Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisella on tarve omistaa miehensä...

Vierailija
04.10.2014 |

...seksuaalisessa mielessä silloinkin, kun naista itseään ei kiinnosta koko seksi?

Toisin sanoen jos mies on kiinnostunut seksistä päivättäin ja nainen kerran kuussa, niin miksi nainen haluaa tukahduttaa miestään kieltämällä tältä seksin itsensä sekä muiden naisten kanssa?

Käytännössähän tämä tarkoittaa, että 29/30:stä päivästä mies joutuu pettymään itselleen tärkeässä asiassa naisen itsekkyyden vuoksi. Kompromisseihin nainen ei suostu. Kuitenkin nainen on omien sanojensa mukaan nauttinut seksistä ja se on ollut hyvää. On saanut orgasmejakin joka kerta. Jos kerran on niin kivaa, mutta ei kuitenkaan huvita, niin miksi se kiva pitää mieheltäkin kieltää? Mitä sillä miehen seksuaalisella vangitsemisella voittaa? Jos ei itseä kiinnosta, niin miksi miestä ei voi vain "vapauttaa" hakemaan tyydytyksen muualta?

"Oma käsi" -korttia on turha käyttää. Ei se vemputtaminen tuo todellista tyydytystä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 10:46"]

Minä kutsun tuota haluttomuudeksi. Ei tuota nyt omistamiseksi voi kutsua. Parisuhteeseen kuuluu luottamus kumppania kohtaan, arvostus myös. Siihen kuuluu myös seksi. Tulee aina puhua haluttomuudesta kumppanin kanssa ja kysyä siltä että miten asia hoidetaan. Naisen olisi helppo antaa vaikka ei niin tekis mielikään, jos vaan haluaa miellyttää kumppaniaan. Naisille e-pillerit aiheuttaa haluttomuutta. Mutta vieraisiin ei pidä lähteä, ellei asiasta ole sovittu puolison kanssa. Ota ennemmin vaikka sitten ero. Lue http://annanyt.blogspot.fi

[/quote]

"helppo antaa" .. ai jaa. niin, no, eihän siinä muuta tarvi kuin jalat vaan levälleen. joo....

Vierailija
22/35 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen ja naisen seksuaalisessa halukkuudessa ei juurikaan ole eroa. Yksilöiden välisiä eroja tietysti on. Jos on näin voimakkaat tarpeet, niin olisi kannattanut miettiä parinmuodostusta tarkemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 22:56"]...seksuaalisessa mielessä silloinkin, kun naista itseään ei kiinnosta koko seksi?

Toisin sanoen jos mies on kiinnostunut seksistä päivättäin ja nainen kerran kuussa, niin miksi nainen haluaa tukahduttaa miestään kieltämällä tältä seksin itsensä sekä muiden naisten kanssa?

Käytännössähän tämä tarkoittaa, että 29/30:stä päivästä mies joutuu pettymään itselleen tärkeässä asiassa naisen itsekkyyden vuoksi. Kompromisseihin nainen ei suostu. Kuitenkin nainen on omien sanojensa mukaan nauttinut seksistä ja se on ollut hyvää. On saanut orgasmejakin joka kerta. Jos kerran on niin kivaa, mutta ei kuitenkaan huvita, niin miksi se kiva pitää mieheltäkin kieltää? Mitä sillä miehen seksuaalisella vangitsemisella voittaa? Jos ei itseä kiinnosta, niin miksi miestä ei voi vain "vapauttaa" hakemaan tyydytyksen muualta?

"Oma käsi" -korttia on turha käyttää. Ei se vemputtaminen tuo todellista tyydytystä.

[/quote]

Jos olet mies, niin pieni neuvo. Naisella seksuaalisuus lähtee tunteista ja siitä tunnetilasta jonka onnistut välillenne luomaan. Uhkailu ja kiristys ei sytytä.

