Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi potilaat/asiakkaat eivät ymmärrä, että se hoitaja tai sossu on ihminen?

Vierailija
31.08.2021 |

Ei se työntekijä mikään robotti ole, jolla ei ole omia tunteita tai elämää. Jokainen on ihminen, jokaisella voi olla omat ongelmansa ja jaksamispisteensä. Ihan kuin niillä palveltavillakin.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelun sossut ei ole ihmisiä, ovat piruja.

Vierailija
2/33 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näillä, ainakaan hulluilla tai elämänhallinnan kanssa kamppailevilla, riitä ymmärrys yhtään sitä omaa napaa pidemmälle. 

Mut ei riitä välttämättä ymmärrys tavallisilla ihmisilläkään, välillä ne odotukset on niin övereitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa voisi kysyä toisinpäin.

No eikös nuo hoida ja kippaa rahaa noille? Mitä vielä pitäisi tehdä? 

Vierailija
4/33 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri antoi sakkomaksun työkyvyttömyyseläkeläiselle kun unohti käyntinsä. Varmasti auttaa kuntoutumista. Ei hirveesti löytynyt ymmärrystä osa-aikaista yötyötä lääkityksen voimalla tekevälle lajitoverille.

Vierailija
5/33 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa kyllä tajuaa sen, että heitä autetaan ja halutaan auttaa. Sitten on se yksi osa, joka on ahnetta, itsekeskeistä ja ilkeää, ja joka puree ruokkivaa kättä. Niin se vain menee. Tietysti jos ihminen on pahasti sairas, se ei välttämättä tiedä mitä tekee, mutta hyvin moni kuitenkin vaan purkaa omaa ärtymystään täysin viattomaan auttajaansa. Se ei johda mihinkään muuhun kuin auttajan kyynistymiseen ja sitten ikävä kyllä saattaa heijastua siihen kilttiin asiakkaaseen. Se ei ole oikein, mutta niin se valitettavasti joskus menee.

Vierailija
6/33 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri antoi sakkomaksun työkyvyttömyyseläkeläiselle kun unohti käyntinsä. Varmasti auttaa kuntoutumista. Ei hirveesti löytynyt ymmärrystä osa-aikaista yötyötä lääkityksen voimalla tekevälle lajitoverille.

Kyllähän näitä on. Yksityiset ammatinharjoittavat varsinkin kirjoittavat mielellään maksuja käyttämättömästä vastaanotooajasta, vaikka aika olisi peruttu (liian myöhään, alle 24 h) ja vaikka potilaalla olisi lääkärintodistus syystä miksi ei tullut. Julkisella lähtee lasku lähes automaationa.

Vierailija
7/33 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa miettinyt. En salli töissä että mulle ollaan epäasiallisia, haukutaan ja uhkaillaan ties millä. Tosiasia on, että joskus sillä hoitajalla voi olla elämässä enemmän murheita kun sillä potilaalla. Ja vaikka ei olis, niin silti ihmisen haukkuminen, solvaaminen jne on yhtälailla rikoslaissa kiellettyä, ei sillä ole merkitystä onko henkilö töissä vai siviilissä .

Vierailija
8/33 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa miettinyt. En salli töissä että mulle ollaan epäasiallisia, haukutaan ja uhkaillaan ties millä. Tosiasia on, että joskus sillä hoitajalla voi olla elämässä enemmän murheita kun sillä potilaalla. Ja vaikka ei olis, niin silti ihmisen haukkuminen, solvaaminen jne on yhtälailla rikoslaissa kiellettyä, ei sillä ole merkitystä onko henkilö töissä vai siviilissä .

Olin itse psykiatrian polilla töissä samaan aikaan kun mieheni oli saattohoidossa ja lapseni tämän vuoksi masentunut. Oli niin vaikea keskittyä ja yrittää skarpata töissä. Eihän se asiakkaiden vika ollut, mutta joskus tuntui vaikealle kasata itseään ja miettiä muiden murheita sen kaaoksen keskellä. 

Vierailija
9/33 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän näitä on. Yksityiset ammatinharjoittavat varsinkin kirjoittavat mielellään maksuja käyttämättömästä vastaanotooajasta, vaikka aika olisi peruttu (liian myöhään, alle 24 h) ja vaikka potilaalla olisi lääkärintodistus syystä miksi ei tullut. Julkisella lähtee lasku lähes automaationa.

