Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko elämäni ollut poikkeuksellisen raskasta?

Vierailija
02.09.2021 |

Olen vuosien ajan herännyt viemään lapsia päiväkotiin viideltä (siis herännyt tuolloin, lapset olleet päivässä n. seitsemältä), tehnyt 8 tunnin työpäivän, hakenut lapset päivystä n. viideltä ja ollut kotona kuudelta, tämän jälkeen usein ruoan jälkeen ulkoiluttanut vilkkaita lapsia uudestaan ja hoitanut normiarkea... aikaa on kulunut matkustamiseen julkisilla. Käsi pystyyn jonka elämä ollut tässä kohden yhtä raskasta, vai onko tämä ihan normi? Poissa töistä en ole ollut juuri koskaan koska ollaan oltu ärsyttävän terveitä...

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä mä oisin hommannut auton tuossa vaiheessa, jos kulkemiseen menee kolme-neljä tuntia päivässä.

Muuttaminenkin olisi hyvä vaihtoehto.

Kyllähän aikuinen jaksaa herätä viideltä, minäkin herään usein, mutta on todella itsekästä ja julmaa pakottaa päikkyikäiset lapset noin pitkiin kulkemisiin ja pitkiin päiviin!

Jos et edes tiedä kertoa, miten olisi voinut tilanteen muuttaa, niin tyhmä olet kun tuomitsee.

Vierailija
42/99 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tuomitset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamullahan pitää käydä suihkussakin, jos ei ole illalla jaksanut.

Vierailija
44/99 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on se sama trolli, kuin "esiintymiskammoinen, joka lopettaa opiskelun." Tunnistaa kyllä.

Vierailija
45/99 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on se sama trolli, kuin "esiintymiskammoinen, joka lopettaa opiskelun." Tunnistaa kyllä.

Sinä olet se sama pipipää, joka perustaa miljoonia ketjuja kakkaongelmista ja haisevista alapäistä, huomaa kyllä!

Vierailija
46/99 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet se sama pipipää, joka perustaa miljoonia ketjuja kakkaongelmista ja haisevista alapäistä, huomaa kyllä!

Jaha, taisin osua oikeaan.

Vierailija
47/99 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäsi kuulostaa ihanalta, vaihtaisin sen heti omaani:

Olen päälle 30.

Ei töitä, koulutusta, kavereita, en ole edes ekoille treffeille koskaan päässyt saati muut.

Asun vielä porukoiden kanssa.

Mielenterveysongelmat on tosi pahat.

Ottaisin sun elämäsi heti tällä sekunnilla.

Arvosta sitä mitä sinulla on, jotkut eivät pääse edes yrittämään saamaan tuota.

Minulla melkein samoin moni kohta. En silti haluaisi ap:n elämää ja pystyisi siihen. Siinä mielessä koen asian niin, että ap:n elämä on minun näkökulmastani raskasta. En pystyisi käymään töissä ja huolehtimaan lapsista ainakaan nyt. Samalla nukkumisen kanssa ongelmaa ja jos saisin itseni jotenkin ylös viideltä niin en voisi olla samalla vastuussa muista. Siinä mielessä itselle se elämä olisi jo liian raskasta. En myöskään koskaan vaihtaisi elämääni sellaisen elämään jolla lapsia. Minusta ei olisi siihen. Näin huomaan kyllä kuinka moni ajattelee toisin. Samalla tämä ei saisi olla aina kilpailu kenellä on raskainta. Se on yksi syy siihen, että täälläkin voidaan huonosti jos joku sanoo, että ei jaksa ja muut ovat heti vertaamassa siihen kuinka paljon raskaampaa heillä on. Jos se kaikki jatkuu niin saadaan vaan pahaa aikaan. 

Vierailija
48/99 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi… töiden jälkeen haluan levätä. Ei ole lapsia.

Vierailija
49/99 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No etpä kyllä. Lisäks sulla on keskittymishäiriö kun tollasia mietit.

Vierailija
50/99 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tutulta kuulostaa, monta vuotta meni noin. Onneksi lapset ovat jo koululaisia. Elämä on paljon helpompaa ja isompien lasten kanssa pystyy tekemään enemmän kivoja asioita yhdessä.

Vierailija
51/99 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo raskaan ja ankean kuuloista elämää, mutta yhdistän raskaan elämän kyllä oikeasti rankkouhin elämä kokemuksiin, kuten väkivaltainen parisuhde, läheisen itsemurha, lapsen kuolema, oma vakava sairastuminen jne.

Vierailija
52/99 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo nyt ole ihan normaalia matalapalkkaisen yksinhuoltajan elämää pääkaupunkiseudulla.

Täällä maalla on helpompaa, koska auto on julkisten puutteessa pakko olla. Aikaa säästyy rutkasti.

Vierailija
53/99 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, kuulostaa aika samalta mitä mulla oli aikoinaan. Lapset hoitoon seiskalta, tunnin työmatka (omalla autolla), työpäivän jälkeen taas tunti ja lapset hoidosta viideltä. Että kyllä ihan maallakin on samoja pitkiä työmatkoja, kaupungissa ajallisesti, maalla kilometrien mukaan.

Olin kyllä tosi väsynyt ja koulun alkaminen helpotti paljon elämää. Ja korona toi vielä etätyönkin mahdolliseksi, niin elämähän on suorastaan helppoa. Paitsi kun toinen lapsi sairastui vakavasti… Että kun joku asia helpottuu, niin tilalle voi tulla jotain pahempaa.

Vierailija
54/99 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo raskaan ja ankean kuuloista elämää, mutta yhdistän raskaan elämän kyllä oikeasti rankkouhin elämä kokemuksiin, kuten väkivaltainen parisuhde, läheisen itsemurha, lapsen kuolema, oma vakava sairastuminen jne.

Niin, näistähän en sanonut muuta kuin että olen kiitollinen siitä että lapseni elävät. Et mistään voi päätellä, ettei elämässäni olisi (ollut) jotain noista muista, kun puhuin nyt selvästikin vain perusarjesta.

Vierailija
55/99 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olet lapsesi tehnyt, itse vastuusi kannat niistä.

Tyhmä, kysyin VAIN onko elämäni ollut poikkeuksellisen raskasta! Pitää turpas kii jos et osaa pysyä asiassa!

Kysyisin näin; Olenko poikkeuksellisen laiska jos pidän elämääni poikkeuksellisen raskaana?

Tuo mitä aloituksessa kuvailet on normaalia, tavallista lapsiperhearkea.

Vierailija
56/99 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, näistähän en sanonut muuta kuin että olen kiitollinen siitä että lapseni elävät. Et mistään voi päätellä, ettei elämässäni olisi (ollut) jotain noista muista, kun puhuin nyt selvästikin vain perusarjesta.

Katsoppa otsikon kysymystä. Se antaa ymmärtää, että aihe olisi jokin muu kuin perusarki. Huonosti otsikoitu.

Vierailija
57/99 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin syöpää lapsilla ja ap:lla ja väkivaltaista lapsuutta ja jotain peruuttamatonta tragediaa.

Vierailija
58/99 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tavallista elämää, nykyihminen ei vaan jaksa mitään.

Vierailija
59/99 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No etpä kyllä. Lisäks sulla on keskittymishäiriö kun tollasia mietit.

Ei jumalauta mikä pelle olet, ap. Täysi trolli.

Vierailija
60/99 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö sun pitäisi olla töissä, jos on noin kiireistä ja rankkaa? Vai onko luppoaikaa roikkua täällä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme