Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä kellään kaksosia?

Vierailija
05.10.2014 |

Ihan mielenkiinnosta kyselen, että onko sen jälkimmäisen vauvan synnyttäminen helpompaa/kivuttomampaa, kun paikat on jo valmiiksi "auki" ja venyneet.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. kaikki tuntemani kaksoset ovat syntyneet keisarileikkauksella.
Minulla siis ei ole kaksosia. Mutta sisarukseni ovat kaksoset ja suvussa on useammat kaksoset.

Vierailija
2/5 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Ei ollut helpompaa,b-vauva syntyi vielä perätilassa.Tämä oli tietysti tiedossa,mutta sanoivat a-vauvan "raivaavan" toiselle tietä. Halusin itse nimenomaan synnyttää alateitse ja tähän kovati kannustettiinkin. B-vauva jäi päästään kiinni,oli harvinaiseen asennossa tarjoutumassa ulos.Kiire tuli,shokissa itsekin,kaikki käskivät vain ponnistamaan.Lopulta vauva autettiin pihdein ulos,tämäkin harvinaista nykyään.En edes tiedä miten olisi käynyt jos tuo synnytyslääkäri ei olisi pihtejä osannut käyttää.Todennäköisesti olisi kärsinyt hapenpuutteesta...Sain kuitenki terveet 3-vuotiaat sisarukset maailmaan.Tosin päätyisin sektioon tänä päivänä,etenkin kun toinen oli perätilassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksoset syntyivät alateitse. Ponnistusvaihe venyi yli tunnin mittaiseksi, myöhemmin kerrottiin että A- vauvan napanuora oli niin lyhyt että jojoili siinä ennen kuin sain pinnistettyä ulos. B-vauva tuli sitten jalat edellä, pitivät mahaani tiukassa otteessa kun estivät B-vauvan muljahtamisen vaaka-asentoon, joka olisi tarvinnut sektion. B:llä oli ulosvetämisen seurauksena ihan mustelmainen jalka, muttei jäänyt mitään vauriota. Uskoakseni yhden lapsen synnyttämisessä on usein se etu, että synnyttäjä voi itse paljon vaikuttaa synnytyksen kulkuun esim. valitsemalla missä asennossa ponnistaa. Mulla ei ollut oikein mitään mahdollisuuksia vaikuttamiseen, ympärillä hääri iso joukko ammattilaisia, joiden ohjeiden mukaan sitten yritin toimia...tietenkin kaikki tähtäsi lasten hyvinvoinnin takaamiseen ja mahdollisimman nopean avun antamiseen, mikäli olisi tullut jotain hämminkiä. Loppujen lopuksi kaikki meni hyvin, vaikka vauvat olivat melko pitkään keskolassa ja alku oli hankala. Aika tekee ihmeitä ja ihmisen muisti on onneksi armollinen!

Vierailija
4/5 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ponnistusvaihe puoli tuntia, syntymissä eroa 8 minuuttia. B oli perätilassa, mutta käännettiin mahassa ympäri A:n syntyessä. Väkeä oli kun pipoa synnytyssalissa.Oli ehkä vähän helpompi ponnistaa B, mutta luulen että se johtui siitä että olin saanut ns rytmin päälle ja parhaan taktiikan. Voisin tehdä uusiksi.

Vierailija
5/5 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 23:46"]Ponnistusvaihe puoli tuntia, syntymissä eroa 8 minuuttia. B oli perätilassa, mutta käännettiin mahassa ympäri A:n syntyessä. Väkeä oli kun pipoa synnytyssalissa.Oli ehkä vähän helpompi ponnistaa B, mutta luulen että se johtui siitä että olin saanut ns rytmin päälle ja parhaan taktiikan. Voisin tehdä uusiksi.
[/quote]

Synnytin Naistenklinikalla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän