MT-terapeutin kaavakkeessa outo kysymys?
Teini menee ekalle terapiatapaamiselle huomenna ja tulostin kyselykaavakkeen. Yksi kysymys on outo... Kuvaile uskonnollinen taustasi.
Koetin etsiä onko terapeutti (yksityinen) jotenkin itse uskonnollinen, mutta se ei tarkasti selvinnyt.
Mitä tuo kysymys pitää sisällään?
Tytär ja me vanhemmat olemme ateisteja ja en haluaisi sen muuttavan terapeutin suhtautumista asiakkaaseen. Minua tai tytärtä ei haittaa, vaikka terapeutti on uskossa, kunhan Jumalan sanasta ei haeta apua masennukseen.
Kommentit (42)
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 19:05"]
Minua tai tytärtä ei haittaa, vaikka terapeutti on uskossa, kunhan Jumalan sanasta ei haeta apua masennukseen.
[/quote]
Tämä on ehkä vähän OT, mutta Jumalan sana voi toisinaan olla ihan hyväkin apu masennukseen yms. Itselläni se auttoi masennukseen ja syömishäiriöön. Tiedän myös, etten ole ainoa. Ennen uskoontuloa meni koko teini-ikä syömishäiriön (+masennuksen) kanssa hukkaan.
Teitä tämä ei ehkä kiinnosta, mutta jos tytärtäsi jossain vaiheessa Jumalan sana kiinnostaa, niin toivottavasti olet suvaitsevainen :) Nyt kun olen kaikista muista ongelmista päässyt eroon, niin uutena ongelmana on se, miten tulla toimeen uskontokriittisten ateistivanhempieni kanssa.
Joko ap. ja tytär kävi terapiassa? Kaupattiinko hengellistä pelastusta?