IL: Monet kulttuurialan vaikuttajahenkilöt ovat hakeneet STM:n strategiajohtajan avoimeen työpaikkaan! Palkkapyyntö jopa 900 miljoonaa euroa!
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Mä kaipaisin kulttuuriväeltä kypsyyttä, rakentavia ajatuksia ja ehdotuksia. Kokeiluja. Resilienssiä. Uusiutuvuutta. Luulisi, että juuri heissä on luovuutta. Mutta ei. Kiukuttelua lähinnä. Uhkailua. Kapinointia. Keskenkasvuisuutta.
Minäkin odotin heiltä luovia ratkaisuja elinkeinonsa kehittämiseen koronakriisissä. Eipä ole juuri näkynyt. Vain itkua ja valitusta. Poislukien Ville Haapasalo ja muutama muu.
Itse toimin toisin, kun tuli lomautuksia. Töitä löytää aina, kun on avoimin mielin, ja tarvitsee rahaa. Ja uskaltaa luopua vanhasta ja heittäytyä muutoksiin.
Vierailija kirjoitti:
Paksu ja suonikas kapellimestarin sauva kädessä väristen...
Ylös alas, ylös alas, nytkähtelee kekseliään kapellimestarin suonikas tahtipuikko, jossa on punertavaa karvoitusta puoleen varteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kaipaisin kulttuuriväeltä kypsyyttä, rakentavia ajatuksia ja ehdotuksia. Kokeiluja. Resilienssiä. Uusiutuvuutta. Luulisi, että juuri heissä on luovuutta. Mutta ei. Kiukuttelua lähinnä. Uhkailua. Kapinointia. Keskenkasvuisuutta.
No, otetaan sinulta tulonlähde pois epämääräisillä perusteilla pariksi vuodeksi =)
Muistat sitten pitää kusisen turpasi tukossa ja niellä kaiken paskan hymy naamalla, koska hei ei sun tilanne mua kiinnosta.
Suurin osa ihmisistä joutuu käymään läpi tuollaisen vaiheen elämässään. Ilman sairaus- tai työttömyysjaksoja aika harva selviää. Se otetaan nöyränä vastaan, opitaan ehkä jotain, ja osataan sitten arvostaa sitä kun asiat on paremmin.
Ei tarvi uhomisia ja meuhkaamisia.Sinä kuulostat kyllä aivan poikkeuksellisen munattomalta ovimatolta.
Anna kun arvaan: puolisosi pettää sinua avoimesti, ja hyväksyt asian, koska näitä juttuja vaan joskus sattuu? =) Varmuuden vuoksi nuolet vielä toisen miehen/naisen perslävenkin puhtaaksi?
Jos ammattilaiselta viedään mahdollisuus ammattinsa harjoittamiseen ilman hyviä perusteita, on täysin ymmärrettävää, että ammattilainen siitä närkästyy.
Kaikki eivät tyydy epäoikeudenmukaiseen kohteluun toisen posken kääntäen.
Ilman hyviä perusteita? Oisko yksi vaarallinen kulkutauti syy. Ja se, että kun ihmiset kokoontuu, niin virus leviää? Levisi konsertissa, levisi festareilla… ja kun näissä ei ole pakko käydä. Kaupassa on.
Ja kun ei tarvitse olla ovimatto, kun voi ehdottaa ratkaisuja. Voi olla luova. Voi olla kokeellinen. Mutta niinhän se on. Kun keinot loppuu, alkaa kiukuttelu. Kun argumentit, alkaa solvaaminen.
Ja festarien, karaoken, dokaamisen, jumalanpalvelusten järjestäminen on OK, mutta ans saatana kun on jotain pikkurilli pystyssä kuunneltavaa oopperaa tai muuta hedelmähommaa kuten teatteria, niin se on oitis kiellettävä.
Missä vaiheessa nuo voisi mielestäsi taas sallia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, otetaan sinulta tulonlähde pois epämääräisillä perusteilla pariksi vuodeksi =)
Muistat sitten pitää kusisen turpasi tukossa ja niellä kaiken paskan hymy naamalla, koska hei ei sun tilanne mua kiinnosta.
Jos mä saan potkut, mä hankin toisen työn. Se ei ehkä ole alaltani tai sitten on. Mä saan ansiosidonnaista, jos oon maksanut työttömyyskassaan tai jos ja kun olen varaitunut muutoin. Mä alan luovaksi ja perustan muiden kanssa jotain, mitä osataan ja mikä myy. Mä en syytä ihmisiä, uhkaile ja hauku.
Joo, koska koronapandemian aikanahan sitä onkin niin vittuna töitä kaikille xD
Sulle ei ilmeisesti olisi niin väliä, että minkä takia sinulta viedään mahdollisuus harjoittaa ammattiasi. Se on ihan ookoo ja korvaa lotkauttamatta kouluttaudut uuteen ammattiin etkä narise?
Osaisitko selittää, että minkä takia on okei ravata baarissa, festareissa ja missä lie, mutta ooppera ja teatteri on pidettävä kiinni?
Tuskinpa osaa.
Näitä "kulttuuriväen tulee olla nöyränä hiljaa" -ryhmäläisiä ei kiinnosta perustelut. Tärkeintä on, etteivät mitkään taiteilijat pääse hyppimään nenille.
Koronapandemia - mikä ihana tekosyy näyttää keskisormea luovien alojen edustajille.
En ole tuo jolle vastasit, mutta koronarajoitusten henkilökohtaisena ottaminen on minusta erikoista.
Tavallaan ne rajoitukset on vaikuttanut moneen muuhunkin alaan ja asiaan, mutta mikään muu ala ei ole ottanut sitä henkilökohtaisena loukkauksena vaan ymmärtänyt syyt taustalla.Sitä kannattaa kulttuuriväen pohtia, että mistä moinen johtuu?
Mietis nyt edelleen sitä, että baarit saavat olla auki, kunhan siellä ei esiinny kukaan.
Ei tässä ole muusta kyse - jos lainsäädännöllå perustellaan, tulee sen koskea kaikkea.
Myös luonnehdintasi ”kulttuuriväestä” on todella lapsellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mä saan potkut, mä hankin toisen työn. Se ei ehkä ole alaltani tai sitten on. Mä saan ansiosidonnaista, jos oon maksanut työttömyyskassaan tai jos ja kun olen varaitunut muutoin. Mä alan luovaksi ja perustan muiden kanssa jotain, mitä osataan ja mikä myy. Mä en syytä ihmisiä, uhkaile ja hauku.
Sulle ei ilmeisesti olisi niin väliä, että minkä takia sinulta viedään mahdollisuus harjoittaa ammattiasi. Se on ihan ookoo ja korvaa lotkauttamatta kouluttaudut uuteen ammattiin etkä narise?
Osaisitko selittää, että minkä takia on okei ravata baarissa, festareissa ja missä lie, mutta ooppera ja teatteri on pidettävä kiinni?
Korona on kesy syy. Mietipä niitä joiden hommat päättyy konkurssiin tai henkilökohtaisen elämän ongelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin odotin heiltä luovia ratkaisuja elinkeinonsa kehittämiseen koronakriisissä. Eipä ole juuri näkynyt. Vain itkua ja valitusta. Poislukien Ville Haapasalo ja muutama muu.
Itse toimin toisin, kun tuli lomautuksia. Töitä löytää aina, kun on avoimin mielin, ja tarvitsee rahaa. Ja uskaltaa luopua vanhasta ja heittäytyä muutoksiin.
"Töitä löytää aina kun on avoimin mielin" on täyttä hevonpaskaa ja tiedät sen itsekin.
Jokaista avointa palkkatyöpaikkaa kohti on moninkertainen määrä työttömiä.
Kaikki eivät ole valmiita myymään persettä kadulla, kuten sinunkaltaisesti avoimin mielin varustetut riemuidiootit.
Jatkan vielä, että olisi sama asia, jos Pekka ei olisi nähnyt mummoaan vuoteen koronarajoitusten vuoksi niin ottaisi sen hallitukselta henkilökohtaisena loukkauksena just Pekalle. Ja tästä sitten raivoaisi mediassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona on kesy syy. Mietipä niitä joiden hommat päättyy konkurssiin tai henkilökohtaisen elämän ongelmiin.
Totta kai toimeentulo voi mennä vaikka mistä syystä.
Yleensä sille pyritään tekemään jotain.
Tässä tapauksessa syy on mielivaltaiset ja epäloogiset rajoitukset, joita nyt vastustetaan.
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä, että olisi sama asia, jos Pekka ei olisi nähnyt mummoaan vuoteen koronarajoitusten vuoksi niin ottaisi sen hallitukselta henkilökohtaisena loukkauksena just Pekalle. Ja tästä sitten raivoaisi mediassa.
Parempi vertaus olisi se, että Mikko olisi saanut nähdä mummoaan koska on leipuri, mutta Pekka ei, koska on räätäli.
Nomut trollille yleisesti näin:
Kyllä, se olin minä joka panin tyttöystävääsi ja äitiäsi silloin lukion tokalla ja kyllä, minulla on riittämiin fyrkkaa taiteilustani tienattuna. Kova polku se oli, mutta työ kantoi hedelmää.
Sinä sitä vastoin syljeskelet tavallisten duunareitten päälle kuvitellessasi rään osuvan minuun. Olet varsinainen suomalainen sankaritarina, patsaan ja laulun arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä joutuu käymään läpi tuollaisen vaiheen elämässään. Ilman sairaus- tai työttömyysjaksoja aika harva selviää. Se otetaan nöyränä vastaan, opitaan ehkä jotain, ja osataan sitten arvostaa sitä kun asiat on paremmin.
Ei tarvi uhomisia ja meuhkaamisia.Sinä kuulostat kyllä aivan poikkeuksellisen munattomalta ovimatolta.
Anna kun arvaan: puolisosi pettää sinua avoimesti, ja hyväksyt asian, koska näitä juttuja vaan joskus sattuu? =) Varmuuden vuoksi nuolet vielä toisen miehen/naisen perslävenkin puhtaaksi?
Jos ammattilaiselta viedään mahdollisuus ammattinsa harjoittamiseen ilman hyviä perusteita, on täysin ymmärrettävää, että ammattilainen siitä närkästyy.
Kaikki eivät tyydy epäoikeudenmukaiseen kohteluun toisen posken kääntäen.
On niitä perusteluja annettu A-Studiota myöten mutta ei teille mikään kelpaa. Sekin on monelta taholta myönnetty että absurdeja tilanteita syntyy ja epäoikeudenmukaisia tilanteita.
KAIKKIA tässä vituttaa ja kaikki kärsii. Tietenkin haavoittuvimmassa asemassa olevat kaikkein eniten. Ei oikein riitä sympatiat etuoikeutettujen kiukuttelulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multa on otettu. Enkä jäänyt itkemään paikoilleni, vaikka taiteilija olinkin. Luovuuttaan voi käyttää niin monella tapaa.
Isokyrön ja Ylistaron välisen tien varressa olevan levähdyspaikan maastosta löytyi kaksi kapellimestarin tahtipuikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa osaa.
Näitä "kulttuuriväen tulee olla nöyränä hiljaa" -ryhmäläisiä ei kiinnosta perustelut. Tärkeintä on, etteivät mitkään taiteilijat pääse hyppimään nenille.
Koronapandemia - mikä ihana tekosyy näyttää keskisormea luovien alojen edustajille.
En ole tuo jolle vastasit, mutta koronarajoitusten henkilökohtaisena ottaminen on minusta erikoista.
Tavallaan ne rajoitukset on vaikuttanut moneen muuhunkin alaan ja asiaan, mutta mikään muu ala ei ole ottanut sitä henkilökohtaisena loukkauksena vaan ymmärtänyt syyt taustalla.Sitä kannattaa kulttuuriväen pohtia, että mistä moinen johtuu?
Aika vähän lämmittää se syiden ymmärtäminen, kun oma toimeentulo menee mielivaltaisen virkamiestyön seurauksena.
Edelleenkin: miksi on okei käydä dokaamassa baareissa ja yökerhoissa, mutta ooppera ja teatteri ovat kauhea paha no no?
Ei ole pahemmin kuulunut tuohon vastausta, paitsi jostain jälkeenjäänyttä mussutusta siitä, kuinka pitäisi olla kepeän luova ja rento ja dynaaminen ja vaan muuttua rahaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Töitä löytää aina kun on avoimin mielin" on täyttä hevonpaskaa ja tiedät sen itsekin.
Kaikki eivät ole valmiita myymään persettä kadulla, kuten sinunkaltaisesti avoimin mielin varustetut riemuidiootit.
Luova ihminen voittaa luovuudellaan ne muut sadat hakijat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multa on otettu. Enkä jäänyt itkemään paikoilleni, vaikka taiteilija olinkin. Luovuuttaan voi käyttää niin monella tapaa.
Niin varmaan joo.
Rupesit astronautiksi, tienasit miljoona biljoonaa ja laitoit avaruudesta käsin postikortin ruikuttajille, että olkaa luovia kuten minä, niin ongelmat katoavat kuin itsestään? xD
Vierailija kirjoitti:
Nomut trollille yleisesti näin:
Kyllä, se olin minä joka panin tyttöystävääsi ja äitiäsi silloin lukion tokalla ja kyllä, minulla on riittämiin fyrkkaa taiteilustani tienattuna. Kova polku se oli, mutta työ kantoi hedelmää.
Sinä sitä vastoin syljeskelet tavallisten duunareitten päälle kuvitellessasi rään osuvan minuun. Olet varsinainen suomalainen sankaritarina, patsaan ja laulun arvoinen.
Näin.
Tämä taas oli hyvä tapa selvittää palstalaisten mielenkiinnon kohteet. Se ei ole kulttuuri ainakaan.
Mua taas kiinnostaa, miten kulttuuriväki selviää enää pidempään hallituksen hybridisekoilusta.
Ei keneltäkään saa viedä elinkeinoa ilman päteviä perusteluita. Nyt on taas peruttu tilaisuuksia, näytöksiä, konsertteja ihan turhaan vaikka se olisi jo koronapassilla turvallista. Eipä ole luovuus ainakaan hallituksen ominaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luova ihminen voittaa luovuudellaan ne muut sadat hakijat.
Ai niin, totta.
Vähän samalla tavalla kuin taiteilijalle ei tarvitse maksaa työstä rahaa, kun voi maksaa näkyvyydellä ja pistää hyvää sanaa eteenpäin =)
Mites baarit ja vaikkapa parturit? Plus auttava tuntemus vaikkapa teatterin tai musiikin rahoituksesta ja tyypillisestä toimintamallista auttaisi sua kovasti mielipiteen muodostuksessa.