Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*~* MAALISmasut torstaina*~*

31.08.2006 |

Yritän linkittää eilisen ketjun, en tiedä osaanko, mut jos ei onnistu, ni laittakaa joku fiksumpi.

http://www.vauva-lehti.fi/keskustelu/tm.asp?m=8216474&p=1&tmode=1&smode…

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, jännittää mennä koulunpenkille maanantaina! Pääsin opiskelemaan, ja monien kotona vietettyjen vuosien jälkeen tuntuu tosi oudolta ruveta elämään " ulkopuolisten" aikataulujen mukaan. Ja miten sitä jalksaa kun nyt jo väsyttää vaikkei kunnolla mitään teekään, (tietenkin tuplat kotona verottavat energiaa=)

Liikegallupiin: Mä olen tuntenut hyrrämäisiä liikkeitä jo rv8 alkaen. Sama oli silloin kaksosraskaudessa, silloin hyrriä tuntui vain kaksi...tulloin en tajunnut että ne olis jotain alkioon liittyviä juttuja. Nyt tuntuu jo välillä sellasta isompaa liikettä, jonka eilen sain todeta ultrassa sellaisiksi ponkaisuiksi. Eli uskon siis täysin että toiset voivat tuntea liikkeitä jo näillä viikoilla. Esim. jos on ollut vähän pidempään syömättä ja sitten ahmii jotain niin siellä ihan alamasussa tuntuu muljahtelua, joka ei ole mitään suolen liikkeitä.

Tottakai ne liikkeet on varmuudella tunnistettavissa liikkeiksi vasta rakenneultran aikoihin, silloin mulla näkyi jo masun läpi käsiä ja jalkoja viimeksi.

(montakohan kertaa sana liike esiintyi äskeisessä....)

Niin ja tällä hetkellä on tyttö olo, vaikka kiinalainen huuhaa kalenteri poikaa povaa...

Ihmeen nopeesti mennyt tämä alkuraskauden aika, vastahan sitä plussaamaan pääsi :/

t.raikku 13+3

Vierailija
22/34 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kiinalaisen jutun mukaan tulokas on tyttö.

jostain syystä kuitenkin jossain kuvastossa kun oli tyttövauvojen vaatteita, niin mun ensimmäinen reaktio oli että tollaisia mä en voi ostaa koskaan.

mies on sitä mieltä, että tyttö on tulossa. se en näe mitään muuta vaihtoehtoa. (tyttöjä hänellä on ennestään.)

saa nähdä kuinka käy. toivottavasti rakenneultrassa sukupuoli selviää. mä haluaisin sen kyllä etukäteen tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä mennyt taas joutuin! Olin aamupäivällä poikien kanssa ekaa kertaa yksin uimahallissa. Hyvin meni, vaikka jännitinkin. Ovat vielä niin pieniä, että pelkäsin heidän kaatuvan altaassa ja lyövän päänsä. Vaikeampi vahtia kahta taaperoa yksin, kuin kaksin! Mutta oli pojat ja äiti poikki, kun kotiin päästiin! Nukuttiin koko kööri kahden tunnin päikkärit.

Voinnissa ei uutta, väsyttää muuten kaikki ok.

Kiva Ruusunpiikki, kun pomo oli suopea.

Tappert, kantelepa jatkossa puolikkaita ämpäreitä, kun masu alkaa kasvaa, ettet saaa suppareita vaivoiksesi :))

gallupiin; tyttöä toivomme kahden pojan jälkeen. Esikoinen on aivan varma,että on tyttö. Pahoinvointi ollut rankempi kuin pojista, mutta muuten ei eroa poikaraskauksiin, joten mies ja minä veikkaamme kolmatta poikaa!

Ruokaa pitää laittaa pöytään, nälkäisiä poikia lahkeessa :)

Caius 13+3

Vierailija
24/34 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole moneen päivään ehtinyt lukea pinoja, joten en osaa kommentoida muiden kirjoituksiin... Työt ja esikoinen pitävät tehokkaasti huolen siitä, että en juuri koneelle ole päässyt.

