Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monen päivän ruuat saisit 50€:lla?

Vierailija
05.10.2014 |

Ja kuinka monta henkeä perheeseesi kuuluu?
Meillä on kolme henkeä. Minä, mies ja lapsi.
Meille saa tuolla rahalla ruuat suunnilleen kolmeksi päiväksi.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi henkeä +vauva masussa. Sain tulokseksi 18 päivää, jos mennään sen mukaan mitä yleensä syödään ja mitä siihen ostan per päivä. Asumme metropolissa, jossa kaikki on kuulemma kallista, mutta ei se tunnu ainakaan meidän kauppakuitissa näkyvän.

Vierailija
62/72 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdelle kaksi päivää, jos ostaisin ruokaa kuten normaalisti. Jos yrittäisin tosissani, uskon, että pärjäisin tuolla summalla kuitenkin viikon verran, kun ostaisin vain tuikitarpeellisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo rahasumma menee viidessä päivässä ruokaan. Teen kaiken itse ja meitä on 1+2. Lapset syövät koulussa lounaan. Teen arkisia ruokia, laatikoita, kiusauksia, patoja, kastikkeita, sämpylät ja rieskat teen itse, tumma leipä ostetaan kaupasta. Limuja ja karkkeja on todella harvoin, itse leivon piirakoita ja paistan lettuja. Meillä viikossa menee n.80-100e kauppaan, yleensä tuo 50e viikolla ja sitten viikonloppukauppa on sen 30-50e kun syödään enemmän ja paremmin kotona.

Vierailija
64/72 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudella kympillä saadaan ostettua viikon ruuat, tuo riittäisi siis ehkä 5-6 päiväksi. Minä syön arkena lounaan töissä (ei lasketa tähän budjettiin) ja mies syö molemmat ateriat kotona. Ei lapsia.

Jos jätettäisiin ylimääräiset herkut pois, niin tarvittaessa viidellä kympillä eläisi kyllä viikon tai pari (olettaen, että kaapista löytyy perustarvikkeita).

Vierailija
65/72 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen kolmeksi päiväksi meillekin. Pientä täydennystä ehkä pitää hakea tyyliin maitotölkki ja hiuskiinne :) Perheessä minä, mies ja teini-ikäinen poika.

Vierailija
66/72 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä 2 aikuista ja 2 lasta + 2 koiraa ja 2 kissaa riittää 3-5 päivää riippuu tarviiko pelkästään ruokaa ostaa vai muitakin tarvikkeita.

Vierailija
67/72 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 21:34"]

Suunnilleen kolmeksi päiväksi meillekin. Pientä täydennystä ehkä pitää hakea tyyliin maitotölkki ja hiuskiinne :) Perheessä minä, mies ja teini-ikäinen poika.

[/quote]

Miten hiuskiinne liittyy ruokaan?

Vierailija
68/72 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3pv neljän hengen perhe meillä. Mies käy päivisin tosin syömässä työpäivän aikana muualla.

Vierailija
69/72 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette syötä lapsillenne vihanneksia? Salaatteja?

Vierailija
70/72 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskelija niin syön joka arkipäivä yliopistolla lounaan à 2,60 € eli noin viisikymppiä kuussa plus sitten suunnilleen 20 euroa viikonlopun ruokiin (tomaattipastaa, kreikkalaista salaattia, lihamureketta jne.), sekä aamupalaan (syön jogurttia, mysliä tms.) eli yhteensä noin 70 euroa.

Vierailija
71/72 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 18:04"][quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 17:55"]Kaksi koululasta, kaksi kissaa ja minä. Viideksi päiväksi muroja
Perunoita
Kanankoipia
Riisiä
Porsaanlihasuikaleita
Porkkanoita
Omenoita
Banaania
Maitoa
Tuoremehua
Viiliä
Kissanruokaa 4prk
Juustoa
Kurkkua
Kinkkua
Ruisleipäää ja sämpylöitä
Välipalapatukoita
Munia

Prismasta.
[/quote] Laitapa hinnat kuitista! En muuten usko että 50 e riitti!
[/quote]Kyllä voi riittää ja jää allekin. Riippuu ostetuista määristä.

Vierailija
72/72 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 21:34"]Suunnilleen kolmeksi päiväksi meillekin. Pientä täydennystä ehkä pitää hakea tyyliin maitotölkki ja hiuskiinne :) Perheessä minä, mies ja teini-ikäinen poika.
[/quote]Syöttekö paljonkin hiuskiinnettä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi