IL: Monet kulttuurialan vaikuttajahenkilöt ovat hakeneet STM:n strategiajohtajan avoimeen työpaikkaan! Palkkapyyntö jopa 900 miljoonaa euroa!
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kaipaisin kulttuuriväeltä kypsyyttä, rakentavia ajatuksia ja ehdotuksia. Kokeiluja. Resilienssiä. Uusiutuvuutta. Luulisi, että juuri heissä on luovuutta. Mutta ei. Kiukuttelua lähinnä. Uhkailua. Kapinointia. Keskenkasvuisuutta.
Mistä witun kulttuuriväestä sä nyt puhut, vai puhutko kenties omasta esim Paula Vesalaa koskevasta mielipiteestäsi?
Olet lukenut viisi otsikkoa ja nyt mielesi niin pahoitit? Grow up.
Näyttelijöistä, muusikoista, kapellimestareista, teatterinjohtajista, tapahtumajärjestäjistä, kulttuurijohtajista, käsikirjoittajista, puvustajista, ääniteknikoista, lavastajista, dramaturgeista, tanssijoista, koreografeista, roudareista, pr-väestä. Mistä sinä puhut?
Nomut sittenhän sä voit hieman selventää tätä:
” Mä kaipaisin kulttuuriväeltä kypsyyttä, rakentavia ajatuksia ja ehdotuksia. Kokeiluja. Resilienssiä. Uusiutuvuutta. Luulisi, että juuri heissä on luovuutta. Mutta ei. Kiukuttelua lähinnä. Uhkailua. Kapinointia. Keskenkasvuisuutta.”
Kerrotko vaikka kapellimestarien ja roudareitten uhkailusta näin alkuun?
Oliko tosiaan näin hiljaista? No, tietenkin oli, kun lainattu viesti oli vihantäyteistä mokellusta.
Kyllä taisi olla kapellimestarikin tuolla johtajan paikkaa hakemassa. Piruiluahan se on. Mutta jos lusikalla annetaan…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kaipaisin kulttuuriväeltä kypsyyttä, rakentavia ajatuksia ja ehdotuksia. Kokeiluja. Resilienssiä. Uusiutuvuutta. Luulisi, että juuri heissä on luovuutta. Mutta ei. Kiukuttelua lähinnä. Uhkailua. Kapinointia. Keskenkasvuisuutta.
No, otetaan sinulta tulonlähde pois epämääräisillä perusteilla pariksi vuodeksi =)
Muistat sitten pitää kusisen turpasi tukossa ja niellä kaiken paskan hymy naamalla, koska hei ei sun tilanne mua kiinnosta.
Suurin osa ihmisistä joutuu käymään läpi tuollaisen vaiheen elämässään. Ilman sairaus- tai työttömyysjaksoja aika harva selviää. Se otetaan nöyränä vastaan, opitaan ehkä jotain, ja osataan sitten arvostaa sitä kun asiat on paremmin.
Ei tarvi uhomisia ja meuhkaamisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, otetaan sinulta tulonlähde pois epämääräisillä perusteilla pariksi vuodeksi =)
Muistat sitten pitää kusisen turpasi tukossa ja niellä kaiken paskan hymy naamalla, koska hei ei sun tilanne mua kiinnosta.
Jos mä saan potkut, mä hankin toisen työn. Se ei ehkä ole alaltani tai sitten on. Mä saan ansiosidonnaista, jos oon maksanut työttömyyskassaan tai jos ja kun olen varaitunut muutoin. Mä alan luovaksi ja perustan muiden kanssa jotain, mitä osataan ja mikä myy. Mä en syytä ihmisiä, uhkaile ja hauku.
Joo, koska koronapandemian aikanahan sitä onkin niin vittuna töitä kaikille xD
Sulle ei ilmeisesti olisi niin väliä, että minkä takia sinulta viedään mahdollisuus harjoittaa ammattiasi. Se on ihan ookoo ja korvaa lotkauttamatta kouluttaudut uuteen ammattiin etkä narise?
Osaisitko selittää, että minkä takia on okei ravata baarissa, festareissa ja missä lie, mutta ooppera ja teatteri on pidettävä kiinni?
Tuskinpa osaa.
Näitä "kulttuuriväen tulee olla nöyränä hiljaa" -ryhmäläisiä ei kiinnosta perustelut. Tärkeintä on, etteivät mitkään taiteilijat pääse hyppimään nenille.