Vierailija
24/35 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Enpä tiedä. Itse olen nainen ja ajattelen seksiä päivittäin. Joskus toki työt/muu toiminta vievät kaiken voiman, niin, ettei jaksa edes ajatella. En tiedä, haluaisinko seksiä päivittäin.. jos olisi tarpeeksi aikaa juuri siltä yleiseltä arjen pyörittämiseltä. Ei oikein jaksa innostua, jos pyykit ja astiat on laittamatta ja pitäisi imuroidakkin.. siis toki laitetaan kaikki yhdessä, mutta jotenkin on sellainen, että arjen täytyy sujua kuitenkin ennen hauskanpitoa. tämäkin nyt jollain kuukausitasolla, ei nyt ihan päivittäin... mutta niin ettei työt kerry..

Mies ei halua niin useasti, mutta en todellakaan koe sitä minun tukahduttamisenani, vaan otan hänenkin tunteensa huomioon. Seksi on vain yksi asia parisuhteessa ja koko elämässä muutenkin. Jos en saa, niin olen vain ilman, ei se haluja poista, mutta ei se nyt maailmaa kaada.

Vierailija
25/35 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kausi, jolloin olin haluton ja mies alkoi puhumaan, että kun homma on jatkunut jo kauan ja hänellä itsetunto mennyt tämän asian (aloite-torjunta) kanssa, hänen on kohta pakko tehdä jotain asian ratkaisemiseksi. Että haluanko että lähtee sitten muualta hakemaan?

Puhuttiin paljon ja hoidettiin haluttomuuteen johtaneita syitä: Stressi, huolet, kiire jne. ja mies teki paljon asioiden eteen, kuten auttoi kotitöissä ja huomioi ja jakoi taakkaani. Mies lopetti aloitteiden teon seksissä ja sitten olikin minun vuoro tehdä aloitteet. Pikku hiljaa aktivoiduin ja ymmärsin todella asian tärkeyden parisuhteemme kannalta.

Päästiin asian yli ja nykyään ollaan molemmat tyytyväisiä määrään ja laatuun.

Vierailija
26/35 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 11:08"]

Meillä oli kausi, jolloin olin haluton ja mies alkoi puhumaan, että kun homma on jatkunut jo kauan ja hänellä itsetunto mennyt tämän asian (aloite-torjunta) kanssa, hänen on kohta pakko tehdä jotain asian ratkaisemiseksi. Että haluanko että lähtee sitten muualta hakemaan? Puhuttiin paljon ja hoidettiin haluttomuuteen johtaneita syitä: Stressi, huolet, kiire jne. ja mies teki paljon asioiden eteen, kuten auttoi kotitöissä ja huomioi ja jakoi taakkaani. Mies lopetti aloitteiden teon seksissä ja sitten olikin minun vuoro tehdä aloitteet. Pikku hiljaa aktivoiduin ja ymmärsin todella asian tärkeyden parisuhteemme kannalta. Päästiin asian yli ja nykyään ollaan molemmat tyytyväisiä määrään ja laatuun.

[/quote]

Noi miesten aloitukset on sitten niin mahtavia. "että haluanko että lähtee sitten muualta hakemaan" -on jotenkin yleinen kommentti/asenne.. miksei kysymystä asetella niin, että mitä tässä nyt voisi, tai oletko ihan kondiksessa. tai onko mies itse kondiksessa tai mitä muuta tahansa? :)

Onko mies miettinyt asiaa yksikseen niin pitkään ja pyöritellyt sitä päässä oravanpyöränä ja synkistellyt yksinään ja sitten vetää viimeisen draama- kortin aiheesta? :)

Vierailija
27/35 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 11:08"]

Meillä oli kausi, jolloin olin haluton ja mies alkoi puhumaan, että kun homma on jatkunut jo kauan ja hänellä itsetunto mennyt tämän asian (aloite-torjunta) kanssa, hänen on kohta pakko tehdä jotain asian ratkaisemiseksi. Että haluanko että lähtee sitten muualta hakemaan? Puhuttiin paljon ja hoidettiin haluttomuuteen johtaneita syitä: Stressi, huolet, kiire jne. ja mies teki paljon asioiden eteen, kuten auttoi kotitöissä ja huomioi ja jakoi taakkaani. Mies lopetti aloitteiden teon seksissä ja sitten olikin minun vuoro tehdä aloitteet. Pikku hiljaa aktivoiduin ja ymmärsin todella asian tärkeyden parisuhteemme kannalta. Päästiin asian yli ja nykyään ollaan molemmat tyytyväisiä määrään ja laatuun.

[/quote]

Noi miesten aloitukset on sitten niin mahtavia. "että haluanko että lähtee sitten muualta hakemaan" -on jotenkin yleinen kommentti/asenne.. miksei kysymystä asetella niin, että mitä tässä nyt voisi, tai oletko ihan kondiksessa. tai onko mies itse kondiksessa tai mitä muuta tahansa? :)

Onko mies miettinyt asiaa yksikseen niin pitkään ja pyöritellyt sitä päässä oravanpyöränä ja synkistellyt yksinään ja sitten vetää viimeisen draama- kortin aiheesta? :)
[/quote]

No meillä ainakin minun haluttomuuteni selvittämiseen auttoi tuon kortin vetäminen. Tottakai mies oli asiaa jo pitkään miettinyt ja halusi pointilla saada silmäni auki, että asialle tulee nyt tehdä jotain. Vähän ymmärrystä hei!

Vierailija
28/35 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 11:20"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 11:08"] Meillä oli kausi, jolloin olin haluton ja mies alkoi puhumaan, että kun homma on jatkunut jo kauan ja hänellä itsetunto mennyt tämän asian (aloite-torjunta) kanssa, hänen on kohta pakko tehdä jotain asian ratkaisemiseksi. Että haluanko että lähtee sitten muualta hakemaan? Puhuttiin paljon ja hoidettiin haluttomuuteen johtaneita syitä: Stressi, huolet, kiire jne. ja mies teki paljon asioiden eteen, kuten auttoi kotitöissä ja huomioi ja jakoi taakkaani. Mies lopetti aloitteiden teon seksissä ja sitten olikin minun vuoro tehdä aloitteet. Pikku hiljaa aktivoiduin ja ymmärsin todella asian tärkeyden parisuhteemme kannalta. Päästiin asian yli ja nykyään ollaan molemmat tyytyväisiä määrään ja laatuun. [/quote] Noi miesten aloitukset on sitten niin mahtavia. "että haluanko että lähtee sitten muualta hakemaan" -on jotenkin yleinen kommentti/asenne.. miksei kysymystä asetella niin, että mitä tässä nyt voisi, tai oletko ihan kondiksessa. tai onko mies itse kondiksessa tai mitä muuta tahansa? :) Onko mies miettinyt asiaa yksikseen niin pitkään ja pyöritellyt sitä päässä oravanpyöränä ja synkistellyt yksinään ja sitten vetää viimeisen draama- kortin aiheesta? :) [/quote] No meillä ainakin minun haluttomuuteni selvittämiseen auttoi tuon kortin vetäminen. Tottakai mies oli asiaa jo pitkään miettinyt ja halusi pointilla saada silmäni auki, että asialle tulee nyt tehdä jotain. Vähän ymmärrystä hei!

[/quote]

Joo, en mää millään pahalla. Jotenkin vaan tuntuu että eikö asioita voi hoitaa vähän vähemmällä draamalla. Mutta toki ymmärrän, että kukin taaplaa tavallaan.

Vierailija
29/35 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen naisena aina se joka on puutteessa, ja olen vuosia sitten lopettanut aloitteiden tekemisen kun naiseuteni ei kestä torjuntaa. Minulle seksi on rakkautta, ja kun en saa seksiä, tuntuu että mieheni ei minua rakasta. Ja jos ei rakasta, mitä järkeä on olla yhdessä, en minä tuota miestä kämppikseksi valinnut, siihen olisi helpompiakin vaihtoehtoja. Minä valitsin mieheni rakkaakseni, aviopuolisokseni, jakamaan koko elämän, myös sen intiimin.

AP, sano vaimollesi että haluat puhua asiasta asiallisesti, ja jos hän ei siihen suostu, alat ottamaan avioeroa. Vaikka rakastat vaimoasi, hän ei rakasta sinua jos ei suostu edes keskustelemaan asiasta. Jos toinen ei rakasta, on turha toisenkaan siinä lyhyttä elämäänsä tuhlata kärvistelemällä yksipuolisessa suhteessa. Jos vaimo kertoo sinulle jonkun syyn haluttomuuteensa, esim. stressi ja väsymys, niin ala auttamaan häntä enemmän jotta hän pääsisi niistä, naisella on yleensä niin paljon työtä ja paineita joka suunnalta, että seksiin ei ehdi virittäytyä.

Vierailija
30/35 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 38-vuotias vaimo enkä saa tarpeeksi. Seksiä meillä on 4-5 kertaa viikossa. Mieheni ei jaksa enempää. Minulle sopiva määrä olisi kerran tai pari kolmekin päivässä. Tästä on puhuttu, mutta ratkaisua ei löydy, koska mies ei jaksa niin ei jaksa.

Vierailija
31/35 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 11:45"]

Minä olen 38-vuotias vaimo enkä saa tarpeeksi. Seksiä meillä on 4-5 kertaa viikossa. Mieheni ei jaksa enempää. Minulle sopiva määrä olisi kerran tai pari kolmekin päivässä. Tästä on puhuttu, mutta ratkaisua ei löydy, koska mies ei jaksa niin ei jaksa.

[/quote]

Ja tämä tieto auttoi AP:tä miten?

Ehkä pointtisi on, että jokaisessa parisuhteessa jossain vaiheessa halut ja tarjonta ei kohtaa. Alussa yleensä kohtaa, ja sitten on kuivempia kausia. Kuinka siitä selvitään, on varmaan se tavoite jos haluaa parisuhteestaan pitää kiinni.

Vierailija
32/35 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin ehdin lukea näitä vastauksia, yritin tänä aamuna keskustella vaimon kanssa (taas). Olemme molemmat siinä ilmeisen kehnoja, koska keskustelu kääntyi riidaksi, josta molemmille tuli paha mieli.

Täällä on tullut paljon hyviä näkemyksiä ja neuvoja. Kaikkiin en ehdi vastata. Alkuperäiseen "miksi"-kysymykseen on tullut vielä valitettavan vähän näkemyksiä. Kiitos kuitenkin kaikista vastauksista.

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 10:51"]

Miehen ja naisen seksuaalisessa halukkuudessa ei juurikaan ole eroa. Yksilöiden välisiä eroja tietysti on. Jos on näin voimakkaat tarpeet, niin olisi kannattanut miettiä parinmuodostusta tarkemmin.

[/quote]

Alkuvaiheessa molemmilla oli halua, eikä torjuntaa ollut. Papin aamen oli sitten se taikasana, josta vaimo aloitti tämän noin 6 vuotta jatkuneen "säännöstelyn". Siihenkin on mahtunut toki siedettävämpiäkin kausia.

[quote author="Vierailija" time="05.10.2014 klo 10:56"]

Jos olet mies, niin pieni neuvo. Naisella seksuaalisuus lähtee tunteista ja siitä tunnetilasta jonka onnistut välillenne luomaan. Uhkailu ja kiristys ei sytytä.

[/quote]

Kiitos hyvästä neuvosta. Uskon, että minulla on asiassa petrattavaa.

P.S. Onko miehen ja naisen välisen myönteisen tunnetilan luominen tosiaankin vain miehen kontolla? Miten voisin saada vaimoni kantamaan kortensa kekoon myös?

AP

Vierailija
33/35 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensinnäkin sun pitää hyväksyä se todennäköinen vaihtoehto, ettei sun vaimosi pidä sua seksuaalisesti puoleensavetävänä (enää). Ala käymään salilla, hanki mielenkiintoisia OMIA harrastuksia, pyri parantamaan omaa sosiaalista asemaasi, pukeudu paremmin ja ylipäänsä yritä olla parempi MIES. Tärkeää olla itsevarma, oman arvonsa tunteva sekä omaa polkua kulkeva mies, joka on myös ulkokuoreltaan puolensavetävä. Lopullinen tavoite suinkaan ei ole 10/10 Ryan Gosling tasoa, kunhan olet viehättävämpi kuin vaimosi.

Monissa parisuhteissa seksi on tärkeä sisäisten valtasuhteiden väline, niin karulta kuin se kuullostaa. Naiset (ja miksei miehetkin) voivat kontrolloidessaan seksin määrää lisätä omaa määräysvaltaansa parisuhteessa. Tämä on erityisen helppoa silloin, kun mies on naista vähemmän viehättävä, jolloin uhkauksia erosta ja vieraissa kävimisestä ei oteta kauhean tosissaan. Sun toinen ongelma (ap, mä oletan että postauksessasi  on lopulta kyse sun omakohtaisista kokemuksista) on se, että pyydät seksiä ja kohtelet sitä kuin hyödykettä, jonka jaosta voidaan neuvotella parisuhteessa. Itsevarmana miehenä sun pitää tehdä selväksi, että haluat seksiä ja myös osoittaa se teoillasi. Älä pelkää omaa seksuaalisuuttasi, epävarmuus on turn off. Mutta muista, jos nainen sanoo EI niin se tarkoittaa EI (aikainen herätys, päänsärky yms. ovat tekosyitä eikä lopullisia ei -vastauksia).

Mutta jos lopulta palataan sun alkuperäiseen pohdintaan, että onko "miehen seksuaalinen omistaminen" oikeutettua, niin vastaus on tietenkin ei. Parisuhteessa (ainakin yleensä) ollaan lupauduttu seksuaaliseen uskollisuuteen. Tämä tarkoittaa, ettei panna muita ja myös sitä, että ollaan vastuullisia toisen seksuaalisesta tyydytyksestä. Ns. pihtaaminen on tässä tapauksessa huijaamista ja jopa osittain pettämiseen rinnastettavissa. Analogia: jos sovin toisen henkilön kanssa siitä, että syön loppuelämäni vain hänen tekemiään ruokiaan, niin eikö minulla ole oikeus tuntea itseni petetyksi, jos saan vain yksipuolista ja niukkaa ravintoa häneltä? Onko tällöin väärin haaveilla käymisestä salaa ravintolassa syömässä?

Vierailija
34/35 |
05.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
35/35 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksipiippuinen juttu. Et voi pakottaa naista haluamaan useammin seksiä, niinkuin ei sekään voi pakottaa sinua haluamaan vähemmän. Et voi sanoa sille, että sun pitäis saada panna muita naisia niinkuin ei sekään voi vaatia seksiä muilta (jos sinä et sitä hyväksy).

Ehkä voisitte aloittaa sillä, että opettelisitte juttelemaan. Ei mitään syyttelyä, pelkkiä asioita. Pyydä hemmottelua ja koskettelua, -voisitko, kulta ottaa kädestä kiinni? :)

- Joo ja sitten kun rakastelette, niin koeta ihmeessä olla etenemättä liian nopeasti. Jos kovat paineet, niin saattaa tulla selainen "kiire" heittää vaatteet, mut nainen saattakin olla vasta vaiheessa -hmm?:)

Kannattaa erota jos ei saa seksiä tarpeeksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä