En tahdo olla kaunis.
En halua että minun arvoni mitataan sillä miten hyvin osaan piirtää kasvoihini ja kuinka kalliita värejä siihen käytän. En tahdo olla mukana rakentamassa mielikuvaa siitä, että iho on aina sileä ja tasavärinen, ettei silmien alla ole verisuonia jotka saavat ihon näyttämään tummemmalta, ettei nauramiseni ole jättänyt silmäkulmiin merkkejä. En halua käyttää aikaani kasvojeni peittämiseen kun en niitä itse juurikaan päivän aikana näe. En halua joutua miettimään jatkuvasti että onko meikit kunnossa vai levinneet, en halua käyttää rahaa siihen että maalaan meikit naamalle ja pesen ne pois ja jatkan tuota rituaalia joka päivä kymmenien vuosien ajan. En halua että ihmiset luulevat minua sairaaksi jos joskus en meikkaa töihin. En halua maksaa itseäni kipeäksi tuotteista, jotka vahingoittavat ihoani ja joutua ostamaan lisää tuotteita jotka väittävät korjaavansa tuon ongelman. En halua joutua häpeämään oikeita kasvojani ja pitämään itseäni miellyttävän näköisenä vain ihoani ja karvojani on maalattu tarpeeksi.
Kommentit (49)
AP sitten muistaa että myöskään meikkaavia naisia ei kannata tuomita ulkonäön perusteella. On aivan mahdollista että he ovat käyneet aikanaan samat maailmantuskat. Osa on vain syystä tai toisesta päätynyt silti käyttämään kosmetiikkaa, kuten minä itse.
18
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 19:36"]
AP sitten muistaa että myöskään meikkaavia naisia ei kannata tuomita ulkonäön perusteella. On aivan mahdollista että he ovat käyneet aikanaan samat maailmantuskat. Osa on vain syystä tai toisesta päätynyt silti käyttämään kosmetiikkaa, kuten minä itse.
18
[/quote]
En tuomitse, ymmärrän kyllä miksi naiset meikkaavat. Sellaisia säälin hiljaa, jotka joutuvat meikkaamaan roskia viedessään tai kaupassa käydessään. Jotkut heräävät aina ennen miestään meikkaamaan eivätkä käy näiden nähden suihkussa, ettei todellisuus paljastu. Meikata saa toki sekä miehet että naiset, mutta harmittaa vaan että se vaikuttaa naisen ihmisarvoon niin paljon. ap
Kosmetiikassa käytetään vieläkin eläinkokeita, eikä tehtaiden työolot ole välttämättä parhaat mahdolliset... Ja hinnat ovat aivan järkyttäviä, silti pienituloisetkin kokevat että heidän on pakko ostella meikkejä, vaikka olisi varmaan tarve ostaa jotain muutakin. Purkilliseen vitamiinipillereitä ei ole varaa, mutta kosmetiikkaan kyllä. ap
Minäkin ihmettelen meikkaamista. Laitan ripsiväriä ja joskus valokynää, mutta ne meikkivideot, joissa maalataan kasvot uuteen uskoon järkyttävät. Kai sen tunnin voi käyttää jollakin muullakin tavalla. En ole yhtään sen rumempi kuin sillä tavoin meikkaavatkaan ja jos esimerkiksi miehet eivät voi nähdä sen maskin läpi, niin ei voi mitään. Vaikka minusta tuntuu, että heille se naisen itsensä tuunaaminen on tärkeää, lopputulos ei edes lopulta ole.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 19:39"]
En tuomitse, ymmärrän kyllä miksi naiset meikkaavat. Sellaisia säälin hiljaa, jotka joutuvat meikkaamaan roskia viedessään tai kaupassa käydessään. Jotkut heräävät aina ennen miestään meikkaamaan eivätkä käy näiden nähden suihkussa, ettei todellisuus paljastu. Meikata saa toki sekä miehet että naiset, mutta harmittaa vaan että se vaikuttaa naisen ihmisarvoon niin paljon. ap
[/quote]
No nyt menee yli, ainakin suomessa :D Käsi ylös kaikki jotka eivät voi esiintyä miehensä edessä koskaan ilman meikkiä tai tuntevat sellaisen henkilökohtaisesti?
