Mitä sairautta pelkäät eniten?
Minä pelkään eniten syöpiä, aivokasvain olisi pahin.
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 17:39"]
Lepra vois olla myös melko ikävä tauti.
[/quote]Helposti hoidettavissa antibiooteilla, ei tarvitse pelätä.
Syöpä on jo ollut. Neliraajahalvautuminen olisi pahempi
Olen nyt samanikäinen kuin äitini silloin kun hänellä diagnosoitiin ensimmäinen aivokasvain. Sitä sairautta pelkään.
Parkinson olisi aivan kamala. Ja alzheimer. Mummollani oli molemmat ja vierestä katsominen oli kauheaa. Sairastui vielä melko nuorena noihin (50+)
Alzheimeria/dementiaa ym. aivoja rappeuttavia sairauksia. Tekisin itsarin, kun diagnoosi varmistuisi.
Ms-tauti, alzheimer, syöpä ja keuhkoahtaumatauti. Siinä vasta neljä pahaa..
Lapsena ja nuorena pelkäsin aidsia. Kyseinen sairaus kuulosti pelottavalta ja lopulliselta, vaikka en varmaankaan edes kunnolla tiennyt, millainen sairaus on kyseessä. Pelko johtui todennäköisesti siitä leimasta ja stigmasta, joka tautiin liitettiin 80- ja 90-luvuilla. Teininä pelkäsin syöpää. Nyt en osaa pelätä oikein mitään sairautta, vaikka olen jo vähän vanhempi ja elän jokseenkin epäterveellisesti.
Näin tänään ALS-sairautta käsittelevän dokumentin. Siinä kerrottiin, että ko. sairautta on todella vaikea hoitaa ja että parannuskeinoa ei käytännössä ole. Lähes kaikkia muita sairauksia voidaan hoitaa tai lievittää jollain tavalla. Kuulosti todella lohduttomalta.
Nyt kovin tapetilla olevaa kilpirauhasen vajaatoimintaa. Siihen olisi lääkkeet, mutta lääkärit tappelee keskenään ja tekevät kanteluja Valviraan toisista lääkäreistä jotka ovat onnistuneet hoitamaan potilaita paremmin kuin he itse. Tietysti mikä tahahansa vakava sairaus ankarine kipuineen pelottaa. Kukaan ei haluaisi joutua avuttomana toisten armoille. Miettikää nyt tarkkaan ketä tulette äänestämään seuraavassa Eduskuntavaalissa. Protestiäänet eivät taida autaa ketään. Tulee mieleen Tony Halme tai Veltto Virtanen. Mitä asioita Veltto on tehnyt sinun hyväksi. Mulle on jäänyt mieleen vain se, miten kovasti puolustanut "mummonkalsareita" jolla suojaa kaljuaan.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 17:23"]
Minä pelkään eniten syöpiä, aivokasvain olisi pahin.
[/quote]
Mulla oli hyvälaatuinen aivokasvain ja elämä on jatkunut parempana kuin ennen sen löytymistä.
Pelkään alzheimeria.