Mitä mieltä olette?
Minulla on kamala vauvakuume, vauvaa toivoisin iha todella paljon. En nyt tiedä mitä mies asiasta miettii, mitä mieltä on ulkopuoliset? No tästä on joku about vuosi-kaksi aikaa kun mieheni sanoi että ei todellakaan vielä lapsia, "ehkä 5 vuoden päästä. No varovaisesti vauvakuumeissani olen vauvoista puhunut ja vauvakuumestani ja tästä ollaan miehen kanssa keskusteltu kyllä ja kerran mieheni jopa suutahti kun varmaa joka päivä jotain. Sanoin että kaipa minäkin saan haaveistani keskustella kun itse puhuu päivittäin hänen haaveistaan ja haluistaan. Kuitenkin mielessäni ajattelin että kai sitä pitää vähä hillitä itteäni. Lopulta tulin niin kiukkuiseksi ja surulliseksi kun en saanut purkaa mieltäni kellekkään ja miehenikin jopa tajusi miten suuri asia tämä on. No eipä nyt vauvan haluaminen mikään "pikku juttu" ole. Noh lähiaikoina kyselin häneltä oisko valmis niin hän sanoi että joo kyllä jos naimisissa oltaisiin ja hänellä vakituinen työpaikka. No eihän halua suututtaa uskovaisia sukulaisiaan ja varmastikkin haluaa töihin ettei tarvitsisi työttömänä katella 24/7 vauva-arkea ja raha-asiat pysyisivät kunnossa. Sitten hän jopa äitillensä vihjaili että parin vuoden päästä hankitaan kanssa tämmöinen (viittasi omaan 9kk siskoonsa). Noh kuitenkin ulkopuolisille sanoo ihan kauhuissaan että ei vauvoja vielä vähään aikaan! No en tiiä mitä ajatella tästä että haluaako vai eikö... Ei ehkä halua tunnustaa muille että oisi valmis? Kaverit kun aika lapsellisia vielä eikä todellakaan niitä lapsiystävällisimpiä..
Anteeksi tämä pitkä sepostus :) toivottavasti ymmärsitte ja jaksoitte lukea loppuun asti!
Kommentit (31)
Eikö kukaan muu ihmettele, että miehellä on 9kk ikäinen pikkusisarus? Kuulostaa lestadiolaismeiningiltä..
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 13:55"]
Jos ei halua kertoa edes suunnitelmistaan niin miten kehtaisi kertoa kun olet raskaana?
[/quote]
No en minäkään haluisi sanoa että mitkå on mun tulevaisuuden suunnitelmat ihmisille, mitä se niille kuuluu, mutta en kuitenkaan myös muuta väitä niiku kihlattuni. Mä vaan halusin jonkulaisen selvyyden miks näin tekee, ajattelin näin psykologian kannalta? Noh mut jaaa en mä sitä tuu täs ketjus saamaa selville
Eipä tässä kovin montaa vaihtoehtoa ole. Joko poikkiksesi haluaa oikeasti naimisiin ja muksun, mutta häpeää kertoa siitä kavereilleen (syystä jota en kyllä keksi). Tai hän haluaa oikeasti lapsia, mutta hän haluaa odottaa vähän vanhemmaksi, mutta pitää sinut tyytyväisenä myötäilemällä sinun vauvanhuuruisia ajatuksiasi.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 13:58"][quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 13:55"]
Jos ei halua kertoa edes suunnitelmistaan niin miten kehtaisi kertoa kun olet raskaana?
[/quote]
No en minäkään haluisi sanoa että mitkå on mun tulevaisuuden suunnitelmat ihmisille, mitä se niille kuuluu, mutta en kuitenkaan myös muuta väitä niiku kihlattuni. Mä vaan halusin jonkulaisen selvyyden miks näin tekee, ajattelin näin psykologian kannalta? Noh mut jaaa en mä sitä tuu täs ketjus saamaa selville
[/quote]
Kysy siltä mieheltä!
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 13:58"]
Eikö kukaan muu ihmettele, että miehellä on 9kk ikäinen pikkusisarus? Kuulostaa lestadiolaismeiningiltä..
[/quote]
Tällä on vain ja ainoastaan 17v veli ja tää 9kk sisko. Hänen äitinsä halusi vielä yhden lapsen ja tosiaan sen tytön.
Selasin ketjua löytääkseni ap:n iän. Kuulosti 17-vuotiaalta ja vielä kypsymättömältä vanhemmaksi. 21? Taidat huijata.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 14:01"]
Selasin ketjua löytääkseni ap:n iän. Kuulosti 17-vuotiaalta ja vielä kypsymättömältä vanhemmaksi. 21? Taidat huijata.
[/quote]
Ömm millä perusteella?
Ei vauvasuunnitelmista ole mikään pakko kertoa muille, itsekin vierastaisin kertomasta noin aikaisin. Ei ole kivaa, jos vauva-asia on itselläkin vasta sulateltavana, ja kaverit alkavat kiusoitella, että kohta sä et sitten pääse lähtemään minnekään... tai sukulaiset kyselevät "no, koskaa niitä vauveleita tulee" ja pahimmillaan lääppivät naisen vatsaa virnistellen.
Tärkeää on kuitenkin, että olette samoilla linjoilla tästä asiasta ja molemmat tietävät missä mennään. Sano miehelle, että sinustakin on ok ettei muille puhuta mitään, mutta kahden kesken on tärkeää kertoa mitä mieltä oikeasti on.
Onko teillä muita suunnitelmia? Opiskelua, onko töitä? Jos itse aiot opiskella, se kannattaisi vähintäänkin aloittaa ennen lasten tekoa. Mieti, mikä tilanteesi on 5-10 vuoden kuluttua, jos nyt teet monta lasta, eikä sinulla ole koulutusta tai työkokemusta. Entä miehesi, aikooko hän opiskella? Nämä asiat täytyy miettiä, ennen kuin alatte tekemään vauvoja.
Keskustelkaa tietysti myös, millaiset häät haluatte ja milloin. Yleensäkin kannattaa puhua paljon ja miettiä asioita pidemmälle.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 14:14"]
Ei vauvasuunnitelmista ole mikään pakko kertoa muille, itsekin vierastaisin kertomasta noin aikaisin. Ei ole kivaa, jos vauva-asia on itselläkin vasta sulateltavana, ja kaverit alkavat kiusoitella, että kohta sä et sitten pääse lähtemään minnekään... tai sukulaiset kyselevät "no, koskaa niitä vauveleita tulee" ja pahimmillaan lääppivät naisen vatsaa virnistellen. Tärkeää on kuitenkin, että olette samoilla linjoilla tästä asiasta ja molemmat tietävät missä mennään. Sano miehelle, että sinustakin on ok ettei muille puhuta mitään, mutta kahden kesken on tärkeää kertoa mitä mieltä oikeasti on. Onko teillä muita suunnitelmia? Opiskelua, onko töitä? Jos itse aiot opiskella, se kannattaisi vähintäänkin aloittaa ennen lasten tekoa. Mieti, mikä tilanteesi on 5-10 vuoden kuluttua, jos nyt teet monta lasta, eikä sinulla ole koulutusta tai työkokemusta. Entä miehesi, aikooko hän opiskella? Nämä asiat täytyy miettiä, ennen kuin alatte tekemään vauvoja. Keskustelkaa tietysti myös, millaiset häät haluatte ja milloin. Yleensäkin kannattaa puhua paljon ja miettiä asioita pidemmälle.
[/quote]
Kiitos kerrankin järkevästä vastauksesta :) okei no mä just tajusin tän lukemisen jälkeen että ehkä se mies sentakia sanoo kaikennäköstä tyhmää ettei kukaan varmastikkaan ala epäilee mitään vauvauutisia :D ehkä se asia on niin :) ja mies opiskellut, työt vaan vähissä :( ja itse olen opiskellut mutta toki haluisin opiskella uuteen ammattiin. Tosin sekin on nyt vähän jäissä kun ei vaan saa paikkaa tai siitä ei vielä vaan kuulu mitään. Itse teen töitä, en tosin omalla alallani ja sen kuului olla väliaikaista mutta olenhan sitä kohta puolitoista vuotta tehnyt, joten en nyt luottaisi että opiskelupaikkaa saisin kun en satu olemaan ihan peruskoululainen ja opiskelu maksaa muuten paljon. No aika hyvin on tulevaisuus suunniteltu mutta tämä suomen taloustilanne vähä hidastuttaa niitä. Enkä kylläkään haluisi odottaa liian kauaakaan koska haluan olla nuori äiti ja saada lapset mahd nuorena. Joillekkin se nyt vaan on mahdoton yhtälö.
T.ap
Ja kaikille mahdollisille av-mammoille ynnämuille ymmärtämättömille tämä: miksi tuomita nuoret äidit? Miksi tuomita vanhat äidit? Miksi teillä on oikeus sanoa kuka on liian nuori ja kuka liian vanha tekemään lapsen. Kukin tekee silloin kun haluaa ja jaksaa. Miks heti pitää tuomita ja alkaa päättelemään toisen ikää jonkun av-kirjotuksen perusteella? Jep kannattas ehkä ottaa ne aivot sieltä narikasta ja ajatella vähän pidemmälle.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 13:51"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 13:40"] [quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 13:26"]Se nyt tässä häiritseekin kun olen kysynyt ihan suoraan ja vastasi selkeästi mutta sanoo kavereillensa toista. Tässä kyllä kihloissa ollaan joten eiköhä se mun kansa naimisiin halua. En kuitenkaan haluisi turhaan innostua sitten kun työ löytyy ja naimisiin mennään että lapsia ruvetaan vääntämään. Entä jos alkaakin ottamaa takapakkia? Iha hirveetä kun ei tiedä mikä on totta ja mikä ei [/quote] Miten voitte olla kihloissa, jos ette ole menossa naimisiin? Odottakaa muutama vuosi, anna pojan kasvaa ensin mieheksi. Tuossa iässä moni nuorimies juoksee karkuun kun alkaa edes puhua yhteenmuutosta. Nauttikaa vaan nyt tästä ajasta yhdessä ja katsokaa sitä perhettä kun alkaa olla työpaikkaa ja muuta. [/quote] Täh oonks mä sanonu ettei mentäs naimisiin? Ja ei tämä mun kihlattuni enää mikään teinipoika ole enää sentäs, ei ravaa baareissa ja juhli joka viikonloppu. Eletään aikuisten elämää niinkuin moni muu lapsiperhe, meiltä vaan puuttuu se lapsi. Nyt tilanne on se et mä käyn töissä ja mies hoitaa kahta koiraa kotona. Ja kyllä työ hoidetaan miehelle ja sit mennään naimisiin. Lapsiasiaa katsotaan sen jälkeen. [/quote] Jos suunnitelma on jo valmiiksi tuo työt->naimisiin->lapsi niin mikä se ongelma tässä oli?
[/quote]
Ähh mä luovutan :D ehkä kirjoitin alotuksen epäselvästi tai jtn :D tai sitten on vain liian tyhmiä ihmisiä täällä