Exä teki taas kerran (niinkuin aina) oharin
Taas puhuttiin ja luvattiin tulla lapsiaan katsomaan.
Vaan jälleen kerran kävi oharit.
Mies ei maksa mitään, enkä mitään ees pyydä. Elarit tulee kelalta. Väleissä ollaan mutta lupaustaan ei koskaan pidä.
Taas kerran eilen lapset odotti isäänsä käymään, niinkuin miljoona kertaa ennenkin. Vaan eipä näkynyt, eikä kuulunut.
Alkoholismi on syynä. Olen koettanut kannustaa ja hakemaan apua mutta mikään ei auta kun ei näköjään ole omaa halua.
Lasten puolesta harmittaa, vaikka kuinka yrittää pitää isäkontaktia yllä, ex ei siihen näköjään kykene.
Se ei koskaan edes soita, lähetä sp, ole facessa yhteydessä eikä muista lapsia syntymäpäivinä.
Mitenköhän tää vaikuttaa lapsiin aikuisina. Tuleekohan jotain katkeruutta tai muuta. ?
Onko vertaistukea tämmöisiin tapauksiin, kun kertakaikkiaan isää ei kiinnosta?
Kommentit (5)
Mun mies näkee lapsiaan ehkä kerran kuussa, vanhinta ei nähnyt vuoteen. Ihmettelin ensin itsekin että miksi näin, mutta mies kertoi sen johtuvan siitä että alati harvenevat tapaamiset ovat johtaneet erkaantumiseen. Toinen mies kasvattaa lapsia, ja lapset ovat onnellisia. Kun lapset ovat meillä niin on kyllä rakastava ja hyvä isä mutta se kodin tuntu puuttuu. Nuorin ei ole koskaan asunut isänsä kanssa. Tykkää kyllä käydä meillä mutta ei koe meitä ns. Vanhempina. Olemme isi ja x, vähän kuin mummo ja pappa.
Otetaan kyllä mielellään lapset lomille mukaan jne. Mutta en tiedä, eivät tunnu omilta.
Ikävä tilanne sulla :( Minkä ikäisiä lapsia teillä on? Mun äiti heitti mun isän pihalle kun olin n. 5 vuotias, myöskin alkoholismi syynä. Sen jälkeen nähnyt ehkä viisi kertaa ja yksi niistä oli sairaalassa kun tyyppi oli saanut juoppohulluus kohtauksen ja meinas kuolla.
Nyt olen jo yli kolmikymppinen. Eipä mulla ainakaan enää mitään katkeruutta ole sitä ihmistä kohtaan, mutta ei paljon muitakaan tunteita. Lapsena oli rankempaa kun esim. eskarissa ja koulussa tehtiin isänpäivänä lahjoja/kortteja, en kehdannut sanoa ettei ole ketään kelle niitä kortteja tehdä, niin tein kuitenkin ja piilotin kotona tekeleet laatikkoon. Joskus teininä sitten heitin kaikki roskiin.
Sano sille eksälles että kohta on myöhästä niitä lapsia nähdä koska niitä ei enää kiinnosta.
Jos tiedät, että mies ei pidä sanaansa tulemisistaan niin miksi kerrot edes lapsille, että hän olisi tulossa. Sillä voisit säästää lapsia, ja olla kertomatta aikeista. Pettymys olisi pienempi jos ei turhaan odota.
Ei ole kuulunut mitään lasten isästä.
Vertaistukea... meillä sama tilanne, tosin en tiedä, johtuuko alkoholista vai uuden perheen vaatimuksista.
Meidän lapsilla on kuitenkin aidosti rakastava isäpuoli, joten uskon sen kompensoivan tilannetta. Myös isän puolen isovanhemmat on elämässä mukana ja heihin on lämpimät välit.
Kyllähän se aidosti ihmetyttää, miten isä voi lapsensa hylätä, mutta toisaalta ymmärrän, että katkeruus mua kohtaan on todella kovaa, ja ex tavallaan varmaan varmistelee vielä uutta suhdettaan.
Ehkä joskus asiat korjaantuu. Ehkä ei. En voi asioille enempää.