Miksi sossu ei maksa siivoojaa, jos joku ei itse jaksa?
Jos jollain on sotkua, koska on ollut kipeä tai väsynyt, eikä jaksa siivota, niin sanotaan vaan että siivoa, niin kuin ei itse ymmärtäisi. Sehän on ollut kiinni siitä, että kyseinen henkilö ei ole jaksanut siivota. Silloin sossun kannattaisi maksaa, että siivooja käy heillä tietyin väliajoin.
Kommentit (42)
Voi kuule, käyn töissä enkä jaksa koskaan siivota. Pitäisikö yhteiskunnan maksaa minulle siivooja, kun "en jaksa"? Eivät rintamaveteraanit ja nälkävuodet nähneetkään käyttäneet tuota tekosyytä.
Ei aloituksessa ollut, että jos ei viitsi siivota vaan jos ei jaksa tai pysty. Tuo selkäleikkaus on yksi esimerkki, olisi nyt vielä joku keksinyt soittaa sossuun, että on sotkuista tehdään ls ilmoitus.
Mulla kävi sossun kustantama siivooja 2009-2010, olin ihan laitoskamaa ja anelin pääsyä laitokseen mutta en päässyt, tämä oli halvempi ratkaisu kun auttaa nuorta MT ongelmaista oikein.
Jos sairauden takia ei pysty siivoamaan, ei siihen sossun apua tarvita.
Siivousfirmoja on jotka hoitaa.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 16:02"]
[/quote]
Ja entä jos siihen firmaan ei ole varaa? Oletko laskenut paljon itse saisit sairauspäivärahalla? Kun vähennät siitä ruuat, vuokran ja heitä mukaan vielä lääkelaskut ja lääkärikäyntien maksut niin aika vähän monelle meistä sitä rahaa jäisi.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 16:07"]
[/quote]
Ja entä jos siihen firmaan ei ole varaa? Oletko laskenut paljon itse saisit sairauspäivärahalla? Kun vähennät siitä ruuat, vuokran ja heitä mukaan vielä lääkelaskut ja lääkärikäyntien maksut niin aika vähän monelle meistä sitä rahaa jäisi.
[/quote]
Sitten pitää muuttaa johonkin laitokseen, jos ei pysty itsenäiseen elämään eikä ole varaa ostaa itseään helpottavia palveluja.
[/quote]
Keitäs varten se sossu mielestäsi täällä on sitten?
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 16:10"]
[/quote]
[/quote]
Sitten pitää muuttaa johonkin laitokseen, jos ei pysty itsenäiseen elämään eikä ole varaa ostaa itseään helpottavia palveluja.
[/quote]
Nykyään kyllä pyritään vähentämään laitospaikkoja.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 16:21"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 16:10"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Nykyään kyllä pyritään vähentämään laitospaikkoja.
[/quote]
Jep ja tää taisi olla osittain Ap:n pointii. Että ennaltaehkäisevää hoitoa / pieniin asioihin puuttumalla voidaan vaikuttaa niin että ongelmat ei kasaudu. Ei tule lastensuojeluilmoja sotkuisista kämpistä, ei sairastuttuaan joudu asumaan saastassa jota ei saa siivottua, ei saa häätöä ja joudu asunnottomaksi sotkuisen kämpän takia jne.
koska tollaseen kotiapuun ei olla kunnilla muka varaa enää. kalliimmaksi se loppujen lopuksi tulee kun ongelmiin puututaan vasta liian myöhään.
Minua masentaa tämä syyssää - pääsenkö nyt varhaiseläkkeelle?
Riistoa, kapitalisti haluaa itselleen kaikki siivoojat
Ei ne siivoojaa maksa mutta kyllä kotiapua saa. Se voi olla siivoamista, ruuan laittoa, lasten hoitoa...
Nuorten terveiden velttojen on turha toivoa siivoojaa, kun niitä ei riitä vanhuksillekaan, jotka ihan oikeasti kykenemättömiä siivoamaan. Rollaattorin avulla on aika hankala ruveta nurkkia nuohoamaan. Entä sitten ne, jotka ovat lähes petipotilaita? Älä viitsi ap valittaa, vaan ryhdistäydy tai ota sitten siivousfirma omalla kustannuksellasi.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 13:43"]
Huoh...
[/quote]
mitä?
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 14:02"]
Nuorten terveiden velttojen on turha toivoa siivoojaa, kun niitä ei riitä vanhuksillekaan, jotka ihan oikeasti kykenemättömiä siivoamaan. Rollaattorin avulla on aika hankala ruveta nurkkia nuohoamaan. Entä sitten ne, jotka ovat lähes petipotilaita? Älä viitsi ap valittaa, vaan ryhdistäydy tai ota sitten siivousfirma omalla kustannuksellasi.
[/quote]
En minä itsestäni puhunut vittupää, vaan jostain väsyneestä ja kipeästä. Joissain maissa ystävät ja perhe auttaa mutta ei nyt sentään täällä Suomessa, kun kaikki on tuollaisia kusipäitä, niin kuin tämän palstan lutkista suurin osa.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 13:54"]Minua masentaa tämä syyssää - pääsenkö nyt varhaiseläkkeelle?
[/quote]
Ei kannata rienata varhaiseläkeläisiä. He varmasti tekisivät töitä mieluummin kuin tappelisivat byrokratian kanssa.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 13:54"]
Minua masentaa tämä syyssää - pääsenkö nyt varhaiseläkkeelle?
[/quote]
Jos saa masennuksen pelkästä säästä, niin varmaan olet eläkekunnossa. Masennus on psykiatrinen sairaus. Alakuloinen mieliala ei sitä ole. Jotkut voivat kärsiä alakuloisesta mielialasta pitkäänkin juuri esim.syksyisin.
Riköhän tämä nyt ollut kaikille selvä provoaloitus?