Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastensuojelun sossuja paikalla?

Vierailija
03.10.2014 |

Onko kaikki tälläkin palstalla kirjoitettu oikeasti ihan totta? Eikö äiti ihminen saa lukea iltaisin raamattua lasten mentyä nukkumaan? Missä vaiheessa kristinuskosta tuli iso paha asia, jota ei lapsiperheessä sallita?

Eikö äiti-ihminen saa lukea aikuisille suunnattua kirjallisuutta? Saako äiti-ihminen kuunnella lapsen nukkuessa lempi artistejaan/bändejä? Tietenkin toisessa huoneessa ja hiljaa. Saako äiti-ihmisellä olla musiikkimakunaan esim. punkkia, heviä, tms? Vai millaiset genget ovat sallittuja sossujen mielestä?

Saako äiti-ihminen värjätä hiuksiaan, tai tehdä välillä omia juttuja kun lapsi/lapset on isänsä kanssa? Onko se täysin tuomittavaa, jos lapsi on hoidossa esim. isovanhemmilla, ja vanhemmat käyvät muutamalla vaikkapa baarissa, ei krapulaan asti siis.

Kun naisesta tulee äiti, saako hän käyttää enää korkokenkiä, pillifarkkuja, tms. "siistejä" vaatteita? Vai onko tuulipuku ja sotkuinen tukka ainut hyvän äidin merkki.

Meikatakkaan ei varmaan saa vaunuilemaan lähtiessä, kun sekin meikkaus aika on lapselta pois. Vaikka lapsi nukkuisi, tai viihtyisi lattialla äidin valvoman silmän alla, jos esim. konttaavasta vauvasta puhutaan.

Onko se aivan saatanasta, jos äiti polttaa toisinaan tupakkaa? (Ei tietenkään lapsen kanssa samassa tilassa, ts sisätiloissa)

Kärjistetysti: Saako äiti-ihminen olla enää omaitsensä lainkaan? Onko persoonan muututtava tyystin? Onko kaikkien äitien oltava lähes samasta muotista veistettyjä?

Onko ainut käypänen asuste ulos joku trikoopipo, verkkarit/tuulipuvun housut ja takki, tukka sotkussa ja ei meikkiä?

Useimmista noista kohdista olen kuullut sossujen äideille huomauttavan. Minulla itselläni ei ole lapsia, mutta lähipiirissä kyllä paljonkin. Onko meno tosiaan mennyt näin mielivaltaiseksi? Tälläistä meininkiä Suomen lisäksi on luultavasti ainoastaan Pohjois-koreassa!! Enkä enää todellakaan ihmettele, miksi sossuilla on sellainen maine täällä Suomessa kuin on.

Jos vuorovaikutussuhde on lapsiin kunnossa, lapsilla kaapit täynnä ruokaa ja juomaa, leluja, kaikinpuolin hyvä elämä ja rakastavat vanhemmat tai vanhempi, mikä on ongelma?

Olen puhunut. Kiitos :)

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 11:35"]Maassa, jossa äidistä tehtään lastensuojeluilmoitus, koska sattuu pitämään saliharrastuksesta, ei nuo ylläolevatkaan asiat varmaan kovin hyviä sossujen silmiin ole :(
[/quote]

Lastensuojeluulmoitusta ei tehdä äidistä.

Vierailija
2/55 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä sossuja on moneen junaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä mieltä itse olet näistä kohdista? Muakin alkoi kiinnostaa, en ole ap. Uskomattomista syistä ne sossut kyllä jaksaakin naputtaa, jos ylläoleva teksti pitää paikkaansa.

Vierailija
4/55 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläinen tää suomen kulttuuri on. Mietitäänpä mitä tahansa muuta maata kun suomea, varsinkin keski-eurooppaa, siellä juodaan viiniäkin lasi tai pari ruuan kanssa! Auta armias jos kosket alkoholiin lapsen läsnäollessa suomessa, paikalla on poliisit ja sossut samantein, jos siis jostain saisivat tietää että äiti-, tai isä ihminen on tälläistä kamalaa syntiä mennyt harjoittamaan.

Vierailija
5/55 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Taannoinhan oli juttua, että sossut tuli käymään, tai lapsi otettiin huostaan, en muista, mut kuitenkin.. Sen takia kun MAKAROONILAATIKKO oli väärin tehty!

Vierailija
7/55 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 11:24"]No mitä mieltä itse olet näistä kohdista? Muakin alkoi kiinnostaa, en ole ap. Uskomattomista syistä ne sossut kyllä jaksaakin naputtaa, jos ylläoleva teksti pitää paikkaansa.

[/quote]
no en kyllä mistään noista sanoisi, ainakaan pahalla. Mutta olenkin nuorekas ja suht vapaamielinen sossu.

Vierailija
8/55 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettelisi vaikka ap:n väitteet pitäisikin paikkaansa. Tälläistä se on. Miten kukaan uskaltaa sanoa vaikka neuvolassa, että väsyttää välillä? Varsinkin joku nuori äiti. Tuntuu, että heitä syynätään oikeen suurennuslasin alla, ja keksitään kaikkea pahaa ja huonoa sanottavaa, jotta saadaan lapsi lastensuojelun piiriin. Etovaa, niin etovaa. Sääliksi käy niitä pieniä lapsia.

Eriasia tietenkin on, jos on ihan oikeasti tarvetta lastensuojelulle!

Vierailija
9/55 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä ne vanhimmat ja pisimpään työssä olleet sossut varmaan ovat juurikin tälläisiä mitä ap kuvaili

Vierailija
10/55 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maassa, jossa äidistä tehtään lastensuojeluilmoitus, koska sattuu pitämään saliharrastuksesta, ei nuo ylläolevatkaan asiat varmaan kovin hyviä sossujen silmiin ole :(

Vierailija
11/55 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskomatonta jos bisnestä tehdään pienten lasten kustannuksella!!!

Vierailija
12/55 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

haha. taidankin muuttaa vaikka ruotsiin tai espanjaan, jos siellä meininki olisi vähän vapautuneempaa.

meillä on muuten saksanpaimenkoira, hyvin koulutettu sellainen. mitähän siitäkin oltaisiin mieltä :S

Vierailija
13/55 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossuja on sitten turha syyttää bisnesaspektista. Huostaanotoista ei saa bonuksia, vaan pelkkiä ylitöitä.

Vierailija
14/55 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän on niin, että lastensuojeluilmoitus tehdään yleensä siksi, että LAPSI NÄYTTÄÄ OIREILEVAN. Ts. lapsen käyttäytymisestä näkee, että jotain on huonosti. Kodista, siellä olevasta tavarasta tai sotkusta ja vanhempien käytöksestä yritetään sitten lähteä selvittämään, että mitä se voisi olla. Niinpä normaalisti on ihan ok että äiti lukee Raamattua, mutta jos lapset koulussa käyttäytyvät oudostija väittävät, ettei läksyjä kannata tehdä kun maailma kuitenkin kohta loppuu, niin voi olla, että äidin Raamatun luku näyttäytyy vähän toisessa valossa. Tai jos 20-kiloinen 8-vuotias kieltäytyy syömästä koulussa ettei vaan lihoisi tai vaihtoehtoisesti syö itsensä tajuttomaksi joka maanantai, äidin kuntoiluharrastuskin saattaa saada vähän uusia sävyjä.

Ne lastiksen sossut tulevat teille tilanteessa, jossa joku on jo nähnyt lapsen käyttäytyvän oudosti. Siksi, kyse ei tässä vaiheessa enää ole pelkästä raamatunluvusta eikä lempibändin kuuntelemisesta tai ulkonäöstä huolehtimisesta. Niitä ei saa erottaa siitä kokonaisuudesta, jossa lapsella näyttää olevan jotain huonosti.

Vierailija
15/55 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle ls sossu sanoi että äidillä ei sais olla lävistyksiä.

Vierailija
16/55 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 11:45"]mulle ls sossu sanoi että äidillä ei sais olla lävistyksiä.
[/quote]
ahaa. Mä olen nähnyt sossun, jolla on lävistyksiä.

Vierailija
17/55 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 11:45"]

[/quote]

jepjep.. ei siis mitään persoonaa saisi olla, kuitenkin ÄITI-IHMINEN! :)

Vierailija
18/55 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 11:46"][quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 11:45"]

[/quote]

[/quote]

mä kävin hakemassa vielä toisen, tukehtus varmaan pullaan jos näkis missä muualla mulla on lävistyksiä kuin naamassa.. :D

Vierailija
19/55 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

just...

t. ls-sos.tt

Vierailija
20/55 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 11:48"][quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 11:46"][quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 11:45"]

[/quote]

[/quote]

mä kävin hakemassa vielä toisen, tukehtus varmaan pullaan jos näkis missä muualla mulla on lävistyksiä kuin naamassa.. :D
[/quote]
öhö öhö. Luulet varmaan, että sossut ovat jotenkin estyneitä seksuaalisesti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi