Voiko Kelasta saada harkinnanvaraista toimeentulotukea mikroaaltouuniin, jos olen jo perustoimeentulotuella?
Minulla ei ole nyt mikroa kun vanha hajosi.
Muita perustoimeentulotuella olevia linjoilla?
Kommentit (81)
AP:lle. Jos asut pääkaupunkiseudulla, niin tuu hakemaan mun toimiston vanha. Ilmaiseksi. Ei tarvitse rassata veronmaksajien rahoja ja ekologistakin. Ostan toimistolle itse uuden.
Ai niin..... Unohdin. Eihän näille toimeentulolla eläville kelpaa vanha toimiva, vaan pitää olla uusi. My mistake.
Fatalji
Siis toimeentulotuella eläville.....
Fatalji
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele käyttämään paistinpannua. Luovuttiin mikrosta jo 15 vuotta sitten eikä paluuta entiseen ole. Paistinpannulla ja vedenkeittimellä pärjää keittiöhommissa erittäin hyvin.
Eli paistanko saarioisten pizzan tai valmishampurilaisen paistinpannulla?
ap
Uuniin, tulee parempaakin kuin mikrossa.
Ja kalliimpia...
Vierailija kirjoitti:
Ei saa. Mikro ei ole välttämätön.
Toivottavasti et saa, kun se ei tod. ole välttämätön. Mene kierrätyskeskuksesta tai kirpparilta katselemaan, jos löytyisi. Et sä ainakaan kaupasta uutta tarvitse. Kaikissa asunnoissa on sähkö-/kaasuliesi uuneineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele käyttämään paistinpannua. Luovuttiin mikrosta jo 15 vuotta sitten eikä paluuta entiseen ole. Paistinpannulla ja vedenkeittimellä pärjää keittiöhommissa erittäin hyvin.
ap
Ei, kun opettelet tekemään kunnon ruokaa ja edullisesti, etkä törsää veronmaksajien rahoja mättöön.
Minulla on vaikea masennus, enkä pysty keskittymään "kunnon" ruoanlaittoon sen vaatimaa aikaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Minua jo hävettäs kysellä tuollaisia. Jätät muutaman kaljan ja tupakkatopan ostamatta niin saat monta mikroa. Uuden mikron saat 20 eurolla
En juo kaljaa enkä polta tupakkaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ei, kun opettelet tekemään kunnon ruokaa ja edullisesti, etkä törsää veronmaksajien rahoja mättöön.
Minulla on vaikea masennus, enkä pysty keskittymään "kunnon" ruoanlaittoon sen vaatimaa aikaa.
ap
Mutta palstaa kyllä voi seurata keskittymisen herpaantumatta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Syöt kylmänä tai meet töihin.
Ensinnäkin täydentävää tt-tukea haetaan kunnalta, ei Kelasta ja mikro ei todellakaan kuulu tt-tuen piiriin. Lämmitä se lättys uunissa.
Mikroaaltouuni ei ole mitenkään välttämätön.
Nälkään et kuole ilman.
Voit opetella valmistamaan ravintosi uunissa, paistinpannulla, tai kattilassa.
Ei vaikeaa.
Paitsi läpimädälle laiskamadolle.
50 e taisi olla prismassa meidän mikro. Ei voi olla mahdotonta tuon vertaa säästää rahaa.
Eilen vinguttiin yli tonnin arvoista puhelinta ja tänään mikroa. Roskalava, samoin Tori ovat jokaikine kerta poissuljettuja vaihtoehtoja :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Sitten pureskelet kynsiäsi vai onko pureskelukin liian raskasta? Tarvitko syöttäjän?
Täällä neuvotaan menemään töihin. Ei sinne niin vain mennä.
Täällä on ollut nyt yllättävän paljon toimeentulotukeen liittyviä keskusteluja. Sama tekijä kaikissa?
AP:lle: mikro ei ole välttämätön, pärjää hyvin ilmankin. Lämmitä kattilassa tai paistinpannulla.
Entä induktiolieden? Tuotuna, asennettuna ja vievät vanhan valurautalieden mennessään.
https://www.gigantti.fi/product/kodinkoneet/liedet/induktioliedet/32974…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Et pysty säätämään uunia sopivaan lämpötilaan, seuraamaan aikaa ja miltä ruoka siellä näyttää sekä ottamaan ruokaa ajoissa pois uunista? Mikä tuossa on vaikeaa?
Pullorahoilla saat 2-5e maksavan mikron. Facessa varmasti saman hintaisia, ellet löydä ilmaisia.
Kumpa itsekin voisin heittäytyä muiden eli yhteiskunnan elätettäväksi
Joka kierrätyskeskuksessa ja -myymälässä on mikroaaltouuneja suunnilleen kympistä kahteen ja toki eteenkin päin. Sinne vaan.