Olen saanut 7 lasta 9 vuodessa. Kysyttävää?
Kommentit (76)
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 19:52"]Eiköhän nyt riitä! Jotain rajaa lasten tekemiselle! Jokaisella on oikeus lapseen, mutta jokaisella lapsella on myös oikeus kohtalaiseen elämään.
[/quote]Minäkin synnyin köyhään perheeseen. Mullakin oli oikeus syntyä.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 19:52"]
Eiköhän nyt riitä! Jotain rajaa lasten tekemiselle! Jokaisella on oikeus lapseen, mutta jokaisella lapsella on myös oikeus kohtalaiseen elämään.
[/quote]En ole ap mutta kuka vittu sinä olet sanomaan mikä on sopiva lapsiluku kullekin??! Ärsyttää niin paljon tuollaiset "Koska minä ajattelen näin niin kaikkien muidenkin pitää ajatella näin" -ihmiset!
Oletteko mielestänne miehesi kanssa hyviä roolimalleja lapsillinne? Uskotko heidän olevan 20 vuoden kuluttua ylpeitä siitä, että heidän vanhempansa ovat tieten tahtoen tehneet joukoittain lapsia kykenemättä niiden elättämiseen? Miten perustelette valintanne heille, jos he aikanaan haluavat siitä puhua ja kysellä?
Mieheni on tosi hyväpalkkainen ja itsekin olen naiseksi hyväpalkkaisessa työssä. Meillä on kolme lasta. Kaikkia on hoidettu myös kotona. En voi kuvitella miten taloudellisesti pärjättäisiin, jos lapsia olisi monta enemmän. Kaikki saavat harrastaa, kaikilla on laadukkaat vaatteet (ei kalliit välttämättä kun ostan alesta), voidaan syödä monipuolisesti ja hyvin, käydään erilaisissa tapahtumissa, matkustaa voi kotimaassa jne. Haluan tarjota lapsille mahdollisuuksia, kokemuksia ja elämyksiä. Ruokakulutkin teillä yksistään kasvaa järjettömiksi kun teidän lapset on 10-20 vuotiaita!
Huh huh.. Onko kaikki lapset tulleet alakautta? :D
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 20:00"]
Eiköhän nyt riitä! Jotain rajaa lasten tekemiselle! Jokaisella on oikeus lapseen, mutta jokaisella lapsella on myös oikeus kohtalaiseen elämään.
[/quote]En ole ap mutta kuka vittu sinä olet sanomaan mikä on sopiva lapsiluku kullekin??! Ärsyttää niin paljon tuollaiset "Koska minä ajattelen näin niin kaikkien muidenkin pitää ajatella näin" -ihmiset!
[/quote]
Jos ei ole varaa elättää itse, niin kyllä se maksumiehille kuuluu. Laiska lapsitehtailija ja tukien hyväksikäyttäjä, joten ei kysyttävää sinulta ap.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 20:05"]Huh huh.. Onko kaikki lapset tulleet alakautta? :D
[/quote]Ovat tulleet :) Ap
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 20:00"]
[/quote]
Jos ei ole varaa elättää itse, niin kyllä se maksumiehille kuuluu. Laiska lapsitehtailija ja tukien hyväksikäyttäjä, joten ei kysyttävää sinulta ap.
[/quote]Kotiäitiys on kaukana laiskuudesta.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 21:37"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 20:00"] [quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 19:52"] Eiköhän nyt riitä! Jotain rajaa lasten tekemiselle! Jokaisella on oikeus lapseen, mutta jokaisella lapsella on myös oikeus kohtalaiseen elämään. [/quote]En ole ap mutta kuka vittu sinä olet sanomaan mikä on sopiva lapsiluku kullekin??! Ärsyttää niin paljon tuollaiset "Koska minä ajattelen näin niin kaikkien muidenkin pitää ajatella näin" -ihmiset! [/quote] Jos ei ole varaa elättää itse, niin kyllä se maksumiehille kuuluu. Laiska lapsitehtailija ja tukien hyväksikäyttäjä, joten ei kysyttävää sinulta ap. [/quote]Kotiäitiys on kaukana laiskuudesta.
[/quote]
Ja pöh, laiskuri tuo on. Töihin ja elättämään perhettään kuten muutkin tekevät. Ap.n taloudessa molemmat lorvivat kotona ja lisää yhteiskunnan elättejä vielä suunnittelevat.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 20:00"]
[/quote]
Muuten minulle ei ole mitään väliä, vaikka tekisi 20 lasta, kunhan tekee sen omilla rahoillaan eikä minun verovaroillani. Enhän minä maksa kenenkään maailmanympärysmatkaajan reissujakaan, vaikka tämäkin henkilö niistä saa varmasti nautintoa elämäänsä.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 20:00"]
[/quote]
Muuten minulle ei ole mitään väliä, vaikka tekisi 20 lasta, kunhan tekee sen omilla rahoillaan eikä minun verovaroillani. Enhän minä maksa kenenkään maailmanympärysmatkaajan reissujakaan, vaikka tämäkin henkilö niistä saa varmasti nautintoa elämäänsä.
[/quote]Lapsetkin tulevat maksamaan veroja.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 22:08"]miksi?
[/quote]Rakastan lapsiani enkä halua elää yksin vanhuuttani. Haluan paljon lapsenlapsia. Ap
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 22:11"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 20:00"] [quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 19:52"] Eiköhän nyt riitä! Jotain rajaa lasten tekemiselle! Jokaisella on oikeus lapseen, mutta jokaisella lapsella on myös oikeus kohtalaiseen elämään. [/quote]En ole ap mutta kuka vittu sinä olet sanomaan mikä on sopiva lapsiluku kullekin??! Ärsyttää niin paljon tuollaiset "Koska minä ajattelen näin niin kaikkien muidenkin pitää ajatella näin" -ihmiset! [/quote] Muuten minulle ei ole mitään väliä, vaikka tekisi 20 lasta, kunhan tekee sen omilla rahoillaan eikä minun verovaroillani. Enhän minä maksa kenenkään maailmanympärysmatkaajan reissujakaan, vaikka tämäkin henkilö niistä saa varmasti nautintoa elämäänsä. [/quote]Lapsetkin tulevat maksamaan veroja.
[/quote]
Tai sitten oppivat mallin kotoaan ja alkavat lisääntyä peruskoulun jälkeen. Eräällä sukulaisellani on 6 lasta joista melkein kaikki jo täysikäisiä mutta työelämään ei ole monellakaan heistä mitään hinkua.
Hakkaatko lapsiasi päivittäin kurinpidon nimissä?
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 19:50"]Saavatko lapsesi lukion kirjat ja ajokortin niin sanotusti talodta? Vanhempien kustantamana? Meillä saa ja pidän sitä normina.
[/quote]Me vanhemmat maksamme ajokortit yms. Ap