Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järkytyin mieheni sanoista!

Vierailija
07.10.2014 |

Hänellä oli taas yksi niistä illoista kun valitti kaikesta. Siis ihan asiasta aina seuraavaan. Ja häntä ei tarvitse provosoida mitenkään, riittää että on paikalla ja hiljaa. No, näitä kaikkia en edes viitsi luetella mutta....
koululaiset tekivät läksyjä keittiössä, minulla oli puoltoista vuotias sylissä. Mies itse halusi laittaa lapsille iltapalaa ja oli laittanut uunin väärään kohtaan jolloin ei lämmittänytkään leipiä niin nopeasti. Sanoi siinä sitten raivona kaikkien lasten kuullen että ei tämäkään olisi näin vaikeaa jos sinä rakas irmeli kulta olisit käyttänyt ehkäisyä!
Hetken vaan tuijotin ja sitten alkoi kyyneleet valua. En itkenyt ääneen mutta huomasi kyllä. Lapset olivat ihan hiljaa. Ymmärtävät jo tällaisen kommentin. Ei mieheltäni mitään Anteeksi pyyntöä, edes lapsilta. Varmaan miettivät nytkin että ketä isä ei halunnut.
Tämä oli niin suuri loukkaus koko perheelle. Ja kun lapset on tehty yhdessä. Ja suunnittelimme yhdessä lapsiluvun. Se varmaan on sitten tässä.
En tiedä voinko koskaan unohtaa tuota loukkausta.

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa mies tunsi riittämättömyyttä? Ai kun oli itse laittanut uunin väärään asentoon? Ja enemmän ne koululaiset siitä tilanteesta ymmärsivät kuin puoltoista vuotias. Ja missä kohtaa olen sanonut että meillä on rankkaa? En missään. En ole kokenut elämää rankaksi missään vaiheessa. Tykkään tehdä ja touhuta lasten kanssa. Mutta jos miehellä nyt yhtäkkiä on niin rankkaa niin sanoisi sen.

Vierailija
42/94 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli kiukkuinen kun ampiainen kun sillä oli toinen nainen. Oli vissiin niin paska olo tai halus et mä olisin laittanu sen pihalle. No nyt sillä on taas ihan hyvät fiilikset kun toinen nainen ei ole kuvioissa ja ollaan panostettu meidän parisuhteeseen mutta minä olen nyt se kiukkuinen ja ahdistunut kun en ole vielä päässyt asiasta yli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:21"]

Hänellä oli taas yksi niistä illoista kun valitti kaikesta. Siis ihan asiasta aina seuraavaan. Ja häntä ei tarvitse provosoida mitenkään, riittää että on paikalla ja hiljaa. No, näitä kaikkia en edes viitsi luetella mutta.... koululaiset tekivät läksyjä keittiössä, minulla oli puoltoista vuotias sylissä. Mies itse halusi laittaa lapsille iltapalaa ja oli laittanut uunin väärään kohtaan jolloin ei lämmittänytkään leipiä niin nopeasti. Sanoi siinä sitten raivona kaikkien lasten kuullen että ei tämäkään olisi näin vaikeaa jos sinä rakas irmeli kulta olisit käyttänyt ehkäisyä! Hetken vaan tuijotin ja sitten alkoi kyyneleet valua. En itkenyt ääneen mutta huomasi kyllä. Lapset olivat ihan hiljaa. Ymmärtävät jo tällaisen kommentin. Ei mieheltäni mitään Anteeksi pyyntöä, edes lapsilta. Varmaan miettivät nytkin että ketä isä ei halunnut. Tämä oli niin suuri loukkaus koko perheelle. Ja kun lapset on tehty yhdessä. Ja suunnittelimme yhdessä lapsiluvun. Se varmaan on sitten tässä. En tiedä voinko koskaan unohtaa tuota loukkausta.

[/quote]

Tuossa nyt mitään ihmeellistä ole, monasti tehny mieli sanoa samaa muijalle vaan toistaiseksi saanu nieltyä sanani. Monihan meistä tajuaa vasta liian myöhään että olisi sitä ehkkäisyä pitäny käyttää, itse tai puolison.

