Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies oli ehtinyt tuhlata rahat ennen vuokranmaksua

Vierailija
31.08.2021 |

"Tuleehan sulle kahden viikon päästä palkka", oli miehen toteamus, kun kyselin tilitapahtumista. Huomenna on vuokranmaksun eräpäivä. Pitänee koskea säästöihin. Mies oli ostanut uudet talvirenkaat, koska sai halvalla. Olisi voinut sen kaksi viikkoa odottaa.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi miehen pitäisi maksaa teidän vuokranne? 

Siis onko tuossa aloituksessa jotakin mitä en tajua, kun tulee tällaisia kommentteja? Eikö se nyt ole aivan normaali asia, että avo- tai avioliitossa vuokra maksetaan puoliksi, ellei erikseen ole jotakin muuta sovittu? 

itse sain sen kuvan kylläkin, että ap odottaa miehen sen maksavan. mutta tietysti teillä on ne miesvihalasit  päässä tällä palstalla 

Ap:lla ja miehellä on yhteinen talousrahatili, jolta tehdään YHDESSÄ isoimmat maksut. Kesäkuussa piti ostaa uusi jääkaappi, niin tilillä normaalia vähemmän rahaa.

Ap

Miksi ihmeessä olette ostaneet vuokra-asuntoon uuden jääkaapin? Se kuuluu vuokranantajan hoitaa ja maksaa.

Vuokranantaja ei suostunut ostaa, koska kuitenkin toimi jotenkuten, otamme sitten jääkaapin mukaan muuttaessa.

Ap

Vierailija
22/35 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko tuossa aloituksessa jotakin mitä en tajua, kun tulee tällaisia kommentteja? Eikö se nyt ole aivan normaali asia, että avo- tai avioliitossa vuokra maksetaan puoliksi, ellei erikseen ole jotakin muuta sovittu? 

itse sain sen kuvan kylläkin, että ap odottaa miehen sen maksavan. mutta tietysti teillä on ne miesvihalasit  päässä tällä palstalla 

Ap:lla ja miehellä on yhteinen talousrahatili, jolta tehdään YHDESSÄ isoimmat maksut. Kesäkuussa piti ostaa uusi jääkaappi, niin tilillä normaalia vähemmän rahaa.

Ap

Miksi vuokra-asuntoon pitää itse ostaa jääkaappi?

Haha, busted.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"sai halvalla"

Onko miehesi Sulo Vilen?

Niin no sesongin ulkopuolellahan niitä halpoja löytöjä löytyy.

Vierailija
24/35 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan uteliaisuudesta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuollainen mies kannattaisi heittää ulos, ei mikään järkevä yhteiselo onnistu jos ei tuon vertaa ole järkeä päässä tai kykyä talousasioiden hallintaan?

Miten mues heitetään ulos omasta kodistaan?

Lähestymiskielto. Joutuu muuttamaan muualle.

Onpa helppo saada lähestymiskielto? Syy:mies osti talvirenkaat ja vuokra piti maksaa toiselta tililtä.

Vierailija
25/35 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas niin typerä aloitus.

Vierailija
26/35 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin ennenkin: Jos alat mahdollistamaan miehen leväperäistä rahankäyttöä (eli taiot sen puuttuvan rahan vain "jostakin" omalla kustannuksellasi), miehellä ei tule koskaan olemaan tarvetta opetella tavasta pois.

Vierailija
27/35 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaapi ne talvirenkaatkin ihan tarpeeseen tulla syksyn aikana.

Vierailija
28/35 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä piilotan surutta mieheltä rahaa.. se ei yhtään ymmärrä säästämisen käsitettä. Luulen, että kun aikoinaan, yli 20 vuotta sitten, sai palkan kaksi kertaa kuussa, niin se rytmi jäi päähän. Vaikka on saanut palkan kerran kuussa jo vuosikymmeniä, niin aina ne rahat on loppu viimeistään viikko ennen tilipäivää. Ihan helvetin rasittavaa!!!!!

Tilipäivänä ostellaan isoja pitsoja, arpoja jne eikä yhtään hahmota, että ne rahat pitäis riittää koko kuukaudeksi. Oon niin kyllästynyt tohon touhuun, muuten on hyvä mies ja isä, mutta toi rahahomma vaan pahentanut vuosien saatossa. On saatu jo tappeluitakin tästä, kun ei ukko tajua, et tulojen mukaan on elettävä. Argh!!!!

Vierailija
29/35 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas niin typerä aloitus.

Ei, kyllä tämä auttaa purkamaan monelle patoutunutta miesvihaa ihan kivasti.

30/35 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman nimissä vuokrasopimus? Se kannattaisi purkaa nyt heti. Tämä ei varmasti jää viimeiseksi kerraksi. Jos toiseen ei voi luottaa, ei yhdessä asumisesta tule mitään.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
31/35 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäkääpä te jotka ihmettelette, että miksi mies maksaa vuokraa, että miksi mies ei maksaisi? Ihan normaalia, että vuokra maksetaan puoliksi. Miksi ap:n pitäisi maksaa se yksin?

Vierailija
32/35 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies maksoi meidän vuokran 30 vuotta. Sitten hän kuoli. Viimeiset 3 vuotta olen joutunut maksamaan itse. 

Vierailija
33/35 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selittäkääpä te jotka ihmettelette, että miksi mies maksaa vuokraa, että miksi mies ei maksaisi? Ihan normaalia, että vuokra maksetaan puoliksi. Miksi ap:n pitäisi maksaa se yksin?

Myös alapeukuttaja voi perustella miksi vuokran tulisi olla yhden ihmisen harteilla, kun asunnossa asuu 2 ihmistä? Ihme loisijoita, jos teille on ok, että vain puolisoista yksi maksaa vuokraa.

Vierailija
34/35 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä piilotan surutta mieheltä rahaa.. se ei yhtään ymmärrä säästämisen käsitettä. Luulen, että kun aikoinaan, yli 20 vuotta sitten, sai palkan kaksi kertaa kuussa, niin se rytmi jäi päähän. Vaikka on saanut palkan kerran kuussa jo vuosikymmeniä, niin aina ne rahat on loppu viimeistään viikko ennen tilipäivää. Ihan helvetin rasittavaa!!!!!

Tilipäivänä ostellaan isoja pitsoja, arpoja jne eikä yhtään hahmota, että ne rahat pitäis riittää koko kuukaudeksi. Oon niin kyllästynyt tohon touhuun, muuten on hyvä mies ja isä, mutta toi rahahomma vaan pahentanut vuosien saatossa. On saatu jo tappeluitakin tästä, kun ei ukko tajua, et tulojen mukaan on elettävä. Argh!!!!

Hyvä, sisko.

Vierailija
35/35 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämmöinen tapaus ei opi muuten kuin kantapään kautta: eli seuraavan kerran kun rahat on tuhlattu niin jätät jääkaapin tyhjäksi ja kun mies ihmettelee miksei ole talossa ruokaa nin sanot kylmästi että syy löytyy peilistä ja komennat sen ukkos vaikka leipäjonoon. Sitten toki itse käytte lasten kanssa jossain ravintolassa syömässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi