Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaupan kassat; ajatteletko koskaan, että mitähän ruokaa tuo tekee näistä

Vierailija
04.10.2014 |

raaka-aineista?

kiinnitätkö koskaan ostoksiin huomiota, vai veteletkö vain viivakoodeja ajattelematta mitään?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus, jos ehdin ja ajatus pääsee vaeltamaan, mietin kyllä. Joskus kysäisen tutummilta asiakkailta, mitä herkkuja ovat aikeissa loihtia. Joskus mulle on tuotu reseptejäkin. Mutta ehkä 90% ajasta keskityn kyllä vetelemään niitä koodeja, hymyilemään ja jutustelemaan ihan muusta. :)

Vierailija
2/13 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muinoin opiskeluaikana lomilla kaupassa töissä ja nimenomaan harrastin mielessäni juuri tuota. Yritin aina keksiä mitä ruokaa asiakas on laittamassa ja välillä tuli hyviä ideoita itsellekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele. Joskus jotkut alkavat omatoimisesti kertomaan mitä aikovat leipoa tai tehdä ruoaksi. Tekisi mieli vaan sanoa et mua ei paljoo kiinnosta!

Vierailija
4/13 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin opiskeluaikoinani kassalla töissä. Mietin useimmiten omia juttujani, mutta lisäksi myös kuinka terveellisesti tai epäterveellisesti ihmiset syövät.

Osan ajasta olin Helsingissä huonomaineisella alueella töissä missä ihmiset tosiaan ostivat vain eineksiä ja kaikkea tosi epäterveellistä. Vaihdoin Espooseen paremmalle alueelle ja ihmetyksekseni ihmiset eivät ostaneet eineksiä vaan kunnon lihaa, kalaa, kanaa ja paljon vihanneksia sekä hedelmiä. Tähän kiinnitin kaikista eniten huomiota.

Vierailija
5/13 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kaupan kassa mutta kassa jonossa katselen edellä olevan ostoksia ja joskus mietin että mitähän se muista tekee..ja pienistä ostoksista tulee mieleen aina että asuu yksin tai ei ainakaan lapsia taloudessa..pienet on kotiäidin ilot :)

Vierailija
6/13 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 22:31"]

Varmasti osa miettii, jos ehtii. Meidän lähikaupan kassa on melko puhelias ja sosiaalinen, kysynyt multa nyt varmaan 2-3 kertaa vkon sisällä illan menuta ja eilen yhtä piirakkareseptiä. Toisaalta mitäpä se hänelle kuuluu, mutta ei se mitään salaista tietoakaan ole :D

[/quote]No eihän se sille kassalle kuulu, mutta varmasti tämäkin kassa, kuten se toisen ketjun kampaaja, josta mielensäpahoittajA veti herneet palkoineen nesukkiinsa, yrittää vain olla kohtelias/heittää small talkia, kuten sosiaaliseen ammattiin kuuluu.. Mutta suomijuntit kokee sen tunkeiluksi, uteluksi ja ahdisteluksi ja sitten kuitenkin ihmetellään, että miksi asiakaspalvelijat on niin möllejä ja vaisuja.. :D yritä nyt siinä sitten olla mieliksi.. :D

Vierailija
7/13 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta. Varsinkin, kun olin nuorena Stokkalla töissä vanhan Herkun aikaan, niin oli mukava seurata kun kanta-asiakkaat osti sellaisia ruokia joista itse saattoi vain haaveilla. Usein mietin myös asiakkaiden koteja: ihmisten habituksesta oli kiva tehdä päätelmiä ammatista ja kodin sisustuksesta.

Vierailija
8/13 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kassoja nyt paikalla?

Vierailija
9/13 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo en ajattele :D Ei siinä kerkeä pohtimaan mitään :)

Vierailija
10/13 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetelen koodeja.
Joskus tekisi mieli sanoa että oletko kuuro saatana kun et edes tervehdykseen vastaa.

Vierailija
11/13 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minä kassalla ollessani välillä mietin ihmisten ostoksia :-)

Vierailija
12/13 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti osa miettii, jos ehtii. Meidän lähikaupan kassa on melko puhelias ja sosiaalinen, kysynyt multa nyt varmaan 2-3 kertaa vkon sisällä illan menuta ja eilen yhtä piirakkareseptiä. Toisaalta mitäpä se hänelle kuuluu, mutta ei se mitään salaista tietoakaan ole :D

Vierailija
13/13 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up