Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olet oppinut seuratessasi tuttujen lapsiperhe-elämää?

Vierailija
07.10.2014 |

Mä oon ainakin oppinut sen, että kannattaa olla tyytyväinen tähän yhteen lapseen. Meidän elämässä on moni asia paremmin kuin useampilapsisilla perheillä.
Ja sen olen oppinut, että vaikka vauvan kanssa voi olla rankkaa ja väsyttävää, niin silti häntä voi rakastaa täysillä ja hän voi olla maailman suloisin otus. :-)

Kommentit (195)

Vierailija
41/195 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:20"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:18"]

Mä kun ajattelen niin, että ennen kuin kokeilen, en voi tietää vaikka se olisikin minulle todellinen nirvana. 

[/quote]

Eli et esimerkiksi tiedä, olisitko onnellisempi, jos joutuisit joukkoraiskauksen uhriksi? Koska et ole kokenut, et voi tietää.

Onneksi minulla on itsetuntemusta. :)

[/quote]

Siitä voi saada saman maagisen onnentunteen kuin lapsista, se on magiaa ja se täytyy kokea.

Ymmärrät varmaan, kannattaa ainakin kokeilla.

Vierailija
42/195 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatteko lapsettomat, että kukaan perheellinen ei oikein teille viitsi alkaa hehkuttamaan perheonnea. Minulla on ainakin pelko, että hehkutan elämääni liikaa ja sitten loukkaan muita, jos he vaikka yrittävät lasta ja ovat tuomittuja lapsettomuuteen. 

Hieman kuin puhuisi köyhälle ystävälle, että kyllä tämä miljonäärin elämä on niin ihanaa ja helppoa, kunpa tietäisit. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/195 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:14"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:08"]

Ehkei sitten kannata esittää asiaa sillä tavalla, että tietää, millaista lapsiperhe-elämä on.

[/quote]

Ei tarvitse esittää. Olen elänyt lapsiperheessä melkein 20 vuotta ja seurannut läheltä useampaa. Olen myös lukenut aiheesta jonkin verran. Tiedän aivan riittävän hyvin, minkälaista lapsiperhe-elämä on.

[/quote]

Et kuitenkaan tiedä sitä, millaista on olla vanhempi. Sä poistat kätevästi keskusteluketjusta aiemmat viestit, mutta sanoisin, ettei kannata toimia lapsiperhe-elämän asiantuntijana, kun ei ole kokemusta lasten hankkimisesta. Ikävää, että koet olevasi vanhemmillesi "elämänmittainen taakka", mutta eivät kaikki, tai edes suurin osa ihmisistä niin koe. 

Ole rauhassa hankkimatta lapsia, mutta älä vähättele toisten vanhemmuutta.

Vierailija
44/195 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:09"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 12:51"]

Biletysmatka Berliiniin ei ole mitään siihen verrattuna, että oma lapsi kertoo rakastavansa sinua. 

[/quote]

Paitsi jos sattuu arvostamaan todella paljon Berliinissä käymistä ja ei lainkaan vanhemmuutta.

[/quote]

Tätähän sä et voi lapsettomana tietää. Kyse ei ole jonkun asian "arvostamisesta" vaan sen kokemisesta käytännössä. 

Vierailija
45/195 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienessä perheessä pienet murheet, isossa perheessä isot ilot:).

Vierailija
46/195 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tarvitsee sisaruksen, se antaa hänelle loppuelämäksi ystävyyttä ja sukulaisuutta. Se rikastuttaa hänen elämäänsä lapsena ja aikuisena. 

Vierailija
47/195 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:30"]

Lapsi tarvitsee sisaruksen, se antaa hänelle loppuelämäksi ystävyyttä ja sukulaisuutta. Se rikastuttaa hänen elämäänsä lapsena ja aikuisena. 

[/quote]

Tuskin antaa, monet ei ole missään tekemisissä sisarustensa kanssa.

Vierailija
48/195 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:13"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 10:14"]

Sen olen oppinut, että lapsettomana elämänlaatu on parempaa.

[/quote]

Tämä nyt vain on asia, mitä et voi lapsettomana tietää. Meidän elämämme on yhden lapsen jälkeen muuttunut hurjasi positiivisemmaksi, sosiaalisemmaksi ja tekemistä on enemmän kun voi käydä lapsitapahtumissa. Meille ei alko maistu, joten baarielämää emme kaipaa. Viiniä voi lipittää illallisella toisen lapsiperheen kanssa lasten seurustellessa keskenään. 

Lapsen saatuamme olemme ymmärtänee, mitä todellinen onni on ja mitä todellinen sisältö on. Yhäkin saamme sisältöä elokuvista, messuista ja muista tapahtumista, mutta ne ovat vain mauste. Biletysmatka Berliiniin ei ole mitään siihen verrattuna, että oma lapsi kertoo rakastavansa sinua. 

[/quote]

Kaikki klassikot tuossa viestissä, vihjailut siitä, että viinaareissuja en ainakaan kaipaa, lapsen rakkaus on tärkeämpää jne.

Joku alkoholisti bilettäjä pykännyt beibin, ja se on nyt niin tärkeää, niin tärkeää, yhtään en kaipaa biletysreissuja, niin kuin te lapsettomat, lapsi on ykkönen.

Tiedoksi vain, että ihmiset eivät ole yleensä veloja alkoholismin takia, tuntuu teillä lapsen pykänneillä olevan eniten alko-ongelmia, kun lapsettomuus liittyy teillä vapaaseen alkon vetämiseen.

Lipitelkää vaan toisen alkoholistiperheen kanssa viiniä, voitte samalla toistella toisillenne miten en yhtään kaipaa bilereissuja, ja viiniä voi vetää näinkin, kun lapset leikkivät teidän viinihuurujen keskellä.

Säälittävää.

[/quote]

Ensinnäkin minä en ole koskaan ollut humalassa. Isä on espanjalainen ja meillä oli viikonloppuisin viiniä pöydässä ja sitä juotiin yksi lasi tai kaksi, siis vanhemmat ja vieraat joivat. Olen oppinut saman tavan ja olen ollut varsinaisesti kännissä kaksi kertaa elämässäni joskus lukioiässä. Minulle humalahakuinen juominen on käsittämätön asia, jos joku tykkää, fine, mutta itse en siitä nauti. 

Jos juon, juon maksimissaan 2 lasia viiniä. Analyysisi ei ihan osunut ja uponnut. Epäilenkin että Sinulla on alkoholiongelma tai perheessäsi oli sellainen. Kuivilla olevat alkoholistit ovat kaikkein kovimpia alkoholin vastustajia. 

Vierailija
49/195 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jankkaava palstavela saapui jälleen ihmettelemään ja ällistelemään, kun joku valitsee erilaisen elämän kuin hän. Samanlaisia ketjuja on päivittäin, miten jaksatte lähteä tuohon vänkäämiseen mukan?

Vierailija
50/195 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:28"]

Biletysmatka Berliiniin ei ole mitään siihen verrattuna, että oma lapsi kertoo rakastavansa sinua. 

[/quote]

Paitsi jos sattuu arvostamaan todella paljon Berliinissä käymistä ja ei lainkaan vanhemmuutta.

[/quote]

Tätähän sä et voi lapsettomana tietää. Kyse ei ole jonkun asian "arvostamisesta" vaan sen kokemisesta käytännössä. 

[/quote]

Totta kai tuon voi tietää. Sehän on itsestäänselvää.

Vierailija
51/195 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:32"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:13"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 10:14"]

Sen olen oppinut, että lapsettomana elämänlaatu on parempaa.

[/quote]

Tämä nyt vain on asia, mitä et voi lapsettomana tietää. Meidän elämämme on yhden lapsen jälkeen muuttunut hurjasi positiivisemmaksi, sosiaalisemmaksi ja tekemistä on enemmän kun voi käydä lapsitapahtumissa. Meille ei alko maistu, joten baarielämää emme kaipaa. Viiniä voi lipittää illallisella toisen lapsiperheen kanssa lasten seurustellessa keskenään. 

Lapsen saatuamme olemme ymmärtänee, mitä todellinen onni on ja mitä todellinen sisältö on. Yhäkin saamme sisältöä elokuvista, messuista ja muista tapahtumista, mutta ne ovat vain mauste. Biletysmatka Berliiniin ei ole mitään siihen verrattuna, että oma lapsi kertoo rakastavansa sinua. 

[/quote]

Kaikki klassikot tuossa viestissä, vihjailut siitä, että viinaareissuja en ainakaan kaipaa, lapsen rakkaus on tärkeämpää jne.

Joku alkoholisti bilettäjä pykännyt beibin, ja se on nyt niin tärkeää, niin tärkeää, yhtään en kaipaa biletysreissuja, niin kuin te lapsettomat, lapsi on ykkönen.

Tiedoksi vain, että ihmiset eivät ole yleensä veloja alkoholismin takia, tuntuu teillä lapsen pykänneillä olevan eniten alko-ongelmia, kun lapsettomuus liittyy teillä vapaaseen alkon vetämiseen.

Lipitelkää vaan toisen alkoholistiperheen kanssa viiniä, voitte samalla toistella toisillenne miten en yhtään kaipaa bilereissuja, ja viiniä voi vetää näinkin, kun lapset leikkivät teidän viinihuurujen keskellä.

Säälittävää.

[/quote]

Ensinnäkin minä en ole koskaan ollut humalassa. Isä on espanjalainen ja meillä oli viikonloppuisin viiniä pöydässä ja sitä juotiin yksi lasi tai kaksi, siis vanhemmat ja vieraat joivat. Olen oppinut saman tavan ja olen ollut varsinaisesti kännissä kaksi kertaa elämässäni joskus lukioiässä. Minulle humalahakuinen juominen on käsittämätön asia, jos joku tykkää, fine, mutta itse en siitä nauti. 

Jos juon, juon maksimissaan 2 lasia viiniä. Analyysisi ei ihan osunut ja uponnut. Epäilenkin että Sinulla on alkoholiongelma tai perheessäsi oli sellainen. Kuivilla olevat alkoholistit ovat kaikkein kovimpia alkoholin vastustajia. 

[/quote]

Korjaus: koskaan aikuisiällä humalassa. 

Vierailija
52/195 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:33"]

Jankkaava palstavela saapui jälleen ihmettelemään ja ällistelemään, kun joku valitsee erilaisen elämän kuin hän. Samanlaisia ketjuja on päivittäin, miten jaksatte lähteä tuohon vänkäämiseen mukan?

[/quote]

Joku hurmosmammahan täällä jankkaa.

Vierailija
53/195 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Se on sinulle itsestäänselvää samoin kuin teineille kaikki on mustavalkoista. Olet hölmö enkä jaksa kanssasi enää vängätä. :) En itse ainakaan viitsisi väittää, että tiedän millaista on olla vaikka musta mies Suomessa tai vammaisen lapsen äiti, tai muuta, mitä en ole kokenut. 

Vierailija
54/195 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:34"]

[/quote]

Joku hurmosmammahan täällä jankkaa.

[/quote]

Etkö ymmärrä ettei hurmosmamma jankkaa, vaan kertoo totuuden lapsettomille, jotka eivät ymmärrä ja näe totuutta tässä asiassa.

Velat taas jankkaavat, koska he ovat väärässä, eli se on jankkausta.

Vierailija
55/195 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kuitenkaan tiedä sitä, millaista on olla vanhempi.

[/quote]

En tietenkään tiedä, minkälaista jonkun vanhemmuus on kokemuksena. Sinäkään et tiedä, jos vanhempi olet, minkälaista on jonkun toisen vanhemmuus tai minkänlaista minun vanhemmuuteni olisi, jos lapsia hankkisin.

Kysymys olikin siitä, tiedänkö, minkälaista lapsiperhe-elämä on, ja siitä minulla tosiaan on tietoa.

Vierailija
56/195 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:35"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Se on sinulle itsestäänselvää samoin kuin teineille kaikki on mustavalkoista. Olet hölmö enkä jaksa kanssasi enää vängätä. :) En itse ainakaan viitsisi väittää, että tiedän millaista on olla vaikka musta mies Suomessa tai vammaisen lapsen äiti, tai muuta, mitä en ole kokenut. 

[/quote]

Niin, mutta tiedän itse, nauttisinko enemmän Berliinin-matkasta vai vanhemmuudesta. Siitähän tässä oli kysymys.

Vierailija
57/195 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen, että jos/kun teen joskus lapsen, en huuda hänen kuullen (esim. hänen ollessa taaperoikäinen) puolisolleni "Sillä on taas paskat vaipassa, hyi vittu kun haisee, ala vaihtaa mä en jaksa!" Tms. Jotenki tuntui aikoinaan pahalta katsoa vierestä tällaista käyttäytymistä tuttaviltani, samaan aikaan kun lapsi istuu lattialla kakkavaipassaan ja katsoo ihmeissään vanhempiaan. Olkoonkin, että lapsi oli melko pieni, mutta vanhempien omaa käytöstä vois miettiä..

Vierailija
58/195 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:37"]

Et kuitenkaan tiedä sitä, millaista on olla vanhempi.

[/quote]

En tietenkään tiedä, minkälaista jonkun vanhemmuus on kokemuksena. Sinäkään et tiedä, jos vanhempi olet, minkälaista on jonkun toisen vanhemmuus tai minkänlaista minun vanhemmuuteni olisi, jos lapsia hankkisin.

Kysymys olikin siitä, tiedänkö, minkälaista lapsiperhe-elämä on, ja siitä minulla tosiaan on tietoa.

[/quote]

Sun kanssa on todella hankala keskustella, koska pilkot viestit niin tuntemattomiksi, että voi vain arvailla, mahtoiko tämä olla mun viestistä peräisin. Lisäksi vastaat vain niihin kohtiin, joihin sun on helppo vastata ja jätät pois kaiken muun. Tämä tyylisi onkin tuttu monesta aikaisemmasta ketjusta.

Jos kutsut lapsen saamista "elämän mittaiseksi taakaksi", voisin sanoa, että sulla ei ole oikeastaan tietoakaan. Mutta tämän kohdan varmasti saksit pois seuraavasta vastauksestasi ja jätät viestiini ehkä suunnilleen kaksi sanaa.

Vierailija
59/195 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että koet olevasi vanhemmillesi "elämänmittainen taakka", mutta eivät kaikki, tai edes suurin osa ihmisistä niin koe. 

[/quote]

Ymmärsit väärin. Minä en ole ollut vanhemmilleni elämänmittainen taakka, mutta lapset olisivat minulle elämänmittainen taakka.

Onko joku puhunut sinun vanhemmuudestasi sanaakaan tässä ketjussa?

Vierailija
60/195 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:48"]

Sun kanssa on todella hankala keskustella, koska pilkot viestit niin tuntemattomiksi, että voi vain arvailla, mahtoiko tämä olla mun viestistä peräisin. Lisäksi vastaat vain niihin kohtiin, joihin sun on helppo vastata ja jätät pois kaiken muun. Tämä tyylisi onkin tuttu monesta aikaisemmasta ketjusta.

[/quote]

Huutelen täältä sivusta: Et ilmeisesti kirjoittele keskustelufoorumeille juurikaan? Lainausten siivoaminen niin, että jäljelle jää vain se, mihin todellisuudessa vastataan, on ihan perusnetiketin mukaista. Se on ollut sitä jo Usenet-uutisryhien ja sähköpostilistojen alkuajoista saakka. Valtavat koko ruudun korkuiset lainausketjut ovat lukijalle todella rasittavia.