audi a 4 jakopää ketju vika
Onko kellään audi a 4 omistajalla ollut murheita jakopään ketjun kanssa? auto on vm 2009 ja ketju hypännyt pois paikaltaan.
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 16:02"]ei siinä ole ketjua vaan DSG:)
[/quote]
Siinä oikein ammattilainen :)
Ketjulle ei ole yleensä määritelty vaihtoväliä, joten sen pitäisi kestää periaatteessa kauemmin kuin 5 vuotta. Minun mielestäni autossa on valmistusvirhe, joten siitä kannattaa lähteä korjaamon kanssa vallankin kun jakopääviat on yleisiä noissa VAG-autoissa.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 16:11"]
Millä moottorilla se on ?
[/quote]
2,0 TFSI
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 16:12"]
Ketjulle ei ole yleensä määritelty vaihtoväliä, joten sen pitäisi kestää periaatteessa kauemmin kuin 5 vuotta. Minun mielestäni autossa on valmistusvirhe, joten siitä kannattaa lähteä korjaamon kanssa vallankin kun jakopääviat on yleisiä noissa VAG-autoissa.
[/quote]
Niin pitäisi kestää mutta ei kestänyt,onneksi ei muuta mennyt kuitenkaan eli männät ynmt.
Ap
Bemmi 16v vanha 347000km ja alkuperäinen ketju rallattelee iloisesti vielä.
Ei se ainakaan mikään tyyppivika ole, kun vilkasin tulta Audi foorumilta, niin ei mainintaa asiasta. Siellä on nyt ollut "maanantai ketju" ja huonoa tuuria...
Jotain tyyppi vikaa olen kuullut jossain tietyssä audin moottorissa olevan että tuo ketju tosiaan lähtee pois ja sinne pitäisi jälki asentaa joku "klipsi"..
Audi liikkeestä täytyy tiedustella.
Ap
Ne VAG konsernin pikkumoottorit eli 1.2 ja 1.4 TSI on niitä ketjuongelmaisia... http://www.tuulilasi.fi/uutiset/volkswagenin-tsi-moottorien-jakoketjuongelmat
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 17:01"]
Ne VAG konsernin pikkumoottorit eli 1.2 ja 1.4 TSI on niitä ketjuongelmaisia... http://www.tuulilasi.fi/uutiset/volkswagenin-tsi-moottorien-jakoketjuongelmat
[/quote]
Kiitti linkistä.
Taitaa isommissa moottoreissa olla myös jotain häikkää kun ei ole ihan tavallista että ketju tuon ikäisestä hyppää pois.. eikä kilometrejäkään kauhean paljon ole
ap
Oletkohan nyt parhaalla mahdollisella palstalla asian ratkeamisen kannalta? Täällä "jakopää" saattaa tarkoittaa aivan muuta kuin autotekniikkaa. Vähän niin kuin jakorasia ja meisselikin.