Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömän arkea on

Vierailija
06.10.2014 |

se, että naapurisi, sukulaisesi, ystäväsi ja tuttusi kysyvät heti ensimmäiseksi, nooo, onko mitään töitä löytynyt? Hemmetti sentään, eikö ihmisillä ole lainkaan hienotunteisuutta? Tai tunneälyä? Tai järkeä?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saisi kysyä töistä, ei lapsista, ei oikein mistään, ettei aina loukkaa jotain. Sitten jos EI kysele mistään, niin sekin on loukkaavaa... Minä olen työtön, ja minusta on ok, että työn saannista kysellään. Mielelläni pohdin asiaa tuttujen kanssa. En tosin ole epätoivonen työtön, tiedän, että saan työn jossain vaiheessa. 

Vierailija
22/31 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 13:20"]

Ja ajatelkaa multa on kysytty tuota reippaasti yli 20v? jaksaisitteko te yli 20v tuollaista kyselyä? t.ammattivalittaja

[/quote]

Miksi tätä on alapeukutettu? t.ammattivalittaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ammattivalittaja hakenu töitä tosissas 20 vuotta??

Vierailija
24/31 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 14:00"]

Ootko ammattivalittaja hakenu töitä tosissas 20 vuotta??

[/quote]

Olen ja lisäksi ollut työkokeiluissa.

Vierailija
25/31 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 20 vuoden ainana ei mikään tärpännyt!?

Vierailija
26/31 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 14:05"]

Ja 20 vuoden ainana ei mikään tärpännyt!?

[/quote]

Ei ole tärpännyt mikään. Muutama työllistämistukijuttu vaan ollut.

Vierailija
27/31 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 13:55"]

Ei saisi kysyä töistä, ei lapsista, ei oikein mistään, ettei aina loukkaa jotain. Sitten jos EI kysele mistään, niin sekin on loukkaavaa... Minä olen työtön, ja minusta on ok, että työn saannista kysellään. Mielelläni pohdin asiaa tuttujen kanssa. En tosin ole epätoivonen työtön, tiedän, että saan työn jossain vaiheessa. 

[/quote]

En minäkään ole epätoivoinen. Siksi se onkin niin omituista, että se on kaikilla päällimmäisenä mielessä. Kyllä minun elämässäni on paljon muutakin ja mielenkiintoisempaa kuin se työnhaku. Säästöjäkin on, joten ei tarvitse kituuttaa työttömyydestä huolimatta. Ei vaan jaksaisi aina alkaa ensimmäiseksi vatvomaan työnhakua. Ehkä sinä tykkäät sitä "pohtia", mutta herkkänä ihmisenä se saa minulla vain mielen matalaksi. Tuleehan siitä nyt väistämättä jonkinlainen luuserifiilis.

Vierailija
28/31 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta kovin jakaantunut, eri ihmiset eri kuplissaan ymmärtämättä toisiaan. Itse nyt kaksi vuotta ilman työtä ja todella aktiivisesti hakenut ja kouluttautunut, valmentautunut eri tahoilla. Arki pyörii lliiankin nopeasti. Yksi hyvä naapuri jo toisena kesänä tivaa multa, koska se sun loma on, koska ootte lomalla. Jo kaksi vuotta sitten sanoin, et ei ole lomaa kun ei ole töitä! Hän hymyilee vaan, älä nyt viitsi vitsailla. Sitten kuuli viime kuussa toiselta naapurilta, että olen tytön, nyt ei puhu mulle enää mitään. Vastaavia kokemuksia muilla?

Vierailija
29/31 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla noin törppöä ihmistä! Tarkoitan sitä naapuria, joka ei puhu työttömälle.

Vierailija
30/31 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä on varsinkin vanhemmissa ikäluokissa

Vierailija
31/31 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla ainakin anoppi jaksaa muistuttaa tästä työttömyydestä melkeinpä päivittäin. Itse kun on sitä ikäluokkaa ettei työttömyyttä juuri ollut. Ja raskastahan tämä työttömyys on huomaatte sen muutkin kun olette vuosia työttöminä. Aina jonkun yo-juhlissa,uudenvuoden juhlissa tai missä vaan sukulaiset tivaa että vieläkö olet työtön yms ja ystäviä ei saa mistään. Itse voi hyväksyä työttömyyden mutta kyllä se mielen vetää matalaksi kun siitä jatkuvasti muistutellaan. t.ammattivalittaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi