Mitä sairautta pelkäät eniten?
Minä pelkään eniten syöpiä, aivokasvain olisi pahin.
Kommentit (51)
Pelkään sairautta nimeltä Rakkaus
Yli viisikymppinsenä naisena pelkään eniten rintasyöpää, se kun on niin yleinen.
HIV. En voisi harkitakaan alkavani sairaanhoitajaksi tai lääkäriksi tms.
ALS, Sydän- ja verisuonitauteja ja syöpää. :S
ALS. Tahtoisin tuolloin eutanasian, sillä pelkäisin yli kaiken tukehtua kuoliaaksi.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 18:02"]
HIV. En voisi harkitakaan alkavani sairaanhoitajaksi tai lääkäriksi tms.
[/quote]
Etkö pelkää että se muuntuu ilmateitse leviäväksi, kuten ihmiset pelkää Ebolan tekevän? ;)
Itselläni ALS ja Huntington, haima- munasarja - ja munuaissyövät. Meningokokki-infektio, tuberkuloosi.
Dementiasairaudet (alzheimer, Lewyn kappale), ALS.
Kaikkia tauteja, jotka voisivat viedä hengen ns. etuajassa. Aivan kamala ajatus, etten saisikaan nähdä lapsemme kasvavan ja että hän jäisi äidittömäksi.
Pelkään eniten kipua, joten jokin sellainen sairaus joka aiheuttaa sietämätöntä kipua olisi kaikkein pelottavin. Kolmoishermosärky, jotkut syövät, en edes tiedä mitkä kivut ovat pahimpia. Minulla on sydänsairaus, ja jos olen onnekas, kuolen nopeasti ja kivuttomasti äkilliseen sydänpysähdykseen. Sitä en pelkää.
Skitsofreniaa. Pelkäisin, että se veisi minulta työkyvyn ja järjen. En voisi myöskään opiskella haluamaani alaa. Itse asiassa voi olla ihan mahdollistakin, että sairastun siihen muutaman vuoden sisällä. Eihän sitä koskaan tiedä. On kuitenkin sen verran yleinen.
syöpä. se kuihtuminen pois.... hrrr.....
Syöpää. Ystäväni kuoli 2 vuotta sitten syöpään vain kuukausi diagnoosin jälkeen. Ja kyllä, hänellä oli pieniä lapsia. Tämä sai minut pelkäämään vielä enemmän :(
Glaukoomaa, eli mahdollisesti jopa sokeuttavaa silmänpainetautia. Syy on se, että perinnöllinen versio kulkee suvussa ja minulla on jo todettu, että pieni muutos on. Eli pelkään siksi, kun todennäköisyys saada se on suuri. Tulipa mieleen, että on aika mennä tarkastukseen taas.
En haluaisi pinppisyöpää josta joutuisi pinpin irrotusleikkaukseen.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 17:35"][quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 17:30"]ALS.
[/quote]
Mullakin joku tän tyylinen sairaus, missä elimistö rappeutuis ja kuihtuis pikkuhiljaa. :-/
[/quote]
Vanhuus?
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 17:44"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 17:43"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 17:30"]
Skitsofreniaa en haluaisi saada. En silti haluaisi saada mitään muutakaan sairautta.
[/quote] No minulla on skitsofrenia. Kaikki skitsofreenikot eivät ole kuitenkaan harhaisia. Sitä harhoissa elämistäkö eniten pelkäät tuossa sairaudessa?
[/quote]
Minulla on jo pari psyyken vaivaa. En haluaisi saada tähän lisäksi enää yhtään mitään. En edes sitä lievempää versiota skitsofreniasta... Tiedän, että nykyään on silti hyvät lääkitykset olemassa. Tsemppiä hurjasti sinulle!
[/quote] Kiitos!