Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömän arkea on

Vierailija
06.10.2014 |

se, että naapurisi, sukulaisesi, ystäväsi ja tuttusi kysyvät heti ensimmäiseksi, nooo, onko mitään töitä löytynyt? Hemmetti sentään, eikö ihmisillä ole lainkaan hienotunteisuutta? Tai tunneälyä? Tai järkeä?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi naapuri heitti, että oloneuvokseksi sitten ryhdyit, että sunnittelin koko homman, että saan levätä ja olla, ei V****, ei millään usko, että olen työtön, koska EI OLE mitään työtä. Miten ihmiset voi olla niin tyhmiä puheissaan?

Vierailija
2/31 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä on paljon suojatyöpaikkoja,eipä OO 2016!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille työnhaun sujumista uteleville voisi esittää reippaasti vastakysymyksen, että eipä ole vielä löytynyt töitä, joutaisiko omasi minulle? Tai että eipä ole löytynyt, voiskohan hän alkaa avuksi etsimiseen.

Vierailija
4/31 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömän arkea on...

..jännittää sormet ristissä, voisko Kela jo vihdoinkin ratkaista sen yhden päätöksen ja saisit rahaa.

..käydä itkemässä viimeksi tänään sossun luukulla, kun hakemus on viety 22.9. eikä rahoja ole tilillä vieläkään, ruoka alkaa loppumaan ja lääkkeetkin pitäis saada ostettua.

..kuunnella itseriittoisia kommentteja julkisen sektorin työntekijöiltä, jotka kuvittelevat olevansa korvaamattomia ja kehuskelevat, miten työajalla voi pelailla ja juoda kahvia työnantajan piikkiin.

..lukea foorumeilta päivittäin olevansa paska ihminen ja täysi luuseri, kun ylipäätään on työtön.

Vierailija
5/31 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 14:31"]

Kyllä mulla ainakin anoppi jaksaa muistuttaa tästä työttömyydestä melkeinpä päivittäin. Itse kun on sitä ikäluokkaa ettei työttömyyttä juuri ollut. Ja raskastahan tämä työttömyys on huomaatte sen muutkin kun olette vuosia työttöminä. Aina jonkun yo-juhlissa,uudenvuoden juhlissa tai missä vaan sukulaiset tivaa että vieläkö olet työtön yms ja ystäviä ei saa mistään. Itse voi hyväksyä työttömyyden mutta kyllä se mielen vetää matalaksi kun siitä jatkuvasti muistutellaan. t.ammattivalittaja

[/quote]

Siis hetkinen, käsitinkö oikein? Sinua työttömänä vielä kutsutaankin niihin sukujuhliin? Minua nimittäin ei! XD

Vierailija
6/31 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten minua ärsyttää kysymys: No, oletko hakenut mitään? No totta helkkarissa, niin on joka paikkaa n. 250 muutakin, ja ikä ja sukupuolikin taitaa olla vääriä..

Vierailija
7/31 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, näissä vanhemmissa ikäluokissa on noin 58v eläkeputkeen joutuneita, työkyvyttömyyseläkeläisiä kun lanttu tai selkä ei kestänyt jne jne. Niutten ei tarvis tulla kenellekään vittuilemaan. On perhe-eläkettä ja leskeneläkettä. Tiedän näitä jotka kymmeniin vuosiin ole käynyt töissä. Nyt sitten vedettiinkin tulevat eläkkeet alas jotta nämä syöttilläät voi kupata rahaa sen 30-40 vuotta vielä lisää eläkkeisiinsä. Kiitti vitusti! Vm 68

Vierailija
8/31 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 19:20"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 14:31"]

Kyllä mulla ainakin anoppi jaksaa muistuttaa tästä työttömyydestä melkeinpä päivittäin. Itse kun on sitä ikäluokkaa ettei työttömyyttä juuri ollut. Ja raskastahan tämä työttömyys on huomaatte sen muutkin kun olette vuosia työttöminä. Aina jonkun yo-juhlissa,uudenvuoden juhlissa tai missä vaan sukulaiset tivaa että vieläkö olet työtön yms ja ystäviä ei saa mistään. Itse voi hyväksyä työttömyyden mutta kyllä se mielen vetää matalaksi kun siitä jatkuvasti muistutellaan. t.ammattivalittaja

[/quote]

Siis hetkinen, käsitinkö oikein? Sinua työttömänä vielä kutsutaankin niihin sukujuhliin? Minua nimittäin ei! XD

[/quote]

Tottakai kutsutaan, miksi ei kutsuttaisi? t.ammattivalittaja

Vierailija
9/31 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel your pain.

Vierailija
10/31 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa, mutta kunhan tätä työttömyyttä on toitotettu telkkarista, lehdistä ja ties mistä vielä toiset 5 vuotta niin ehkä sitten alkaa menemään niillekin perille. Koetetaan antaa heidän sokeutensa ja tietämättömyytensä anteeksi.

Vierailija
11/31 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulta kysytään rakkaudesta, kodittomalta asunnosta... Minä olen ihan hiljaa.

Vierailija
12/31 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kysele vaan "mitä sinä nyt teet" tai "oletko töissä".

Vierailija
13/31 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai, "miten työnhaku sujuu?" Kun eihän se suju hyvin ellei niitä töitä ole saanut. Ja jos niitä töitä olisi saanut, olisin varmasti kertonut, kun kysyit "mitä sinulle kuuluu".

Vierailija
14/31 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkun arkea on täti-ihmiset, jotka kyselevät, että noo, miten se rakkauselämä? Eikö niillä ole mitään hienotunteisuutta?

Kaikilla, kaikilla on jokin vastaava! Sä et siis ole oman "valtaisan" ongelmasi kanssa mitenkään yksin. Tadaa, et ollut erityinen edes siinä!

Vierailija
15/31 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ajatelkaa multa on kysytty tuota reippaasti yli 20v? jaksaisitteko te yli 20v tuollaista kyselyä? t.ammattivalittaja

Vierailija
16/31 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina, kun on joku juhla, missä tapaa ihmisiä pitkästä aikaa, kysytään: "Missä sä oot nykyään töissä?" No.. kiva siinä pilata oma juhlatunnelma taas kerra lannistuneena vastatessa: "En missään, olen työtön". Ärsyttävää. Pitäisi vaan kysyä "Mitä sulle kuuluu? Miten lapset voivat? (jos on lapsia)" tms.

On masentavaa olla korkeasti koulutettu, työkokemusta runsaasti omaava ja työtön... Kamalaa miten menee koulutus ja siihen panostetut resurssit hukkaan. Mietin tätä päivittäin.

Vierailija
17/31 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 13:24"]

Aina, kun on joku juhla, missä tapaa ihmisiä pitkästä aikaa, kysytään: "Missä sä oot nykyään töissä?" No.. kiva siinä pilata oma juhlatunnelma taas kerra lannistuneena vastatessa: "En missään, olen työtön". Ärsyttävää. Pitäisi vaan kysyä "Mitä sulle kuuluu? Miten lapset voivat? (jos on lapsia)" tms.

On masentavaa olla korkeasti koulutettu, työkokemusta runsaasti omaava ja työtön... Kamalaa miten menee koulutus ja siihen panostetut resurssit hukkaan. Mietin tätä päivittäin.

[/quote]

Kauanko olet ollut työtön? olenhan mäkin ollut työtön 23v ja silti jaksan vastailla ja elää, pakkohan se on. t ammattivalittaja

Vierailija
18/31 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että tuollainen kysymys tuntuu kurjalta, jos töitä ei ole löytynyt. Mutta suurin osa ihmisistä on hyvää tarkoittavia ja toivovat, että sinulla tärppäisi työn haussa. Eivät he kysele ilkeyttään. Ei sekään ole hyvä, että ikävät asiat vaietaan (esim. moni läheisensä menettänyt kokee kurjana sen, että kuolemasta ei uskalleta puhua). Mitä jos ihan avoimesti sanoisit, että ei ole löytynyt töitä, vaikka kuinka olen yrittänyt hakea ja tilanne ottaa pattiin ihan helvetisti. Voisi helpottaa sua ja voisit saada ymmärrystä osaksesi.

Vierailija
19/31 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ei enää edes kukaan kyselee. Kaikki ovat jo luovuttaneet.

Vierailija
20/31 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuo on todella masentavaa. Kai minä nyt itse kertoisin, jos olisin työpaikan onnistunut saamaan. Kiva latistaa heti tunnelma, kun haluaisi vain vaihtaa kuulumisia. Tuntuu, että se työ on tärkeintä elämässä ja jos ei sitä ole, niin pitää vähintään selitellä, mitä sen löytämiseksi on tehnyt. Kaikki tutut on jotain työkkärin viranomaisia yhtäkkiä. Ei huvita nähdäkään ketään, kun saa osakseen vaan sääliviä/epäuskoisia katseita ja itsestäänselviä neuvoja.