Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Monet kulttuurialan vaikuttajahenkilöt ovat hakeneet STM:n strategiajohtajan avoimeen työpaikkaan! Palkkapyyntö jopa 900 miljoonaa euroa!

Vierailija
01.09.2021 |

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kaipaisin kulttuuriväeltä kypsyyttä, rakentavia ajatuksia ja ehdotuksia. Kokeiluja. Resilienssiä. Uusiutuvuutta. Luulisi, että juuri heissä on luovuutta. Mutta ei. Kiukuttelua lähinnä. Uhkailua. Kapinointia. Keskenkasvuisuutta.

No, otetaan sinulta tulonlähde pois epämääräisillä perusteilla pariksi vuodeksi =)

Muistat sitten pitää kusisen turpasi tukossa ja niellä kaiken paskan hymy naamalla, koska hei ei sun tilanne mua kiinnosta.

Jos mä saan potkut, mä hankin toisen työn. Se ei ehkä ole alaltani tai sitten on. Mä saan ansiosidonnaista, jos oon maksanut työttömyyskassaan tai jos ja kun olen varaitunut muutoin. Mä alan luovaksi ja perustan muiden kanssa jotain, mitä osataan ja mikä myy. Mä en syytä ihmisiä, uhkaile ja hauku.

Joo, koska koronapandemian aikanahan sitä onkin niin vittuna töitä kaikille xD

Sulle ei ilmeisesti olisi niin väliä, että minkä takia sinulta viedään mahdollisuus harjoittaa ammattiasi. Se on ihan ookoo ja korvaa lotkauttamatta kouluttaudut uuteen ammattiin etkä narise?

Osaisitko selittää, että minkä takia on okei ravata baarissa, festareissa ja missä lie, mutta ooppera ja teatteri on pidettävä kiinni?

Korona on kesy syy. Mietipä niitä joiden hommat päättyy konkurssiin tai henkilökohtaisen elämän ongelmiin.

Totta kai toimeentulo voi mennä vaikka mistä syystä.

Yleensä sille pyritään tekemään jotain.

Tässä tapauksessa syy on mielivaltaiset ja epäloogiset rajoitukset, joita nyt vastustetaan.

Ei kannata jämähtää syihin ja seurauksiin, tai etsimään syyllistä. Vaan mennä eteenpäin.

"Mennä eteenpäin" miten?

Kouluttautua tosta noin uuteen ammattiin ja sitten lähteä kirkasotsaisena etsimään uutta työpaikkaa, kun viranomaiset suureessa viisaudessaan päättivät, että dokaaminen, bailaaminen ja kännikaraoke on 5/5, mutta musiikki ja teatteri on julistettava pannaan? =)

Sinä voisit jämähtää turpasi tukkoon ja painua yhtymään äitiisi.

Olen eri, mutta elämässä ei kannata lukkiutua yhteen ammattiin vaan avoimesti miettiä muitakin vaihtoehtoja.

Ja katkeroituminen jonkun toisen etuoikeudekle ei auta mitään, jos nyt on näin niin siitä voi tehdä vaikka kansalaisaloite ja jatkaa eteenpäin ja keskittyä omaan tekemiseen.

Sinulle ei tunnu aukeavan se, että tämä tämänhetkinen protestointi kohdistuu mielivaltaisiin rajoituksiin eikä siihen, ettei taiteilijoille olisi enää kysyntää ja työt olisi loppumassa sen takia.

Koeta oikein kovasti saada niitä paria aivoissasi jäljellä olevaa synapsia napsumaan, niin ehkä pointti aukeaa sinullekin.

Toki taide voidaan kieltää ja sen tukeminen lopettaa, mutta veikkaan kovintakin elämämkoululaista kuulapäätä alkaa jossain vaiheessa vituttaa harmaampi maa.

Vierailija
82/90 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin millä perusteella festareille ja kännikaraokeen rymyämään meneminen on OK, mutta ooppera ja teatteri on pidettävä visusti kiinni?

Bussissa saa istua kylkikyljessä ja teatterissa ei

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä mennyt maku täysin näihin tyyppeihin, kauheasti kaikenlaista lapsellista valitusta vailla yhtään rakentavaa ehdotusta. Ihan kuin korona olisi heidän kiusakseen keksitty.

Ja aina samat naamat joka ohjelmassa.

Vierailija
84/90 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä taas oli hyvä tapa selvittää palstalaisten mielenkiinnon kohteet. Se ei ole kulttuuri ainakaan.

Mua taas kiinnostaa, miten kulttuuriväki selviää enää pidempään hallituksen hybridisekoilusta.

Ei keneltäkään saa viedä elinkeinoa ilman päteviä perusteluita. Nyt on taas peruttu tilaisuuksia, näytöksiä, konsertteja ihan turhaan vaikka se olisi jo koronapassilla turvallista. Eipä ole luovuus ainakaan hallituksen ominaisuus.

Kulttuuri kyllä kiinnostaa kovastikin mutta tuo on noiden alalla olevien asenne mikä mättää.

Laskee kyllä ainakin minun silmissä arvostusta. En tiedä viittiikö tässä edes rajoitusten purkamisen jälkeen käydä teatterissa tai konserteissa kun tommosta ryhmää on tekijöinä.

Vierailija
85/90 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä taas oli hyvä tapa selvittää palstalaisten mielenkiinnon kohteet. Se ei ole kulttuuri ainakaan.

Mua taas kiinnostaa, miten kulttuuriväki selviää enää pidempään hallituksen hybridisekoilusta.

Ei keneltäkään saa viedä elinkeinoa ilman päteviä perusteluita. Nyt on taas peruttu tilaisuuksia, näytöksiä, konsertteja ihan turhaan vaikka se olisi jo koronapassilla turvallista. Eipä ole luovuus ainakaan hallituksen ominaisuus.

Kulttuuri kyllä kiinnostaa kovastikin mutta tuo on noiden alalla olevien asenne mikä mättää.

Laskee kyllä ainakin minun silmissä arvostusta. En tiedä viittiikö tässä edes rajoitusten purkamisen jälkeen käydä teatterissa tai konserteissa kun tommosta ryhmää on tekijöinä.

"Ollaan tökitty näitä koekaniineja neuloilla tässä toista vuotta, ja ne vaan rääkyy ja rähisee. Ihme juttu."

"Joo, mä tykkäsin ennen kaneista, mutta nyt on kyllä mieli muuttunut!"

Vierailija
86/90 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulttuurialalla työskentelevät eivät tajua että heidän työtään tarvitaan vasta Maslow'in tarvehierarkian mukaan vasta viimeisenä, eli ensin kun kaikki perustarpeet kuten ravinto, lämpö ja suoja ovat kunnossa, ihminen voi alkaa kaivata hengenravintoa näin karkeasti yksinkertaistaen.

Valtaosalla länsimaisista ihmisistä on tuo kaikki, niillä köyhimmilläkin. 

Kulttuuri- ja humanistisista aloista valittavat eivät tajua kuinka paljon he käyttävät niihin liittyviä palveluita ja tuotteita: katsovat leffoja, pelaavat videopelejä, pukeutuvat vaatteisiin(!). Ja silti kauhea valitus koko ajan siitä, että mukamas kaikki se, mitä humanistit tuottavat ja tekevät on turhaa. 

Vierailija
87/90 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kaipaisin kulttuuriväeltä kypsyyttä, rakentavia ajatuksia ja ehdotuksia. Kokeiluja. Resilienssiä. Uusiutuvuutta. Luulisi, että juuri heissä on luovuutta. Mutta ei. Kiukuttelua lähinnä. Uhkailua. Kapinointia. Keskenkasvuisuutta.

No, otetaan sinulta tulonlähde pois epämääräisillä perusteilla pariksi vuodeksi =)

Muistat sitten pitää kusisen turpasi tukossa ja niellä kaiken paskan hymy naamalla, koska hei ei sun tilanne mua kiinnosta.

Suurin osa ihmisistä joutuu käymään läpi tuollaisen vaiheen elämässään. Ilman sairaus- tai työttömyysjaksoja aika harva selviää. Se otetaan nöyränä vastaan, opitaan ehkä jotain, ja osataan sitten arvostaa sitä kun asiat on paremmin.

Ei tarvi uhomisia ja meuhkaamisia.

Sinä kuulostat kyllä aivan poikkeuksellisen munattomalta ovimatolta.

Anna kun arvaan: puolisosi pettää sinua avoimesti, ja hyväksyt asian, koska näitä juttuja vaan joskus sattuu? =) Varmuuden vuoksi nuolet vielä toisen miehen/naisen perslävenkin puhtaaksi?

Jos ammattilaiselta viedään mahdollisuus ammattinsa harjoittamiseen ilman hyviä perusteita, on täysin ymmärrettävää, että ammattilainen siitä närkästyy.

Kaikki eivät tyydy epäoikeudenmukaiseen kohteluun toisen posken kääntäen.

Ilman hyviä perusteita? Oisko yksi vaarallinen kulkutauti syy. Ja se, että kun ihmiset kokoontuu, niin virus leviää? Levisi konsertissa, levisi festareilla… ja kun näissä ei ole pakko käydä. Kaupassa on.

Ja kun ei tarvitse olla ovimatto, kun voi ehdottaa ratkaisuja. Voi olla luova. Voi olla kokeellinen. Mutta niinhän se on. Kun keinot loppuu, alkaa kiukuttelu. Kun argumentit, alkaa solvaaminen.

Miten vaarallinen kulkutauti voisi olla peruste, jos on kuitenkin turvallista pitää ostoskeskuksia, baareja ja yökerhoja auki?

Vierailija
88/90 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin millä perusteella festareille ja kännikaraokeen rymyämään meneminen on OK, mutta ooppera ja teatteri on pidettävä visusti kiinni?

Miksei teatterilaiset mene sitten esiintymään sinne bussiin tai metroon? Lausumaan vaikka jotain monologia tai ilveilemään ilmeillä?

Luovuutta peliin vaan.

Vierailija
89/90 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulttuurialalla työskentelevät eivät tajua että heidän työtään tarvitaan vasta Maslow'in tarvehierarkian mukaan vasta viimeisenä, eli ensin kun kaikki perustarpeet kuten ravinto, lämpö ja suoja ovat kunnossa, ihminen voi alkaa kaivata hengenravintoa näin karkeasti yksinkertaistaen.

Valtaosalla länsimaisista ihmisistä on tuo kaikki, niillä köyhimmilläkin. 

Kulttuuri- ja humanistisista aloista valittavat eivät tajua kuinka paljon he käyttävät niihin liittyviä palveluita ja tuotteita: katsovat leffoja, pelaavat videopelejä, pukeutuvat vaatteisiin(!). Ja silti kauhea valitus koko ajan siitä, että mukamas kaikki se, mitä humanistit tuottavat ja tekevät on turhaa. 

Puhut nyt aloista, jotka jopa tuottavat sitä rahaa, ovat siis businesstä. Noita kaikkia pystyy tekemään kannattavasti jopa ilman tukia. Eli ei voi kukaan syyttää turhaksi.

Vierailija
90/90 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei teatterilaiset mene sitten esiintymään sinne bussiin tai metroon? Lausumaan vaikka jotain monologia tai ilveilemään ilmeillä?

Luovuutta peliin vaan.

Sillä bussiperformanssillahan maksaa oikein näppärästi vuokran...

Hohhoijaa taas.

Mitä jos ottaisit sen luovuuden, taittelisit sen tiukaksi tupoksi ja laittaisit sen perseeseesi?