Aivan järkyttävä synnytysvideo! Ei heikkohermoisille!
Kommentit (381)
Miksi olisi kerrottu selvisikö lapsi, tottakai selvisi, sitä vartenhan pihtisynnytyksiä tehdään. Espanjassa on ihan yhtä alhainen vauvakuolleisuus kuin Suomessa.
Ymmärtäisin nuo kauhistelut ja yököttelyt jos kommentoijat olisivat miehiä, mutta oletettavasti aikuiset, synnyttäneet naiset. En ole edes hoitoalalla, mutta en kauhistunut yhtään. Luulin että videossa on jotain oikeasti hirveää.
Jos hohtimilla vedetään lasta niin ei siinä hyvin käy. Kai sen sanoo järkikin. Oikea keino olisi ollut leikata äidin vatsa auki niin olisi edes vältytty lapsen vammauttamiselta.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:17"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:07"]
Voi hyvää päivää nämä sektion ihailijat... Itselläni tuli sektion yhteydessä merkittävä verenhukka ja verensiirron tarve, ja olin todella heikko ja kipeä viikkokausia. Olisin ottanut tuon videon synnytyksen kokemukseni tilalle koska tahansa. Ihan varmasti ko. naista sattui ehkä 10 minuutia kovasti, mutta sen jälkeen oli luultavasti nopeasti kunnossa, kun taas minä hoipuin tajunnan rajamailla ja vieläkin, 5 vuotta synnytyksen jälkeen kärsin kiinnikkeiden aiheuttamista kivuista.
[/quote]
Samaa mieltä, sektiossa voi mennä asiat pieleen isostikin. Joskus niitä on tietysti pakko tehdä lääketieteellisistä syistä ja hätäsektioina, mutta vähän ihmetyttää nykyinen löysähkö politiikka sektiöpäätöksissä ihan sen vuoksi vaan, että odottaja sektion haluaa. Mutta kyllä mä tajuan, en minäkään jaksaisi kuunnella mitään jankkausta.
Lääketieteellinen fakta on, että alatiesynnytys on äidille suotuisampi tapa synnyttää.
[/quote]
Kyllä ne sektion haitat ja riskit olivat tiedossa ennen sitä sektiopäätöstä ja niistä keskusteltiin kyllä myös lääkärin kanssa pariinkin otteeseen. Ei sitä sektiota tilata kuin pizzaa, mutta kyllä sen saa, jos ei todellakaan missään tilanteessa pysty, kykene, halua, pelkää tms. synnytystä. Ja jos ihminen on sitä mieltä, että hän mieluummin kuolee siihen leikkauspöydälle kuin synnyttää alateitese, niin mitä siinä voi tehdä. Tietenkin tässä vedotaan sitten siihen, että jätä ne lapset tekemättä. Miksi jos on sektiovaihtoehto ja itse sitten kärsit ne komplikaatiot, jos kerran sen valitsit. Minä tein niin. Sillä erotuksella, että komplikaatioita ei tullut.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:22"]Jos hohtimilla vedetään lasta niin ei siinä hyvin käy. Kai sen sanoo järkikin. Oikea keino olisi ollut leikata äidin vatsa auki niin olisi edes vältytty lapsen vammauttamiselta.
[/quote]
Nuo olivat synnytyspihdit. Et ole tainnut koskaan nähdä hohtimia.
Sinä jolla tuli massiivinen verenhukka ja viiden vuoden jälkeen vielä kiinnikkeitä, niin miksi halusit suunnitellun sektion? Etkö ollut ottanut selvää riskeistä? Vai puhutko nyt kiireellisestä tai hätäsektiosta. Ne on vähän eri juttuja...
Videon lataaja, eli tuo synnytyslääkäri on kommenteissa kommentoinut lapsen ja äidin voivan hyvin. Oli pakko kääntäjällä kääntää. Jäikö se nyt vielä jollekin epäselväksi? :)
Kukaan ei pihtisynnytykseen muutenkaan kuole.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:16"]
Äiti kuoli synnytykseen ja lapsi sai vakavan aivovamman. Ei pysty edes hengittämään itse. Siinä meillä hieno video.
[/quote]
Mistä tällainen tieto? Ainakaan videosta sitä ei pysty päättelemään. Sen ajan mitä video näyttää, äiti on hengissä ja hyvissä voimissa (toki kivuissa) ja pulssi kuuluu tasaisena mittalaitteesta. Lapsikaan ei todellakaan näytä kuolleelta (jäntevyys, väri). En usko että koko videota olisi laitettu Youtubeen, ainakaan vain otsikolla että pihtisynnytys, jos kyseessä olisi lapsen tai äidin kuolema synnytyksessä.
Huh. Tulipahan oma imukuppisynnytys mieleen. 4vuotta jo aikaa. En ikinä tule unohtamaan sitä kipua, mitä sain synnytyksessä kokea.Ja sitä kipua kesti sen koko saatanan ponnistusvaiheen ajan eli melkein 1,5 tuntia. Kätilö hoiti samaan aikaan kahta muuta äitiä että se siitä tunnesiteestä kätilöön. Tätähän tää nykyään on. Ei äitejä arvosteta. Itse kävin psykiatrisessa hoidossa vuoden synnytyksen jälkeen synnytystrauman takia. Nyt olen jo päässyt yli jotenkin, mutta mielelläni en ala livenä aiheesta kenenkään kanssa keskustelemaan koska kyyneleet valuvat poskille... Eniten tuossa videossa ahdisti jalat, jotka oli nostettu noille jalustoille. Se tuntui omassa synnytyksessä jotenkin eläimelliseltä. Ei kukaan minulta mitään kysynyt. Minulle vain tehtiin asioita. Henkisten kipujen lisäkis n. kuukauden alapää oli siinä kunnossa, etten pystynyt istumaan kunnolla. myös häntäluu murtui ja vieläkin välillä oireilee. Olen erittäin kateellinen kaikille niille naisille, jotka kertovat omasta, kauniista, synnytyksestään...
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:22"]
Jos hohtimilla vedetään lasta niin ei siinä hyvin käy. Kai sen sanoo järkikin. Oikea keino olisi ollut leikata äidin vatsa auki niin olisi edes vältytty lapsen vammauttamiselta.
[/quote]
Onneksi et ole synnytyslääkäri, en haluais olla sun kourissa kun työnnät lapsen takaisin kohtuun kanavasta, eikä lapsenikaan varmaan siitä tykkäis, kun sillä katkeaisi niskat siinä :\
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:17"]
Samaa mieltä, sektiossa voi mennä asiat pieleen isostikin. Joskus niitä on tietysti pakko tehdä lääketieteellisistä syistä ja hätäsektioina, mutta vähän ihmetyttää nykyinen löysähkö politiikka sektiöpäätöksissä ihan sen vuoksi vaan, että odottaja sektion haluaa. Mutta kyllä mä tajuan, en minäkään jaksaisi kuunnella mitään jankkausta.
Lääketieteellinen fakta on, että alatiesynnytys on äidille suotuisampi tapa synnyttää.
[/quote]
Tutkimusten mukaan äidit toipuvat alatiesynnytyksestä keskimäärin nopeammin kuin sektiosta. Mutta lapselle suotuisin tapa syntyä on suunniteltu sektio. Kun tilastoita poistaa vääristelemästä hätäsektiot (= usein epäonnistuneita alatiesynnytyksiä), on suunniteltu sektio vauvalle paljon alatietä turvallisempi tapa syntyä. Tutkimusten mukaan sektio itsessään synnytystapana saattaa tehdä lapsista ehkä vähän allergisempia, tai voi olla jotain nestettä keuhkoissa, mutta alatiesynnytys itsessään voi tappaa tai vammauttaa lapsen. Sektiolla syntyneet eivät kuristu toimenpiteen aikana napanuoriin, raajat eivät vaurioidu puristuksissa eivätkä aivot kärsi yhtä pitkään hapenpuutteesta.
