Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis hä?!Ebolaan sairastuneen sairaanhoitajan koira pitää lopettaa

Vierailija
07.10.2014 |

Espanjan viranomaiset ovat pyytäneet sh:n eristyksessä olevalta mieheltä, että heidän koira lopetettaisiin. Mitä ihmettä?!?!?!??!Tää nyt meni yli.lähde breaking news

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:32"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:29"]Mitäpäs muutamasta tuhannesta afrikkalaisesta, mutta koiran tappo pistää palstamammat repimään pelihousunsa. [/quote] Kyllä minua enemmän liikuttaa koiran turha lopettaminen kuin kuolevat afrikkalaiset

[/quote]

Sulle varmasti on ok sekin, että sun elämä on koiran elämää arvottomampi?
[/quote]

Jollekin taatusti onkin ja se on ihan ok. Ja ei, itse en edes omista koiraa.

Vierailija
22/44 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:37"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:32"] [quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:29"]Mitäpäs muutamasta tuhannesta afrikkalaisesta, mutta koiran tappo pistää palstamammat repimään pelihousunsa. [/quote] Kyllä minua enemmän liikuttaa koiran turha lopettaminen kuin kuolevat afrikkalaiset [/quote]   Sulle varmasti on ok sekin, että sun elämä on koiran elämää arvottomampi? [/quote] Jollekin taatusti onkin ja se on ihan ok. Ja ei, itse en edes omista koiraa.

[/quote]

No, on olemassa kaikenlaisia höyrypäitä, ja kyllä, mulla on koira, jonka, kyllä, olisin valmis lopettamaan vaikka omin käsin, jos olisi pienikin mahdollisuus, että se voisi kantaa ebolaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:23"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:13"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:12"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:01"]

Ebola tattuu myös eläimestä ihmiseen ja toisinpäin.

[/quote]

http://www.ibtimes.co.uk/ebola-outbreak-authorities-kill-spanish-nurses-dog-fearing-contagion-1468931

"There is no report yet of contagion from animal to person and vice versa," the man, known only as J, said.

[/quote]

Lihavointi minun.

[/quote]

Eli varmuuden vuoksi vain tappamaan koira ilman mitään viitteitä siihen, että se edes olisi sairas tai kykenisi levittämään virusta ihmiseen? Hieno idea. Tätä mallia noudattaen ehdotan, että viedään varmuuden vuoksi myös kaikki Suomen koirat ja miksei myös kissatkin piikille samantien niin Suomi pelastuu ebolalta.
[/quote]

Koska se on alunperin eläimestä ihmiseen levinnyt, niin mikä estää leviämästä toisinpäin ja edelleen siitä koirasta useammalle ihmiselle? Surullista ja sääliksi käy koiraparka, mutta jos se on saanut tartunnan niin eikö se ole kuitenkin parempi lopettaa, ennemmin kuin odottaa saako hoitajat ja koiran paskaan astuneet ihmiset ja muut eläimet ebolan.

Vierailija
24/44 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:31"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:25"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:23"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:13"]

[/quote]

http://www.ibtimes.co.uk/ebola-outbreak-authorities-kill-spanish-nurses-dog-fearing-contagion-1468931

"There is no report yet of contagion from animal to person and vice versa," the man, known only as J, said.

[/quote]

Lihavointi minun.

[/quote]

Eli varmuuden vuoksi vain tappamaan koira ilman mitään viitteitä siihen, että se edes olisi sairas tai kykenisi levittämään virusta ihmiseen? Hieno idea. Tätä mallia noudattaen ehdotan, että viedään varmuuden vuoksi myös kaikki Suomen koirat ja miksei myös kissatkin piikille samantien niin Suomi pelastuu ebolalta.

[/quote]

Todellakin, varmuuden vuoksi. Älä ole ääliö, Suomen kaikki koirat eivät ole olleet tekemisissä ebolaan sairastuneen kanssa, tai ainakaan minun koirani ei ole ollut. Jotain rajaa tohon bambifikaatioon.

