Mitä sairautta pelkäät eniten?
Minä pelkään eniten syöpiä, aivokasvain olisi pahin.
Kommentit (51)
Ms-tauti ja muut vastaavat. Se olisi tavallaan lopullinen tuomio. Syövästäkin monesti paranee.
Skitsofreniaa en haluaisi saada. En silti haluaisi saada mitään muutakaan sairautta.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 17:30"]
Ms-tauti ja muut vastaavat. Se olisi tavallaan lopullinen tuomio. Syövästäkin monesti paranee.
[/quote]
on ms-ihmisiä, jotka ovat vielä työkykyisiä parikin vuosikymmentä sairastettuaan. Kaikilla sairaus ei etene niin dramaattisesti.
Pelkäsin syöpää. Sain syövän, eikä se ollut kovin kamalaa. Nyt pelkään että tulee pahempi syöpä :O
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 17:30"]ALS.
[/quote]
Mullakin joku tän tyylinen sairaus, missä elimistö rappeutuis ja kuihtuis pikkuhiljaa. :-/
Kaikki vakavat (tai tappavat) sairaudet pelottaa tavallaan yhtä paljon, mutta jostain syystä kammoan erityisesti sokeutumista. Olisi kamalaa, jos ei voisi nähdä.
Syöpää, erityisesti keuhkosyöpää, josta harvemmin selvitään. Lopetin juuri tupakoinnin n. 8v jälkeen.
Ehkä sairauksia enemmän pelkään halvaantumista. Liikun paljon ja ahdistaa täysillä ajatus etten pääsisi enää koskaan sängystä ylös ja olisin täysin muiden autettava.
Joka päivä odottelen, milloin peräsuolen syöpä minut niittaa. Olen saman ikäinen kun äitini kun se hänellä diagnosoitiin, ja hän oli siitä kahden vuoden kuluttua kuollut.
Tämä on oikeasti aika rampauttavaa, en ole vuosiin osannut tehdä mitään vähänkään pitemmälle meneviä suunnitelmia.
Lepra vois olla myös melko ikävä tauti.
Ebolaa. Pelkään, että se on kuin paiserutto keskiajalla, yhtä herkkä leviämään ja tappamaan.
Syöpiinhän on viime aikoina kehitelty monia uusia hoitoja, joten se ei jaksa pelottaa.
Skitsofreniaa en haluaisi saada. En silti haluaisi saada mitään muutakaan sairautta.
[/quote] No minulla on skitsofrenia. Kaikki skitsofreenikot eivät ole kuitenkaan harhaisia. Sitä harhoissa elämistäkö eniten pelkäät tuossa sairaudessa?
Naegleria fowleri olisi aika pelottava
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 17:43"]
[/quote] No minulla on skitsofrenia. Kaikki skitsofreenikot eivät ole kuitenkaan harhaisia. Sitä harhoissa elämistäkö eniten pelkäät tuossa sairaudessa?
[/quote]
Minulla on jo pari psyyken vaivaa. En haluaisi saada tähän lisäksi enää yhtään mitään. En edes sitä lievempää versiota skitsofreniasta... Tiedän, että nykyään on silti hyvät lääkitykset olemassa. Tsemppiä hurjasti sinulle!
Dementia ja altsaimer (ei ainakaan noin kirjoiteta :D) olisi pahimmat. Pelkään että kadotan itseni.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 17:32"]
Pelkäsin syöpää. Sain syövän, eikä se ollut kovin kamalaa. Nyt pelkään että tulee pahempi syöpä :O
[/quote]
Sama juttu. Sain aggressiivisen rintasyövän josta ihme kyllä toivuin. Nyt pelkään jotain munasarja- tai keuhkosyöpää ja suusyöpää.
Hiv