~~~~ TAMMENTERHOT Torstaihin ~~~~
Kommentit (39)
Enhän minä ehdi noin pitkiä pinoja lukemaan! Täytynee ottaa töistä vapaapäivä, viedä lapset hoitoon ja lueskella pinot rauhassa läpi. ;)
Perhepeti-asian sieltä bongasin. Ei olla nukuttu perhepedissä. Syy siihen on hyvin itsekäs: minä nukun paremmin, kun sängyssä ei ole ylimääräisiä kääntyilemässä. Yösyötöt koitin hoitaa istuvilteen, että vauva ei jää sänkyyn, koska nukumme miehen kanssa aivan kylki kyljessä, solmussa ja monella mutkalla sekaisin. Pelkäsin, että vauva jää sinne jonnekin väliin, emmekä huomaa tuhisijaa. Meillä kainaloon ottamiset ja ympäriämpärikietoutumiset tapahtuu jotenkin niin totutusti, ilman heräämisiä, että vauva olisi voinut hyvinkin jossain siellä välissä joskus olla. Kamala ajatus.
Ja se klamydia-testi. Meidän neuvolassa se oli rutiinijuttu. Ouluun lähettivät tutkittavaksi. Eikö lähempää labraa löytynyt? :)
Syömään, syömään!! M :)
Ei vielä ollut kelluvia nukkeja. Nöin muistaakseni aikamoisia painajaisia aikoinaan niistä nukeista. Salaa ohjelmaa katselin. :)
Hei, kiitos tuosta hiidenvirta vinkistä. Olen kaksoissikon kannsa minesti puhuneet ja muistelleet jotain sarjaa, jota pienen katsoimme ja pelkäsimme, muistan kun painoimme päämme toistemme syliin kun oli pelottavaa =)...tuohan se ohjelma oli, pakko katsoa uudestaa ja kun sunnuntaina vielä pääse alusta asti seuraamaan, taidetaanpa pitää siskon kanssa yhteinen telkkari-ilta sunnuntaina!
Olo on tänää aika normaali, nivuskivut vaivaavat kävellessä ja minun meno alkaakin pikkuhiljaa muistuttaa pingviiniä, huh mitähän tämä on lopussa kun nyt ollaan vasta puolessa.
Mamm@mia ja vaavi 18+5
Jonain päivänä nämä terho-pinot ovat ihan varmasti kymmensivuisia ; )
Ihan alkuun infoilua: laitoin yahoon puolelle äänestyksen, jossa saattoi äänestää pk-seudun terhotapaamiselle ajankohtaa. Tarkoituksena olisi järjestää tapaaminen siten, että ohessa on joko a)VIP-ilta MissyMom äitiysvaateliikkeessä tai b) kotikutsut, joihin MissyMomilta tulee esittely. Molemmat on varmasti kivoja, ja kummassakin etunsa: kotona siinä mielessä rauhallista, että voi olla nyyttäripöytä käytössä, eikä ole kiire pois. Liikkeessä taas on etuna se, että siellä on sitten koko valikoima ja koot nähtävillä, kotikutsuille tuskin ihan kaikkea voivat ottaa mukaan. Tuo, kummassa paikassa tuo järjestettäisiin, on vielä auki, mutta ehdotin ensisijaiseksi päiväksi ti 19.9. ilta. Yahoo-listalla on nyt harvinaisen vähän pk-seudulta, vaan porukka on kivan tasaisesti ympäri Suomen ja Suomen rajojen ulkopuoleltakin. Siksipä kalastelenkin täältä vielä mahdollisia kiinnostuneita, jos ja kun kaikki eivät ole jaksaneet loggautua yahoo-käyttäjiksi. Onhan se alussa aikas prosessi, kun ensin kirjaudutaan yahoo-käyttäjäksi, jos ei ole jo ennestään ja sitten haetaan oikeuksia ko ryhmään. Mutta kyllä se sitten hyvin alkaa pelittämään, uskokaa pois ; )
Rintarepusta: en ole varma, pitäisikö se taas hankkia...esikoinen siinä ei viihtynyt yhtään, mutta eihän tuosta kakkosesta sitten tiedä..
Perhepedistä: esikoinen ei ole nukkunut kuin sairaalassa vieressäni. tuntuu, että lapsi ei edes osaisi nukkua meidän sängyssä, ainakin kun joskus levottomina sairasteluöinä olen yrittänyt. Tosin, esikoisen huoneessa on tullut öitä nukuttua huonoina öinä. Nyt niitä on taas erityisen paljon. Ja pinnis oli meidän makkarissa noin 1 v asti. Esikoinen ei myöskään suostunut imemään makuuasennossa. Eli silloin alkuun sitten tuli kökittyä istumassa öisin tuntitolkulla.
Omaa napaa: eilen oli rakenneultra! Kättärillä on äärimmäinen kielto kertoa sukupuolta. Vielä esikoisen aikaan v 2004 kertoivat, jos halusi tietää, vaikka silloinkin tähdennettiin, että rakenneultra ei sitä varten ole. Ja ymmärränhän toki, että se, että sydämen kaikki lohkot näyttävät olevan kunnossa, aivot jne on se tärkein asia. Itselleni sitä paitsi tämä sukupuolen jännääminen viime metreille saakka sopii mainiosti, mieheni sen sijaan ei meinannut nahoissaan pysyä; )
Niin ja huomenna aamulla lähtö Kreetalle! Tämä ilta meneekin sitten pakkaillessa!
t. Meku rv 19+4
:)) Kyllä pää tosiaanki pehemenöö täs raskauren myötä. Molsin voinu lyörä pääni pantiksi (no sei oo palijo se..) jotta ruurulla sanottihin, notta alakaa tämän viiko maanantaina ja uusinta tuloo lauantaina! Ku oikeen painoon miäleheni..
Maria79: myännän, jotta mäki meinasin unohtaa Nurmoon välistä kokonaan :) Toivottavasti teirän poijakloppi paranoo nopiaa :)
Sinda: minkasorttinen yhteys sulla on tänne päin? Ootko täältä päin kotosin vai aroptootu pohojalaasyhteisöhön? (Kauhia, ny pitää jo kirjottaa niinku ihmiset)
Mellum: toivottavasti talonkatsastusreissulla onnistaa!
Perhepedistä: meillä ei käytössä, että minä saan nukkua(..miehen kainalossa)Ja uskokaa, maailma on parempi paikka, jos minä nukun yöni.
Kantoliina: ihan must. Kakkosen aikaan otin käyttöön ja oli vauva-aikana aivan ehdoton. On sen jälkeen ollut lainassa ties kuinka monella ihmisellä, tyytyväisiä ovat olleet. Mun liina on puuvillainen(?) Haikaranpesän liina. Väriä tahtoisin vaihtaa, kun tämä on niin punanen ku olla ja saattaa. Muistuttaa erehdyttävästi jouluista kaitaliinaa.. Toisen liinan saan kylkiäislahjana, kun tilasin Vauva-lehden.
Lisää(.) Kävin uimassa taas tänään. Taivas kun oli ihanaa!! Mihinkään ei kolottanut eikä sattunut, toisin kuin eilisellä kävelylenkillä. Nyt maistuis pizza ja päikkärit!
Kuulumisiin!
[color=green]Käytiin siellä astmakontrollissa ja lääkäri oli samaa mieltä mun kanssa. Ei tarvitse nyt säännöllistä lääkitystä, sitten infektioiden aikana käytetään astmalääkettä ja avaavaa oireiden mukaan. Puolen vuoden päästä uusi käynti.
[color=blue]birgit2: meillä oli suht pahoja hengenahdistuksia ja oltiin Jorvissa pariin otteeseen. Sitten päätettiin kokeilla astmalääkitystä 3 kk ja katsoa tilanne uudestaan. Nyt oli tuo kontrolli, vaikka siihen menikin 5 kk. Korvat putkitettu ja kitarisat leikattu 2,5 vuotta sitten. Selällään nukkumista ei vaan suositella ainakaan loppuraskaudesta, en siitä nyt sen ihmeempää stressiä ota. Th sanoi että kyllä itse tietää kun tulee huono olo.
[color=red]Mäkin haluaisin ostaa talon! Me tässä mietitään että laitetaanko kämppä rahoiksi ja mennään vuokralle siks aikaa kun olen kotiäitinä. Mies voisi opiskella kun haluaisi vaihtaa alaa. Ei olisi lainaa rasittamassa.... En tiedä miten pärjätään jos tuossa asustellaan.
[color=orange]Perhepedissä ei virallisesti ole nukuttu. Joskus aikanaan kun yöllä sängyssä imetin niin nukahdettiin vauvan kanssa siihen. Enemmänkin sitten yli 3 kk:n vanhana, sitä ennen yleensä imetin sohvalla istuen kun käytin rintakumeja ja niiden kanssa leikkiminen oli makuultaan hankalaa.
[color=brown]Sulina: ei meillä siitä klamydia testistä ihmeemmin keskusteltu, th vaan sanoi että otetaan se lääkärineuvolaan kun tulen että piti olla pissimättä ja pesemättä.
[color=violet]Rintarepusta ei kauheesti kokemusta, ei oikein tuntunut mun jutulta. Tuota kantoliinaa haluaisin kokeilla.
[color=yellow]Mäkin oikeestaan nautin tästä raskausajasta, eikö se kivan jutun odottaminen ole suuri osa sitä nautintoa...
Koittakaahan flunssaset parannella itsenne! Ja toi Yahoon lista on ihan helppo kun on sinne rekisteröitynyt. Ja onnea Mellum talon tutkiskeluun!
M & A
sorry vaan, toihan on kamalaa luettavaa kun kirjoittaa keltasella!
sinda75:
Mistä sä googletit sen tänään alkavaksi? Mäkin innostuin, mutta löysin vaan että se olis tiistaina ja uusinta sunnuntaina (ei siis lauantaina) klo 17.00.
Sinda
Joo,sama pää kesät talavet! tänäänhän ON torstai..tsiisus ku vippaa taas nää kaksikin aivosolua...
Lydi@:
Maria79: myännän, jotta mäki meinasin unohtaa Nurmoon välistä kokonaan :) Toivottavasti teirän poijakloppi paranoo nopiaa :)Sinda: minkasorttinen yhteys sulla on tänne päin? Ootko täältä päin kotosin vai aroptootu pohojalaasyhteisöhön? (Kauhia, ny pitää jo kirjottaa niinku ihmiset)
[b]*hekottaa pisut housuus...*[/b]
Valistakaa tyhmää..
Pääsin nyt mukaan ja onko idea siis vaan se, että kirjoitetaan sähköpostiviestiin kuulumiset ja sen saa sitten kaikki?
Siel ei siis voi käydä tällaista " pikaviestikeskustelua " vai? Missä siellä on kuvia tms...?
[color=maroon]Heh tuo e-pohjanmaan murre on hassua ja niin erilaista ku täällä pohjosissa. Jännää, ett pohjanmaalla puhutaan ihan erilailla riippuu missä kortteeraa.
[color=blue]Klamydiasta [color=violet]vielä mietin, ku kyllä se mulla ainaki otettiin samasta näytteestä huolimatta, ett oli pitäny tehä alapesu. Me tosiaan puhutaan täällä kaikesta ilman häpeilyä :D
[color=blue]Selällään pötkötyksestä [color=maroon]ett kuten Sinda sano niin ei sitä ainakaa sitten suositella, ku masu on jo iso. Se tosiaan painaa isoja valtimoita. Mie en yleensäkkää selällään nuku, mut nyt iltasin ku meen sänkyyn niin tunnustelen beibin liikkeitä selällään. Tykkään nukkua kylellään ja jo nyt on tyyny jalkojen välissä :)
[color=blue]Sinda [color=violet]mä en jaksa muistaa miten akkaa oottaessa oli ekat harjotussupparit. Mut tietääkseni ne on aina harmittomia, ku kipuja ei oo.
[color=blue]Ariella [color=maroon]kiitos ku kerroit rintareppuilusta. Mulla siitä ei tosiaan oo kokemusta ja tuo liinailu ei oo ainakaan mun juttu. Tiiän ett tuskastusin, ku sitosin itteni ympärille metri tolkulla kangasta ;D
Mie kans oottelen parin viikon päästä olevaa rakenneultraa, ett on meitä muutamia loppukuulaisia :)
[color=blue]Murjaani [color=violet]juu se on kuule nyt pakko ottaa lomaa, ett pysyt jutuissa mukana tai sit vaadit työn puolesta kannettavan :D
[color=blue]Meku [color=maroon]hienoa, ett rakenneultra meni hyvin :) ja pitäähän sitä jännitystä jättää loppuunki ;)
[color=darkviolet]Rentouttava päivä ollu, ku kävin äitin kans shoppailemassa. Ostin ihanaa kangasta mistä teen hihattoman topin. Toi kangas venyy kivasti masun mukana :)
Akalle löysin sokkarista parit housut. Cirafin merkkisiä ja mitä meillä on kyseisen merkkisiä vaatteita ollu niin on laadukkaita. Ja ovat muuten halpoja! Nyt tuntuu ainaki, ett saa vähä väliä ostaa akalle jotai ku venyy hirveesti pituutta.
Ja niitä kukkasipuleita hain. Nyt oottelen vielä innokkaammin maan kylmenemistä. Tulppaaneja, narsisseja ja krookuksia toivon keväällä ihastelevani.
Olikohan mulla muuta mielessä. .nyt ei jostai syystä ajatus enää luista.
Menet sinne nettisivulle http://groups.yahoo.com/group/tammenterhot07/
ja kirjaudut sisään niillä yahoon tunnareilla (siis jos sulle on jo tullut hyväksyntä sinne ryhmään). Kohdasta Messages pääset lukemaan viestejä ja kirjoittamaan. Omista asetuksista riippuen näet viestit sekä netissä että sähköpostissa tai vaan netissä jne.
Rohkeasti kokeilemaan.
t. Mirabella (yahoossa Mirmeliini77)
[color=purple]Mahdolliset lapsoset sitten pois huoneesta, ku ä-tyypit pelaa tätä ja kajarit päälle :)
http://www.dickshouse.com/games/donger/donger.htm
...siellä vasemmassa sivussa on niitä otsikoita mistä pääsee esim. kuviin tai kyselyihin. Ja kirjoitetut viestit tuntuu tulevan vähän viiveellä sinne Message -kohtaan, että ihan pikakirjoittelua ei kyllä pysty harrastamaan!
Sehän noissa suljetuissa sivuissa ois idea, että voi sitten vapaammin kirjoitella henk.koht. asioita. Mä en ainakaan näin yleisillä sivuilla halua tulla tunnistetuksi enkä siksi laittaisi mitään ihan henk.koht. tietoja... Ja sitten jos/kun oikein ystävystytään ja varsinkin kun ne vauvat on masun ulkopuolella, niin on tosi kiva katsella toisten kuvia ja niitähän ei tällaisille sivuille voi tallennella.
ariella (jonka pitäisi olla kovasti työn touhussa eikä roikkua netissä...)
Ihanaa kun riittää luettavaa. Eilenkin olevinaan lopetin kasin maissa, ku ajattelin et ei täällä enää ketään oo, mutta että mitä, kymmenkunta viestiä vielä oli tullut.
Nyt yritän vastailla ja kommentoida kaikkiin pinoissa olleisiin kohtiin.. tai siis edes muutamaan,... =)
Häntäluu kipu, mulla on kanssa, luulen että liitokset vähän löystyy ja mulla on myös ollu häntäluu aiemmin tömpsyjen kohteena, joten ne ei tod auta nykyistä tilannetta. Täytyy vaan jumppailla vähän alaselkää varovasti ja venytellä, jotta tilanne ei huonontuisi.
Meillä päin klamydiaa ei testata kuin oireillessa siis ei automaattisesti.
Selällään nukkuminen: mie nukun vielä selällään sit ku alkaa tuntua pahalle, laitan matalan tyynyn toisen kannikan alle ja ison tyynyn mahaa vasten ja olen näin pakotettuna hieman kyljellään, mutta kuvittelen olevani selällään. Mulla alkaa nimittäin lonkat paukkua jos nukkuu koko yön kyljellään.
Lasten astmoista: Meillä kanssa lääkäri " uhkasi" astma lääkkeillä, kun neitillä flunssa painuu aina keuhkoihin. Ei siis mitään tutkimuksia vaan suoraan lääkitys... onneksi ei ole sen jälkeen ollu flunssia ja en kyllä ihan välttämättä aloita moista lääkitystä ilman tarkempaa tutkimusta.
Telkkarista: BB edelleen katsomatta, ehkä tänään. Hiidenvirta, ei hajuakaan mistä puhutte.
mellum: Toivottavasti tämä talo on se juuri teidän!!!
Tukivöistä?? Onko ne tuhottoman kalliita ja mistä niitä saa? Myykö joku instrumentarium? tai vastaava? Onko ne siellä juuri kalliita. Auttaako lääkärin määräys siihen, että sais halvemmalla?
Rintarepusta ei ole juuri kokemuksia, meillä oli sellainen lainassa ja näytti juur tulleen taas lainaan, mutta en pitänyt neitiä siinä kovin paljon, kun hän viihtyi hyvin lattialla ja asuttiin niin pienessä kämpässä sillo niin ei kerennyt ikäväkään vaivaamaan jos sen ainuan nurkan taakse katosi. Niin ja kuten aiemmin sanoin että kovassa rattaitten kantokopassa nukkui välissämme yöt ja siinä myös päivällä raijailin neitiä ja sit se lähtikin liikkeille...joten.. (käveli 9 kk hyvin)
Liinaa ajattelin nyt kokeilla kun siskolta sen saan, siihen täytyy pyytä sitten vinkkejä vähän myöhemmin ja muistan että sairaalallakin olisivat sitä opettaneet, jos olisi halunnut.
Maria-79: Mulla kanssa löytyy mahaa!!! Sillä tuota tukivyötäkin tuossa pohdiskelin.. Mulla on kaks kaveria joiden laskettu aika on 11 päivän sisään mun LA:sta ja toisella heistä 5. lapsi toisella 3. lapsi ja molemmat kyllä " hävii" mennen tullen mun vatsalle =) Pitää laittaa kuva sinne yahooseen, kunhan sais räpsästyä...
Pesänrakennusvietti on täälläkin, mutta mitään en saa aikaiseksi. Huomenna lähden kaupunkiin ja ostan kaiken mitä mun listassa lukee... tietää rahan menoa, no onneksi on 200 ¿ lahjakortti pentikin liikkeeseen ja sieltä saan paljon mitä listalta löytyy, joten ei tartte kortilla kaikkea maksaa. Siitä juolahti mieleen kysymys, joka ei liity juuri lainkaan vauvoihin, mutta: käytättekö pankkikorttia vai käteistä? Itse olen niin kortti ihminen että mulla on tosi tosi harvoin käteistä rahaa ja yleensä olen ihan pulassa kaikkien parkkikoneiden yms. luona!! =( Ja sit mie olen vielä aika " huolimaton" että en juuri pidä tarkkaa kirjaa ostoksista.. ei hyvä yhdistelmä. Jos mun kohdalle sattuis sama kuin siellä ruotsissa (laittoivat sen huijauslaitteen pankkikortin lukijaan kaupassa ja tyhjentivät tilit) niin en varmaan edes huomais ennen kuin joku sanois et ei oo katetta... =)
Ariella77 MENKKAMAISET ALAVATSAKIVUT/SUPISTUKSET: mulla on niitä kanssa, mutta en ole käynyt lääkärissä, kun on vielä levolla rauhoittunut. Esikko odottaessa menkkamaiset kivut viittas mulla kohdun kasvuun. Mutta ajattelin kyllä kysäistä th:lta ku maanantaina käyn, et tartteeko tarkastaa tilanne.
Yahoon lista on sekava, mutta siihen tottuu!!! Nim. entinen msn ryhmäläinen..
Voi luoja Zatu!!!!! Vedet silmissä nauroin ja yritin päästä peliin kiinni... =) Ja hyvä varoitus!!!
Niin joku mainitsi että kirjoitus häröjä on paljon, liityn siihen kerhoon!!!!! Aina yrittää vähän korjailla, mutta jälkikäteen en kyllä juuri uskalla omia viestejä lukea kun rupee hävettää!!
Huh.. nyt on käyty viestejä läpi ja pakko lähteä päikkäreille!!! Neitin pitäisi vielä toivottavasti nukkua tunti ainakin!!!! Jos laittais leffan pyörimään ja nukahtais =) (Lomalla olen siis, jos en aiemmin kehunut) =)
-E- 20+6
Voi että sit osaa ottaa päähän ja kunnolla... olin tänään sairasloman jälkeen töissä, ja joutu oikein jännittämään sinne menoa... Kerroin tossa aikaisemmin että työkaverini ovat todella inhottavia!!!(vaihdevuosi ongelmien kourissa pyöriviä eukkoja...) Ja niinhän ne näköjään on. Mä en kestä olla siellä kun ne on vain niin kamalia ja ilkeitä. Puhuu pahaa selän takana ym ym. Ja nytkin ne oli kumonnut kaikki mun tekemät päätökset (tehty yhdessä pomon kanssa) ohi muiden mielipiteen. Niin ettei pomokaan tiennyt niistä. MÄ EN KESTÄ EN KESTÄ EN KESTÄ Ja olen siis vielä hoitoalalla töissä missä itselleni on lähtökohtana tärkein asiakas/potilas mutta joillekin näköjään sekään ei merkkaa... Ja näkisitte niiden katseet kun mä olen raskaana, katsovat kun mitäkin. Kait sen takia kun olen vasta tammikuussa aloittanut kyseisellä työpaikalla ja sit jo marraskuussa jään pois. Meillä on 2vk sitten aloittanut uusi työntekijä joka on nyt jo lähdössä pois näiden eukkojen takia.. yritän kynsin ja hampainpitää siitä ihmisestä kiinni ettei lähtisi ihan vielä. Yksin en jaksa aina taistella eukkoja vastaan ;) Ja ajatelkaa että pomotkin on asiasta tietoisia eikä niidenkään keinot toimi. Eikö ole uskomatonta...
No mutta onneksi oloa helpottaa hieman pitkien pinojen luku! Ihanan aktiivista porukkaa täällä.
(.) voi töissä suht hyvin jonkun verran oli minullakin noita menkkamaisia viiltäviä kipuja, siitä aina tiesi että pitää rauhoittua.
Minäkin tykkään selälläni nukkua ja olen jo mutamana yönä herännyt inhottavaan oloon jotenkin masu vissiin painaa->olo helpottuu kun kääntyy kyljelleen. Viime yönä tuo kääntyminen vain jostain syystä teki niin pirun kipeää(kait ne on niitä jotain kiinnikekipuja..)
No tulihan taas purettua pahaa oloa... Kyllä helpotti! Ja eikun huomenna taas töihin missä sama PASKA jatkuu! Kyllä töissä käyminen on sitten kivaa... ;) ;)
eipä vissiin tullu hirveästi galluppeihin vastailtua.
BB:stä sen verran että mäkin huomasin sen blondin katseen kun se " aikuisviihdebarbie" tuli taloon.. aika huvittavia :) :)
mui,
äkkiä tulin kirjoittaan kun lostikin just alkol. joku muukin kyseli että mikä sarja se on mistä tällä on ollut puhetta. oon vissiin liian nuori, kun ei kuulosta ollenkaan tutulta.
nyrkkeilemässä taas kävin. otin taas silleen suht rauhallisesti, tällä kertaa ohjaajan ei tarttenut sanoo että rajoita vähän niitä lyöntejä.
en nyt oikeen osaa mitään kirjottaa. huomenna töitten jälkeen anoppilan, tullaan sunnuntaina taas kotiin. lauantaina ois noitten ensikoiden treffit joihin oon menossa, onkos täältä meiltä muita tulossa?
eli omassa navassa kaikki tuntuu olevan ok,
nyt lostia seuraan.
tikru ja simppis 22+6
vaikka välillä kävin tekemässä 8h työpäivän. Olipahan taas tullut hirmuisen paljon kirjoituksia. Meni jonkun aikaa et sain luettua kaikki läpi.
ZATU: Kyselit tuossa aikaisemmin et tehtiinkö pojalle allergiatestit. Siinähän se hauskuus piileekin. Kyllä tehtiin mut ne näytti negaa ja silti olis kuulemma allerginen lastenlääkärin mielestä. pitäis käyttää astma- ja allergialääkkeitä koko ajan ettei menis korviin tulehdus. Nyt on koht 3v leikkauksesta ja sen jälkeen ei ole ollut yhtään tulehdusta ja vissiin kolme-neljä flunssaa, eikä olla käytetty astma-eikä allergialääkkeitä.
SINDA: Kävin terkkarilla kuuntelemassa sydänäänet muutama viikko sit kun liikkeet ei tuntuneet viel kunnolla ja alavatsaa vihloi aina rasituksessa. Sanoi et voi tulla harj.suppareita mut ei ole mitään hätää jos eivät koske kovasti/tule vuotoja. Nyt minul on päivittäin suppareita, maha mene hirmuisen kovaksi.
EMMA04: Meillä saa ainakin tukivyön lainaksi kaupungin apuvälinelainaamosta. Sieltä lainasin kahteen edelliseen raskauteen, niin ei tarvinnut ostaa.
Nyt pitäis vissiin mennä nukkumaan. Huomenna aikainen herätys kun menen 7 töihin.
Hyvää yötä!
t: birgit ja pörrö rv 19 tasan
Tässä on pari yötä mennyt aika huonoilla unilla, kysytäänpä teiltä rakkaat kanssasisaret:
MENKKAMAISET ALAVATSAKIVUT/SUPISTUKSET: ootteko käyneet lääkärillä tarkistuttamassa kohdunsuun tilanteen? Onko kaikki ollut ihan ok, että on vaan harmitonta harjoitussupparia. Mulla on nyt kahtena aamuyönä ja välillä päivälläkin tuota jomotusta alavatsalla. En oo ees ihan varma, onko supistuksia vai muuta mut ihan samalla tuntuu kuin kuukautiskivut. Ja nyt mietin pitääkö yrittää saada lääkäriaika (todella kiven alla) vai voinko luottaa, että kuuluvat asiaan.
RINTAREPPU: meillä oli helmivauvalla käytössä. Tosin en ulkoillut liukkailla repun kanssa, joten toppapuku jäi testaamatta, mutta varmasti olisi mahtunut! Lähinnä käytettiin ensimmäisenä kesänä ja kotona siivoillessa ym. Koon puolesta olisi mahtunut siihen vielä pitkään, mutta oli kuitenkin aika raskas kantaa siinä yli puolivuotiasta, joten ekana syksynä siirryttiin sitten Ergoon, jonka saa myös selkäpuolelle.
YAHOON LISTA: oon siellä kirjautuneen, mutta minustakin se on hirveän sekava! En tiedä miksei kukaan ole innostunut perustamaan msn -yhteisöä, ovat tosi paljon selkeämmät ja toimivammat. Itse kuulun Helmihaikarat 2005 -yhteisöön ja erittäin toimiva ja viriili on edelleen :)
Oma napa voi hyvin lukuunottamatta noita yöllisiä jomotuksia ja jatkuvaa ummetusta... Ei oo kiva olla taas loppukuun odottaja, kun muut kokee asioita parhaimmillaan kuukautta aiemmin kuin minä! Esim. rakenneultraan vielä lähes kolme viikkoa, liikkeet ei todellakaan näy eikä tunnu päällepäin ja Kelan papereita saa vielä odotella kuukauden... Mut eihän tässä mikään kiire ole :)
ariella 18+5