Vastapainoksi haukkumiskeskusteluille: positiivisia juttuja ujoudessa!
Kun täällä on haukuttu ujoja ihmisiä vammaisiksi ja ties miksi, niin ajattelin tehdä vastapainoksi vähän iloisemman keskustelun. Eli mistä pidät ujoudessa tai ujoissa ihmisissä? Listataan hyviä puolia! :)
Kommentit (107)
Ette ole tosissanne miehet :D Miksette nappaa meitä ujoja, me kun ajatellaan ettei miehiä kiinnosta!
Hieman aiheen vierestä, mutta minusta tuntuu vähän kiusalliselta lukea tällaisia "yliystävällisiä" kommentteja. En halua olla mikään sääliä ja sympatiaa herättävä reppana, jota pitää kehua piristykseksi. Huomaan joskus myös ihan tosielämässä ihmisten suhtautuvan minuun jotenkin yliempaattisesti ja suojelevasti, mikä on tietysti tavallaan ihan positiivista, mutta samalla myös ärsyttää ajatella sitä, millaisena minut oikein nähdään.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 21:20"]
Ette ole tosissanne miehet :D Miksette nappaa meitä ujoja, me kun ajatellaan ettei miehiä kiinnosta!
[/quote]
Olen napannut jo omani! ;) Tottakai kiinnostaa, vaan miehet voi ajatella samoin, ettei teitä kiinnosta kun ette ryhdy herkästi juttusille. :)
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 21:20"]
[/quote]
Kun teistä on niin hiton työlästä ja aikaavievää saada selville niin paljon että voisi varmasti sanoa kannattaako jatkaa. Kaikella hyvällä sanottuna.
Joo, ei se ujous tosiaan ole mikään ihailtu piirre nykyään
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 21:28"]
Hieman aiheen vierestä, mutta minusta tuntuu vähän kiusalliselta lukea tällaisia "yliystävällisiä" kommentteja. En halua olla mikään sääliä ja sympatiaa herättävä reppana, jota pitää kehua piristykseksi. Huomaan joskus myös ihan tosielämässä ihmisten suhtautuvan minuun jotenkin yliempaattisesti ja suojelevasti, mikä on tietysti tavallaan ihan positiivista, mutta samalla myös ärsyttää ajatella sitä, millaisena minut oikein nähdään.
[/quote]Ymmärrän. Mutta ketjun ideahan oli kai hakea juuri sellaisia. No ei eihkä yliystävällisiä mutta kuitenkin.
Minusta taas mukavaa lukea näitä, vaikka olisivatkin liioiteltuja! Harvoin kuulee näin kivoja juttuja tuosta luonteenpiirteestä. T: Ujo
Luotettavia. Mahtavia persoonia kun pääsee tutustumaan sinne ujouden taakse. Kun ujo hymyilee, se hymy saa silmät loistamaan ja koko ihminen hymyilee. Jos pariutuu ujon kanssa, rankan päivän jälkeen saa kömpiä kainaloon ja vain olla, ei tarvitse alkaa kuuntelemaan nalkutusta, valittamista, juoruja ihmisistä joita ei edes tunne, kälätystä asiasta josta et tiedä mitään etkä juuri sillä hetkellä haluakaan tietää.
Osaavat ottaa myös muut huomioon, eivät oleta että maailma pyörii heidän oikkujen ympärillä. En tunne yhtään ujoa joka olisi koskaan vähätellyt ketään. Voivat kyllä sanoa että kokevat jotkut ihmiset raskaiksi mutta eivät sorru haukkumaan heitä, he tietävät että maailma tarvitsee näitä toisenlaisiakin ihmisiä.
Minun maailmani olisi paljon parempi paikka jos ujoja olisi enemmän <3
Mä olen aina ollut todella ujo ja mun on myös aina ollut todella vaikea keksiä siitä mitään hyvää. En yksinkertaisesti usko voivani ikinä olla tarpeeksi hyvä ja arvokas, jos olen näin ujo. Jään seuraamaan ketjua, jospa tämä vähän kannustaisi...
No eihän se kovin kaukaa haettua ole puhua vammasta, kyllä päässä on vikaa jos ei sanaa suustaan saa !
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 18:45"]
Pitävät ystävistään tiukasti kiinni, koska uusiin tutustuminen on vaikeaa.
[/quote]Ja ovat ehkä tarkempia valikoimaan ketä ystäväkseen ottavat?
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 18:50"]
No eihän se kovin kaukaa haettua ole puhua vammasta, kyllä päässä on vikaa jos ei sanaa suustaan saa !
[/quote]Maailmaan mahtuu puhetta ja turhaa höpötystä
"Kultaomenia hopeamaljassa ovat oikeaan aikaan lausutut sanat."
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 18:47"]Ovat uskollisia koska eivät löydä koskaan uutta kumppania.
[/quote]
23 jatkaa, viimeks eilen munmiesystävän kaveri kertoi että on ihastunut muhun. Eikä mulla oo ollu ongelmaa miesten löytämisessä. Oon luotettava, herkkä ja puhelias jos viittii tutustua. Hiljainen vaan jos on useamman kuin yhden tuntemattoman seurassa
Jokaisella on vikaa päässä. Toisilla se voi ilmetä jopa niin, että ei osaa pitää suutaan kiinni ja ajatuksia omana tietonaan. Tämä on kommentti viestiin numero 27. Täysin tervettä ihmistähän ei ole olemassakaan. Jokaisella on jokin vamma, trauma tai neuroosi vähintään.
Tämän ketjun haukkujatyypit, mulla ei ole mitään syytä sanoa tuollaisille ääliölle, jotka eivät osaa lukea otsikkoa, yhtään mitään.
Eivät suutu, jos et jaksa tavata ja puuhata kaikkea jatkuvasti. Osaavat olla myös yksin.
Arvostavat sanojasi, kuten kehujasi enemmän, koska kuulevat niitä harvemmin.
Suvaitsevaisempia, eivät niin pinnallisia
Mikä paapomisketju tämä nyt on? Ei kaikesta vaan löydä aina hyvää, etenkään sairaudesta...... Psykiatri voi auttaa
Ujous on hieno persoonallisuuden piirre. Tyttäreni on hyvin ujo ja usein ajattelen, että olen kateellinen hänelle. Hän on vaatimaton (ei ole tottunut pitämään itsestään meteliä), kärsivällinen (tottunut odottamaan) ja vastuuntuntoinen. Hänellä on myös todella voimakas empatiakyky. Luin jostain tutkimuksesta, jossa oli todettu voimakkaan empatian ja ujouden liittyvän toisiinsa. Ujompi on sensitiivinen toisten tunteille ja tarkkailee siis paljon toisten eleitä. Ujot välttävät ristiriitatilanteita ja ovat siten joustavia.
Ja kyllä, tämä on yleistämistä. Joka ainoa ujo ei ole tällainen.