Voiko Kelasta saada harkinnanvaraista toimeentulotukea mikroaaltouuniin, jos olen jo perustoimeentulotuella?
Minulla ei ole nyt mikroa kun vanha hajosi.
Muita perustoimeentulotuella olevia linjoilla?
Kommentit (81)
Riippuu paikkakunnasta. Jollain paikkakunnalla kehotetaan hakemaan kierrätyskeskuksesta ja pihistämään raha niistä tuista joita jo nyt saat.
Jossakin toisessa saatetaan toki myöntää muutama kymppi, jolla saat marketista halvimman mikron.
Onko sulla uunia, pitsalätun voi lämmittää uunissakin samoin kuin lihapiirakan ja pakastekeitot voi sulattaa liedellä kattilassa.
Sähkölaskua tuskin kasvattavat.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu paikkakunnasta. Jollain paikkakunnalla kehotetaan hakemaan kierrätyskeskuksesta ja pihistämään raha niistä tuista joita jo nyt saat.
Jossakin toisessa saatetaan toki myöntää muutama kymppi, jolla saat marketista halvimman mikron.
Onko sulla uunia, pitsalätun voi lämmittää uunissakin samoin kuin lihapiirakan ja pakastekeitot voi sulattaa liedellä kattilassa.
Sähkölaskua tuskin kasvattavat.
Tällä paikkakunnalla saattaa sossu tuoda sukulaistensa vanhoja kamoja. Ollaan pienempi paikkakunta, joten siksi onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele käyttämään paistinpannua. Luovuttiin mikrosta jo 15 vuotta sitten eikä paluuta entiseen ole. Paistinpannulla ja vedenkeittimellä pärjää keittiöhommissa erittäin hyvin.
Eli paistanko saarioisten pizzan tai valmishampurilaisen paistinpannulla?
ap
Kyllä ja tulee parempi
Mikset ap osta sitä mikroa sillä toimeentulotuella? Ei se montaa kymppiä maksa. Ja toiseksi ala opettelemaan tekemään itse ruokaa. Tulee halvemmaksi, kuin roiskeläppäpitsat yms.
Halvemmaksi tulee yhteiskunnalle antaa raha mikroon, uunin lämmittäminen vie paljon energiaa.
Tarkkailkaa enemminkin, kuinka monta mikroa per VIiKKO rikkoutuu vokeissa ja vastaavissa. Ohjeet kaikilla kielillä, mutta siltikin työnnetään metalliastioita mikroihin.
Tuttavani työskenteli remppayrityksessä, enkä meinannut uskoa, mikä määrä tavaraa ja kalustetta ym. rakenteita noissa tuhoutuu. Olkaa hyvät veronmaksajat!
Jotta saa harkinnanvaraista toimeentulotukea, pitää nimenomaan olla perustoimeentulotuen asiakas. Näin meillä oli 4 vuotta sitten. En sitten tiedä katsotaanko mikro kuinka tarpeelliseksi. Kannattaa perustella hyvin.
Onpas ilkeitä ja pikkumaisia kommentteja täällä, häpeäisitte kun köyhää ja masentunutta ihmistä tuolla tavalla moititte. Jos niin kadehditte köyhän elämää niin ottakaa lopputili jos niin muka houkuttaa. Vähän kyllä epäilen.
Mikro on oikeasti tarpeellinen. Valmisruuat lämmittää mikrolla nopeasti ja vaikka tekisikin itse ruokaa niin yleensä sitä sitten lämmittää seuraavana päivänä eikä uuni ole tällaisessa kätevä. Kuten joku jo aiemmin sanoi niin haet normaalisti perustoimeentulotuen Kelasta ja kunnan sosiaalitoimelta siihen mikroon rahaa, varmaan myöntävät jotain täydentävää siihen.
Sinuna menisin töihin - muuta neuvoa ei tule.
netistä kyllä löytyy eri kuntien toimintatavoista. Monilla 50e mikroon täydentävästä toimeentulotuesta, joten kannattaa pistää sinne hakemus
Hae facebookin roskalavalta ilmaiseksi. Ole aktiivisempi.
Vierailija kirjoitti:
Mikset ap osta sitä mikroa sillä toimeentulotuella? Ei se montaa kymppiä maksa. Ja toiseksi ala opettelemaan tekemään itse ruokaa. Tulee halvemmaksi, kuin roiskeläppäpitsat yms.
Teen jauhelihakastiketta usein, mutta kyllä sekin maksaa.
700gr jauheliha on jotain 4 euroa ja tomaattimurska euron. Siihen makaronia jotka kyllä ovat halpoja.
Tuolla pärjää yhden päivän, maksimissaan puolitoista.
ap
Eiköhän sinulla ole aikaa lämmittää ruokaa hellalla jos kerran kotona lorvit.
Vierailija kirjoitti:
Onpas ilkeitä ja pikkumaisia kommentteja täällä, häpeäisitte kun köyhää ja masentunutta ihmistä tuolla tavalla moititte. Jos niin kadehditte köyhän elämää niin ottakaa lopputili jos niin muka houkuttaa. Vähän kyllä epäilen.
Mikro on oikeasti tarpeellinen. Valmisruuat lämmittää mikrolla nopeasti ja vaikka tekisikin itse ruokaa niin yleensä sitä sitten lämmittää seuraavana päivänä eikä uuni ole tällaisessa kätevä. Kuten joku jo aiemmin sanoi niin haet normaalisti perustoimeentulotuen Kelasta ja kunnan sosiaalitoimelta siihen mikroon rahaa, varmaan myöntävät jotain täydentävää siihen.
Ympäri Suomea myydään mikroja. Kalleimmat oli 7e. Joukossa näkyi olevan ilmaisiakin. Ei voi hakea, ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ympäri Suomea myydään mikroja. Kalleimmat oli 7e. Joukossa näkyi olevan ilmaisiakin. Ei voi hakea, ei.
No tietysti voi käytetyn hakea ja varmasti moni köyhä niin tekeekin kun siinä säästää rahaa. Mutta ei ne halvimmat mikrot uutenakaan paljoa maksa ja toimii varmemmin pitkällä aikavälillä kuin sellainen, joka on jo ollut käytössä vuosia
Mikrot maksaa tarjoukset 40€ 30€ mutta toimeentulotuki 500€ siitä varmaan pystyy maksaan sen eikö niin itsetuntoon vaikuttaa myös se että hoitaa itse asioitaan. Laitat säästöön 25 € tässä kuussa ja seuraavassa 25€ niin saat mikron mutta useimmat ihmiset kyllä lämmittää tavallisessa uunissa pitsat ja tekee niitä ihan itse pellillä. Sitten on opeteltava keittämään itse perunat ja makaronit. Varastetut astiat kyllä käy kirouksena koko sukuusi jos sellaisia on. Tavallinen uuni riittää hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
700gr jauheliha on jotain 4 euroa ja tomaattimurska euron. Siihen makaronia jotka kyllä ovat halpoja.
ap
Sillä roiskeläpällä pärjää 4 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Noniin suursyömäri . Melkein kilo jauhelihaa päivässä . Keitä spagettia seuraavaksi sitten ja teet puolesta j- lihasta sen kastikkeen ilman tomaattimössöö mutta siivutat sinne sipulia ja suolakurkun. Sitten lorautat kermaa. Pippuria. Siitä puolesta minkä voit paistaa samalla hyvin saat seuraavan päivän jauhelihakeiton eli kattilaan perunaa porkkanaa ja sipulia sekä sen jauhelihan paistettuna ja keitä hiljalleen vähän mausteita suolaa pippuria. Normaali syö noita 4 päivää. Ennen kuin syöt juot lasin vettä ja otat kauniisti lautaselle. Sen Saarioisten kukko pitsan voit vaihtaa itse tehtyyn ....sen voi lämmittää uunissa miedolla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi.
t. 15 vuotta toimeentulotuella
Älä höpötä. Kela ei edes harkinnanvaraista toimeentulotukea päätä.
Mä en tajua miten työttömyys voi aiheuttaa tollasen aivosumun. Työssäkäyvänäkin suosin mahdollisuuksien mukaan käytettyä. Säästyy rahat ja luontokin kiittää.