Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tahdo olla kaunis.

Vierailija
05.10.2014 |

En halua että minun arvoni mitataan sillä miten hyvin osaan piirtää kasvoihini ja kuinka kalliita värejä siihen käytän. En tahdo olla mukana rakentamassa mielikuvaa siitä, että iho on aina sileä ja tasavärinen, ettei silmien alla ole verisuonia jotka saavat ihon näyttämään tummemmalta, ettei nauramiseni ole jättänyt silmäkulmiin merkkejä. En halua käyttää aikaani kasvojeni peittämiseen kun en niitä itse juurikaan päivän aikana näe. En halua joutua miettimään jatkuvasti että onko meikit kunnossa vai levinneet, en halua käyttää rahaa siihen että maalaan meikit naamalle ja pesen ne pois ja jatkan tuota rituaalia joka päivä kymmenien vuosien ajan. En halua että ihmiset luulevat minua sairaaksi jos joskus en meikkaa töihin. En halua maksaa itseäni kipeäksi tuotteista, jotka vahingoittavat ihoani ja joutua ostamaan lisää tuotteita jotka väittävät korjaavansa tuon ongelman. En halua joutua häpeämään oikeita kasvojani ja pitämään itseäni miellyttävän näköisenä vain ihoani ja karvojani on maalattu tarpeeksi.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vain jos" tuohon viimeiseen lauseeseen.

Vierailija
2/49 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jotain 15-vuotias? Kuulostaa iha murrosiältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailen sinua. Oikeasti. Itse rakastan käyttää kirkkaita huulipunia ja pidän tasaisesta ihosta. Mulle tulee kivasta meikistä, kiharista hiuksista, mekosta ja korkkareista hyvä ja itsevarma fiilis. Tuntuu vähän siltä kuin voisin valloittaa maailman. Ollaan me vaan erilaisia otuksia.

Vierailija
4/49 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis haluaisit pitää itseäsi miellyttävän näköisenä (kauniina) ILMAN, että ihoasi ja karvojasi on maalattu tarpeeksi? Sitähän me kaikki haluttaisiin: olla luonnostamme kauniita.

Vierailija
5/49 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 18:49"]

Oletko jotain 15-vuotias? Kuulostaa iha murrosiältä.

[/quote]

25, kai tässä on toinen murrosikä sitten käynnissä. ap

Vierailija
6/49 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikähän tuohon olisi ratkaisu? Lopeta meikkaaminen jos et halua tehdä sitä.

Vierailija
7/49 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 18:51"]

Ihailen sinua. Oikeasti. Itse rakastan käyttää kirkkaita huulipunia ja pidän tasaisesta ihosta. Mulle tulee kivasta meikistä, kiharista hiuksista, mekosta ja korkkareista hyvä ja itsevarma fiilis. Tuntuu vähän siltä kuin voisin valloittaa maailman. Ollaan me vaan erilaisia otuksia.

[/quote]

Kyllä minäkin joskus tykkään meikata, pidän vahvoista rajauksista ja kirkkaanpunaisesta huulipunasta. En vain pidä siitä että meikkauksen pitäisi olla itsestäänselvyys, että joka paikkaan pitäisi meikata ja se jos ei meikkaa jonnekin on hävettävä asia ja merkki laiskuudesta. ap

Vierailija
8/49 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 18:51"]

Eli siis haluaisit pitää itseäsi miellyttävän näköisenä (kauniina) ILMAN, että ihoasi ja karvojasi on maalattu tarpeeksi? Sitähän me kaikki haluttaisiin: olla luonnostamme kauniita.

[/quote]

Kauneus on puhtautta ja terveyttä eikä maaleja kasvoilla. Kauneusihanteet ovat sairaita ja niistä pitäisi päästä irti, jos lähes kaikki naiset oikeasti pitävät itseään rumina ilman kosmetiikkateollisuuden tuotteita. ap

Vierailija
9/49 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 18:54"][quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 18:51"]

[/quote]

Kyllä minäkin joskus tykkään meikata, pidän vahvoista rajauksista ja kirkkaanpunaisesta huulipunasta. En vain pidä siitä että meikkauksen pitäisi olla itsestäänselvyys, että joka paikkaan pitäisi meikata ja se jos ei meikkaa jonnekin on hävettävä asia ja merkki laiskuudesta. ap
[/quote]

Ei kaikki ajattele noin. Mä OIKEASTI ihailen ihmisiä jotka ovat niin itsevarmoja että voivat olla ilman meikkiä. Mun mielestä meikittömät ovat itsevarmoja joille on yks haikee mitä muut ajattelee.

Vierailija
10/49 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 18:54"]

[/quote]

Niin olenkin tehnyt. Meni aikaa tottua näihin aitoihin, meikittömiin kasvoihin, mutta tuntuu hyvältä pitää itseään kauniina muutenkin kuin ainoastaan meikattuna. ap

Vierailija
11/49 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

If you wanna make the world a better place, take a look at youself and make the change! -M.Jackson

Vierailija
12/49 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että meikkaa ittensä kauniin näköiseksi, ei tee ihmisestä kaunista.

Vierailija
13/49 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 18:58"]

[/quote]

Niin olenkin tehnyt. Meni aikaa tottua näihin aitoihin, meikittömiin kasvoihin, mutta tuntuu hyvältä pitää itseään kauniina muutenkin kuin ainoastaan meikattuna. ap

[/quote]

Noniin. Hyvä sinä. Mitä tarkoitusta tämä ketju sitten palvelee?

Vierailija
14/49 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 19:00"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Hieman tylsä sunnuntai-ilta, aikaa lueskella av:ta ja aloittaa keskustelua mielessä olevista aiheista. En jaksa ymmärtää kaltaisiasi ihmisiä jotka kysyvät tällaisella foorumilla että "miksi teit tämän ketjun" kun nimikin on Aihe Vapaa eli ei ole mitään määrättyjä keskustelunaiheita. Jos sinua ei kiinnosta niin kannattaa vaihtaa vaikka ketjua. ap

Vierailija
15/49 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 19:03"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Hieman tylsä sunnuntai-ilta, aikaa lueskella av:ta ja aloittaa keskustelua mielessä olevista aiheista. En jaksa ymmärtää kaltaisiasi ihmisiä jotka kysyvät tällaisella foorumilla että "miksi teit tämän ketjun" kun nimikin on Aihe Vapaa eli ei ole mitään määrättyjä keskustelunaiheita. Jos sinua ei kiinnosta niin kannattaa vaihtaa vaikka ketjua. ap

[/quote]

Turha suuttua, se oli aivan neutraali kysymys. Ketju vaikutti aluksi ihan perus valitusketjulta tai ratkaisua kaipaavalta ongelmalta. Kun se ei sitä ollut, kysyn että mikä.

Vierailija
16/49 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 19:06"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 19:03"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Turha suuttua, se oli aivan neutraali kysymys. Ketju vaikutti aluksi ihan perus valitusketjulta tai ratkaisua kaipaavalta ongelmalta. Kun se ei sitä ollut, kysyn että mikä.

[/quote]

Kyllähän se on ongelma joka vaatii ratkaisun, että lähes kaikki naiset pitävät itseään rumina ilman meikkiä. Ratkaisua ei vaan taida olla, paitsi jos pitkällä aikavälillä yhä useampi nainen meikkaa vähemmän ja lakkaa häpeämästä meikittömiä kasvojaan. Niin kauan kuin kaikkialla esitetään naiset ainoastaan meikattuina, taitaa olla turha toivo. Tai no niin, onhan se aivan valtavan suuri uutinen jos joku julkkis on joskus ollut missään ilman meikkiä... ap

Vierailija
17/49 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 19:10"]

Kyllähän se on ongelma joka vaatii ratkaisun, että lähes kaikki naiset pitävät itseään rumina ilman meikkiä. Ratkaisua ei vaan taida olla, paitsi jos pitkällä aikavälillä yhä useampi nainen meikkaa vähemmän ja lakkaa häpeämästä meikittömiä kasvojaan. Niin kauan kuin kaikkialla esitetään naiset ainoastaan meikattuina, taitaa olla turha toivo. Tai no niin, onhan se aivan valtavan suuri uutinen jos joku julkkis on joskus ollut missään ilman meikkiä... ap

[/quote]

Uskon että iän mukana tulema itseluottamus ja terve välinpitämättömyys laimentaa pakkomeikkaamista. Toiset antavat itsensä vapaasti "lössähtää" ja toiset jatkavat pynttäytymistä. Itse olen aivan sinut kasvojeni kanssa ilman meikkiä (enkä hae kumppania), mutta laittaudun päivittäin siksi että siitä on muuten hyötyä. Saan paljon parempaa kohtelua, olen uskottavampi ja minua kuunnellaan kun näytän kauniilta. Tutkimukset tukevat kliinistä kokemustani. En jaksa alkaa kasvattaa koko maailmaa omalla kustannuksellani vaan otan sitruunat ja teen niistä mehua.

Vierailija
18/49 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miksi otsikko on "En tahdo olla kaunis."?

Et tahdo olla kaunis, mutta olet kaunis ja se tuntuu hyvältä.

Vierailija
19/49 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 19:16"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 19:10"]

[/quote]

Uskon että iän mukana tulema itseluottamus ja terve välinpitämättömyys laimentaa pakkomeikkaamista. Toiset antavat itsensä vapaasti "lössähtää" ja toiset jatkavat pynttäytymistä. Itse olen aivan sinut kasvojeni kanssa ilman meikkiä (enkä hae kumppania), mutta laittaudun päivittäin siksi että siitä on muuten hyötyä. Saan paljon parempaa kohtelua, olen uskottavampi ja minua kuunnellaan kun näytän kauniilta. Tutkimukset tukevat kliinistä kokemustani. En jaksa alkaa kasvattaa koko maailmaa omalla kustannuksellani vaan otan sitruunat ja teen niistä mehua.

[/quote]

Ikävää että meikittömyys on sama asia kuin lössähtäminen. Ikäänkuin ei voisi muuten olla huolitellun ja kauniin näköinen. Ja naisen asema tässä maailmassa on kyllä karu, kun ei kohdella hyvin, uskota tai kuunnella ellei piirrä mustalla kynällä silmiensä ympäri. Feminismillä olisi vieläkin niin paljon tekemistä, mutta ihmiset luulevat sen olevan turhaa. ap

Vierailija
20/49 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 19:17"]

[/quote]

Miksi otsikko on "En tahdo olla kaunis."?

Et tahdo olla kaunis, mutta olet kaunis ja se tuntuu hyvältä.

[/quote]

Mietin tuota itsekin ketjun postattuani, olisi voinut otsikoida paremminkin... Pikemminkin en tahdo olla kaunis omituisten kauneusihanteiden mukaan. En näköjään ajatellut ihan loppuun asti. En tahdo olla kaunis muiden silmissä tai että ulkonäköni määrittää arvoni. Kauneus on minulle sitä, että olen tyytyväinen siihen mitä peilistä näkyy. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän