Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (381)

Vierailija
321/381 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 23:01"]

Sektio on lapselle huonompi vaihtoehto. Alapääsynnytys ja siitä suoraan äidin rinnalle pitää vastasyntyneen stressin alhaisena.

[/quote]

Stressin? Onko ihmisillä stressi jo syntyessään...taas opin uutta M33
[/quote]

On vauvalle stressaavaa joutua kohdusta sen ulkopuolelle.

Vierailija
322/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsinyt edes katsoa... tekee aina pahaa jo toisten synnytystarinat, jos on joutunut valvomaan yön tai kestämään supistuksia pitkäänkin ennen kuin voi saada kivunlievitystä... kääk.

Olen omat lapsenikin synnyttänyt ihan normaalisti alatiesynnytyksinä, esikoinen reilut 4 kg epiduraalin voimalla, synnytys kesti kuutisen tuntia, ja kuopus, puolisen kiloa pienempi, luomuna, synnytys noin 40 minuuttia. Ei mun ole tehnyt mieli huutaa kummassakaan synnytyksessä, ekassa ei tuntunut kipuja epiduraalin ansioista, ja toka oli niin nopea, että muutamasta viimeisestä kivuliaasta supistuksesta selvisi hetken hammasta puremalla. Mutta en kestä silti katsoa toisten synnytyksiä, kun tiedän kuuluvani siihen vähemmistöön, joka voi loistavasti raskausaikana, synnyttää helposti ja toipuu sekunnissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 20:25"]

Mulle riitti videon alusta 3 sekuntia ja nämä kuvaukset täällä. Ei kiitos. Yäk. Siinä makaat jalat levällään ja sua leikellään ja tungetaan metallityökaluja sisään ja sitten revitään niillä vauva ulos. Kidutusta!

[/quote]

Itsepähän pillusi levitit. Kannattaa vähän harkita etukäteen.

Vierailija
324/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista etteivät naiset opi olemaan hankkimatta kakaroita kun ei kuitenkaan kestä synnytystä. Sitten maataan ja rääytään kuolemankirkunaa kun on muka kipuja. Voi vitun vittu mitä ääliöitä. 

Vierailija
325/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukematta koko ketjua. Tuo oli pihtisynnytys. Suomessa niitä ei tehdä enää kuin pari vuodessa. Ja mitä emättimen kokoon tulee, emätin on elin, joka venyy ja myös palautuu synnytyksen jälkeen. Ei siis jää niin isoksi kuin voisi vauvan koosta päätellä. 

Vierailija
326/381 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 03:14"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 23:05"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:47"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:47"]

Huh. Onneksi ei tarvitse synnyttäneiiin naisiin kajota.

[/quote]

Epäilemättä sun sosiaalisilla taidoilla kajotaan vain ruumiisiin.

[/quote]

Olen naimisissa ihanan lapsettoman naisen kanssa.  :) Kamala ajatus, että aiheuttaisin välillisestikään hänelle tuollaista väkivaltaa. Ja mahdotonta olisi kyllä pitää seksuaalisena enää naista, jos tuota olisin seuraamassa vieressä.

[/quote]

Onneksi minun mieheni on vankempaa tekoa. Pokerinaamalla kannusti, vaikka ei meilläkään mennyt niin kuin piti. Eikä sängyssäkään karttele.

[/quote]

Just näin. Jälkikäteen sanoi, että oli aivan kauhuissaan, muttei näyttänyt sitä yhtään, vaikka yleensä on tunteikas eikä mikään kivikasvo. Arvostaa mua kuulemma naisena enemmän kuin koskaan.

Vierailija
327/381 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:21"]

Sain paniikkikohtauksen. Pelkään kipua, verta.. En tiedä kuinka voin ikinä yrittää saada lasta.

[/quote]

Onneksi ei ole mikään pakko. :) Lapseton elämä on vänhintää yhtä hyvää kuin lapsiperhe-elämäkin.

Vierailija
328/381 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:47"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:34"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:27"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 21:07"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 20:53"]

Ette kattoneet sitten yhtään muuta videoo sieltä? Yhdessä leikattiin väliliha 4 tai 5 kohtaa että vauva mahtui syntymään pylly edellä :D. Kyllähän se koskee synnytys. Meidän esiäidiät on synnyttäneet kaikki ilman mitään puudutuksia. Pihtejä taisi silloinkin olla mutta tuskin niillä on avustettu montaakaan elävänä syntynyttä, varmaankin vain auttettu silloin kun on jo se pahin käynyt, mikäli äiti on ollut vielä silloin elossa.

Kolme olen alakautta synnyttänyt. Esikoista avustettiin imukupilla, tosin ei isosti tarvinnut auttaa, ei vaurioita. Eppari tehtiin ja toki vielä epiduraalin puudutusta oli jäljellä. Mutta avustettuna imukupilla saatiin terve ja hyvävointinen vauva. Toisen synnytin luomuna, ilman yhtään mitään puuduttavaa tai lievittävää, ei tarvittu mitään toimenpiteitä, nopea ja helppo synnytys. Kuopusta tehdessä sain paraservikaalipuudutuksen vähän se auttoi, vauva syntyi avotarjonnalla ja tuli toisen asteen repeämä joka ommeltiin salissa. Puudutteena ilokaasu ja paikallispuudutus. Joka kerta olen käynyt suihkussa synnytyssalissa ja kävellyt itse osastolle. Istunut heti ja toipuminen on ollut nopeaa. Epparin ja tuon repeämän jälkeen oli toista viikkoa vähän istuminen ikävää, mutta sekin helpotti nopeasti. Paras synnytys on ollut luomuna. Nopeaa ja helppoa. Kertaakaan silti ei ole koskenut ponnistusvaiheessa, eli isoimmat kivut on olleet avautumisessa.

[/quote]

Ja taas tätä "meidän esiäidit". Elätkö sä muutenkin elämääsi, kuten esiäidit? Et varmaan. Ite en ainakaan, joten tervetuloa nykyaika!

[/quote]

Eipä ollut esiäideillä ja pikkukylien kätilöillä mahdollisuutta epiduraaliin yms. keinoihin vaikuttaa synnytykseen. Nykyään on tai pitäisi olla kunnon leikkaussalit ja lääkkeet kaikille tarjolla. Käyttäkää naiset nykyajan helpotuksia ja ehdottakaa sektiota, jos siltä tuntuu.

[/quote]

Entäs jos sektio ei ole kivuton? Ketä sitten syytetään ja mitä sitten vaaditaan? Miksi synnytyksen pitää olla täysin kivuton? Sehän on ihmisen oma valinta, ei siihen kukaan ketään pakota.

[/quote]

Miksi synnytyksen pitää olla kärsimystä? Kyllä siihen synnytykseen pakotetaan, mikäli nainen haluaa lapsia. Miehille jokseenkin helpompaa perustaa perhe.

Juuri siksi on hyvä, jos saa valita ITSE sen kivuliaan tai kivuttoman tavan. Vaikka sektio olisi kivulias, on se varmasti mielekkäämpi tapahtuma, kun siihen on itse saanut vaikuttaa.

[/quote]

Mistä se oikeus valita tulee? Siitäkö että miehet ei synnytä, joten naisilla pitää olla oikeus kivuttomiin synnytyksiin? Pitää olla tasa-arvoinen? Kuka mikä tämän oikeuden antaa? Kuka maksaa jos sektio ei olekaan kiva ja helppo? 

Vierailija
329/381 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normi synnytys!

Mitä kamalaa tuossa muka oli?

Oma esikoiseni painoi 4700 grammaa ja hänet vedettiin imukupilla päivystävän lääkärin ja 4 kätilön toimesta ulos, kun juuttui synnytyskanavaan, koska oli niin iso.

Synnytyksessä väliliha tietenkin leikattiin niin kuin kaikilta, mutta sen lisäksi minulta repesi koko vagina kahtia. Päivystävä lääkäri sitten ompeli minua kerros kerrokselta kiinni seuraavat 1 h 45 min.

Tuo näytti nopealta ja tehokkaalta synnytykseltä ja pelkkä välilihakin vain leikattiin.

Odotin jotain järkyttävää videota, mutta tuossa ei ollut yhtään mitään järkyttävää.

Paitsi ehkä jonkun miehen tai synnyttämättömän naisen mielestä.

Vierailija
330/381 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 21:51"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 21:47"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 21:21"] hyi kamala. onneksi itse sain molemmat sektiolla. tuo oli kyllä järkyttävää katseltavaa. :( [/quote] Suunnilleen samalta on omakin synnytyksesi näyttänyt, siinä vain on veitsellä vedetty maha halki. Sitten lapsi on sieltä samalla lailla väkivalloin nostettu. [/quote] kuule, minut oli täysin puudutettu, tilanne oli rauhallinen ja hallinnassa. alavatsaan tehtiin pieni siisti viilto, josta ei ole enää jälkeäkään. Minua ei satutettu, ja ennenkaikkea vauvat syntyivät turvallusesti ja hallitusti. kyllä, olen erittäin tyytyväinen etten ole mitään tuollaista järjetöntä teurastusta joutunut kokemaan. en voi edes kuvitella miltä tuo voi tuntua!! Miksi naista ei tuossa vaiheessa edes yritetä puuduttaa???!! järkyttävää ja epäinhimillistä.

[/quote]

No koska ei kerkeä enää, pihtisynnytys tehdään vain kun on pikapikakiire ja pakko, lasta siinä ajatellaan ensisijaisesti, ei äitiä. Jos on epiduraali/spinaalipiuha selässä voi siihen saada lisää puudutetta jos sen ehtii joku antamaan, veikkaan että yleensä ei ehdi. Mitään puudutuspiikkejä tossa vaiheessa ei alapäähän voi enää työntää, epparinkohdan vois periaatteessa piikkipuuduttaa, mutta eipä sitä epparia kukaan ehdi surra tai edes huomata välttämättä.

[/quote]

Kahden epiduraalipuudutuksen ja välilihan puudutuksen lisäksi minulta puudutettiin jopa vagina pudendaalipuudutuksella, koska kun lapsi jäi synnytyskanavaan jumiin ja tiedettiin, että joudutaan se repimään ulos imukupilla, niin tiedettiin myös, että repeämätkin tulevat olemaan massiiviset.

Onneksi puudutettiin tuo vaginakin, koska se repesi täysin kahtia.

Naistenklinikalla synnytyksessäni mukana olleet 4 kätilöä ja päivystävä lääkäri totesivat kyllä yhteen ääneen, ettei näitä värkkejä tällaiseen ole luotu, eivätkä he ole vastaavassa olleet mukana. Diagnoosiksi kirjattiin III asteen repeämät.

Vauvan paino oli laskettu mittauksessa melkein kilon pienemmäksi kuin oikeasti oli ja sillä perusteella lähdettiin alatiesynnykseen.

Kaikista puudutuksista huolimatta kivut olivat niin järkyttävät, että kokemusta voisi lähinnä kuvata elävältä teurastamiseksi.

Menetin repeämisessä niin paljon verta, että hemoglobiini laski 70:een ja jouduin osastolla muutamaan verensiirtoon. Olin niin heikossa kunnossa, etten pysynyt edes pystyssä muutamaan ensimmäiseen päivään, vaan minua kärrättiin pyorätuolilla. Sairaalassa jouduin olemaan 5 päivää.

Kotona en voinut repeämien takia kumartua tai istuutua normaalisti ensimmäiseen 3 kuukauteen. Kerran - muutama viikko synnytyksen jälkeen - mies oli unohtanut aamulla töihin lähtiessään nostaa vauvan korin parisänkyyn minun viereeni ja se oli lattialla. Kun pakon edessä yritin kumartua nostamaan vauvan koria ylös, repesivät haavat niin, että lattialle alkoi suihkuta verta.

Jouduin sitten hälyttämään sukulaisen nostamaan vauvan lattialta ja yritin tyrehdyttää verenvuodon itse. Olin liian heikko lähteäkseni lääkäriin näyttämään vuotavaa haavaani. Revenneen vaginan arpi vaivasi pitkään ja tuntui aralta vielä vuosia synnytyksen jälkeen.

Kaiken kaikkiaan tuo elävältä teurastaminen oli niin järkyttävä kokemus, että toista lasta emme koskaan tehneet.

Vierailija
331/381 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti!!! Todella kuvottavaa. Miksei sinne pumpuliin voi laittaa jotain puudutusta? Pitää tollai rääkätä äitiä :( En ikinä tee lapsia niin eivät pääse rääkkäämään mua. Hyi hyi hyi...

Vierailija
332/381 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

328, sympatiani sulle ja hatunnosto että selvisit.

Vierailija
333/381 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 23:02"]

Mulle ei annettu kivunlievitystä ponnistusvaiheeseen joten se siitä, että suomessa muka kaikki saisivat kivunlivitystä. Ja minun kohdalla olisi todellakin ollut aikaa sitä kivunlievitystä antaa! Ilokaasua en edes saanut, koska olisi kuulema sekoittanut minut enkä olisi pystynyt ponnistamaan. Ja sittenhän siinä ponnistettiin yli tunti ilman minkäänlaista kivunlievitystä. 

[/quote]

Tosiaan aina sitä ei saa. Itse en saanut  epiduraalipuudutusta koska ei ollut lääkäriä vapaana. Ilokaasulla yritettiin mennä.

Vierailija
334/381 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kunpa miehet voisivat synnyttää edes joka toisen lapsen. 

Vierailija
335/381 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 18:17"]Voi, kunpa miehet voisivat synnyttää edes joka toisen lapsen. 
[/quote]

Niinpä, kuvitelkaapas millainen video siitä saataisiin. Kyllä siinä mieheltä huuto jos toinenkin pääsisi ennen kuin pippeli olisi tarpeeksi venynyt vauvan tulla ulos.

Vierailija
336/381 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muuta kauheaa kuin karvaton alapää aikuisella naisella. Vai kuuluuko jossain kulttuurissa vielä nykyään, että ennen synnytystä  sairaalassa ajellaan karvat? Suomessakin oli näin ollut vielä -80-luvulla.

Vierailija
337/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua oksettaa! :/ En kyllä alennu/ suostu tuollaiseen käsittelyyn ikinä. Lapseton olen juuri siksi :) t: nainen 34-v

Vierailija
338/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetäänkö Suomessa tuollaisia metalliväleitä? Oliko kyseessä pihtisynnytys? Aivan KARSEAA! Äidistä ei huolehtinut kukaan... :(

Vierailija
339/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hämmentänyt. Ei mitenkään erikoisen kauheaa. Ilman pihtejä olis ollu ihan normi. T.3n äiti

Vierailija
340/381 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auts! Järkyttävää kohtelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä