****Eloisat elokuun viimeisenä päivänä****
Supistellut eilisillasta asti aika kipeesti, mutta siedettävästi. Nukuin jopa tunnin tuossa välissä kunnes nyt vessareissula bongasin paaaljon limaa verensekaista sellaista :). Supisteli 4 tuntia 5 -7min välein, nyt hiukka harvemmin tai jomottaa enempi ja vähempi. Mä luulen, että on tänään nyytin haku reissu edessä ja sanoin jo miehelle ettei lähtis töihin tänään. Jännittää/ pelottaa... taidan mennä kassia pakkaan ja kellottaan supistuksia :).
Tähtinova rv 40+4
Kommentit (26)
Näin se elokuun viimeinen päivä sitten on käsillä. Hengessä mukana kaikkien yliaikaisten kanssa! Suurin osa on jo nyyttinsä hakenut, mutta pidämme sankoin joukoin teille seuraa, joita vielä odottaa tuo tuhiseva palkinto.
Velholle tsemppiä ja Tähtinovalle samoin. Muille lähettelen runsaasti supparisäteitä~~~~~~~~~~~~~~.
Nyt menen laittamaan itseni kuosiin (?), jotta näyttäisin muulta kuin luolamieheltä. Palaan synnytyskertomukseni kanssa kun ehdin...pitää pientä kiirusta...
Opemamma ja vimpula kohta 3vrk
ei minkäänlaista oiretta... ootan nyt tota maanantaita jospa mäki pääsisin nyytin haku reissuun..jännittää,mulla on maanantai aamuna 8.10 aika et uskoisin että jään sinne pehmitykseen ja sen myötä punnertaa :),esikoisen hoitokin on hyvällä mallilla joten siitä ei tartte stressaa :)
tsemitykset tähtinovalle,liekö käy niin että yksin oon täällä vkonloppuna :( noh siirryn sitten tuonne syyskuisten seuraan,turhaa sitä yksinään pinoa availee ja jutella yssikseen :D
nyt aamupalalle jne..
k.h.p ja tärppityttö 40+4
Tsempitykset Velholla ja tähtinovalle.. Näyttää tosiaan siltä, että molemmilla nyytti sylissään jo tänään =)
K.P.H: Älä huoli, munkin eiliset supparit loppu ku seinään ja yön sain nukuttua taas niin makeesti, että ei palkoa, että vapaehtoisesti rupeis tää pikkanen täältä tulemaan. Joten enköhän mä oo ainakin sulle seuraa pitämässä vielä ens viikollakin.
Mutta mä lähen nyt tekeen koulutehtäviä. Se hyvä puoli tässä yliaikaisuudessa on, että saan kurssit hyvin alulle, ennen ku vauva syntyy. =) Olikin niin mielenkiintoisia tehtäviä, että tuskin maltan odottaa =)
Ikarus, 41+1
... ilmoittautuu mukaan vielä, kun ehtii. Tänään on siis laskettuaika! Eli oikein peränpitäjä ilmottautuu! Joka päivä olen käynyt lukemassa kuulumisianne, mutta en aikaisemmin ole saanut kirjoitettettua mitään.
Vaivoja ei ole nyt loppuraskaudessa ollut. Mitä nyt tuo yläkerta alkaa olla täynnä tätä odotusta. Ja yöllä saa vessassa ravata 4-5 kertaa. Muuten raskauden aikana on ollut vähän jos jonkinlaista vaivaa: verenvuotoa, ennenaikaisia supistuksia ja raskausdiebetes.
Toinen lapsi nyt siis tulossa. Esikko syntyi rv 40+4, joten ehkä ei vielä ihan taida olla tämäkään tulossa. Ei mitään tuntemuksia, vain harjoitussupistuksia, ei limatulpaa, ei muuta mitään. Paikatkaan eivät ole niin kypsät ,kuin esikosta aikanaan. Esikko lähti syntymään ihan yllättäen kivuliailla säännöllisillä supistuksilla, joten niitä täällä odotellaan.
Tsemppiä kaikillle meille mahakkaille ja pitää vissiin siirtyä syyskeijuihin, jos ens viikolla muut eloisat ovat jo nyyttinsä noutaneet!
Teippi rv 40+0
Hei
niin ne tiistai aamuna alkaneet erilaiset supistukset johtivat sairaalaan... Heti tiistaina herättyäni ja sängystä ylös noustua tuli eka vihlaisu. Sanoin miehelle, että tänään tai viimeistään torstaina meillä on vauva sylissä. Menimme tytön kanssa leikkikentälle ja ruokakauppaan, siivoilimme jne. Päivän mittaan tuli loputkin kauan aikaa tihkuneesta limatulpasta: kirkasta, venyvää kuin kananmunan valkuista lusikkakaupalla... Klo 13 paikkeilla lounasta laittaessani alkoi supistuksiin tulla säännöllisyyttä ja voimaa sen verran, että piti olla paikoillaan ja puhumatta (ettei vain tyttö olisi säikähtänyt äidin kummaa käytöstä). Tunti siitä soitin sairaalaan, että voisinko tulla näytille, jotta tietäisin missä vaiheessa olen. En uskonut, että minua sisään vielä ottaisivat, mutta lapsen hoidon järjestämisen takia piti saada tietää onko nyt tosi kyseessä vai ei.
Klo 16.15 olin sairaalassa, mies odotti ulkona autossa (tyttö nukkui päikkäreitä takapenkillä) sillä välin kun kohdunsuun tilanne tarkastettiin. Olin 4,5cm auki, supistukset alkoivat tulla yhä voimakkaammin. Soitin kännykällä miehelle, että voi lähteä viemään lasta mummolaan. Hän lupasi olla 1,5h kuluttua takaisin. Sanoin, että ei mitään kiirettä, aja rauhassa....
No, minä ehdin soittaa miehelle moneen kertaan ennen kuin hän ehti pahimmassa iltapäiväruuhkassa takaisin sairaalaan. Miehen tultua klo 18 supparit tulivat 3min välein, ja käytin jo ilokaasua. Sairaanhoitaja oli hieronut siihen asti selkääni, jota särki ihan mielettömästi vauvan asennon takia. Mies jatkoi hierontatyötä ja minä olin nelinkontin yrittäen helpottaa painetta selässä (nyt selkä on kuin kirveellä hakattu sen ankaran hieromisen jälkeen...) Tuntui, ettei mies voinut painaa selkää kyllin kovaa, vaikka tosissaan hän minua hieroikin.
Hieman ennen Klo 19 sairaanhoitaja tarkasti minut ja totesi että olin jo 9cm auki. Siitä meni ehkä pari kymmentä minuuttia niin olin jo 10cm auki, vedet eivät olleet menneet. Annoin luvan että lääkäri sai rikkoa vedet ja heti seuraavan supistuksen aikana tuli heikko ponnistuksen tarve. Käännyin kontiltani selälleni ja ekan ponnistuksen jälkeen vauvan pää oli jo näkyvissä. 4min. ponnistuksen jälkeen koko vauva oli ulkona. Repesin inhottavasti mutta toistaiseksi ainakaan ompelukohta ei ole ollut tuskallisen kipeä. Lääkäri ompeli hellävaraisesti ja kauan... Sanoi ettei tiedä montako tikkiä ompeli.
Poika painoi 3597g ja on 53,5cm pitkä. Paljon tukkaa ja siniset silmät. Samat pulleat posket kuin sisarellaankin ja näyttää isältään.
Tuosta repeämisestä huolimatta koen, että synnytys oli helppo. Olin vähän ällistynyt kun vauva tuli niin nopeasti. Olemme kotona, tulimme heti keskiviikko aamupäivällä. Vauva nukkuu pitkiä pätkiä ja syö rintaa hyvin.
Palailen tänne, kunhan jaksan.
Tammikukka ja Poika (syntyi la päivänä!!)
pakko kysyy et onx toi repeeminen siitä jos sitä välilihaa ei leikata?
ja näkeekö lääkäri että pitääkö leikkaa vai ei??
teretulemast mukaan meiän viimosten joukkoon Teippi!!! :)
Onnea Opemammalle pikkuisesta pojasta ja Calathealle pikkuisesta tytöstä! Mietittte että peränpitäjinä yhdessä notkutte listan hännänhuippuina ja nyt olittekin tosi toimissa yhtäaikaa. Calathea sai nyyttinsä kainaloon tasan tuntia aikaisemmin :) (jos muistan päivän oikein).
Onnea myös Tammikukalla pikkuprinssistä!
Tähtinovakin saa syliinsä ilmeisesti elokuisen ja Velhokin...toivottavasti vielä moni muukin Supersuppareita kaikille niitä tarvisesille!!!!
tsup, tsup, tsup.. ikarus ja k.h.p
vaikka loppuodotus tuntuu pitkälle niin kyllä hyvää kannattaa odottaa! Ja kuten meillä kävi ei yliaikainen vauva välttämättä mikään suuresuuri ole...Sitä paitsi, mitä isompi vauva, sitä helpompi on alkutaival vauvan kanssa!
Ennakoivista merkeistä vielä: mulla avaavat supparit alkoi lopulta melko yllättäen ja meni parisen tuntia veikkaillessa, onko nää nyt niitä vai lopahtavatko. Limatulppa ja lapsivesi menivät vasta synnärillä, kun puudutusta laitettiin 7-8 cm:n avautumisvaiheessa!
Niin joo, loppuun kimppaonnittelut Opemamma, Calathea, Tammikukka ja kaikki muut!
Kerttukasperi yksikätisenä ja Onni 5 pv
täällä touhuttu siivouksen parissa,vaikka sattuu lonkkiin niin per******ti mutta jos sais jotakin nyt aikaseks.. hmmm...olikos se villa kenen piti ryntää meikänkaa yhessä jorviin? :D taitaa olla puuhissa jo?! kohta noutaa eskarilaista ja sitten ukkoo hakee duunista ja sitten kauppaan,pitää oikeen kävellä ja pyörii siellä hullun lailla,sitten makoilla loppupäivä..
Ja lopuille kovasti niitä suppareita!!!!!!!!! (valitettavasti mie en osaa antaa mitään vinkkejä miten ne lapset syntyy ku molemmil kerroil olen lääkärin apua tarvinnut)
Meillä vauva kärsii masuvaivoista ja esikoinen on flunssassa, erikivaa siis ononononon... Mutta eipä maha mittään.
hanneli ja natikkapatikka 2vkoa 1pvä
Mä tulin vaan ilmotteleen etten vielä ole mihkään lähtenyt. Supistuksia tullut aamusta epäsäännöllisemmin ja aika lyhkäsiä on eikä kovin kivuliaita. Ilmeisesti ensisynnyttäjällä tää vaihe kestää pitkään.. ellen sitten ihan ole ylireagoinu ja tyssääkin ennenkuin alkoikaan. Ei vaan, mä olen luottavaisin mielin edelleen.. toivottavasti en turhaan :(.
Tähtinova 40+4
täällä ollaan.. Oon imuroinut, pessy pyykkiä ja puunannut vessat. Ei muuta kun hiki tuli siinä hommassa. Huomenna se yliaikaiskontrolli, hiukan jänskättää, varsinkin ne runnomisjutut pyörii mielessä mitä oon kuullu. Mutta jospa sen kestäis. Jutut on jo tosi vähissä, tää on tätä venailua päivästä toiseen ja ihmettelyä.. lähtis vaikka päikkäreille, niin jaksasi sitte tulevaisuudessa joskus synnyttää =)
Ikarus 41+1. Ihmeen hyvillä mielin... Tuntuu että muut hermoilee ja oottaa enemmän.. lunkisti vaan =)
Täällä sitä vielä roikutaan... Kävin tänään toisessa kontrollissa ja lääkäri kokeili vatsaa ja mainitsi, että vauva on hyvin kiinnittynyt eikä pysty enää päätään kauheesti liikuttamaan. Ja kohdunkaula oli maanantaista lyhentynyt 1,5cm... ja pehmennyt. En kylläkään ihan tajua vieläkään mitä se tarkoittaa! Kuulemma tosi hyvä merkki. Eilen illasta asti hieman supistellut ja koko tuon kontrolliajan aamulla tuli suppareita...mutta nyt niitä ei taas tunnu. Lauantaina menen sitten vielä kerran ja toivon mukaan ei tartte enää kuunnella kommentteja että " kyllä se pian syntyy" , kun sitä on saanut kuulla jo kuukauden neuvolassa!! Ihanaa, jos saisivat käynnisteltyä niin meillä olis vauva viikonloppuna!!
Tänään voisi vähän siivoilla ja laittaa miehelle jotain tosi hyvää ruokaa! Se raukka kun ei meinaa pysyä housuissaan, kun odottaa vauvan näkemistä! Ehkä ruoka vähän helpottaa...
Koitetaan selvitä loppuun asti! Muakin on alkanut ärsyttää, kun kyselyjä tulee joka suunnalta, että " joko, joko?" ja missä vika, kun en ole vielä saanut vauvaa! Ärsyttävää!! Onneksi puhelimen saa kiinni. Mutta kun ne kyselee myös mun äidiltä.....
T: pia ja pikkuleijona rv 41+6
joo toi joko,joko? kyselyt on niiiiiiiiin ärsyttäviä,niitä tulee kun menee pihalle tai mihkä vaan,puhelimesta,maililla jne..*syvä huokaus* toivon että tää tulis itekseen vkonloppuna mutta viimestään maanantaina uskon että jään sinne reissulle,täydensin mun sairaalakassin siältöäkin,musiikilla,kryptoilla ja namilla :P
mutta nyt taas poistun takavasemmalle ja tuun aina kurkkimaan..
laitoin rokit täysille, kun vielä saa soittaa isolla, ilman ketään häiritsemättä. Ukko lähti käyttään koiraa ja mä täällä jammailen =) Saapahan vauvakin hiukan esimakua äiskän musamausta =)
Mä oon kyllä oritoitunut siihen, että huomenna tehään joku päätös tästä mun synnytyksestä.. Toivottavasti en joudu pettymään ja saamaan vaan toista yliaikaiskontrolli aikaa.... Mua käy niin tuo mies sääliksi ku sitä pommitetaan ihan kympillä.. Eivät uskalla enää multa kysellä ku oon tehnyt selväksi, että ilmotellaan sitten ku on jotakin kerrottavaa. Lisäks mun sisko ja äiti on tulituslinjalla.. Että ei kai sitä koskaan muulloin elämässä oo näin kiinnostava henkilöö, pitäis osata nauttia ; ) No joo... Mä poistun.. kohtahan se alkaa se juhlalähetys uutisista...
Ikarus
täällä vielä joku kukkuu..huomena/vkonloppuna pitää varmaan siirtyä tonne syyskuisiin..taitaa kaikki olla nyyttiään noutamassa..
hassua kun on tottunu päivittäin käymään täällä kattelee/vaihtaa kuulumisia niin sitten ei ookkaan ketään..noh ei voi mitään..
nyt öitä kaikille mä lähen kattoo jos kaapissa ois jotain hyvää :P
ONNEA OPEMAMMA pojasta!!!!Ihania vauvantuoksuisia hetkiä yhdessä tuhisevan nyytin kanssa!!!Onnea!!!
Leanna +5 ja sissi rv 10+