Veikkaan etti se ikävuoden ~25 jälkeen vaikuta niin paljon kuin alle. Käypä yliopistolla katsomassa miten paljon upeita netosia siellä on aivan meikittä.
Mä tunnen paljonkin naisia, jotka ei lähes koskaan meikkaa, enkä usko, että ihmiset toisten pärstöihin kiinnittää erityisemmin edes huomiota.
Itse meikkaan aina ulos lähtiessä kun tunnen itseni seinästä reväistyltä au naturel, vaikka esim. miesystäväni ovat aina sanoneet, etten tarvitsisi meikkiä.
Mutta joo, jokaisen oma asia mitä naamalleen/kropalleen tekee.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 18:59"]If you wanna make the world a better place, take a look at youself and make the change! -M.Jackson
[/quote]
Kaljamies?
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 22:43"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 18:59"]If you wanna make the world a better place, take a look at youself and make the change! -M.Jackson [/quote] Kaljamies?
[/quote]
?
-quoten postaaja
AP ehkä meikkisota on jo hävitty? http://www.vauva.fi/keskustelu/4290081/ketju/bb_johannan_epaonnistunut_kauneusleikkaus_kuva
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 00:42"]
AP ehkä meikkisota on jo hävitty? http://www.vauva.fi/keskustelu/4290081/ketju/bb_johannan_epaonnistunut_kauneusleikkaus_kuva
[/quote]
Tää on kyllä vielä pelottavampaa, todella nuoret naiset tekevät peruuttamattomia, jopa hengenvaarallisia muutoksia kehoonsa :( Hirvittää ajatella, millainen meno on 10, 20 tai 30 vuoden päästä. Ja silloin varmaan näkyy botoxien sun muiden injektioiden pitkän aikavälin vaikutukset. Syömishäiriöt tunnustetaan sairaudeksi, mutta tuon tason kehonkuvan vääristymästä ei välitetä ollenkaan vaan leikellään vaan että saadaan rahaa klinikalle vaikka oikea paikka olisi psykoterapeutin vastaanotto. ap
Rakastan meikkejä.
Mitä mulla - luonnostaan rumalla naisella, olisi mitään toiveita miesten huomiosta tai perusystävällisyydestä, ellen osaisi feikata itseäni normaalinnäköiseksi :D
Valitettavasti rumuus ja väsymys ei ole kaunista. Monet ovat kauniita ilman meikkiä mutta vielä useammat meikin kanssa.
Sanoit itsekin, että terveys on kaunista. Meikin tarkoitus on tehdä "terveen" näköiseksi, sillä me kaikki emme näytä terveiltä vaikka olisimmekin terveitä. Esimerkiksi minulla on hirvittävän mustat silmänaluset ja ihmiset kyselevät mikä minulla on ja olenko sairas, jos en peitä niitä. Tietenkään kukaan tällä palstalla ei välitä yhtään muiden mielipiteistä mutta voin kertoa, ettei ole mukavaa kuulla päivittäin näyttävänsä kamalalta. Ilman meikkiä nyt vain satun näyttämään siltä kuin olisin valvonut ja itkenyt. Lisäksi minulla on aknearpia. Meikillä sne saa helposti piiloon, ja meikattuna näytänkin siltä kuin millaiseksi tunnen itseni - iloiseksi ja tavalliseksi, en valvoneeksi ja itkeneeksi.
Vaikka olisi mielestään kaunis ilman meikkiä, se ei tarkoita, ettei haluaisi silti meikata. Joskus haluaa esimerkiksi tummat rajaukset tai kirkkaan väristä huulipunaa tai nuuten vaan normaaleista kasvoista poikkeavaa. Jotkut tekevät luonnollisen meikin, toiset haluavat korostaa luonnollista kauneuttaan meikkaamalla hieman.
Mikseivät miehet sitten näytä sairailta tai väsyneiltä ilman meikkiä? Sillä että tekee "luonnollisen" näköisen meikin harhautetaan luulemaan, että siltä naisen tulisi oikeasti näyttää ilman meikkiä. ap
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 10:06"]
Mikseivät miehet sitten näytä sairailta tai väsyneiltä ilman meikkiä? Sillä että tekee "luonnollisen" näköisen meikin harhautetaan luulemaan, että siltä naisen tulisi oikeasti näyttää ilman meikkiä. ap
[/quote]
Näyttäähän ne. Ei ketään vain kiinnosta miesten kasvot, koska ne eivät ole kovin viehättävät kuitenkaan, leveä leuka, iso nenä ja epäsiistit kulmakarvat, parransänki. Ei niistä kauniita tulisi meikilläkään.
Länsimaissa arvotetaan yleensä naisen kasvoja ja hiuksia, miehen kehoa. Naisilla monennäköiset vartalot voivat olla kauniita ja hyvksyttyjä (pitkät, lyhyet, rintavat, rehevät, urheilulliset, laihat), miehille taas on vain yksi "oikea" vartalotyyppi. Miehen naamalla taas ei ole juurikaan väliä.
En siis sano että tämä on mielestäni oikein mutta niin se vain taitaa olla.
Mielestäni miehille on kyllä sallittu kaikki muut vartalotyypit paitsi huomattava ali- tai ylipaino. Ei tarvitse olla lihaskimppu siinä missä naisenkaan ei tarvitse olla fitness-tähti. Naisilla se sallittu kehonmuoto on silti rajatumpi. Mielestäni miehet eivät useinkaan ole rumia, heilläkin rumuus tulee lähinnä epäsiisteydestä, eleistä ja ilmeistä. Ap
Itseänikin inhottaa, kun tiedän miten pinnallisia jotkut ihmiset ovat, ja miten erilaisesti minuun suhtaudutaan sen perusteella, miten pukeudun tai meikkaan/laitan hiukseni. Kaupoissa saa parempaa palvelua jos näyttää suht rikkaalta, miehet yrittää iskeä aina jos olen laittautunut kauniiksi, jos en niin ei yritä. Tuntuu että koulussakin suhtauduttiin eri tavalla niihin meik85kanneisiin tyttöihin ja sitten niihin jotka ei meikannu ja oli vaikka silmälasit. Inhottavaa =(
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 19:19"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 19:16"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 19:10"]
Kyllähän se on ongelma joka vaatii ratkaisun, että lähes kaikki naiset pitävät itseään rumina ilman meikkiä. Ratkaisua ei vaan taida olla, paitsi jos pitkällä aikavälillä yhä useampi nainen meikkaa vähemmän ja lakkaa häpeämästä meikittömiä kasvojaan. Niin kauan kuin kaikkialla esitetään naiset ainoastaan meikattuina, taitaa olla turha toivo. Tai no niin, onhan se aivan valtavan suuri uutinen jos joku julkkis on joskus ollut missään ilman meikkiä... ap
[/quote]
Uskon että iän mukana tulema itseluottamus ja terve välinpitämättömyys laimentaa pakkomeikkaamista. Toiset antavat itsensä vapaasti "lössähtää" ja toiset jatkavat pynttäytymistä. Itse olen aivan sinut kasvojeni kanssa ilman meikkiä (enkä hae kumppania), mutta laittaudun päivittäin siksi että siitä on muuten hyötyä. Saan paljon parempaa kohtelua, olen uskottavampi ja minua kuunnellaan kun näytän kauniilta. Tutkimukset tukevat kliinistä kokemustani. En jaksa alkaa kasvattaa koko maailmaa omalla kustannuksellani vaan otan sitruunat ja teen niistä mehua.
[/quote]
Ikävää että meikittömyys on sama asia kuin lössähtäminen. Ikäänkuin ei voisi muuten olla huolitellun ja kauniin näköinen. Ja naisen asema tässä maailmassa on kyllä karu, kun ei kohdella hyvin, uskota tai kuunnella ellei piirrä mustalla kynällä silmiensä ympäri. Feminismillä olisi vieläkin niin paljon tekemistä, mutta ihmiset luulevat sen olevan turhaa. ap
[/quote]
Meikittömyys yksin ei tarkoita lössähtämistä vaan tarkoitin ääripään eri olemuksia yleensä. Vrt pieruverkkarit+äijän kulahtanut huppari vs sporttinen ulkoilma-asu. Vain toinen noista on lössähtänyt.
Feminismillä on paikkansa ja ajat muuttuvat koko ajan. Asiat nyt vain ovat nykyisin vähän vinksallaan.