Nopsasti vaan kirjoitan tuosta tiistain np-ultrasta, jossa kaikki oli luojan kiitos hyvin. Turvotusta oli 1,29mm eli ihan normaali. Kaikki näytii muutenkin kuulemma oikein hyvältä. Puolenvälin jälkeen menen sitten rakenneultraan. Huomenna on oma neuvola ja nyt jo otan taas paineita tuosta vaakaan noususta... Ei kyllä pitäisi painon olla noussut kun en ole hirveästi syönytkään. Minä kun satun kuitenkin olemaan niitä, jotka syötyään yhden jäätelön lihovat heti vähintään kilon ;) Ei siis stressiä painosta, eihän.....

Toivottavasti joskus löytyy aikaa selata vähän vanhoja pinojakin läpi, että pysyn kärryillä.

Voikaahan kaikki maalikuiset hyvin!

napoltti rv 13+1

Vierailija
25/34 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimittäin olen arvioinut, että ovistestien ja lämmönnousun perusteella hedelmöittymisen olleen tod.näk. meikän synttäripäivänä eli jos kattelen tota kiinlaista tyttö poika juttua niin eipä selviä sukupuoli koska eipä sitä hedelmöittymisen kellonaikaa tiedä...

kun olin varhaisultrassa ni sillon tuli poikaolo muuten on ollut tyttöolo varsinkin kun ulkonäkö on räjähtänyt enkä tosiaankaan kukoista ja voi upeasti ainakaan vielä, toki vasta viikoilla 10+3 mennään eli voi kai viä parantua;) ens viikolla nt ultra, ihan hirvittää etukäteen onko kaikki kunnossa...

joku sano värinöistä...itse olen pari kertaa tuntenut semmoista outoa elohiirimäistä juttua masussa, ekan kerran jo pari viikkoo sitten..mietin että voisko olla vaavin liikettä mutta sitten arvelin että jos se onkin masuilmaa kun on turvonnutkin, tosin en muista tuommosta ennen huomanneeni?

muuten masu ei oo erityisesti kasvanut, turvonnut kyllä isosti

vilkutukset kaikille ja hyvää oloa :)

nauku ja hippustus rv 10+3

Vierailija
26/34 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa alkaa helpottaa, ihanaa! Jaksaa taas paremmin hoitaa esikoista, jolle on taas puhkeamassa hampaita.

Meistä tuntuu, että tyttö on tulossa. On niin erilainen olo kuin poikaa odottaessa, mutta eihän sekään välttämättä totuutta kerro sukupuolesta. Kyllä poikakin olis tervetullut. Mutta tytön kuvittelemme saavamme.

Pakko kai mennä tekemään sapuskaa kun nyt pysyy jo tolpillaan.

rimma 12+1

Vierailija
27/34 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leanna kiva, että kaikki oli hyvin ... !!!

Täällä on ollut puhetta lapsen sukupuolesta. Itse, kun tein + r-testin olin aivan varma, että poika sieltä tulee MUTTA nyt viimeisten päivien myötä on mieli muuttunut, olen 98% varma, että tyttö tulee :-)

Miksi: Koska syke oli 180 krt/min- Muuten saattaisi olla poikakin, koska hiukset hyvässä kunnossa ja ihokin loistaa, posket punoittaa ..

Muuten musta vain tuntuu, että siellä on tyttö .. Ajatus pojasta ei ole mahdollinen, vaikka molemmat yhtä tervetulleita !!! Kummallekaan ei ole nimeä ehdolla ...

Hyvää torstai iltaa kaikille t. emmi rv-10+4

Vierailija
28/34 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä oli juttua nt ultrasta ja seerumista, itse olen menossa nt ultraan yksityiselle ja siellä otetaan samalla verikoe, ja muita ikä ym. tekijöitä jotka lyödään kaikki yhteen ja luotettavuus tai varmuustaso kokonaisuutena on parempi kuin vanhat menetelmät eli jotain 85 % kun vanhoissa jotain 55-65 % tai sinnepäin, en tarkkaan muista.

Tätä ei kaikki kunnat kustanna vain osa.

Vierailija
29/34 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista tosiaan! Uskaltaako udella sun ikää? Koska meillä täälläpäin aletaan ottamaan niitä verikokeita ennakkoon vasta alkaen 35 vuotiaana,kun riskit kuulemma suuremmat niillä vaiheilla! Oletko ollut ultrassa vielä kertaakaan?

Terv katja-72 ja13+2

Vierailija
30/34 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin lukemaan neljättä sivua ja tuli tällainen teksti :

Viesti ei ole luettavissa, koska se on joko poistettu tai siirretty.