Ja turhapa se sitten rypistellä kun... kärsittävä vaan.

Vierailija
44/94 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

66 oli Ap.

Vierailija
45/94 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 07:05"]

laitapa ero vireille ja katso pyytääkö anteeksi. Minullekin olisi viimeinen niitti. Tuollainen otus kannattaa päästää vapaaksi omaa elämää haittaamasta.

[/quote]

Sitä juuri salaa toivonkin. Laita vaan niin ei mun tartte ja helpottaa tää helvetti T. mies.

Vierailija
46/94 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:30"]

Miehellä on varmaan stressiä, väsymystä jne. Sanat olivat vain lipsahdus, ei hän oikeasti niin tarkoittanut. Kerro lapsillekin näin.

[/quote]

Miksi ap:n pitäisi lapsille selitellä isän sanomisia. Kyllä se on miehen itse tehtävä.

Vierailija
47/94 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 08:24"]

Miksi ap:n pitäisi lapsille selitellä isän sanomisia. Kyllä se on miehen itse tehtävä.

[/quote]

Mies sanoo miltä hänestä tuntuu. Jos siinä on naisen mielestä jotain väärää, niin oikaiskoon hän itse asian.

Vierailija
48/94 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aika pitkäpinnainen ihminen, mutta tuosta olisin räjähtänyt ja eropaperit olisi täytetty jo samana iltana. Pettämisen kohdalla voisi vielä miettiä, mutta väkivalta tai tuollainen kommentti olisi ihan ensimmäinen ja viimeinen. On oikeasti asioita joita ei vaan aikuinen ihminen sano tai tee vaikka olisi millainen helvetin stressi ja paha mieli.

Miten paremmin tuhota lasten itsetunto kuin kyseenalaistaa oikeus koko heidän olemassaoloonsa?

Vierailija
49/94 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 16:55"]

Missä kohtaa mies tunsi riittämättömyyttä? Ai kun oli itse laittanut uunin väärään asentoon? Ja enemmän ne koululaiset siitä tilanteesta ymmärsivät kuin puoltoista vuotias. Ja missä kohtaa olen sanonut että meillä on rankkaa? En missään. En ole kokenut elämää rankaksi missään vaiheessa. Tykkään tehdä ja touhuta lasten kanssa. Mutta jos miehellä nyt yhtäkkiä on niin rankkaa niin sanoisi sen.

[/quote]

Sulla ei ilmeisesti ole ollut koskaan sellaista tilannetta, että elämässäsi periaatteessa kaikki on hyvin, mutta et siltikään ole onnellinen? Kaipaat jotain muuta, mutta et itsekään tiedä, mitä se olisi? Jos kysytään, mikä on vialla, niin et voi vastata, koska et itsekään tiedä. Eikä mikään varsinaisesti olekaan vialla, mutta jotain vaan puuttuu. Mulla on näitä kausia ollut jo muutama. Ohi ne menevät ja osaa taas vähän aikaa arvostaa sitä, mitä on. Kunnes taas tulee se ajatus, että tätäkö mun elämäni tulee olemaan hamaan loppuun asti. 

Tämä on sekä perheelle että ihmiselle itselleenkin ikävää. Pitäisi teeskennellä iloista ja onnellista, vaikka todellisuudessa vituttaa kuin pientä oravaa ja tekisi mieli painua ovesta ulos eikä palata enää koskaan. Kai se on jonkinlaista kapinointia kohtaloaan vastaan...toivetta, että voisi vielä kerran elämässään tehdä jotain repäisevää. Mutta sitten taas järkiintyy ja muistaa, että ihan itse on elämänsä valinnat tehnyt ja niiden valintojen seurausten kanssa on elettävä.

Vierailija
50/94 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 08:31"]

Pettämisen kohdalla voisi vielä miettiä, mutta väkivalta tai tuollainen kommentti olisi ihan ensimmäinen ja viimeinen. [/quote]

Kiitos mielipiteestä jota arvostan.

T. Aina hyvin käyttäytyvä pettäjämies.

Vierailija
51/94 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieheni sanoi vuosia sitten, että olen piöannut hänen elämänsä. Teoriassa olen antanut anteeksi, mutta vähän väliä se putkahtaa mieleen.

Miesten loukkauksista on vaikea päästä pois.

Pidä huolta lapsistasi.

Vierailija
52/94 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä muilla siis ikinä kotona vitsailla? Meillä kyllä on varmaan kumpikin vanhempi sanonut sata kertaa, että ehkäisy olisi helpottanut elämää nou end! Ja vielä lasten kuullen, mutta eivätpä ole lapset ainakaan näkyvästi loukkaantuneet, tosin tulee niiltäkin usein melko ivallista settiä vanhemmistaan, mutta huumorina me tätä kuitenkin pidetään. Jollain tavalla tuntuu ihan sairaalta, että ei voi sanoa ajatuksiaan ääneen kun perhe pillahtaa itkuun! Ainakaan meidän perheessä ei ole ikinä ollut täydellistä idylliä, jossa kaikki ovat aina onnellisia kaikkiin tilanteisiin. Aina jollakulla mättää ja sen saa ilmaista kyllä, tosin itse pidän rajan siinä, että huutaminen ja kiusaamiseksi tarkoitettu vittuilu on kielletty. Mutta jos nyt esim. haikailisi onnistuneemman ehkäisyn perään, siitä tuskin kukaan nostaisi kulmakarvaakaan, koska kaikki ymmärtävät kyllä miksi lapset aika usein käyvät vanhempien hermoille (lapset myös tajuavat, ettei heidän huoltamisensa ole aina helppoa ja kivaa!).

Vierailija
53/94 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama asia sanottuna eri tavoilla on täysin eri asia.

- Huumorilla sanottu ei tietenkään loukkaa, jos molemmat ymmärtää sen olevan huumoria.

- Pikaistuksissaan sanottu loukkaa, mutta sanoja ei usein tarkoita mitä suustaan päästää.

- Harkitusti sanottu on tietysti pahin ja loukkaa, siihen sanoja pyrkiikin.

-mies-

Vierailija
54/94 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako lasta teillä ap on?

Vierailija
55/94 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 01:19"]

Ota huomenna asia puheeksi miehen kanssa. Tietää varmasti itsekin loukanneensa, mutta ihan hyvä jos sen vielä selkeästi kertoisi miehelle, jotta se ymmärtäis että sanoilla on vaikutusta ja seurauksensa, ja mies joutuu niistä vastaamaan. Muuten käytös saattaa toistua ja ilmapiiri kiristyy.

[/quote]
Joo. Puhu kahdestaan ja kerro miten se loukkaa teitä kaikkia. Lapsetkin ymmärtää. Miehen olisi hyvä pyytää anteeksi kaikilta ääneen tuota hermostumistaan..tai sitä mitä sanoi. A halata ja kertoa, että te kaikki olette tärkeitä. Sinä olet ja lapset ovat.
Kerro miehellesi, että hän on tärkeä ja nuo puheet tosiaan loukkaavat. Syvältä.

Miehen olisi jokaisen lapsen kanssa vielä erikseen hyvä kertoa, miten tärkeitä lapset ovat.
Voimia sinulle. Olet arvokas.

Vierailija
56/94 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 08:40"]

Eikö teillä muilla siis ikinä kotona vitsailla? Meillä kyllä on varmaan kumpikin vanhempi sanonut sata kertaa, että ehkäisy olisi helpottanut elämää nou end! Ja vielä lasten kuullen, mutta eivätpä ole lapset ainakaan näkyvästi loukkaantuneet, tosin tulee niiltäkin usein melko ivallista settiä vanhemmistaan, mutta huumorina me tätä kuitenkin pidetään. Jollain tavalla tuntuu ihan sairaalta, että ei voi sanoa ajatuksiaan ääneen kun perhe pillahtaa itkuun! Ainakaan meidän perheessä ei ole ikinä ollut täydellistä idylliä, jossa kaikki ovat aina onnellisia kaikkiin tilanteisiin. Aina jollakulla mättää ja sen saa ilmaista kyllä, tosin itse pidän rajan siinä, että huutaminen ja kiusaamiseksi tarkoitettu vittuilu on kielletty. Mutta jos nyt esim. haikailisi onnistuneemman ehkäisyn perään, siitä tuskin kukaan nostaisi kulmakarvaakaan, koska kaikki ymmärtävät kyllä miksi lapset aika usein käyvät vanhempien hermoille (lapset myös tajuavat, ettei heidän huoltamisensa ole aina helppoa ja kivaa!).

[/quote]

Ei se ole huumoria, että sanoo että parempi, jos et olisi syntynytkään. Kyllä ne teidän lapset sen tajuaa ja loukkaantuu ja isona miettii, miksi he olivat vanhemmilleen vitsi ja virhe.

Mitä jos sinun vanhempasi sanoisivat ja vitasilisivat sinusta.."heh. Virhe oli tuo lapsi saada ja vielä nyt saadaan kestää noita sen lapsia. Olisivat kaikki saaneet jäädä syntymättä. Harmittaa kun ei tehty ajoissa aborttia. Tuollainen typerys tuli, ketä ei kyllä jaksaisi yhtään." "pysyisi nyt edes poissa meidän silmistä, kun tuollainen tuli maailmaan saatettua... harmillista kun sitä ei voi enää perua" heh, se oli vitsi, hehheh" " eihän pikkukultu vitsistä nyt voi loukkaantua...eikö sulla ole huumorintajua?"

Typerää käytöstä. Huumoria se ei ole. Se on toisten ivaamista, halveksuntaa ja kiusaamista. Ne ovat kaukana huumorista.

Vierailija
57/94 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä muilla siis ikinä kotona vitsailla? Meillä kyllä on varmaan kumpikin vanhempi sanonut sata kertaa, että ehkäisy olisi helpottanut elämää nou end! Ja vielä lasten kuullen, mutta eivätpä ole lapset ainakaan näkyvästi loukkaantuneet, tosin tulee niiltäkin usein melko ivallista settiä vanhemmistaan, mutta huumorina me tätä kuitenkin pidetään. 

[/quote]

Äiti lapselle: Ois kyllä pitänyt käyttää ehkäisyä, niin ei suakaan tarttis kuskata harjoituksiin. Vitsi vitsi.

Lapsi aikuisena äidille: Voi vitsi kun oisit kuollut siihen rintasyöpääs, niin ei tarttis suakaan käydä katsomassa. Vitsi vitsi. Heheh.

Suomalaisissa kodeissa ollaan niin hirveän hauskoja ja vitsikkäitä, että yhä useampi teini ja nuori aikuinen tarvitsee mielenterveyspalveluja ja yhä useampi vanheneva isä ja äiti miettii miksei lapset käy koskaan kylässä.

Vierailija
58/94 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO huh huh! Vaikka olis kuinka stressiä tai muuta, niin kyllä aikuisen ihmisen pitäisi hieman miettiä, mitä sanoo toiselle - varsinkin lasten kuullen. Todella, todella typerää ja keskenkasvuista käytöstä mieheltäsi! Toivottavasti mies tajuaa itse ottaa tuon asian puheeksi ja selittää tölväisyään lapsillenne. Tuollaista on kyllä varmasti vaikea unohtaa, ap :(

Vierailija
59/94 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

V

Vierailija
60/94 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Joo, meillä kans varsinkin isä vitsaili kotona paljon. Ivasi toisia - ihan vain vitsinä. Eihän sitä lapsena/nuorena osannut osoittaa, miten se oikeasti loukkasi ja ahdistikin. Nyt sitten terapiassa puran noita juttuja, jotka ovat todella voimakkaasti vaikuttaneet persoonaani ja itsetuntooni.