[/quote]

Tarkoititko että "Suomen kaikki koirat eivät vielä ole olleet tekemisissä ebolaan sairastuneen kanssa"? Havaitsen kyllä aika suuren riskin tuossa, en tiedä että miten kestän tämän jatkuvan pelon kanssa nyt.

Sori jos minusta on ääliömäistä että eläntein kohdalla ensimmäinen ratkaisu kaikkeen on aina tappaa ne. Ihan hyvin sen koiran voisi pistää karanteeniin ja katsoa ensin miten käy.

[/quote]

Melko kallis karanteeni olisi. Hoitajat joutus pukeutumaan kaikkiin suojavarusteisiin.

Vierailija
25/44 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:44"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:31"]

[/quote]

[/quote]

Lihavointi minun.

[/quote]

[/quote]

Todellakin, varmuuden vuoksi. Älä ole ääliö, Suomen kaikki koirat eivät ole olleet tekemisissä ebolaan sairastuneen kanssa, tai ainakaan minun koirani ei ole ollut. Jotain rajaa tohon bambifikaatioon.

[/quote]

Tarkoititko että "Suomen kaikki koirat eivät vielä ole olleet tekemisissä ebolaan sairastuneen kanssa"? Havaitsen kyllä aika suuren riskin tuossa, en tiedä että miten kestän tämän jatkuvan pelon kanssa nyt.

Sori jos minusta on ääliömäistä että eläntein kohdalla ensimmäinen ratkaisu kaikkeen on aina tappaa ne. Ihan hyvin sen koiran voisi pistää karanteeniin ja katsoa ensin miten käy.

[/quote]

Melko kallis karanteeni olisi. Hoitajat joutus pukeutumaan kaikkiin suojavarusteisiin.

[/quote]

Odotan, että AV:n Turrehullut RY tarjoutuu järjestämään ebolakoirien karanteenin omaan piikkiinsä.

Vierailija
26/44 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on siinä, että tauti on oikeasti niin uusi ja harvinainen, ettei sen vaikutusmekanismia tunneta  nisäkkäillä - eihän edes tiedetä varmasti mikä on viruksen isäntälaji. Tauti voi tarttua ihmisiin apinoista, lepakoista...

Koira ei välttämättä itse sairastuisi mutta voi kantaa tautia tuntemattomassa muodossa jopa vuosia. Tässä kohtaa ei varmasti kannata riskeerata :(

Vierailija
27/44 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:36"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:33"]

Voitasko varmuuden vuoksi vaan tappaa kaikki sairastuneet (ihmiset)?

[/quote]

Vietkö sinä äitisi piikille, kun hän on liikuntakyvytön? Et vie, mutta koiran viet.

[/quote]

koska koirasta ei useinkaan tiedä kuinka paljon se kärsii. Se ei puhu, että nyt sattuu sinne tai tänne, tai olo on ok. Mutta periaatteessa ymmärrän pointtisi. Olen monesti miettinyt samaa. Miksi eläin tapetaan niin helposti? 

Tässä tapauksessa taas ymmärrän ebolaviranomaisia, on turhaa ottaa niin suurta riskiä, että koira tartuttaisi edelleen ihmistä. Kun ei vielä tiedetä.

Vierailija
28/44 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:49"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:36"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:33"]

Voitasko varmuuden vuoksi vaan tappaa kaikki sairastuneet (ihmiset)?

[/quote]

Vietkö sinä äitisi piikille, kun hän on liikuntakyvytön? Et vie, mutta koiran viet.

[/quote]

koska koirasta ei useinkaan tiedä kuinka paljon se kärsii. Se ei puhu, että nyt sattuu sinne tai tänne, tai olo on ok. Mutta periaatteessa ymmärrän pointtisi. Olen monesti miettinyt samaa. Miksi eläin tapetaan niin helposti? 

Tässä tapauksessa taas ymmärrän ebolaviranomaisia, on turhaa ottaa niin suurta riskiä, että koira tartuttaisi edelleen ihmistä. Kun ei vielä tiedetä.

