Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää, että kun mediassa puhutaan "työstä" viitataan aina toimistoon

Vierailija
07.10.2014 |

Ehkä vähän huonosti muotoiltu otsikko, mutta tarkoitan että esim. aikakauslehdissä tai muissa vastaavissa "työ" tarkoittaa hirveän usein toimistotyötä, ikään kuin kaikkien työ olisi jotain palavereissa juoksemista ja läppärin näpyttelyä. Siis tiedättekö, aina jutut ovat tyyppiä "onko töissä rankkaa, puuduttavatko palaverit" tai "alkaako näytön tuijottaminen puuduttaa (tai jakkupuku kiristää jne)".

En tiedä prosentteja, mutta veikkaan että aika iso osa töistä on jotakin muuta kuin sitä läppärin näpyttelyä.

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole kyllä tuollaista huomannut. Kyllä minulla tulee työstä ensimmäisenä mieleen teollisuuden tuotantolinjat ja sen tyylinen työ. Usein jopa puhutaan erikseen työväestä ja konttorin väestä tai töistä ja toimistotöistä.

Vierailija
82/84 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että nostit asian esiin ap. Se on minuakin ärsyttänyt usein. On tehnyt mieli lähettää palautetta esim. Hesarille, mutta en ole jaksanut. Toivotaan, että ainakin jotkut toimittajat lukevat tämän ketjun ja laajentavat maailmankuvaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
84/84 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 22:25"]

No en ole kyllä tuollaista huomannut. Kyllä minulla tulee työstä ensimmäisenä mieleen teollisuuden tuotantolinjat ja sen tyylinen työ. Usein jopa puhutaan erikseen työväestä ja konttorin väestä tai töistä ja toimistotöistä.

[/quote]

Tämä ei siis ollut analyysi työn käsitteestä vaan siitä, että työssäkäyvän oletetaan (mediassa) olevan se toimistoihminen. Aika monesti olen törmännyt johonkin "kyllästyttääkö powerpointien katselu" tai "tuliko haalittua liikaa työprojekteja" -juttuihin mutta en varmaankaan koskaan mihinkään "kyllästyttääkö maksalaatikkolinjan vahtiminen" tai "tuliko taas lomallakin luotua lehmänlantaa" -juttuihin.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä