Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko Kelasta saada harkinnanvaraista toimeentulotukea mikroaaltouuniin, jos olen jo perustoimeentulotuella?

Vierailija
01.09.2021 |

Minulla ei ole nyt mikroa kun vanha hajosi.

Muita perustoimeentulotuella olevia linjoilla?

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset ap osta sitä mikroa sillä toimeentulotuella? Ei se montaa kymppiä maksa. Ja toiseksi ala opettelemaan tekemään itse ruokaa. Tulee halvemmaksi, kuin roiskeläppäpitsat yms.

Teen jauhelihakastiketta usein, mutta kyllä sekin maksaa.

700gr jauheliha on jotain 4 euroa ja tomaattimurska euron. Siihen makaronia jotka kyllä ovat halpoja.

Tuolla pärjää yhden päivän, maksimissaan puolitoista.

ap

Sillä roiskeläpällä pärjää 4 tuntia.

Roiskeläppä maksaakin euron luokkaa, yli tai alle, riippuen minkämerkkisen ostaa.

ap

Vierailija
62/81 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas ilkeitä ja pikkumaisia kommentteja täällä, häpeäisitte kun köyhää ja masentunutta ihmistä tuolla tavalla moititte. Jos niin kadehditte köyhän elämää niin ottakaa lopputili jos niin muka houkuttaa. Vähän kyllä epäilen.

Mikro on oikeasti tarpeellinen. Valmisruuat lämmittää mikrolla nopeasti ja vaikka tekisikin itse ruokaa niin yleensä sitä sitten lämmittää seuraavana päivänä eikä uuni ole tällaisessa kätevä. Kuten joku jo aiemmin sanoi niin haet normaalisti perustoimeentulotuen Kelasta ja kunnan sosiaalitoimelta siihen mikroon rahaa, varmaan myöntävät jotain täydentävää siihen.

Ympäri Suomea myydään mikroja. Kalleimmat oli 7e. Joukossa näkyi olevan ilmaisiakin. Ei voi hakea, ei.

No tietysti voi käytetyn hakea ja varmasti moni köyhä niin tekeekin kun siinä säästää rahaa. Mutta ei ne halvimmat mikrot uutenakaan paljoa maksa ja toimii varmemmin pitkällä aikavälillä kuin sellainen, joka on jo ollut käytössä vuosia

Katsoin Torissa olleen sellaisiakin mitkä on ostettu hetken mielijohteesta ja jätetty pölyttymään. Nääkin lähti alle 50e.

Puhelimissa sama juttu. Ostetaan kalliilla, huomataan ettei nappaa eikä jakseta palauttaa -> myydään halvalla pois.

Omanlaistaan kerskakulutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 euroa

https://www.tori.fi/uusimaa/Mikroaaltouuni_88177843.htm

Mutta tää olikin trolli.

Vierailija
64/81 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistin pannulla hampurilainen lämmitetään kyllä sekä ilman voita että voin kanssa . Vähän voita pannulle saa aikaan parempaa makua sen hampurilaisen sisäpinnoille kun hetken pitää pannulla sisäpinnan alaspäin ja pihvit lämpiää siinä molemmin puolin hyvin ja väliin vähän ketsuppia . Hiljaisella lämmöllä että vain hiukan lämpiää sopivasti. Pitsan voi lämmittää samoin paistin pannulla jos uuniin ei jaksa laittaa. Ketään ei silti ole syytä haukkua lusmu tai lorvija sanoin vallankaan niitä joilta on varastettu huonekalut .

Vierailija
65/81 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele käyttämään paistinpannua. Luovuttiin mikrosta jo 15 vuotta sitten eikä paluuta entiseen ole. Paistinpannulla ja vedenkeittimellä pärjää keittiöhommissa erittäin hyvin.

Eli paistanko saarioisten pizzan tai valmishampurilaisen paistinpannulla?

ap

Tulee ainakin paljon parempaa niin. Eiköhän työttömällä ole aikaa lämmitellä niitä ruokiaan vähän kauemminkin kuin mikrotuksen verran.

Just joo. Uunin lämmittäminen kuluttaa sähköä paljon enemmän kuin mikro. Joten sähkö lasku nousee ja siihen sitten haetaan tukea loppuelämän ajan. Joten järkevää kerralla iso tukiainen ja uusi mikro. Ku maksaa monet vuodet kohonnutta sähkölaskuu :).

Vierailija
66/81 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on ne valmiit pussikeitot kattilassa lämmittää niin patonki ja tuorejuusto . Suolakurkku . Myös valmiit kananuggetit ja kermaperunat 3-4€ . Ei voi kokoajan vain syödä pitää liikkua.

Vierailija
67/81 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskapuhetta sähkölaskusta . Mikro vie heti jääkaapin jälkeen eniten sähköä ja kännykän lataus pesukoneet . Olet joku vihaan suomea varasta kaiken tyyppi .

Vierailija
68/81 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele käyttämään paistinpannua. Luovuttiin mikrosta jo 15 vuotta sitten eikä paluuta entiseen ole. Paistinpannulla ja vedenkeittimellä pärjää keittiöhommissa erittäin hyvin.

ap

Ei, kun opettelet tekemään kunnon ruokaa ja edullisesti, etkä törsää veronmaksajien rahoja mättöön.

Minulla on vaikea masennus, enkä pysty keskittymään "kunnon" ruoanlaittoon sen vaatimaa aikaa.

ap

Mutta palstaa kyllä voi seurata keskittymisen herpaantumatta?

Ihme ilkeilijöitä täällä!  Mitä sinä tiedät kenenkään elämäntilanteesta tai keskittymisistä? Onko nyt onnellinen olo, kun saa muille kettuilla? Olet varmaan todella pidetty ihminen.

Vierailija
69/81 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset joutuu maksamaan itse sähkölaskunsa mieti sitä .

Vierailija
70/81 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö toimeentulotuki ole 500€ vuokran jälkeen niin miten siitä ei riitä mikroon? 🥴

Vierailija
71/81 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö toimeentulotuki ole 500€ vuokran jälkeen niin miten siitä ei riitä mikroon? 🥴

Vaikea sanoa. Jonkun mielestä valtio oisi pitänyt kustantaa uudenkarhea i-luuri. Niitäkin vuoden takaisia näyttää liikkuvan 500 eurolla, allekin. Pitäisi vain malttaa säästää...

Vierailija
72/81 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei, kun opettelet tekemään kunnon ruokaa ja edullisesti, etkä törsää veronmaksajien rahoja mättöön.

Näiden sossuelättien ruokaostoksissa olisi paljon säästövaraa.

Vierailija
73/81 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset ap osta sitä mikroa sillä toimeentulotuella? Ei se montaa kymppiä maksa. Ja toiseksi ala opettelemaan tekemään itse ruokaa. Tulee halvemmaksi, kuin roiskeläppäpitsat yms.

Teen jauhelihakastiketta usein, mutta kyllä sekin maksaa.

700gr jauheliha on jotain 4 euroa ja tomaattimurska euron. Siihen makaronia jotka kyllä ovat halpoja.

Tuolla pärjää yhden päivän, maksimissaan puolitoista.

ap

Älä valehtele.

Tomaattimurska maksaa 24 centtiä Lidlissä.

Vierailija
74/81 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori.fi

Vierailija
75/81 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hemmetti oikeasti ravintona einespizzat ja hampurilaiset? Ravintoarvo nolla. Tuolla menolla sairastut pian fyysisestikin. Einespaskan sijaan tarvitset vitamiineja, antioksidantteja, hivenaineita. Ties mitkä kaikki puutostilat sinulla. Salaattia, vihanneksia, hyviä rasvoja ja proteiinia pöytään, saatat alkaa jopa voida paremmin. Ei kukaan jaksa mitään taikka voi hyvin tuollaisella ruokavaliolla.

Vierailija
76/81 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ihan hyvin voit paistaa, parempia niistä pannulla tulee kuin mikrossa.. ja jos oikein villiksi heittäydyt, niin ne voi lämmittää myös ihan oikeassa uunissa.

Vierailija
77/81 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:lle. Jos asut pääkaupunkiseudulla, niin tuu hakemaan mun toimiston vanha. Ilmaiseksi. Ei tarvitse rassata veronmaksajien rahoja ja ekologistakin. Ostan toimistolle itse uuden.

Ai niin..... Unohdin. Eihän näille toimeentulolla eläville kelpaa vanha toimiva, vaan pitää olla uusi. My mistake.

Fatalji

Mielestäni ehjä, käyttökelpoinen ja siisti on ihan hyväksyttävät vaatimukset. Nuo vanhat ja "vielä ihan hyvät" on yleensä kaatiskamaa..

Vierailija
78/81 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yksinhuoltajana elätän lapseni itse, vaikka asumiseen menee suurin osa palkasta. En todellakaan ole oikeutettu mihinkään toimentulotukeen, vaikka monesti saa niitä euroja laskea. Välillä on  jäänyt lapselle esim. kumpparit ostamatta, kun ruokaa pitää saada kaappiin.

Ottaa oikein päähän, kun toiset ovat aina käsi ojossa anelemassa. Varmasti voisit keksiä itsekin jonkun muun tavan tienata mikrorahat itse?

Vierailija
79/81 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan, että seuraavaksi kysytään, maksaako Kela astianpesukoneen.

Vierailija
80/81 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP:lle. Jos asut pääkaupunkiseudulla, niin tuu hakemaan mun toimiston vanha. Ilmaiseksi. Ei tarvitse rassata veronmaksajien rahoja ja ekologistakin. Ostan toimistolle itse uuden.

Ai niin..... Unohdin. Eihän näille toimeentulolla eläville kelpaa vanha toimiva, vaan pitää olla uusi. My mistake.

Fatalji

Mielestäni ehjä, käyttökelpoinen ja siisti on ihan hyväksyttävät vaatimukset. Nuo vanhat ja "vielä ihan hyvät" on yleensä kaatiskamaa..

Löytyy. Menee Toriin etsimään tai Faceen.

Voihan AP testata laitetta ennen ostoa. Jos toimii kuten pitääkin niin ostaa pois.