Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olet oppinut seuratessasi tuttujen lapsiperhe-elämää?

Vierailija
07.10.2014 |

Mä oon ainakin oppinut sen, että kannattaa olla tyytyväinen tähän yhteen lapseen. Meidän elämässä on moni asia paremmin kuin useampilapsisilla perheillä.
Ja sen olen oppinut, että vaikka vauvan kanssa voi olla rankkaa ja väsyttävää, niin silti häntä voi rakastaa täysillä ja hän voi olla maailman suloisin otus. :-)

Kommentit (195)

Vierailija
21/195 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 12:29"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 01:03"]

Että lapsettomuus on ehdottomasti minulle paras valinta. Ei kiinnosta yhtään tuollainen touhu.

[/quote]

Olipas kammottava viesti. Puistattaa.

[/quote]

Sorry ylläoleva kommenttini tuli väärään viestiin. 

Vierailija
22/195 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

H

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/195 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 11:19"]

Mulla taas käy sääliksi aina niitä yksilapsisia perheitä. --  -- Oikeassa oli: kun kuopus syntyi, istuin vauva sylissä nojatuolissa imettämässä usein, ja joka kerran mietin, että tämän onnellisempi ei enää voi mitenkään olla.

[/quote]

Niin, vapaaehtoisesti lapsettomathan olivat se ryhmä, joka tekee oletuksia muiden onnelisuudesta omansa perusteella. Vai miten se meni?

Vierailija
24/195 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kaikki ei mene niinkuin muilla.

Vierailija
25/195 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 10:14"]

Sen olen oppinut, että lapsettomana elämänlaatu on parempaa.

[/quote]

Tämä nyt vain on asia, mitä et voi lapsettomana tietää. Meidän elämämme on yhden lapsen jälkeen muuttunut hurjasi positiivisemmaksi, sosiaalisemmaksi ja tekemistä on enemmän kun voi käydä lapsitapahtumissa. Meille ei alko maistu, joten baarielämää emme kaipaa. Viiniä voi lipittää illallisella toisen lapsiperheen kanssa lasten seurustellessa keskenään. 

Lapsen saatuamme olemme ymmärtänee, mitä todellinen onni on ja mitä todellinen sisältö on. Yhäkin saamme sisältöä elokuvista, messuista ja muista tapahtumista, mutta ne ovat vain mauste. Biletysmatka Berliiniin ei ole mitään siihen verrattuna, että oma lapsi kertoo rakastavansa sinua. 

Vierailija
26/195 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 11:46"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 11:38"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 10:33"] rakkaus, suvunjatkamisvietti, äitiys siinäpä ne pointit. [/quote] Rakkautta saa muualtakin, suvunjatkamisviettiä ei ole olemassa ja äitiys... Niin, mikä sen äitiyden pointti on? On kehäpäätelmä sanoa, että haluaa olla äiti, koska silloin saa olla äiti. Ja isällä ei varmaan ole perheessä mitään virkaa? [/quote] Lapsettomana sä et sitä ymmärrä. Ei ole olemassa samanlaista kuin äidinrakkaus lastaan kohtaan, vai pitäisikö sanoa vanhempien rakkaus. :) 

[/quote]

Omituinen perustelu. Ei ole myöskään samanlaista rakkautta kuin veljen rakkaus sisartaan kohtaan tai naisen romanttinen rakkaus toista naista kohtaan. Heterot ja he, joilla on vain samaa sukupuolta olevia sisaruksia eivät kuitenkaan yleensä katso jäävänsä mistään paitsi. Jonkin tunteen ainutlaatuisuus ei ole vielä syy tavoitella sitä.

[/quote]

En ole tuo edellinen, mutta tämä alleviivaa sitä tosiseikkaa, että sä et oikein ymmärrä, miten voisit, lapseton kun olet?

Lapsen saaminen on sellainen, lähes maaginen onnentunne ja saavutus, joka tuntuu paremmalta kuin mikään aiempi saavutus tai rakkaus, naimisiinmeno tai syvä ystävyys. Sitä ei vain voi ymmärtää jos on lapseton

Vierailija
27/195 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 12:22"]

että jos on 5vkoa vanha vauva, sen 2v isoveljen voi tuupata edelleen päiväkotiin kun vauvan kanssa on rankkaa.

sama tyyppi kommentoi mulle, kun joskus valitin kolmannen vauvan huutaessa allergioitaan, että olisit miettinyt että miksi teitte kolmannen kun et jaksa muitakaan.

teki mieli kyllä itse sanoa että jos oot esikoisenkin tuupannut 1vnä päiväkotiin, älä tee lisää lapsia. tiedän tasan, että niillä on vaan yhdestä autosta laina ja asuvat markkinahintaa edullisemmassa vuokra-asunnossa.. että ei ollut edes rahallisesti pakko mennä sinne töihin.

[/quote]

kuulostat valitettavasti katkeralta.  Mistä sinä tiedät, kuinka vaikea vauva ystävälläsi on ollut. Meidän jokaisen voimavarat ovat myös erilaiset. Toiset jaksaa ennemmän toiset vähemmän

Tärkeää on,että äidillä pysyy pää kasassa. Ehkä se 2v oli tarhassa, että äiti saisi edes joskus nukuttua.

mun sisko teki viisi lasta, kaikilla todella vaikea maitoallergia heti vauvasta lähtien. Jokaisen vauva-aika oli ulkopuolisesta katsoen täyttä helvettiä, itse olisin jättänyt kahteen, koska mun voimavarat eivät olisi muuhun riittäneet, mutta ehkä siskoni riitti. Olemme yksilöitä.

Vierailija
28/195 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 12:51"]

[/quote]

Tämä nyt vain on asia, mitä et voi lapsettomana tietää. 

[/quote]

En ole tuo, ketä lainaat mutta täytyy silti olla eri mieltä.

En tosiaankaan tiedä, miltä vanhemmuus tuntuu kokemuksena. Uskon kyllä tietäväni lapsiperhe-elämästä tarpeeksi paljon arvioidakseni, toivonko tuollaista elämää itselleni vai en. Kaikki vanhemmat ovat kyenneet ratkaisemaan lapsiasian ilman kokemuksellista tietoa, ja niin kykenevät vapaaehtoisesti lapsettomatkin.

Tuskin sinullakaan on kokemusta muukalaislegioonassa palvelemisesta tai hartaan muslimin elämästä, mutta silti varmaan tiedät, ovatko ne sinulle tavoittelemisen arvoisia kokemuksia vai eivät. Lukuisat ihmiset ovat kuitenkin palvelleet muukalaislegioonassa ja vielä useammat ovat palanneet islamiin, ja monet pitävät näitä elämänsä ehdottomasti parhaimpina kokemuksina.

Vierailija
29/195 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 12:54"]En ole tuo edellinen, mutta tämä alleviivaa sitä tosiseikkaa, että sä et oikein ymmärrä, miten voisit, lapseton kun olet? Lapsen saaminen on sellainen, lähes maaginen onnentunne ja saavutus, joka tuntuu paremmalta kuin mikään aiempi saavutus tai rakkaus, naimisiinmeno tai syvä ystävyys. Sitä ei vain voi ymmärtää jos on lapseton[/quote]

Taidat kyllä olla tynnyrissä kasvanut, jos kuvittelet jokaisen vanhemman kokevan joitain maagisia onnentunteita ja pitävän vanhemmuutta parhaana asiana ikinä. Itse asiassa aika moni ajattelee aivan eri tavalla.

Vierailija
30/195 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 12:27"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 11:15"]

Ei tunnu? Onko itselläsi siis lapsia? Aiemmasta viestistäsi käsitin, ettei ole.

[/quote]

Ei ole lapsia.

[/quote]

Ehkei sitten kannata esittää asiaa sillä tavalla, että tietää, millaista lapsiperhe-elämä on.

Vierailija
31/195 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biletysmatka Berliiniin ei ole mitään siihen verrattuna, että oma lapsi kertoo rakastavansa sinua. 

[/quote]

Paitsi jos sattuu arvostamaan todella paljon Berliinissä käymistä ja ei lainkaan vanhemmuutta.

Vierailija
32/195 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tämä nyt vain on asia, mitä et voi lapsettomana tietää. Meidän elämämme on yhden lapsen jälkeen muuttunut hurjasi positiivisemmaksi, sosiaalisemmaksi ja tekemistä on enemmän kun voi käydä lapsitapahtumissa. Meille ei alko maistu, joten baarielämää emme kaipaa. Viiniä voi lipittää illallisella toisen lapsiperheen kanssa lasten seurustellessa keskenään. 

Lapsen saatuamme olemme ymmärtänee, mitä todellinen onni on ja mitä todellinen sisältö on. Yhäkin saamme sisältöä elokuvista, messuista ja muista tapahtumista, mutta ne ovat vain mauste. Biletysmatka Berliiniin ei ole mitään siihen verrattuna, että oma lapsi kertoo rakastavansa sinua. 

[/quote]

Kaikki klassikot tuossa viestissä, vihjailut siitä, että viinaareissuja en ainakaan kaipaa, lapsen rakkaus on tärkeämpää jne.

Joku alkoholisti bilettäjä pykännyt beibin, ja se on nyt niin tärkeää, niin tärkeää, yhtään en kaipaa biletysreissuja, niin kuin te lapsettomat, lapsi on ykkönen.

Tiedoksi vain, että ihmiset eivät ole yleensä veloja alkoholismin takia, tuntuu teillä lapsen pykänneillä olevan eniten alko-ongelmia, kun lapsettomuus liittyy teillä vapaaseen alkon vetämiseen.

Lipitelkää vaan toisen alkoholistiperheen kanssa viiniä, voitte samalla toistella toisillenne miten en yhtään kaipaa bilereissuja, ja viiniä voi vetää näinkin, kun lapset leikkivät teidän viinihuurujen keskellä.

Säälittävää.

Vierailija
33/195 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:08"]

Ehkei sitten kannata esittää asiaa sillä tavalla, että tietää, millaista lapsiperhe-elämä on.

[/quote]

Ei tarvitse esittää. Olen elänyt lapsiperheessä melkein 20 vuotta ja seurannut läheltä useampaa. Olen myös lukenut aiheesta jonkin verran. Tiedän aivan riittävän hyvin, minkälaista lapsiperhe-elämä on.

Vierailija
34/195 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:07"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 12:54"]En ole tuo edellinen, mutta tämä alleviivaa sitä tosiseikkaa, että sä et oikein ymmärrä, miten voisit, lapseton kun olet? Lapsen saaminen on sellainen, lähes maaginen onnentunne ja saavutus, joka tuntuu paremmalta kuin mikään aiempi saavutus tai rakkaus, naimisiinmeno tai syvä ystävyys. Sitä ei vain voi ymmärtää jos on lapseton[/quote]

Taidat kyllä olla tynnyrissä kasvanut, jos kuvittelet jokaisen vanhemman kokevan joitain maagisia onnentunteita ja pitävän vanhemmuutta parhaana asiana ikinä. Itse asiassa aika moni ajattelee aivan eri tavalla.

[/quote]

Etkö tiedä, että näin tapahtuu, kaikkien murhattujen ja pahoinpideltyjenkin lasten vanhemmat raiskaavat, hakkaavat ja tappavat lapsiaan sen maagisen onnentunteen takia, et vaan voi ymmärtää ennen kuin koet sen maagisen onnen minkä lapsi antaa.

Se saavutus ja maagisuus on niin ihmeellistä vanhemmille, sekin isä, joka raiskasi pikkutyttönsä veitsellä oli vaan niin onnen täyttämä, maagista.

Säälin sinua, kun et ymmärrä tätä.

Vierailija
35/195 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:04"]

[/quote]

[/quote]

En tosiaankaan tiedä, miltä vanhemmuus tuntuu kokemuksena. Uskon kyllä tietäväni lapsiperhe-elämästä tarpeeksi paljon arvioidakseni, toivonko tuollaista elämää itselleni vai en. Kaikki vanhemmat ovat kyenneet ratkaisemaan lapsiasian ilman kokemuksellista tietoa, ja niin kykenevät vapaaehtoisesti lapsettomatkin.

Tuskin sinullakaan on kokemusta muukalaislegioonassa palvelemisesta tai hartaan muslimin elämästä, mutta silti varmaan tiedät, ovatko ne sinulle tavoittelemisen arvoisia kokemuksia vai eivät. Lukuisat ihmiset ovat kuitenkin palvelleet muukalaislegioonassa ja vielä useammat ovat palanneet islamiin, ja monet pitävät näitä elämänsä ehdottomasti parhaimpina kokemuksina.

[/quote]

Mitä horiset? Olenko väittänyt, että tiedän miltä muslimin elämä tuntuu? Mä kun ajattelen niin, että ennen kuin kokeilen, en voi tietää vaikka se olisikin minulle todellinen nirvana. Ei vain tässä elämäntilanteessa kiinnosta mikään uskonto, mutta en usko tietäväni mitään asiasta, mistä minulle ei ole kokemusta. 