Onneksi potilaalla/asiakkaalla on mahdollisuus jatkossa olla menemättä tuollaisille ahneille yrittäjille, joille kertamaksu käyttämättömästä ajasta on tärkeämpi kuin pitkä potilas/asiakassuhde rahavirtoineen. Todella lyhytnäköistä ahneutta.

Vierailija
10/33 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi kun käyttäytyvät kuin olisiva jumalia...

No on niissä asiakkaissa ihan asiallisiakin.

Vierailija
11/33 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin itse psykiatrian polilla töissä samaan aikaan kun mieheni oli saattohoidossa ja lapseni tämän vuoksi masentunut. Oli niin vaikea keskittyä ja yrittää skarpata töissä. Eihän se asiakkaiden vika ollut, mutta joskus tuntui vaikealle kasata itseään ja miettiä muiden murheita sen kaaoksen keskellä. 

Miksi et hakenut sairaslomaa tuossa tilanteessa?

Vierailija
12/33 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää porukkaa ovat. Harmi kun heillä on vaitiolovelvollisuus, eivätkä voi paljastaa esimerkiksi vanhemmista tietoja. Olisi niille paskoille ihan oikein. Lapsia rääkätään ja kaltoinkohdellaan monesti niin julmasti, että julkinen häpeäpuu olisi oikea rangaistus noille raakalaisille.

Vierailija
13/33 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et hakenut sairaslomaa tuossa tilanteessa?

Yritin pitää paketin ja arjen kasassa. Hain lopulta kyllä ja sain.

Vierailija
14/33 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa kyllä tajuaa sen, että heitä autetaan ja halutaan auttaa. Sitten on se yksi osa, joka on ahnetta, itsekeskeistä ja ilkeää, ja joka puree ruokkivaa kättä. Niin se vain menee. Tietysti jos ihminen on pahasti sairas, se ei välttämättä tiedä mitä tekee, mutta hyvin moni kuitenkin vaan purkaa omaa ärtymystään täysin viattomaan auttajaansa. Se ei johda mihinkään muuhun kuin auttajan kyynistymiseen ja sitten ikävä kyllä saattaa heijastua siihen kilttiin asiakkaaseen. Se ei ole oikein, mutta niin se valitettavasti joskus menee.

Erinomainen postaus ja tietty saanut paljon miinuksia.

Vierailija
15/33 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni lasun sossuna ainakin on erillään henkilökohtainen elämä ja työminä. Henkilökohtainen tyyppi elää ruuhkavuosia suurperheen äitinä, on vanhenevat omat vanhemmat jotka passuuttavat ja juoksuttavat, ei tukiverkkoja, lapset on välillä hankalia. Ei tämä henkilö kuitenkaan voi näkyä töissä. Töissä olen asiakasta varten miettimässä heidän parastaan. En voi alkaa itkeä tai pahastua vihaisen vanhemman h*0ritellessa, koska itsellä on vaikeaa ja viikon univelat kun taaperolla oli korvat kipeänä. Eli kyllä asiakkaalla on oikeus tähän työminään ja hyvään kohteluun. Toki sanat loukkaa hetkellisesti ja ymmärrän sen pointin, mutta en voi perustaa työtäni omille ongelmilleni.

Vierailija
16/33 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erinomainen postaus ja tietty saanut paljon miinuksia.

Jep.. kertoo vaan siitä että aloittaja osui asian ytimeen.

Vierailija
17/33 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä alapeukutettavaa tässä on?

Vierailija
18/33 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi että moni ei ole tullut kohdelluksi ihmisenä esim. lapsena, joten koko ihmisyyden käsite on hyvin lavea.

Vierailija
19/33 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää porukkaa ovat. Harmi kun heillä on vaitiolovelvollisuus, eivätkä voi paljastaa esimerkiksi vanhemmista tietoja. Olisi niille paskoille ihan oikein. Lapsia rääkätään ja kaltoinkohdellaan monesti niin julmasti, että julkinen häpeäpuu olisi oikea rangaistus noille raakalaisille.

Tämä! Olisin niin valmis työntämään omat vanhempani julkiseen häpeäjalkapuuhun, sen verran hirveitä juttuja ovat tehneet.

Olimme lasun asiakkaina (aiheesta) ja olisin saanut apua sieltä, mutta vanhemmat päättivät että huudetaan ja syyllistetään mieluummin.

Ja harjoiteltiin että mitä lasutätien kysymyksiin pitää vastata jotta asiakkuus päättyisi.

Vierailija
20/33 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä sen ymmärrän. Sitä taas ihmettelen miksei sossu/hoitaja ymmärrä että minä olen ihminen myös?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi