Käytkö lenkillä ja onko kotona kuntoiluvälineitä?
Sen verran pitäisi rehkiä, että hengästyy ja syke nousee.
Kuntopyörä on mutta siitä tuli polvet kipeiksi.
Kommentit (39)
Ennen meni 5 km lenkki juosten. Oli jyrkkää ylämäkeäkin. Nyt kävellessä hengästyn jo 500 metristä.
Poljen crosstraineria, hulaan ja jumppaan.
Aloitin puoli vuolisen vuotta sitten pätkäpaaston eli syön viimeisen kerran viideltä. Tänäänkin liikuin 45 min ja nyt on jo vähän nälkä mutta juon tässä vain vihreää teetä.
Syön terveellistä kasvispitoista kotiruokaa.
Luovuin kaksi viikkoa sitten lisätystä sokerista kokonaan.
Olen 50v ja pläski. Vyötärönympärys 96 cm.
Paino on laskenut 0 grammaa. Masentaa, itkettää.
Todellakin! Koirien kanssa kävellään päivittäin tunnin verran, yksin juoksen 1-3 lenkkiä viikossa. Kotijumppaa tulee tehtyä melko usein, nyt kuitenkin pääpaino salilla treenaamisessa. Kotona käsipainoja, levytanko, steppilauta, kuminauhoja, nilkkapainot.
Fyysisestä kunnosta huolehtiminen on kuin laittais rahaa säästöön. Sen huomaa varsinkin kun ikää tulee - tosin itse olen liikkunut "aina", nuorena jopa paljon.
No juoksulenkkejä en harrasta, mut koiran kanssa käydään 3-4 kertaa päivässä kävelyllä.
Lisäksi tapaan käydä pari kertaa viikossa pyörälenkillä ja uimassa kesällä/hiihtämässä talvella/sauvakävelemässä/suunnistamassa tms.
Kotoa löytyy muutamia perus kuntovälineitä, kuntopyörä, soutulaite, käsipainoja, kahvakuula, vesitäytteinen eli hieman painavampi hulahulavanne, sauvakävelysauvat, laskettelu ja hiihtosukset. Kaikki on käytössä ainakin johonkin vuodenaikaan, jos ei ympärivuotisesti innosta/pysty.
Kuntoni on ihan siedettävä, mutta voisi olla parempikin. Vasta 30v ja ylipainoa kyllä on, bmi 29. Hiukan olen parin vuoden aikana onnistunut kyllä jo pudottamaan kun aloin tosissani elämäntaparemonttiin, joskin hitaaseen, jotta saan tuloksia. Ei enää ikinä laihdutuskuureja, vaan hitaita, pysyviä muutoksia parempaan :)
Kaksi kierrosta tuli tänään frisbeegolffattua.
Oiskohan neljä kilometriä sen aikana kävelty.
Fillarilla olin liikenteessä ja matkaa frisbeegolf radalle on 6.1 km ja sieltä nykyiseen paikkaani on 7 km. On tänään oltu liikkeessä ja samalla lailla tulee liikuttua useammankin kerran viikon aikana. Intohimona oon tähän lajiin.
M28
(Googlen kartoilta nappasin nuo etäisyydet frisbeegolf radalle näistä sijainnoistani)
(Vaikea taivuttaa sijainti sanaa monikkoon, joten en ole varma kirjoitinko sen sanan tuohon oikein)
Kävelyä joka päivä, löytyy kuntosalivälineet, tosin keräävät pölyä.😉
Harrastan juoksua. Viime viikolla juoksin yli 60 kilsaa.
Kotona on käsipainoja ja joogamatto.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kierrosta tuli tänään frisbeegolffattua.
Oiskohan neljä kilometriä sen aikana kävelty.
Fillarilla olin liikenteessä ja matkaa frisbeegolf radalle on 6.1 km ja sieltä nykyiseen paikkaani on 7 km. On tänään oltu liikkeessä ja samalla lailla tulee liikuttua useammankin kerran viikon aikana. Intohimona oon tähän lajiin.M28
(Googlen kartoilta nappasin nuo etäisyydet frisbeegolf radalle näistä sijainnoistani)
(Vaikea taivuttaa sijainti sanaa monikkoon, joten en ole varma kirjoitinko sen sanan tuohon oikein)
Sijainneistani
Vierailija kirjoitti:
Kolme kilometriä pitäisi päivittäin kävellä. Ja tahti kiristyy kerta kerralta. Oli ikä mikä hyvänsä.
61-v. Lenkki lähes joka päivä 6 km. Kotona on oma kuntosali. Pari-kolme kertaa viikossa lihaskuntotreeni ja soutua.
Vierailija kirjoitti:
Kolme kilometriä pitäisi päivittäin kävellä. Ja tahti kiristyy kerta kerralta. Oli ikä mikä hyvänsä.
Eiköhän jokainen liiku siihen malliin miten kykenee. Lepopäiviäkin pitää kunnioittaa, jos kovemminkin urheilee.
Iän tuomat kivut voivat olla isoja esteitä liikkumisille. Liikunta ei kaikkia vaivoja korjaa ja liikkumiset voivat entisestäänkin rikkoa paikkoja.
Kuntoiluvälineet pölyttyy huoneen nurkassa. Hulavannetta en edes oppinut pyörittämäään. Polvet ei pidä juoksemisesta.
Kävely ja pyöräily uimisen ohella on olleet kesän lajit. Nyt pitäisi skarpata ja aloittaa taas jumppa ja venyttely. Välillä sitä vain lösähtää. Ryhmässä tulisi tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Jos vauhtii kiristyy kerta kerralta, niin olet kyllä vanhuksena jo varmasti olympiatason kävelijä!
Kreisibailaan=tanssin kotosalla. Parempaa ylivireyden poistajaa olekaan, plussana pysyy kunnossa. Toi on ainoa liikunnan muoto johon mulla on suorastaan intohimoinen suhde. Kehonhuoltojuttuja teen myös (liian vähän koska niin pirun TYLSÄÄ, oi voi pitäis skarpata taas.) Syksyllä ja talvella tykkään lenkkeillä. Hyötyliikuntaa tulee jonkin verran.
Se ois vähän niinkun A ja O löytää semmoinen liikunnan muoto, joka on kivaa ja tuntuu omalta. Ei kukaan jaksa väkisin vääntää itseään johonkin salille kovin pitkään, jos inhoaa siellä käymistä. Tosin huonosta kondiksesta kun lähdetään, tuntuu aluksi mikä tahansa ihan p skalta kun ei jaksa, ei taivu jne. Mutta kyllä se siitä lähtee, 2-3 viikkoa niin alkaa jo henkinen tuska helpottaa huomattavasti!
Pyöräilen kotikaupungissani joka paikkaan. Käyn kävelyllä ja vesijuoksemassa. Minulla on iso jumppapallo ja 8 kg: n kahvakuula, joiden avulla treenaan. Kesällä treenasin tuossa takapihalla. Säännöllisyys ja vaihtelu ovat tärkeitä asioita muistaa. Kuntoilun tulee olla hauskaa ja mielekästä. Jos ei halua juosta pururadalla, voi mennä metsäpolulle tai merenrantaan. Liikunnassa ilo on tärkeää.
Lenkkeilen joka päivä, koirat pitävät huolen siitä. Nyt meidän koirat on jo iäkkäämpiä eivätkä tarvi mitään superlenkkejä enää, mutta sellainen 40 min käppäily tulee tehtyä niiden kanssa päivittäin. Kun olivat nuorempia, niin 1,5 h lenkki monesti tehtiin. Kuntosalilla käyn lisäksi 3-4 x vko. Kotitreenivälineitä ei ole, en tykkää treenata kotona. Liikunta on lääke ja voimavaran lähde arkeen, kun vaan "pääsee sisälle" siihen ja löytää omat lajinsa!
Haluaisin juosta, mutta kaupungissa (ihmisiä ja asfalttia) en tykkää. Kuntopyörä löytyy, mutta liikuntarutiini katkesi ja nyt olen istunut paikallani kohta kaksi viikkoa.
Käyn enää kävelylenkeillä mistä on kyllä pieni morkkis. En enää ole juossut. Kotona kuntoilen painoilla ja jumppakuminauhalla 1-2 kertaa viikossa ja lisäksi 1-2 kertaa viikossa salilla, pääosin teen siis lihaskuntoa. Aerobisen kunnon eteen pitäis alkaa tehdä enemmän töitä.