[/quote]

Mä olen itse moninkertainen lemmikinomistaja, ja olen aina hyvin helposti vienyt elukkani piikille. Eläin ei voi kertoa, mihin ja miten sattuu. Eläin ei osaa pyytää helpotusta kärsimiseen. Siksi olen aina päästänyt eläimen pois, vaikka se on ollut minulle vaikeaa.

Vierailija
29/44 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sh:n mies ei anna lupaa lopettaa koiraansa ja on tehnyt nettiin vetoomuksen koiran hengen säilyttämiseksi. Uutisten mukaan viranomaiset aikovat kuitenkin lopettaa koiran joka tapauksessa.

Vierailija
30/44 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen on tärkeämpi kuin koira.

ei ehkä juuri sille tietylle henkilölle, joka on ollut koko elämänsä kiusattu, jonka koko perhe on kuollut tai joka on yksinäinen syöpäsairas mutta meille muille yleensä kyllä.

Vierailija
31/44 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:56"]

Sh:n mies ei anna lupaa lopettaa koiraansa ja on tehnyt nettiin vetoomuksen koiran hengen säilyttämiseksi. Uutisten mukaan viranomaiset aikovat kuitenkin lopettaa koiran joka tapauksessa.

[/quote]

Siinä on sitten tyhmä mies, ei yllätä yhtään

Vierailija
32/44 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
33/44 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Lihavointi minun.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

"Bambifikaatio", nerokas, omin ton. Varmaan ekat naurut täältä.

Vierailija
34/44 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaakoot samalla ko. naisen lapset ja puolison sitten. 

Vierailija
35/44 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen henkeen ja vereen eläinihminen.
Mutta meillä ihmisillä on mennyt eläinten"suojelu" yli. Me inhimillistetään eläimiä liikaa. Me hoidetaan yksiraajaisia eläimiä "rullatuoliin" ja parannetaan sokeita ja rampoja eläimiä omaksi iloksi. Kun maailmassa olisi lukemattomia terveitä eläimiä pelastettavaksi.
Eläin ei välttämättä näe asiaa aivan niin, ei ymmärrä, että se on kiva juosta jonkun häkkyrän kanssa loppuikä, kun on vain yksi jalka jäljellä.
Olen myös sitä mieltä, että meitä ihmisiä voisi lopettaa, eli eutanasia kuuluisi olla oikeus kaikille sitä haluaville. Maailma on muutenkin ylikansoitettu ja me typerät ihmiset pakotamme kaikki elämään aivan tappiin asti, vaikka elämä ei olisi ollut pitkiin aikoihin elämän arvoista.

Tässä tapauksessa minäkin kieltämättä ajattelin ensin karanteenia. Mutta, koska me emme tiedä tästä viruksesta tarpeeksi, se olisi riskialtista.
Eläimellä virukset ei välttämättä esiinny kuten ihmisillä, ja koira voisi olla ebolaviruksen kantaja.
Kuinka moni olisi valmis ottamaan riskin, että ebola leviää koiran kautta. Kenties vaikka ensin muihin eläimiin, ja sitä kautta epidemia leviäisi kaikkialle eläinten kuljettamana.
Tietenkin vähän epätodennäköinen skenaario, mutta ymmärrän, että tässä asiassa ei oteta riskejä.
Koira säälittää tietenkin, mutta tässä tapauksessa on ajateltava enemmän järjellä, kuin tunteella.

Vierailija
37/44 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:58"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:56"]

[/quote]

Siinä on sitten tyhmä mies, ei yllätä yhtään

[/quote]

...luulisi että vaimon tila kiinnostaisi enemmän kuin koiran.

Vierailija
38/44 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:01"]

[/quote]

[/quote]

Lihavointi minun.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

"Bambifikaatio", nerokas, omin ton. Varmaan ekat naurut täältä.

[/quote]

En voi ottaa kunniaa tästä sanasta, se on ihan tieteellinen(kin) termi.

Vierailija
39/44 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
40/44 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää sit enää tulko pissattaamaan ja kakattamaan koiria meidän ikkunan alle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä