Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvostatko itse tehtyjä lahjoja?

Vierailija
05.10.2014 |

Esim:

itse tehdyt konvehdit, villasukat/lapaset/huivit, vaatteet, asusteet, suloiset purnukat idealla JA NIIN EDELLEEN

http://4.bp.blogspot.com/-9twWZjkEGJg/UonHf78zKBI/AAAAAAAAYkU/EANQ8UrzsTs/s640/58.jpg

Tuossa esim kaakaoainekset laitettu kivasti ja itse kuolisin onnesta, jos saisin tommosia lahjaksi :D 

http://www.kinuskikissa.fi/wp-content/uploads/sini/2009/12/maitosuklaafudge.jpg

Konvehteja nätisti pakattuina

http://2.bp.blogspot.com/-tPu40PXnayw/UrroxFqZP2I/AAAAAAAAEmM/GyZpZiLRqxI/s1600/maatuska-5942.jpg

Lapaset

Mutta mitä mieltä muut on, arvostatteko itse tehtyä?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu vallan siitä, että kuinka lahja osuu kohilleen. Lähtökohtaisesti arvostaisin enemmän vaikka parin euron keittiöhärpäkettä, joka osuu kohilleen kuin esim. monen tunnin virkkuutyötä vaatinutta päiväpeitettä, josta en tykkää.

Vierailija
2/41 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan suuresti mutta en sellaisia oppilaiden tekemiä opettajalleen (siis mun tutulle) joka sitten antoi niitä eteenpäin. Tuli hyvin epäarvostettu olo monena jouluna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan!!!

Vierailija
4/41 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 17:55"]

No riippuu vallan siitä, että kuinka lahja osuu kohilleen. Lähtökohtaisesti arvostaisin enemmän vaikka parin euron keittiöhärpäkettä, joka osuu kohilleen kuin esim. monen tunnin virkkuutyötä vaatinutta päiväpeitettä, josta en tykkää.

[/quote]

No just ajatellaan niin, että lahja olisi sulle juuri suunnattu :) Kun itse tässä mietin läheisilleni joululahjoja ja olen päättänyt hyödyntää kädentaitojani siinä. Yhdelle, joka rakastaa sisustamista, olen suunnitellut kauniit purnukat, joiden sisälle laitan tuikkuja. Kippoja voi pitää esillä ja hän tykkää polttaa tuikkuja.

Vierailija
5/41 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 oli ap

Vierailija
6/41 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suoraan sanoen arvosta niitä villasukkia tms.,  joita en kuitenkaan käytä.

Vierailija
7/41 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 18:01"]En suoraan sanoen arvosta niitä villasukkia tms.,  joita en kuitenkaan käytä.
[/quote]

mä taas tykkään villasukista koska aina jalat palelee :(

Vierailija
8/41 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan, mm. mummin tekemä villainen tuubihuivi on aarre! Joskus kun mummia ei ole,voin pitää huivia ja hän kulkee siten aina mukana. Ja mummin tekemät neulevaatteet lapsille. Lisäksi itse tehdyt kynttilät on ihania ja jotkut oikein hyvät leipomukset :) itse tehtyä saippuaa... kranssit myös,jos oikeasti taidokkaasti tehty :)

Vierailija
9/41 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen en arvostanut. Nykyään kun ikää on lähemmäs 40 vuotta, itsetehdyt lahjat ovat mieluisia. Se, että joku on jaksanut minua varten kutoa villasukkia, käsineitä tai jaksanut leipoa jotain hyvää, eikä menny kauppaan ja ostanut valmiina.

Vierailija
10/41 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä jonkun blogin mainos?

Vierailija
11/41 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia purnukoita yms tavaraa kertyy liikaa. Itse tehdyt ovat usein juurikin sellaisia, joita kertyy liikaa.

Vierailija
12/41 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan, jos se on kaunista tai hyödyllistä. Ja se kauneuskin saisi olla mun tyylistä. Esim en oikein osaa arvostaa kaverin mummon tekemää pientä pitsiliinaa, koska en todella pidä sellaisia missään.. Vaikka sinänsä siis arvostakin että joku osaa ja viitsii, mutta saaja nyt vain oli hyvin väärä..

Vierailija
13/41 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan, erityisesti kyllä niitä joissa on otettu huomioon lahjansaaja eikä vain se mitä lahjan valmistaja on halunnut tehdä.

Esim. anoppini on tehnyt meille monena vuonna ihania villasukkia joita olen arvostanut todella paljon ja sen myös hänelle moneen kertaan kertonut - mutta olemme olleet naimisissa yli vuosikymmenen, emmekä pysty käyttämään villasukkia loppuun tällä tahdilla, niitä kertyy kasoittain vuosien varrella. Yritin sanoa anopille että tästä syystä olisi mahtavaa saada vaikka niistä samoista langoista jotain muuta neulomusta siihen rinnalle, vaikka lapsille jotain kauluria tai lapasia. Anoppi vastasi ettei halua tehdä sellaisia vaan villasukkia. Kyllä se vähän nakersi niiden tulevien villasukkien arvostusta, kun niitä ei selvästikään tehdä siksi että luultaisiin meidän niitä toivovan, vaan siksi että ne ovat se ainoa mieleinen neuleharrastus.

Vierailija
14/41 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty tuossa on sellainen juttu, että jos tekijä on juurikin mummo tai muuten rakas ja läheinen ihminen, näillä lahjoilla on erityistä arvoa, vaikka ne eivät olisi kovin hienojakaan. Jos lahjan antaja on joku etäisempi kaveri, en ehkä lähtisi tekemään itse lahjoja, ELLEN oikeasti tietäisi mitä teen. Taitavan tekijän käsityöt ovat upeita lahjoja, mutta joskus toki käsityön nimissä syntyy hyvin hämmentäviäkin räpellyksiä.

Ennen kuin kukaan haukkuu kittämättömäksi, näillä hämmentävillä räpellyksillä tarkoitan omia tekeleitäni, joita en kyllä kehtaisi antaa kenellekään. Tosin tekisi mieli kutoa sellainen "makuupussimainen" juttu ystäväni vastasyntyneelle...

Vierailija
15/41 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan. Ystävän ja äidin kutomat villasukat on maailman ihanimmat ja lämpöisimmät lahjat.

Vierailija
16/41 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 18:04"]

Onko tämä jonkun blogin mainos?

[/quote]

Eikö nuo esimerkit ole eri blogeista? :P

Vierailija
17/41 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain, jos se itse tehty on jotain 'katoavaista', eli syötävää. Kaikki purnukat, saippuat, kynttilät sun muut sisustushärpäkkeet - ei kiitos. Vievät vain tilaa kaapeissa, esille niitä harvemmin voi laittaa.

Vierailija
18/41 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan kyllä. Tosin toi lumiukkopurkkijuttu ei nyt ihan niin itse tehtyä ole, vaikka hyvä idea onkin. :)

Vierailija
19/41 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan joitakin, toisia en. Villasukat, patakintaat tai leivonnaiset ovat erittäin tervetulleita. Edesmenneen isäni tekemät paistinlastat ovat käytössä lähes päivittäin. Koruja taas en osaa käyttää, enkä pidä ollenkaan pitsiliinoista tai muista pölynkerääjistä. Itse teen käsinsidottuja kirjoja, mutta annan niitä vain sellaisille joilla tiedän olevan käyttöä tyhjälle kirjalle. Toiset pyytävätkin niitä, kun entinen tulee täyteen.

Vierailija
20/41 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 18:12"]Vain, jos se itse tehty on jotain 'katoavaista', eli syötävää. Kaikki purnukat, saippuat, kynttilät sun muut sisustushärpäkkeet - ei kiitos. Vievät vain tilaa kaapeissa, esille niitä harvemmin voi laittaa.
[/quote]

Eikö saippua ja kynttilä ole kulutustavaraa?? 0_o

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän