erään hyvän vinkin täältä. Tämä mies on ihana herrasmies, unelmamies 😍

Ap.

Unelmamiehesi on muiden kanssa? Vieläpä ystäväsi? Naiset...

Vierailija
49/111 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, 29-v "mummona" ja monta vastaavaa ihmissuhdedilemmaa läpikäyneenä kerron, että kyllä sellaisia nuorehkoja miehiä on paljon, jotka mielellään panevat vaikkei syvempää kiinnostusta naiseen löydy, ja myös kiinnostuvat välillä tunnetasolla muistakin naisista vaikka se panosuhde olisi samaan aikaankin päällä. Ikäsi perusteella olet kovin nuori - tuskin täällä tarkoitetaan että olisit typerä tai mitään, mutta naiivi siinä mielessä, että vaikutat olettavan toisten ihmisten tunteista liikoja. Etene maltilla.

Itse en ymmärrä nykynuoria, että miksi te naisen alut edes suostutte tälläisiin suhteisiin missä olette miesten panopuina eikä tunteet mukaan kuulu. Vai onko salarakas lapsuuden idolit, bb-talot, tempparit ja muut sarjat saaneet nykynaisista samanlaisia kuin miehistäkin että pan**** kaikkea kiinnostavaa mikä liikkuu.

Vierailija
50/111 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat tekstisi perusteella hivenen kärkkäältä ja draamanhakuiselta, mutta kuvitellen tilanteessasi itse ollessani varmaan kertoisin miehelle tunnustellen ja varovaisesti omista mietteistäni. Ei siinä mitään voi menettääkään, ja saisin tietää miehen näkemyksen itsestäni, että onko ylipäätään mitään toivoa. Ja koska olitte kuitenkin etukäteen sopineet tämän fwb-järjestelyn, niin ei mies tai ystäväsi tee mitään väärää. Ainakin ajattele askelta pidemmälle ennen kuin rähjäät tai draamailet kenellekään osapuolelle.

Kiitos vinkistä. Oli tähän mennessä paras 'toimintasuunnitelma' edetä. Tälläiselle insinööri-naiselle sopii oikein hyvin, että saa muiden näkemyksiä miten toimia tarkalleen.

Olen elämässä niin monesti antanut muiden ystävien ja naisten mennä minun edelle ja olen kiltisti jäänyt taakse ja tyytynyt osaani jo ala-asteen ensimmäisistä tanssiaisista asti ja kun siihen yhdistetään tämä rakastuminen niin väkiselläkin tässä pinna kiristyy vaikka en muuten mikään draamakuningatar olekkaan. En aina vaan halua jäädä kakkoseksi ja siksi joka korjaa tähteet, kun tiedän että ansaitsen enemmän.

Ap.

Aika nopeasti olet valmistunut, jos jo 21-vuotiaana insinööri? No, ehkä tarkoitit opiskelevasi alaa.

Vierailija
51/111 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä olette? Kuulostaa kyllä sanalla sanoen keskenkasvuiselta pyytää jotain "strategiaa", jolla saisit ikään kuin huijattua tai puhuttua tämän miehen itsellesi.

Aikuisten ihmissuhteissa tuollainen pelaaminen on alhaista. Suhteet voivat kyllä muuttua kasuaaleista seksisuhteista joksikin suuremmaksi, mutta silloin ainoa keino on puhua asianosaisten kanssa rehellisesti tilanteesta. Millään peliliikkeellä et voi tässä päästä minnekään.

Kuulostaa myös oudolta, että sinä ja kaverisi ikään kuin voisitte päättää miehen kohtalosta. Mies päättää tunteistaan itse.

Kuvitelkaapa tilanne toisinpäin: kaksi miestä puhuisi naisesta kuin myynnissä olevasta autosta ja suunnittelisi "hankintasuunnitelmaa" naiselta kysymättä. Mikä huuto siitä syntyisi! Ei ole ok näinkään päin.

Molemmat ollaan 21 vuotiaita, mies on 23v. En kyllä ymmärrä miten ikä liittyy tähän asiaan mitenkään?

Pakkohan tässä on vähän pelata, että saa haluton lopputuloksen, kun on niin monta tekijää ja haluan että kaikki päättyy kaikkien osalta hyvin. Oletko koskaan kokenut tilannetta, että olet tajunnut että haluatkin miehen joka on valumassa ystävällesi? Voin sanoa että tuntuu painajaiselta. Ja jos saan tämän ystävän kanssa sovittua niin enköhän tuon miehen saa itselleni parisuhteeseen, jos hän jo kerran on ollut minun kanssa fwb-suhteessa. Eikai hän minun kanssa olisi intiimisti, jos ei olisi parisuhteeseen valmis?

Ap.

Ai ei miehet pane naisia joiden kanssa ei olisi valmiita suhteeseen. Minä ainakin panen.

Selkärangatonta se, että p**ee toisen kanssa ja antaa ymmärtää että on kiinnostunut, mutta ei kuitenkaan ole parisuhteeseen valmis. Kuulostaa naisen hyväksikäytöltä mihin ei ole mitään oikeutta!

Itsehän ap nainen oli fwb-suhteeseen suostunut. Nyt haluaakin miehen kokonaan itselleen, kun ystävä kiinnostui miehestä ja hänestä tulikin nyt kilpailu ja mies on palkinto mikä pitää saada.

Tämä! mikä ihme siinä on, että oikeasti sinkku mies kiinnostaa heikosti? No,hänessähän on oltava jotain vikaa koska on sinkku. Sitten jos saman miehen status muuttuu, ja alkaa kulkemaan tyttöystävä käsipuolessa niin johan neitoja kiinnostaa, tulee silmäniskua ja flirttiä, jo olisi vientiä!

Hänellä on tyttöystävä,hänellä on siis oltava hyviä ominaisuuksia koska kelpaa muillekin!

Vierailija
52/111 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Tämä! mikä ihme siinä on, että oikeasti sinkku mies kiinnostaa heikosti? No,hänessähän on oltava jotain vikaa koska on sinkku. Sitten jos saman miehen status muuttuu, ja alkaa kulkemaan tyttöystävä käsipuolessa niin johan neitoja kiinnostaa, tulee silmäniskua ja flirttiä, jo olisi vientiä!

Hänellä on tyttöystävä,hänellä on siis oltava hyviä ominaisuuksia koska kelpaa muillekin!

Miehen status  voi muuttua. Itsekkään en olisi ennen koskenut pitkällä tikullakaan yhteen mieheen, mutta hän alkoi menestyä jääkiekossa ja olla haluttua seuraa niin oma mielenkiintoni heräsi myös.

Vierailija
53/111 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Duecorso kirjoitti:

No jos "en pystyisi" olemaan ilman tätä miestä, niin kertoisin suoraan sekä miehelle, että ystävälleni olevani näin rakastunut. Ystävä varmastikin ymmärtää ja mies tehköön oman ratkaisunsa. Jos ei tuntisi samoin minua kohtaan tai haluaisi silti pitää jotain sivusuhteita, niin sitten ei auttaisi, kun unohtaa koko ukko 🤷

Miehelle asian voisinkin sanoa, mutta tunnen tämän ystäväni ja hän ei taistelematta miehestä luovu ja on joskus jopa ollut suoranaisissa kissatappeluissa yökerhoissa miehestä missä on hiuksista revitty yms.. Sanotaan vielä näin, että hän on malli esimerkki naisen logiikka naisesta, että miten tälläiselle saisi asian selitettyä niin että jättäisi miehen minulle?

Ap

Tämä on miehen tekemä provo, kukaan nainen ei puhu noin alentavan tylysti naisista.

Vierailija
54/111 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat tekstisi perusteella hivenen kärkkäältä ja draamanhakuiselta, mutta kuvitellen tilanteessasi itse ollessani varmaan kertoisin miehelle tunnustellen ja varovaisesti omista mietteistäni. Ei siinä mitään voi menettääkään, ja saisin tietää miehen näkemyksen itsestäni, että onko ylipäätään mitään toivoa. Ja koska olitte kuitenkin etukäteen sopineet tämän fwb-järjestelyn, niin ei mies tai ystäväsi tee mitään väärää. Ainakin ajattele askelta pidemmälle ennen kuin rähjäät tai draamailet kenellekään osapuolelle.

Kiitos vinkistä. Oli tähän mennessä paras 'toimintasuunnitelma' edetä. Tälläiselle insinööri-naiselle sopii oikein hyvin, että saa muiden näkemyksiä miten toimia tarkalleen.

Olen elämässä niin monesti antanut muiden ystävien ja naisten mennä minun edelle ja olen kiltisti jäänyt taakse ja tyytynyt osaani jo ala-asteen ensimmäisistä tanssiaisista asti ja kun siihen yhdistetään tämä rakastuminen niin väkiselläkin tässä pinna kiristyy vaikka en muuten mikään draamakuningatar olekkaan. En aina vaan halua jäädä kakkoseksi ja siksi joka korjaa tähteet, kun tiedän että ansaitsen enemmän.

Ap.

Aika nopeasti olet valmistunut, jos jo 21-vuotiaana insinööri? No, ehkä tarkoitit opiskelevasi alaa.

AMK-insinööri voi hyvinkin olla, jos vähänkin ahkera. Dippa-insinööriksi olisi kyllä saanut olla super ahkera että 21v on jo valmistunut. Mahdollista molemmat kuitenkin.

Vierailija
55/111 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkkinä että ei kannata vauva.fi foorumilta kysyä neuvoa ja varsinkaan kuunnella niitä. Täällä elämään katkerat miehet ja naiset antavat neuvoja joilla asiat menevät varmasti päin p:tä, jos ne toteuttaa.

Mutta annetaan nyt oma strategia: miehelle kerro heti tunteista, et voi menettää tässä ja saat etumatkaa ystävääsi, jos hän ei suosiolla luovu. Ystävälle selitä että nyt on sinun vuoro valita ensin reiluuden nimissä ja painota että olet rakastunut tähän mieheen enemmän kuin keneenkään koskaan. Jos ystäväsi yhtään välittää sinusta niin tuon tarinan jälkeen sinulla on hänen empatiat kyllä puolellasi. Näin itse toimisin.

Vuoro saada mies? Luulin että 16-vuotiaat on siellä Jodelissa.

Vierailija
56/111 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Duecorso kirjoitti:

No jos "en pystyisi" olemaan ilman tätä miestä, niin kertoisin suoraan sekä miehelle, että ystävälleni olevani näin rakastunut. Ystävä varmastikin ymmärtää ja mies tehköön oman ratkaisunsa. Jos ei tuntisi samoin minua kohtaan tai haluaisi silti pitää jotain sivusuhteita, niin sitten ei auttaisi, kun unohtaa koko ukko 🤷

Miehelle asian voisinkin sanoa, mutta tunnen tämän ystäväni ja hän ei taistelematta miehestä luovu ja on joskus jopa ollut suoranaisissa kissatappeluissa yökerhoissa miehestä missä on hiuksista revitty yms.. Sanotaan vielä näin, että hän on malli esimerkki naisen logiikka naisesta, että miten tälläiselle saisi asian selitettyä niin että jättäisi miehen minulle?

Ap

Tämä on miehen tekemä provo, kukaan nainen ei puhu noin alentavan tylysti naisista.

Voi kuule nuorukainen. Olen kuullut paljon tylymmilläkin termeillä naisten toisiaan kutsuvan.

Vierailija
57/111 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko nyt olla jonkin aikaa yksin.

Unohda koko tyyppi.Laastari suhteilla ei ole tulevaisuutta.Ole yksin jonkin aikaan.Se jonkin aikaa kestää niin kauan kun päästät irti meneet suhteet.

Vierailija
58/111 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ystävä alkaa suhteeseen tai haluaa parisuhdetta ystävän säädön kanssa? Teet selväksi että tämä mies oli sinulla ensin. Mies halutessaan alkaa suhteeseen kanssasi tai jää ilman koska oikea ystävä ei koske toisen jämiin.

Vierailija
59/111 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haa, nyt on kiva tarina, ei ihan tavis tylsä. Ihan niinkuin kysyt täällä neuvoa kuinka saat miehen eikä kaveris, vähä niinku että kumpiko saa sen uuden muumimukin ekana kaupasta. Ja mies tietty seisoo tumput suorina ja oottaa kumpiko teistä dooriksista voittaa koska eihän sillä miehellä oo omaa tahtoa eikä aivoja.

Rupiappa kuule käsikirjoittajaksi johonkin saippuasarjaan  :D

Vierailija
60/111 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Melkoinen herrasmies kun panee kaveruksia samaan aikaan :D