mustat aukot cv:ssä?
Kommentit (6)
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 18:59"]Mitä olet tehnyt noina aikoina?
[/quote]
Työtön.
No, itse olen kaunistellut selittelemällä nuoruuden piikkiin meneviä kuukausien kaukomatkoja. Oikesti kyse on ollut mielenterveydellisistä syistä, mutta tätä en ymmärrettävästi työhaastattelussa tahdo paljastaa. Mitään ongelmia ei enää ole, ja aina nuo selitykset on menneet läpi ja työtä olen saanut.
Et sä varmaan pysty niitä mitenkään keinotekoisesti peittämään, kannattaa vaan keksiä jotain fiksua tekemistä kun kysytään mitä tei sen ajanjakson. Jotain opiskeluita yms. Multa kysytään joka haastattelussa että mihin käytin aikaani työttömyysjakson aikana, vaikka se on vaan 3kk. Vähän ihmetyttää kyllä.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 19:01"]No, itse olen kaunistellut selittelemällä nuoruuden piikkiin meneviä kuukausien kaukomatkoja. Oikesti kyse on ollut mielenterveydellisistä syistä, mutta tätä en ymmärrettävästi työhaastattelussa tahdo paljastaa. Mitään ongelmia ei enää ole, ja aina nuo selitykset on menneet läpi ja työtä olen saanut.
[/quote]
Pitäiskö munkin sanoa että olin tosi pitkällä kaukomatkalla...
Ei aukkoja suoraan CV:ssa mitenkään yleensä selitellä, mutta haastattelussa tietysti kerrot että käytit ajan etsiessäsi sopivaa työtarjousta samalla opiskellen itsenäisesti jotain minkä vuoksi olet nyt sopiva hakija tehtävään.
Monia CV:ita lukeneena yksi hölmö synti on vain luetella työnantajat ja työsuhteiden kestot. Ei haittaisi yhtään eikä olisi mitenkään moraalitonta kuvata perään kahdella-kolmella lauseella mitä tehtäviä on tehnyt ja värittää niitä siihen suuntaan, että niistä voi luulla oppineen jotain haetun tehtävän kannalta olennaista. Jos on ollut kasaamassa hampurilaisia Hesellä ja siivoamassa SOL:illa niin niistäkin voi väittää ammentaneensa oppia asiakaspalveluun ja ajoittain puuduttavaankin työhön.
Mitä olet tehnyt noina aikoina?