Omituinen.... mutta samapa sille...

Sukupuoli... jaa-a, ei väliä minulle, poika on jo. Mies sanoo, että ihan sama... En halua välttämättä tietää, paitsi tänäänkin katselin kaupassa lankoja ja mietin, että onpa hankalaa.... :D En ostanut mitään, ostan vasta sitten ... tässä jonain päivänä.

Kuukauden päästä on sitten muutto, nykyinen asunto on irtisanottu, että tuli hieman paineita talon rakennukseen :D

Jossain luki, että viikolla 12 kohtu on greipin kokoinen ja hihittelin hedelmä tiskillä koko asialle... en löytänyt niin isoja greippejä :D Mutta toisaalta onhan tuossa omia pehmustuksiakin. Eipä täät erota vuoden takaisesta masusta ollenkaan, paitsi ehkä ylävatsan turvotuksesta iltaisin.

nyt meen tonne sohvalle... kaupassa iski kauhea rintakipukohtaus ( ei sydän vaan rinta!!) Oiskohan jo veto käyny ? Pitäs kaivaa villapuserot esiin..ja samalla pakata :/

hauskaa illanjatkoa

t.punkeli

Vierailija
31/34 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan hieman huolestuneita; illalla tuli pientä vuotoa pikkuhousuihin... siis oikeasti sydän nousi kurkkuun ja mietin kenelle ihmeelle soittaisin. Minulla ei ensimmäisessä raskaudessa ollut vuotoa koskaan ja tänään on jomottanut hiukan niinkuin kuukautisten aikaan. Voisiko vuoto johtua aamullisesta yhdynnästä? Tai siis mitä kummaa tämä on ja miten ihmeessä jaksan odottaa tiistaihin np-ultraan asti.

Galluppiin sen verran että r-testin jälkeen sanoin että poika tulee, mutta nyt olen vähän ajatellut että josko olisi sittenkin tyttö kun vähän erilainen olo on ollut kuin eka raskaudessa. Mutta todellakin huolenaiheena on että olenko enää edes raskaan ....:(

Vauvaksi, tänään tasan 12

Vierailija
32/34 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli huolenaiheena on tietenkin verinen vuoto.

-vauvaksi-

Vierailija
33/34 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu saa kysyä, olen 33 v., mutta tosiaan julkisella tuo verikokeiden ym. lisäkokeiden raja taitaa olla usein tuo 35 v. Itse olen menossa yksityiselle Femedaan, jossa tekevät tietysti kaikki mitä haluaa. Olin varhaisultrassakin tuolla yksityisellä ja silloin suosittelivat tuota ultraa yhdistettynä noilla tekijöillä, luotettavampi tulos tosin en oikein tiedä mitä sitä tekis jos tulokset näyttäisikin jotain kamalaa:/ ?? Onhan siinä sitten aikaa harkita haluaako lapsivesipunktiota jos näyttää riskiseltä, tosin siinäkin on km riski. Minulla on tosiaan aika varattuna Femedan kuuluisalle Brunolle;) , pitäisi olla alan huippuja :)

aloin muuten pohtia että voisko toi mun maha sittenkin olla vauvamahaa, kun oon aatellu koko ajan että se on turvoksissa, mut se on kyllä ihmeen pinkee?

tänä vuonna muuten tuo BB:n porukka on aika vilkasta saa nähä jaksaako kiinnostaa pitkään, vielä kattelen jee :) must on mielenkiintoista erityisesti toi extra jossa psykologi analysoi ryhmän toimintoja ja henkilöiden motiiveja yms..

nauku ja hippustus rv 10+3

Vierailija
34/34 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kun harmillista kyllä varmasti pelottaa, minä soittaisin

lähimmälle äitiyspoliklinikalle/synnärille ja varmistaisin asiaa onko huolta (kaiken varalta) mutta kyllä esim. vau kirjassa todettiin jotain sinnepäin että joskus voi yhdynnän jälkeen tulla vuotoa eikä olis vaarallista, vaan kohtu on vaan verekäs.. mutta eihän näistä koskaan tiedä, ainahan ne huolestuttaa. Eli itse soittaisin ja kysyisin neuvoa, ehkä vähän varsinkin, jos jatkuu tai on kipuja ihan oman mielenrauhan vuoksi.