Tyttären vanhojentanssi mekko
Tyttö haluaa iltapukumaisen vanhojen mekon. Itse kuitenkin haluaisin hänen tanssivan perinteisessä prinsessamekossa alushameineen ja suuren helman kera. Tuntuu, että hän erottuisi liikaa ja häntä katottaisiin vinoon. Onko minulla oikeutta sekaantua, kun mekkorahat hän saa kuitenkin minulta.
Kommentit (64)
Tuon tyylinen mekko on aivan ihana ja hyvä :) Itse tanssin vanhat kaksi vuotta sitten ja kyllä monella oli enemmän tuollainen iltapukumainen mekko :) Jos äitini olisi puuttunut, olisin tullut katkeraksi...
Kuka katsoo vinoon? Sinä? Sitäpaitsi tällä hetkellä vanhojenmekkomuodissa ovat nimenomaan yksinkertaisen kauniit iltajuhlamekot eivätkä prinsessamekot korsetteineen
Onkohan tämä kaupunki kohtaista? Viime vuonna olin katsomassa vanhoja Hämeenlinnassa ja KAIKILLA oli prinsessamainen mekko.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 21:10"]
Moi äiti..
[/quote]
Moi tubu. :/
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 20:48"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 20:28"][quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 20:22"] Kauhistuttavinta on se, että mekossa on vain ihan avoin selkä. [/quote] Sitten hankitte myös hartiahuivin siltä varalta, että tarvitsee edes jotain lämmikettä (vaikka luultavasti ei tarvitsekaan). Juhlapukuliikkeistä saa valmiita, tai jos kotoa löytyy ompelukone niin käytte ostamassa puvun väristä organzaa tai sifonkia. Ja muistakaa hankkia tuollaiseen avoselkäiseen pukuun sopivat rintaliivit! Sellaiset vain rintojen päälle tulevat silikonikupit voisivat olla hyvät, tai miksei teippikin. [/quote] Tyttärelläni on tubut, ei siis voi olla pelkillä silikonikupeilla t.ap
[/quote]
Tämä nyt viimeistään paljasti tämän typeräksi provoksi :D
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 23:08"][quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 20:48"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 20:28"][quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 20:22"] Kauhistuttavinta on se, että mekossa on vain ihan avoin selkä. [/quote] Sitten hankitte myös hartiahuivin siltä varalta, että tarvitsee edes jotain lämmikettä (vaikka luultavasti ei tarvitsekaan). Juhlapukuliikkeistä saa valmiita, tai jos kotoa löytyy ompelukone niin käytte ostamassa puvun väristä organzaa tai sifonkia. Ja muistakaa hankkia tuollaiseen avoselkäiseen pukuun sopivat rintaliivit! Sellaiset vain rintojen päälle tulevat silikonikupit voisivat olla hyvät, tai miksei teippikin. [/quote] Tyttärelläni on tubut, ei siis voi olla pelkillä silikonikupeilla t.ap
[/quote]
Tämä nyt viimeistään paljasti tämän typeräksi provoksi :D
[/quote] joku pilaili kustannuksellani en minä tuota kirjoittanut t ap
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 20:48"]
[/quote]
Mitäköhän tuokin tarkoittaa, tubut? Ikinä en ole kuullut. Kertokaa nyt joku.
Ei tytär ole mikään perkeleen nukke, jonka päälle kiskotaan omasta mielestä söpö mekko. Anna hänen valita itse.
Noita muutamat vuoden "viran puolesta" seurattuani muistuttaisin, että tuon puvun kanssa pitäisi pystyä tanssimaankin. Leveät hameet ovat kyllä tosi hankalan näköisiä, mutta ei varmaan kovin kapeakaan saa olla. Eikä ainakaan kovasti laahusta saa olla, muuten voi hame jäädä lattialle, jos joku astuu pahasti helmalle. Muutenkin olisi hyvä, että puku pysyisi tukevasti päällä. Aika paljon varmaan tanssijaa häiritsee, jos on tunne, että nyt se putoaa.
Taas nähdään tapaus missä lapset on tehty paikkaamaan omat menetetyt unelmat... :)
Kavaljeerit ja opettajat ainakin suosittelevat/toivovat kapeahelmaista mekkoa, huomattavasti helpompi tanssia eikä kukaan astu helman päälle.
Meillä oli viime vuonna kahdella iltapukumaiset mekot vanhoissa. Itselläni ja muilla oli paljetteja, tylliä, alushameet yms. Ikinä en itse laittaisi iltapukua. Kivaa olla yksi päivä elämästä prinsessana. Ei tule varmastikaan ikinä enää päivää jolloin voisin pukea ihanan korallin värisen unelmamekkoni päälleni. Mutta antaa jokaisen pukeutua kuten tahtoo. Vanvat ovat yksi lukion kohokohtia enkä itse olisi halunnut pukea kenenkään muun valitsemaa mekkoa:)
Ei ole oikeutta sekaantua ainakaan tuossa mittakaavassa. Voit kieltäytyä maksamasta jonkun tietyn mekon (ja ihmetellä sitten kun tyttäresi etääntyy sinusta) mutta et voi pakottaa häntä ottamaan sellaista mekkoa minkä sinä valitset.
Juhlat ovat lapsesi, eivät sinun.
Anna tyttäresi päättää jos nyt ei mistään p*rnahtavasta mekosta ole kyse. En pitäisi itsekään jos joku päättäisi mun puolesta millä tavalla pukeutua. Iltapuvulle on tod. näk. myöhemminkin käyttöä toisin kuin jollekin prinsessatylliunelmayökötykselle.
Jos haluat tyttäresi nauttivan tanssiaisistaan ja muistavan ne ikimuistoisena, silloin tuet häntä hänen mekkovalinnassaan.
lol