Koronapandemia - mikä ihana tekosyy näyttää keskisormea luovien alojen edustajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä witun kulttuuriväestä sä nyt puhut, vai puhutko kenties omasta esim Paula Vesalaa koskevasta mielipiteestäsi?
Olet lukenut viisi otsikkoa ja nyt mielesi niin pahoitit? Grow up.
Näyttelijöistä, muusikoista, kapellimestareista, teatterinjohtajista, tapahtumajärjestäjistä, kulttuurijohtajista, käsikirjoittajista, puvustajista, ääniteknikoista, lavastajista, dramaturgeista, tanssijoista, koreografeista, roudareista, pr-väestä. Mistä sinä puhut?
Nomut sittenhän sä voit hieman selventää tätä:
” Mä kaipaisin kulttuuriväeltä kypsyyttä, rakentavia ajatuksia ja ehdotuksia. Kokeiluja. Resilienssiä. Uusiutuvuutta. Luulisi, että juuri heissä on luovuutta. Mutta ei. Kiukuttelua lähinnä. Uhkailua. Kapinointia. Keskenkasvuisuutta.”
Kerrotko vaikka kapellimestarien ja roudareitten uhkailusta näin alkuun?
Oliko tosiaan näin hiljaista? No, tietenkin oli, kun lainattu viesti oli vihantäyteistä mokellusta.
Kyllä taisi olla kapellimestarikin tuolla johtajan paikkaa hakemassa. Piruiluahan se on. Mutta jos lusikalla annetaan…
Tietenkin, mutta varsin kaukana:
”Mä kaipaisin kulttuuriväeltä kypsyyttä, rakentavia ajatuksia ja ehdotuksia. Kokeiluja. Resilienssiä. Uusiutuvuutta. Luulisi, että juuri heissä on luovuutta. Mutta ei. Kiukuttelua lähinnä. Uhkailua. Kapinointia. Keskenkasvuisuutta.”
Että tähän yhteen työhakemukseen sitten ”käpy palaa” ja koskaan ei enää Musiikitalolle juu!! Tämmöstä se on.
Monella noista olisikin paremmat edellytykset toimia valtionhallinnossa alempana toimihenkilönä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä joutuu käymään läpi tuollaisen vaiheen elämässään. Ilman sairaus- tai työttömyysjaksoja aika harva selviää. Se otetaan nöyränä vastaan, opitaan ehkä jotain, ja osataan sitten arvostaa sitä kun asiat on paremmin.
Sinä kuulostat kyllä aivan poikkeuksellisen munattomalta ovimatolta.
Anna kun arvaan: puolisosi pettää sinua avoimesti, ja hyväksyt asian, koska näitä juttuja vaan joskus sattuu? =) Varmuuden vuoksi nuolet vielä toisen miehen/naisen perslävenkin puhtaaksi?
Jos ammattilaiselta viedään mahdollisuus ammattinsa harjoittamiseen ilman hyviä perusteita, on täysin ymmärrettävää, että ammattilainen siitä närkästyy.
Kaikki eivät tyydy epäoikeudenmukaiseen kohteluun toisen posken kääntäen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietis nyt uudestaan.
Että lomautettuna vuonna 2015 vaiko työt - mukaanlukien jo sovitut - loppu määräämättömäksi ajaksi maailmanlaajuisen pandemian vuoksi keväästä 2020 alkaen, tartuntariskillä perustellen...vaikka samalla ritun parturi ja keijon viinaperseikkö saavat palvella asiakkaita.
Omasta lahjattomuudestasi johtuvan katkeruuden toki ymmärrän. Fiksumpi olisi kompensoinut tätä kurinalaisella harjoittelulla, mutta sinä et.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuinka villiä, räväkkää ja kekseliästä. :Dl
Noh, sinun käsityksesi kekseliäisyydestä ei onneksi kiinnosta ketään 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi uhomisia ja meuhkaamisia.Sinä kuulostat kyllä aivan poikkeuksellisen munattomalta ovimatolta.
Anna kun arvaan: puolisosi pettää sinua avoimesti, ja hyväksyt asian, koska näitä juttuja vaan joskus sattuu? =) Varmuuden vuoksi nuolet vielä toisen miehen/naisen perslävenkin puhtaaksi?
Jos ammattilaiselta viedään mahdollisuus ammattinsa harjoittamiseen ilman hyviä perusteita, on täysin ymmärrettävää, että ammattilainen siitä närkästyy.
Juurikin näin! Kyllä pitää olla vähän sellainen tempperamenttinen ja räväkkä, ehkä myös vaativatkin, sellaisia poikkeusyksilöitä eikä mitään maantien värisiä ovimattohiirulaisia, joilla pieni penis.
Tällä palstalla meuhkaa nykyään persuja joille kulttuuri on punainen vaate, täyttävät kaikki nämä kulttuurialan epäoikeudenmukaisuutta koskevat ketjut.
Olen terveydenhuoltoalalla ja silti sitä mieltä, että kulttuuri- ja tapahtuma-alaa koskevat rajoitukset ovat, epäreiluja, epämääräisiä ja ristiriitaisia. Ihan syystä alkaa jo mitta täyttyä siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi uhomisia ja meuhkaamisia.Mietis nyt uudestaan.
Että lomautettuna vuonna 2015 vaiko työt - mukaanlukien jo sovitut - loppu määräämättömäksi ajaksi maailmanlaajuisen pandemian vuoksi keväästä 2020 alkaen, tartuntariskillä perustellen...vaikka samalla ritun parturi ja keijon viinaperseikkö saavat palvella asiakkaita.
Omasta lahjattomuudestasi johtuvan katkeruuden toki ymmärrän. Fiksumpi olisi kompensoinut tätä kurinalaisella harjoittelulla, mutta sinä et.
Mutta kun taiteiliat!
Minun tyttö/poikaystävän vei taiteilia ja minulle tuli kovin paha mieli :(
Nyt kun on mahdollisuus lälläättää niille, niin älä sinä tule pilaamaan juttua millään perkeleen perspektiivillä, vertauskuvilla tai ikävillä tosiasioilla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi uhomisia ja meuhkaamisia.Sinä kuulostat kyllä aivan poikkeuksellisen munattomalta ovimatolta.
Ilman hyviä perusteita? Oisko yksi vaarallinen kulkutauti syy. Ja se, että kun ihmiset kokoontuu, niin virus leviää? Levisi konsertissa, levisi festareilla… ja kun näissä ei ole pakko käydä. Kaupassa on.
Ja kun ei tarvitse olla ovimatto, kun voi ehdottaa ratkaisuja. Voi olla luova. Voi olla kokeellinen. Mutta niinhän se on. Kun keinot loppuu, alkaa kiukuttelu. Kun argumentit, alkaa solvaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mä saan potkut, mä hankin toisen työn. Se ei ehkä ole alaltani tai sitten on. Mä saan ansiosidonnaista, jos oon maksanut työttömyyskassaan tai jos ja kun olen varaitunut muutoin. Mä alan luovaksi ja perustan muiden kanssa jotain, mitä osataan ja mikä myy. Mä en syytä ihmisiä, uhkaile ja hauku.
Joo, koska koronapandemian aikanahan sitä onkin niin vittuna töitä kaikille xD
Sulle ei ilmeisesti olisi niin väliä, että minkä takia sinulta viedään mahdollisuus harjoittaa ammattiasi. Se on ihan ookoo ja korvaa lotkauttamatta kouluttaudut uuteen ammattiin etkä narise?
Osaisitko selittää, että minkä takia on okei ravata baarissa, festareissa ja missä lie, mutta ooppera ja teatteri on pidettävä kiinni?
Tuskinpa osaa.
Näitä "kulttuuriväen tulee olla nöyränä hiljaa" -ryhmäläisiä ei kiinnosta perustelut. Tärkeintä on, etteivät mitkään taiteilijat pääse hyppimään nenille.
Koronapandemia - mikä ihana tekosyy näyttää keskisormea luovien alojen edustajille.
En ole tuo jolle vastasit, mutta koronarajoitusten henkilökohtaisena ottaminen on minusta erikoista.
Tavallaan ne rajoitukset on vaikuttanut moneen muuhunkin alaan ja asiaan, mutta mikään muu ala ei ole ottanut sitä henkilökohtaisena loukkauksena vaan ymmärtänyt syyt taustalla.
Sitä kannattaa kulttuuriväen pohtia, että mistä moinen johtuu?