Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monen päivän ruuat saisit 50€:lla?

Vierailija
05.10.2014 |

Ja kuinka monta henkeä perheeseesi kuuluu?
Meillä on kolme henkeä. Minä, mies ja lapsi.
Meille saa tuolla rahalla ruuat suunnilleen kolmeksi päiväksi.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden ja jtn pientä ekstraa, asun yksin. Nyt jää käteen 40e/kk. t. opiskelija

Vierailija
22/72 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 17:26"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 17:22"]Täh! Miten ihmeessä saatte menemään noin paljon? Meillä eletään ainakin 6 kk tuolla rahalla. ;-D [/quote] Ette taatusti elä. Tältäkin palstalta löytyy moni kermapersenainen, jotka 50 €:lla ei pärjää edes puoli viikkoa, kun pitää olla kaiken maailman kevytruokaa ja ihmedieettejä, joilla ei oikeasti tee mitään, ne on tehty myyjille, jotka kehräävät hillon teiltä.

[/quote]

Söisit itse kunnon ruokaa, niin että ymmärtäisit vähän huumoria... Sitä paitsi tässä ketjussa tosi moni elää ja ruokkii  vähintään 3 henkeä tuolla rahalla monta viikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon. Kaksihenkinen opiskelijaperhe :D Käymme Lidlissä, syödään perusterveellistä ruokaa, kytätään tarjouksia ja täydennysostokset tehdään prismasta.

Vierailija
24/72 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaahan mitä tuolla summalla sitten ostaisitte, esim te, joille riittää 5 päiväksi tai ylikin.

Vierailija
25/72 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan kehonrakennusta ja olen mies.

Menee noin 300 euroa safkaan kk eli 10 euroa päivässä.

Proteiinii pitoisiin safkoihin 4 euroa. (mm. liha,rahka,raejuusto,pähkinät)

Hiilareihin 1 euro (riisi,pasta,leivät)

Kasviksiin 5 euroa. (paljon laidasta laitaan)

Ravintoloissa en syö. Töissä olen, mutta syön aika tarkkaan, joten en halua ylimääräistä ja tykkään kokata.

Vierailija
26/72 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi pakko venyttää niin saisin tietysti venytettyä pitempään, mutta normaalioloissa noin viideksi arkipäiväksi. Meitä on neljä, ja kaikki syömme lounaan töissä, koulussa tai päiväkodissa

Vierailija
27/72 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 17:44"]Kertokaahan mitä tuolla summalla sitten ostaisitte, esim te, joille riittää 5 päiväksi tai ylikin.
[/quote]

kyllähän tuolla elää yksi ihminen vaikka kuukauden jos olisi pakko. paljon vaan nuudeeleita ja kananmunia.

Vierailija
28/72 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 17:50"]

Jos olisi pakko venyttää niin saisin tietysti venytettyä pitempään, mutta normaalioloissa noin viideksi arkipäiväksi. Meitä on neljä, ja kaikki syömme lounaan töissä, koulussa tai päiväkodissa

[/quote]

Niin ja mä siis vastasin että kuinka pitkäksi aikaa ostaisimme RUOKAA tuolla rahalla, tuo ei mun laskelmassani sisällä kaikkea mitä jostain citymarketista kotiin ostetaan.

Vierailija
29/72 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

830g kirjolohta, 6.17e, 500g broilerin (kyllä, marinoituja) suikaleita 1.99e. noista syö jo kolme päivää, siihen lisäksi perunoita 1,99e/5kg.. eli aika paljon saisi ruokaa. jotain hedelmiä 1e/kg tienoilla mukaan, leipoo sämpylöitä/leipää, maitoa, puuroa/tarjousjugurttia.. 

Vierailija
30/72 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi koululasta, kaksi kissaa ja minä. Viideksi päiväksi muroja
Perunoita
Kanankoipia
Riisiä
Porsaanlihasuikaleita
Porkkanoita
Omenoita
Banaania
Maitoa
Tuoremehua
Viiliä
Kissanruokaa 4prk
Juustoa
Kurkkua
Kinkkua
Ruisleipäää ja sämpylöitä
Välipalapatukoita
Munia

Prismasta.

Vierailija
31/72 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 17:44"]

Kertokaahan mitä tuolla summalla sitten ostaisitte, esim te, joille riittää 5 päiväksi tai ylikin.

[/quote]

no lounas syödään koulussa joten..

aamupalaksi rahkaa ja banaania

päivälliseksi esim nakkikeittovärkit, kestää 2-3päivää, tai vaikka kasviksia ja kanaa 1-2päivää tai vaikka makaronilaatikko 2-3päivää

iltapalaksi hedelmiä ja leipää

Vierailija
32/72 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 17:44"]Kertokaahan mitä tuolla summalla sitten ostaisitte, esim te, joille riittää 5 päiväksi tai ylikin.
[/quote]

Kanaa, jauhelihaa, munia, makaronia, riisiä, kaurahiutaleita, näkkileipää, pakastekasviksia..

Vierailija
33/72 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen pienellä tulette toimeen. Mulla meni eilen lidlissä 40 e ja huomenna pitää jo täydentää. 2h+koulukas.

Vierailija
34/72 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitotölkki  n. 1 e

margariini  n.2e

mehutölkki valio 1,40e

leipä  n. 2e

juusto 4 e

lihaleike voileivälle  3,60e

kanamunat 1,80e

riisipaketti 3,50e

Hei, tuossa teille muutaman peruselintarvikkeen hinta noin pyöreästi. Voi olla jossain halvempaa tai kalliimpaa, mutta laitoin noin ulkomuistista.  Lista ei ole mitenkään täydellinen, mutta laitoin sen vain osoittaakseni näille superekonomisteille muistutukseksi, mitä ruoka tuolla reaalimaailmassa tosiasiassa maksaa. Eli tuossa on rahaa mennyt noin 20 euroa.  Kukin voi sitten vetää omat johtopäätöksensä, kuinka paljon ruoka maksaa, jos leipää, maitoa ym ostetaan useampi artikkeli tai jos listaa lisätään tuoreet vihannekset, hedelmät, liha ja kala. Puhumattakaan raejuustoista, pähkinöistä jugurteista ym.

Vierailija
35/72 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 18:01"]Ihmeen pienellä tulette toimeen. Mulla meni eilen lidlissä 40 e ja huomenna pitää jo täydentää. 2h+koulukas.
[/quote]Siis lauantain ja sunnuntain lämpimät ruuat tietysti kotona valmistettuna.

Vierailija
36/72 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 17:27"]no mun budjetti on nyt 10,- per päivä. Eli viideksi päiväksi. Mut ihan riippuen sitä mitä ostaa. Kesällä elin leveämmin, eli 2-3 päiväksi onnistuis myös.

Ja saahan summan helpommin täyteen jos ostaa sellaista, mitä ei joka reissulla tarvi ostaa, kuten kahvia, suodatinpusseja, astianpesuainetta, leivinpaperia, vessapaperia, mausteita, tarpeita kaappiin.

Myös jos ostaa paljon välipaloja eikä kunnon ruokaa niin helposti tulee täyteen kuten myös heräte-hedelmistä tai marjoista.
[/quote]

Nyt selvisi miksi jotkut saavat menemään ruokaan niin paljon rahaa. Nehän laskevat vessa- ja leivinpaperinkin ruoaksi.

Vierailija
37/72 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 17:55"]Kaksi koululasta, kaksi kissaa ja minä. Viideksi päiväksi muroja
Perunoita
Kanankoipia
Riisiä
Porsaanlihasuikaleita
Porkkanoita
Omenoita
Banaania
Maitoa
Tuoremehua
Viiliä
Kissanruokaa 4prk
Juustoa
Kurkkua
Kinkkua
Ruisleipäää ja sämpylöitä
Välipalapatukoita
Munia

Prismasta.
[/quote] Laitapa hinnat kuitista! En muuten usko että 50 e riitti!

Vierailija
38/72 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä saan tuolla rahamäärällä arkipäivien ateriat ma - pe aikaan. Tosin vaatii sen, että on normaaliviikko eli lapset koulussa ja minä ja mies töissä päivät. Nelihenkinen perhe, teini ja alakoululainen, minä ja mies.

Vierailija
39/72 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10x munaa 1,10€, perunat 2 kg x 1,50 €, jauheliha 700 g x 3,25 €. Maito 1 litra x 0,99€. Kertokaa mihin saatte rahanne kulumaan?

Vierailija
40/72 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ks. Hellapoliisin pienen budjetin ruokaviikko; 27 e ja ruokaa jää vielä ylikin! Helppo soveltaa esim. kasvissyöjille sopivaksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän