Ärsyttää ihmset, jotka kuvittelee kaikilla olevan työpaikalla ylenemismahdollisuuksia
Todella harvassa on ne johtajatason työpaikat nykyään. Jos itselle on arpaonni osunut, niin ei nähdä sitten millään, että toisilla voi olla tilanne eri.
Kommentit (15)
Meidän työpaikalla on neljä työntekijää. Jokaisella eri työtehtävät. Yleneppä siinä sitten.
Vaihtamalla työpaikkaa yleensä tuleekin se paras lopputulos.
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö, lähdet sitten taas ruohonjuuritasolta.
Työmyyrä kirjoitti:
Kuka sellaista kuvittelee?
Asiantuntijatehtävissä työskentelevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itselle on ainakin, joka kerta työpaikkaa vaihtamalla tullut parempi palkka ja työkuva. Eihän sitä kannatta tietenkään hakea paikkoihin, joissa on huonompi asema tai palkka kuin nyt vaan nimenomaan haetaan niihin duuneihin, jotka ovat parempia kuin se sun nykyinen duuni...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten niin? Ei kai kukaan huonompaan paikkaan vaihta.
Vierailija kirjoitti:
Työmyyrä kirjoitti:
Kuka sellaista kuvittelee?
Asiantuntijatehtävissä työskentelevät.
En minä ainakaan ole koskaan kuvitellut. Itse olen ylennyt ja/tai saanut lisää palkkaa vain työpaikkaa vaihtamalla.
Ei yleneminen tarkoita aina pomopaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei yleneminen tarkoita aina pomopaikkaa.
Ei pomopaikkaa, mutta yleensä enemmän palkkaa ja vastuuta.
Tässä hesburger casessakin nousee esiin sama mantra, jota aina pikaruokaketjut viljelee.
"Upeat uramahdollisuudet, voit edetä vaikka miksi, ihan päällikkötasolle"..
Jos hesessä on 500 duunaria, siellä on varmaan 1 tai 2 päälikköä.
Ja toisekseen, kannattaako siihen pyrkiä, palkka muutaman satasen enempi kuussa ja ylempien vttuilut päälle.
Ärsyttää ihmiset, jotka kuvittelee, että kaikki haluaa yletä työpaikalla johtoasemaan.
Ylennyksen saanutkin voi menettää sen työpaikkansa, jos firma laittaa lapun luukulle. Toisaalla se ei ylennetty jatkaa vähäpätöistä hommaansa, mutta työt kuitenkin jatkuu. Arpapeliä koko työelämä.
Vierailija kirjoitti:
Ylennyksen saanutkin voi menettää sen työpaikkansa, jos firma laittaa lapun luukulle. Toisaalla se ei ylennetty jatkaa vähäpätöistä hommaansa, mutta työt kuitenkin jatkuu. Arpapeliä koko työelämä.
En nyt lähtisi ihan sanomaan, että koko työelämä on arpapeliä. Toki se ylennyksen saanut voi menettää työpaikkansa yhtälailla kuin muutkin, mutta toisaalta se, jolla on enemmän kokemusta saa helpommin myös uuden työpaikan.
Mua ärsyttää enemmän ihmiset, jotka ajattelevat, että se on se elämän tavoite. Itse olen työskennellyt matalapalkka-alalla ja esimiestyö matalapalkkatyössä ei ole mitään herkkua. Palkka ei kompensoi sitä, että on puun ja kuoren välissä.