Uusi mies kuorsaa aivan jumalattomasti
Olen ollut nyt kaksi kertaa yötä miehen luona ja tuntuu kuin yrittäisi nukkua katuporan vieressä. Siis oikeasti kyseessä ei mikään pieni tai söpö tuhina. Kuorsaa oli sitten kyljellään tai selällään. Aamuyöstä on huumorintaju jo aika hukassa kun olen hyvässä lykyssä nukkunut vain pieniä pätkiä sellaista koiran unta. Mitä tässä nyt pitäisi tehdä? Mies on ihana mutta ei ole kovin kiva jos tässä vaiheessa nukutaan jo eri huoneissa :(
Kommentit (27)
Sano sille miehellesi että sen pitää hakea apua kuorsaamiseensa. Mun uusi mies kuorsaa myös ja nyt selvisi että hänellä on vaikea uniapnea kuorsaamisen lisäksi.
Tällä myös uniapnean kriteerit täyttyy mutta epäilen hiukan että menisi lääkäriin. Eikö myös tupakka ja alkoholi vaikuta siihen? Niiden käyttöä ei ainakaan lopeta, huoh.
ap
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 10:49"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 20:26"]Mikä sen nimi on? [/quote] Muakin kiinnostaa! Alkaako m:llä? :D
[/quote]
Mitä te mun miehestä puhutte? Sen kuorsaaminen ei häiritse minua.
Mun mies kuorsaa niin että ollaan muutettu eri huoneisiin. Nyt kuorsaaminen on edelleen lisääntynyt joten on menossa uniapneatutkimuksiin.
Meillä on nukuttu jo monta vuotta eri huoneissa. Tämä ei ole mikään ongelma ja molemmat saavat nukkua. Jos läheisyyttä kaipailee niin halataan ja köllitään sohvalle ennen nukkumaan menoa. Se voi sitten johtaa johonkin, jos ei niin mennään nukkumaan. Meidän avioliitto on huomattavasti parempi kun molemmat saa nukkua.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 20:36"]
Tällä myös uniapnean kriteerit täyttyy mutta epäilen hiukan että menisi lääkäriin. Eikö myös tupakka ja alkoholi vaikuta siihen? Niiden käyttöä ei ainakaan lopeta, huoh.
ap
[/quote]
Tiedoksi vaan, että uniapnea hoitamattomana voi johtaa sydämen vajaatoimintaan ja sitä kautta infarktiin...että jos on fiksu niin menee kyllä tutkimuksiin.
Itsellä nyt tilanne, jossa miehellä diagnosoitu uniapnea (saa hoitoa) ja appiukolla kanssa (hakeutui vasta muutama vuosi sitten hoitoon), jälkimmäinen makaa nyt teholla sydäninfarktin takia...
Minä muuten nukuin tulpat korvissa silloin kun mies vielä kuorsasi ihan kamalasti.
Mun miehellä ei löytynyt tutkimuksissa uniapneaa, vaan keuhkoahtauma. Tupakki pois, läskit pois ja viina pois. ei kuorsaa enää eikä ahtaumakaan ole edennyt.
Silikonikorvatulpat toimii mulla. Miehelläni on astma ja hieman ylipainoa, joten kuorsaa...
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 11:13"]
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 10:49"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 20:26"]Mikä sen nimi on? [/quote] Muakin kiinnostaa! Alkaako m:llä? :D
[/quote]
Mitä te mun miehestä puhutte? Sen kuorsaaminen ei häiritse minua.
[/quote]
Ei tää oo sun mies, tää on Mika 02-alueelta. Näköjään löytänyt taas uuden :D
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 20:36"]Tällä myös uniapnean kriteerit täyttyy mutta epäilen hiukan että menisi lääkäriin. Eikö myös tupakka ja alkoholi vaikuta siihen? Niiden käyttöä ei ainakaan lopeta, huoh.
ap
[/quote]
Jos tiedät jo nyt että tupakka ja alko menee terveyden ja sinun yöuniesi edelle niin JUOKSE!!!!
Mulla kuorsaa ja potkii..ollaan tehty niin, että mä meen vähän aikaisemmin nukkumaan niin, et nukahdan ennen kun hän tulee sinne soittamaan trumpettiaan (silloin en yleensä herää), mut joskus oon laittanut hänet ihan kylmästi soffalle möykkäämään, jos kuorsaus sabotoi nukkumarauhaa. Hän menee mieluummin sitten sohvalle nukkumaan ku lääkäriin..mikäs siinä, onhan se ihan pehmeä sohva..
Mun ratkasu oli korvatuloat, ja liikunta että nukuttaa paremmin.
Onko ylipainoa? Mun mies kuorsasi ihan hirveästi kun oli vielä lihava. Lisäksi sillä on helposti tukkoon menevä nenä. Käyttää päivittäin nenäsuihketta eikä enää kuorsaa. Eipä siinä aiemmin auttanu muu kuin se että minä menin ensin nukkumaan, tulpat korviin ja mies tuli korisemaan viereen, kun minä olin unessa. Mutta luulen ettei mun unenlaatu hääppöistä ollut kuorsausvuosina. humalakuorsaus oli sitten numero erikseen, sillä olis voinu kaataa vaikka puita metsässä.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 20:26"]Mikä sen nimi on?
[/quote]
Muakin kiinnostaa! Alkaako m:llä? :D
Jos mies ei suostu tutkituttamaan mahd. uniapneaansa eikä vähennä viinanjuontia niin ei kai sun auta muu kuin sopeutua tai lähteä.
En tiedä tupakoinnin vaikutuksesta kuorsaukseen, mutta humalassa kyllä sellainenkin ihminen, joka muuten ei kuorsaa, metelöi kuin täryjyrä.
No ei ole mikään M:llä alkava.
ap
Joo, Suomessa on niiin vähän miehiä, jotka kuorsaa, joten varmasti me kaikki tunnetaan se.
Mikä sen nimi on?