Onnistuisiko synnyttäminen yläkautta ? Esim. röyhtäisemällä. Ainakin isoilla naisilla on voimakas röyhtäisy.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:29"]
Siinä meni pillu päreiksi...
[/quote]
No eipä kyllä mennyt, pillut on suunniteltu just tuota varten.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:30"]
[/quote]
[/quote] Väitätkö, että tuo ikävän imukuppisynnytyksen kokenut äiti esimerkiksi valehtelee omasta kokemuksestaan. Te vähättelijät olette ärsyttäviä. Mistä tiedät, mitä vaurioita ko. äidille kävi? Lääkärithän ovat esimerkiksi hyvin nuivia tekemään mitään alapään korjausleikkauksia julkisella puolella, äiti nyt vaan nauttii vauvasta eikä mitään seksiä tai pidätyskykyä ajattele...
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:26"]
Videon lataaja, eli tuo synnytyslääkäri on kommenteissa kommentoinut lapsen ja äidin voivan hyvin. Oli pakko kääntäjällä kääntää. Jäikö se nyt vielä jollekin epäselväksi? :)
[/quote]
Mistäs päättelit, että videon lataaja on synnytyslääkäri? Harjoittele sitä kääntäjän käyttöä vielä hieman...
Myös minä olen kateellinen niille naisille, jotka ovat kokeneet synnytyksensä kauniina tapahtumana. Itse en ole vaan hirveänä teurastuksena, vaikka imukuppia ei tarvinnutkaan käyttää. Eppari tehtiin ilman puudutusta, puukolla vaan viillettiin.
Ap:n laittama video on hirveä, harmittaa kun katsoin. Pahinta on tuo äidin huuto ja se ettei äiti liikkunut eli varmaan jotenkin köytetty kiinni? Pahinta tuossa videossa on ehkä myös se, ettei se oikeasti ole kovin paha, varmasti on pahempiakin. En ymmärrä miksi nykyaikana naisten pitää kärsiä noin, kun on vaihtoehtoja.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:33"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:30"]
[/quote]
[/quote] Väitätkö, että tuo ikävän imukuppisynnytyksen kokenut äiti esimerkiksi valehtelee omasta kokemuksestaan. Te vähättelijät olette ärsyttäviä. Mistä tiedät, mitä vaurioita ko. äidille kävi? Lääkärithän ovat esimerkiksi hyvin nuivia tekemään mitään alapään korjausleikkauksia julkisella puolella, äiti nyt vaan nauttii vauvasta eikä mitään seksiä tai pidätyskykyä ajattele...
[/quote]
Repeämät on asia erikseen, epparista ei ole kenenkään pidätyskky mennyt. Repeämiä ei voi päätellä videosta, paitsi niin, että jos niitä olisi ollut enemmänkin, ei epparia olisi tarvittu.
Kukaan ei sinun tai kenenkään muun revenneen kokemuksia ole täällä vähättelemässä. Tympii vaan keskenkasvuiset pojat jotka jättää tänne typeriä kommentteja naisten alapäästä, nainen ei ole lähtökohtaisesti alatiesynnytyksen jälkeen pilalla. Vai oletko itse sitä mieltä?
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:16"]
Eihän tuolle naiselle tullut verihaavaa kuin tuosta epparista, joten takuulla on nopeasti toipunut. Mullekkin tehtiin eppari ja ihan hyvin heti liikuin, enkä ollut yhtään kipeä. Ei noista pihdeistä mitään pahempaa tule, kun tuo eppari on tehty. Se suojaa yleensä repeämiltä. Sektiossa kuitenkin leikataan monta kerrosta lihaa poikki, että kyllä se sisäkudos on kipeämpi kuin tuo pintahaava, mikä naisella tehtiin. Usko pois. Huuto vain oli kamala.
[/quote]
Se kuoli siihen, joten ei tainnut olla mitään nopeaa toipumista, ja sun "ei kamala" huuto oli kuolemanhuuto.