En tahdo olla kaunis.
En halua että minun arvoni mitataan sillä miten hyvin osaan piirtää kasvoihini ja kuinka kalliita värejä siihen käytän. En tahdo olla mukana rakentamassa mielikuvaa siitä, että iho on aina sileä ja tasavärinen, ettei silmien alla ole verisuonia jotka saavat ihon näyttämään tummemmalta, ettei nauramiseni ole jättänyt silmäkulmiin merkkejä. En halua käyttää aikaani kasvojeni peittämiseen kun en niitä itse juurikaan päivän aikana näe. En halua joutua miettimään jatkuvasti että onko meikit kunnossa vai levinneet, en halua käyttää rahaa siihen että maalaan meikit naamalle ja pesen ne pois ja jatkan tuota rituaalia joka päivä kymmenien vuosien ajan. En halua että ihmiset luulevat minua sairaaksi jos joskus en meikkaa töihin. En halua maksaa itseäni kipeäksi tuotteista, jotka vahingoittavat ihoani ja joutua ostamaan lisää tuotteita jotka väittävät korjaavansa tuon ongelman. En halua joutua häpeämään oikeita kasvojani ja pitämään itseäni miellyttävän näköisenä vain ihoani ja karvojani on maalattu tarpeeksi.
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 09:56"]
Valitettavasti rumuus ja väsymys ei ole kaunista. Monet ovat kauniita ilman meikkiä mutta vielä useammat meikin kanssa.
Sanoit itsekin, että terveys on kaunista. Meikin tarkoitus on tehdä "terveen" näköiseksi, sillä me kaikki emme näytä terveiltä vaikka olisimmekin terveitä. Esimerkiksi minulla on hirvittävän mustat silmänaluset ja ihmiset kyselevät mikä minulla on ja olenko sairas, jos en peitä niitä. Tietenkään kukaan tällä palstalla ei välitä yhtään muiden mielipiteistä mutta voin kertoa, ettei ole mukavaa kuulla päivittäin näyttävänsä kamalalta. Ilman meikkiä nyt vain satun näyttämään siltä kuin olisin valvonut ja itkenyt. Lisäksi minulla on aknearpia. Meikillä sne saa helposti piiloon, ja meikattuna näytänkin siltä kuin millaiseksi tunnen itseni - iloiseksi ja tavalliseksi, en valvoneeksi ja itkeneeksi.
[/quote]
Millä perusteella tummat silmänaluset eivät ole terveen näköiset? Ihmisillä vain on ohuempi iho silmien alta. Meikatusta naamasta on tullut normi, virheettömyydestä, sileästä ja hehkuvasta ihosta, punaisista huulista, pitkistä ripsistä... Mutta kun ei kukaan synny median määrittämän täydellisyyden näköisenä. Jos naiset eivät meikkaisi, luonnollisuus olisi normi eikä kukaan näyttäisi sairaalta ilman meikkiä vaan ihan normaalilta ihmiseltä. Meikattu olisi poikkeuksellisen ehostanut ja kaunistautunut.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 11:42"]Itseänikin inhottaa, kun tiedän miten pinnallisia jotkut ihmiset ovat, ja miten erilaisesti minuun suhtaudutaan sen perusteella, miten pukeudun tai meikkaan/laitan hiukseni. Kaupoissa saa parempaa palvelua jos näyttää suht rikkaalta, miehet yrittää iskeä aina jos olen laittautunut kauniiksi, jos en niin ei yritä. Tuntuu että koulussakin suhtauduttiin eri tavalla niihin meik85kanneisiin tyttöihin ja sitten niihin jotka ei meikannu ja oli vaikka silmälasit. Inhottavaa =(
[/quote]
Minä en meikkaa koskaan ja silti minulla on varsin komea mies, jonka mielestä olen kaunis. Kaupassa saan ihan hyvää palvelua. Toki en tiedä, millaista huomiota ja palvelua saisin, jos meikkaisin, kun en ole kokeillut. :D
Miksi tässäkin asiassa pitää pitäisi olla joko tai -asetelma? itse olen sekä omasta että mieheni mielestä nätti ilman meikkiäkin, mutta meikkaamalla saan itselleni vähän uutta ilmettä,skarppiutta ja vaihtelua, vähän niin kuin vaatteillakin. Kotona olen usein ilman meikkiä ja leggarit jalassa mutta kylläpä onkin mukavan virkistävää laittaa töihin tai kaupungille nätimmät ja tyylikkäämmät kamppeet ja samalla meikata kasvot asuun sopiviksi ja laittaa vähän hiuksiakin. Eikä se ole minulle mitään pakkopullaa, vaan saan siitä tosi paljon itse iloa. Jos ei saa, niin ei kannata toki nähdä sitä vaivaa. Ei meikki tai meikittömyys ihmistä pahenna, eikä mulle tuota vaikeuksia mennä naturellina ihmisten ilmoille. Minulle laittautuinen on yksi mukava naisellinen hömppähuvitus, ei mikään elämää suurempi juttu.
up