vanhemmat ja isovanhemmat painostavat yliopistoon tai vähintään ammattikorkeaan.
Itse tykkäisin tehdä tätä työtä johon valmistun keväällä. En edes tiedä mitä opiskelisin yliopistos tai ammattikorkees.
Kommentit (19)
Siis valmistut työhön, eli amiksesta? Ei yliopisto tai edes AMK taida olla sinua varten, jos olet tyytyväinen töissäsi jatka huoletta siellä.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 14:23"]Siis valmistut työhön, eli amiksesta? Ei yliopisto tai edes AMK taida olla sinua varten, jos olet tyytyväinen töissäsi jatka huoletta siellä.
[/quote]
amk ja yliopisto ei sinänsä tuottais ongelmia, paitsi sen takia ettei mua kiinnosta opiskella paperin pyörittäjäksi.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 14:18"]
Itse tykkäisin tehdä tätä työtä johon valmistun keväällä. En edes tiedä mitä opiskelisin yliopistos tai ammattikorkees.
[/quote] Vanhempasi ovat oikeassa. Mitä parempi koulutus, sitä varmemmin pärjää tässä yhteiskunnassa. Usko vanhempiasi ja sukulaisiasi, kyllä he tietävät.
Sä taidat olla ihan oikeassa, parempi että käyt elämän kovan koulun loppuun ja jätän paperien pyörittämisen sellaisille, jotka siihen pystyvät.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 14:25"]
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 14:23"]Siis valmistut työhön, eli amiksesta? Ei yliopisto tai edes AMK taida olla sinua varten, jos olet tyytyväinen töissäsi jatka huoletta siellä. [/quote] amk ja yliopisto ei sinänsä tuottais ongelmia, paitsi sen takia ettei mua kiinnosta opiskella paperin pyörittäjäksi.
[/quote]Et oo tosissas! AMKista ja yliopistosta valmistutaan monille aloille. Miten joku luulee ko. koulutuksia paperin pyörittelijöiden koulutukseksi! Kyllä ne enemmin on ne amiksen merkonomit jotka papereita pyörittelee.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 14:23"]Siis valmistut työhön, eli amiksesta? Ei yliopisto tai edes AMK taida olla sinua varten, jos olet tyytyväinen töissäsi jatka huoletta siellä.
[/quote]
amk ja yliopisto ei sinänsä tuottais ongelmia, paitsi sen takia ettei mua kiinnosta opiskella paperin pyörittäjäksi.
[/quote]
Etkö voi muka amk:ssa jatkokouluttautua nykyisellä alallasi? Minä ainakin jatkan syksyllä samaa alaa ammattikorkeassa kun mitä nyt opiskelen ammattikoulussa.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 14:27"][quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 14:25"]
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 14:23"]Siis valmistut työhön, eli amiksesta? Ei yliopisto tai edes AMK taida olla sinua varten, jos olet tyytyväinen töissäsi jatka huoletta siellä. [/quote] amk ja yliopisto ei sinänsä tuottais ongelmia, paitsi sen takia ettei mua kiinnosta opiskella paperin pyörittäjäksi.
[/quote]Et oo tosissas! AMKista ja yliopistosta valmistutaan monille aloille. Miten joku luulee ko. koulutuksia paperin pyörittelijöiden koulutukseksi! Kyllä ne enemmin on ne amiksen merkonomit jotka papereita pyörittelee.
[/quote]
no vanhemmat haluavat minun opiskelevan joksikin suunnittelijaksi tai sitten joksikin talouspuolelta. Olen joitakin iv-töitä suunnitellut koulussa ja ei todellakaan oo mua varten.
Mullakin etenkin isovanhemmat aikanaan patisteli lukioon ja yliopistoon. Se patistelu loppui kun kysyin maksavatko he elämiseni siltä ajalta. Menin amikseen ja töitä olen tehnyt siitä asti kun valmistuin, oikeastaan jo ennen sitä. Ihan tyytyväisiä nuo ovat olleet.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 14:27"][quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 14:23"]Siis valmistut työhön, eli amiksesta? Ei yliopisto tai edes AMK taida olla sinua varten, jos olet tyytyväinen töissäsi jatka huoletta siellä.
[/quote]
[/quote]
Etkö voi muka amk:ssa jatkokouluttautua nykyisellä alallasi? Minä ainakin jatkan syksyllä samaa alaa ammattikorkeassa kun mitä nyt opiskelen ammattikoulussa.
[/quote]
voin. Mutta mä tykkään tehdä ennemmin konkreettista työtä, kuin istua toimistossa ja suunnitella ja piirtää jotain.
Mun nähdäkseni tulkit, psykologit ja puheterapeutit lääkäreistä puhumattakaan ei ole mitään paperinpyörittelijöitä, taikka lastentarhanopet ja koulun opet....
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 14:31"]Mun nähdäkseni tulkit, psykologit ja puheterapeutit lääkäreistä puhumattakaan ei ole mitään paperinpyörittelijöitä, taikka lastentarhanopet ja koulun opet....
[/quote]
noista ei mikään ole lähelläkään mun alaa, saati että olisin noista kinnostunut.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 14:30"][quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 14:27"][quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 14:23"]Siis valmistut työhön, eli amiksesta? Ei yliopisto tai edes AMK taida olla sinua varten, jos olet tyytyväinen töissäsi jatka huoletta siellä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
voin. Mutta mä tykkään tehdä ennemmin konkreettista työtä, kuin istua toimistossa ja suunnitella ja piirtää jotain.
[/quote]
??? Sähän menit ihan ohi aiheen. Voit siis opiskella omaa alaasi amk:ssa, joten miksi käänsit sen niin, että istuisit muka siellä ammattikorkeassa toimistossa ja suunnittelisit tai piirtäisit jotain? Samalla tavalla siellä ammattikorkeassakin on työssäoppimista eikä sun ole pakko vanhempiesi halun takia opiskella esim. tradenomiksi jos omakin alasi löytyy amk:sta.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 14:42"][quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 14:30"][quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 14:27"][quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 14:23"]Siis valmistut työhön, eli amiksesta? Ei yliopisto tai edes AMK taida olla sinua varten, jos olet tyytyväinen töissäsi jatka huoletta siellä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
??? Sähän menit ihan ohi aiheen. Voit siis opiskella omaa alaasi amk:ssa, joten miksi käänsit sen niin, että istuisit muka siellä ammattikorkeassa toimistossa ja suunnittelisit tai piirtäisit jotain? Samalla tavalla siellä ammattikorkeassakin on työssäoppimista eikä sun ole pakko vanhempiesi halun takia opiskella esim. tradenomiksi jos omakin alasi löytyy amk:sta.
[/quote]
no omalla alalla voisin jatkokouluttautua inssiks/dippainssiks ja se suunnittelu yms on tappavan tylsää yms.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 14:42"][quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 14:30"][quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 14:27"][quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 14:23"]Siis valmistut työhön, eli amiksesta? Ei yliopisto tai edes AMK taida olla sinua varten, jos olet tyytyväinen töissäsi jatka huoletta siellä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mutta toki jos löydät työpaikan eikä kiinnosta mennä sitä omaakaan alaa sinne ammattikorkeaan opiskelemaan niin mikäs siinä. Olet kuitenkin ymmärtääkseni jo 18-vuotias sillon kun valmistut amiksesta, joten ei ne vanhemmat voi sua mihinkään riettyyn kouluun pakottaa, koska tottakai sekä opiskelu-, että työpaikan on oltava mieluisia, jotta niitä jaksaa.
[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 14:20"]Jos töitä löytyy siltä alalta mille valmistut niin pidä siitä kiinni. Opiskelusta ei tule mitään jos siihen ryhtyy vain sukulaisten painostuksen takia.
[/quote]
no kesällä kirjoitin toistaiseksi voimassa olevan työsopimuksen. Olen siis edelleen kyseisen firman listoilla ja pääsen todennäköisesti jatkamaan siellä, kun valmistun.
Teet mitä teet, oma elämäsi se on, eikä sukulaisten. Mutta älä tee päätöksiäsi vääriin ennakkoluuloihin perustuen. Insinööri tekee paljon käytännön juttuja, lisäksi voi päästä edustamaan ja myymään ja tekemään kansainvälisiä juttuja jne. Ei se ole todellakaan mitään pelkkää paperinpyöritystä. Ja huomattavasti paremmalla palkalla. Mutta tosiaan sinun päätös.
Tee ihmeessä töitä, jos sellaisia kerran löytyy. Sinne korkeakouluun ehtii myöhemminkin, jos sattuu kiinnostus heräämään. Pääasia että itse olet tyytyväinen valintoihisi.
Ehdottomasti yliopistoon. Muuten akateeminen kansa Vauvan Aihe vapaa -palstalla naljailee tyhmyydestä.
Jos töitä löytyy siltä alalta mille valmistut niin pidä siitä kiinni. Opiskelusta ei tule mitään jos siihen ryhtyy vain sukulaisten painostuksen takia.