Sen sijaan, minulla on kokemusta aikuisena, työssäkäyvänä ihmisenä lapsettomana elämisestä. Sain lapset suhteellisen myöhään. Muutos parempaan, rikkaampaan elämään tapahtui sen käänteen jälkeen. 

En puhu sinun suullasi, mutta sanon vain, että moni nainen on kääntänyt kelkkansa 40 v kohti mentäessä ja kukaan ei ole katunut, kaikilla on kokemus, että elämä on täydempää lasten kanssa. Sinua en tunne, joten en lähde arvaamaan. 

Vierailija
36/195 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:16"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:07"]

[/quote]

Etkö tiedä, että näin tapahtuu, kaikkien murhattujen ja pahoinpideltyjenkin lasten vanhemmat raiskaavat, hakkaavat ja tappavat lapsiaan sen maagisen onnentunteen takia, et vaan voi ymmärtää ennen kuin koet sen maagisen onnen minkä lapsi antaa.

Se saavutus ja maagisuus on niin ihmeellistä vanhemmille, sekin isä, joka raiskasi pikkutyttönsä veitsellä oli vaan niin onnen täyttämä, maagista.

Säälin sinua, kun et ymmärrä tätä.

[/quote]

Juu, näin taitaa tosiaan olla. Harmittaa kyllä olla lapseton ja vailla tällaista onnentunnetta.

Vierailija
37/195 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:18"]

Mä kun ajattelen niin, että ennen kuin kokeilen, en voi tietää vaikka se olisikin minulle todellinen nirvana. 

[/quote]

Eli et esimerkiksi tiedä, olisitko onnellisempi, jos joutuisit joukkoraiskauksen uhriksi? Koska et ole kokenut, et voi tietää.

Onneksi minulla on itsetuntemusta. :)

Vierailija
38/195 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puhu sinun suullasi, mutta sanon vain, että moni nainen on kääntänyt kelkkansa 40 v kohti mentäessä ja kukaan ei ole katunut

[/quote]

Lähde tiedolle, ettei kukaan yli 35-vuotias nainen kadu lasten hankintaa? Entä miehet?

Vierailija
39/195 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 11:12"]

Että joidenkuiden kyvyt eivät riitä kerrassaan mihinkään muuhun kuin äitinä olemiseen (ja siihenkin aika huonosti)

[/quote]

Tämä oli mielenkiintoinen vastaus. Vanhemmuus on useimpien ihmisten suurin ja vastuullisin tehtävä tässä koko elämässä. Sillä, millainen vanhempi on, on valtava merkitys koko seuraavan sukupolven ja sitäkin seuraavan sukupolven elämään. Yhtä kauaskantoisia seruauksia on hyvin harvan ihmisen tekemällä työllä, yleensä se eläkkeelle lähteneen ihmisen aikaansaama jälki tässä maailmassa alkaa haalistua hyvin nopeasti.

Minä tiedän paljon vanhempia, jotka ovat menesteyneet töissään, mutta jotka eivät onnistu vanhempana. Eivät osaa, eivät välitä, eivät jaksa eivätkä kykene ohjaamaan sitä omaa psyykkistä energiaansa siihen lapsen kasvatustehtävään ja hoivaamiseen. On vaan lisäännytty, jostain syystä, vaikka oikeat mielenkiinnon kohteet ovat olleet muualla kuin perhe-elämässä.

Vierailija
40/195 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 13:04"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mitä horiset? Olenko väittänyt, että tiedän miltä muslimin elämä tuntuu? Mä kun ajattelen niin, että ennen kuin kokeilen, en voi tietää vaikka se olisikin minulle todellinen nirvana. Ei vain tässä elämäntilanteessa kiinnosta mikään uskonto, mutta en usko tietäväni mitään asiasta, mistä minulle ei ole kokemusta. 

Sen sijaan, minulla on kokemusta aikuisena, työssäkäyvänä ihmisenä lapsettomana elämisestä. Sain lapset suhteellisen myöhään. Muutos parempaan, rikkaampaan elämään tapahtui sen käänteen jälkeen. 

En puhu sinun suullasi, mutta sanon vain, että moni nainen on kääntänyt kelkkansa 40 v kohti mentäessä ja kukaan ei ole katunut, kaikilla on kokemus, että elämä on täydempää lasten kanssa. Sinua en tunne, joten en lähde arvaamaan. 

[/quote]

Eli et tiedä, pitäisitkö itse jostakin, mutta tiedät kyllä kaikkien muiden pitävän siitä?

Vähintäänkin hämmentävää.