Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

48v mies kuoli leukemiaan muutamassa päivässä!

Vierailija
03.10.2014 |

Satakunnan kansan päätoimittajan nekrologi oli tän päivän Hesarissa ja jo aiemmin ihmetyttänyt asia uutisessa selvisi - leukemia oli todellakin havaittu vain muutama päivä ennen, otettu mies heti sairaalaan ja kuollut samalla viikolla.

Onko tässä tapauksessa kyse siitä, että mies ei ole käynyt missään terveystarkastuksissa / verikokeissa vuosiin vai voiko leukemia yllättää kuinka nopeasti? Aika pelottavaa, varsinkin kun yhdellä sukulaisellakin on just havaittu sama tauti. 

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akuutti leukemia on juurikin syöpälaji johon voi kuolla todellakin nopeasti.

Oireet voi olla aika mitättömiäkin, voi olla ihan tuurista kiinni, joota löytyy verikokeista leukemia.

Itse olen ollut leukemia osastolla ja nähnyt ja kuullut niin monenlaisia stooreja.

Yhdellä naisella oli heikotusta otettiin labrat hb oli matala ja leuk tosi korkeat, siltä reissulta sairaalaan ja hoidot alkoi..

toisella oli flunssaoireita, ja meni läkäriin hakemaan antibkuuria, onneksi otettiin labrat ja niistä näkyi huonot veriarvot ja akuuti leukemia

eli kyllä ihminen voi kuolla ihan hetkessä :( OLkaa siis onnellisia kuka vaan voi milloin vaan sairastua, jopa kuolla ihan äkillisistset

Vierailija
42/47 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska lukea näitä, kun on ravannut tk:ssa monta vuotta epämääräisen väsymyksen takia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:03"]

Hauska lukea näitä, kun on ravannut tk:ssa monta vuotta epämääräisen väsymyksen takia

[/quote]

No voit lohduttaa itseäsi sillä, että ainakaan sulla ei oo akuuttia leukemiaa, jos tuota on jo monta vuotta jatkunut...

Vierailija
44/47 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun sukulainen eli monta vuotta akuutin leukemia diagnoosin jälkeen ja jossain kohtaan annettiin jopa toivoa paranemista, mutta syöpä kuitenkin lopulta voitti

Vierailija
45/47 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sanotaan että voi kuolla parissa viikossa leukemiaan mietin että onkohan se ihan noin,monillahan tulee oireita minkä takia vasta kuukauden tai parin päästä hakeutuu tutkimuksiin..ja oireista sen verran että eikö se oireisto pahene jotenkin ajan kanssa sitten?Eli kuinka nopeasti voi kuolla oireiden alkamisen jälkeen vai diagnoosin jälkeen?

Vierailija
46/47 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

njijn kirjoitti:

Kun sanotaan että voi kuolla parissa viikossa leukemiaan mietin että onkohan se ihan noin,monillahan tulee oireita minkä takia vasta kuukauden tai parin päästä hakeutuu tutkimuksiin..ja oireista sen verran että eikö se oireisto pahene jotenkin ajan kanssa sitten?Eli kuinka nopeasti voi kuolla oireiden alkamisen jälkeen vai diagnoosin jälkeen?

Itse tiedän tapauksen, jossa henkilöllä oli pitkittynyt flunssa. Puhutaan varmaan yli kuukauden ajasta. Hän meni sitten lääkäriin, kun flunssaoireet ei helpottaneet. Sai diagnoosin ja kuoli seuraavana päivänä. Oireita oli kuitenkin siis ollut pidempään.

Vierailija
47/47 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 10:45"]Koskaan ei tiedä, onko aikaa paljon vai vähän. Siksi pitäisi ELÄÄ nytkun vielä voi.

Näinhän se on. Ajatusleikkinä voi toki miettiä, miltä yhteiskunta näyttäisi, jos kaikki eläisivät kuin "viimeistä päivää" ja "unelmiaan toteuttaen". Itse en osaa sanoa olisiko maailma ihanampi paikka vai pelkkää kaaosta.

Hetkessä eläminen ei tarvitse tarkoittaa mitään hillittömyyttä.

Liian moni vain elää sitten-kun-elämää, eikä yhtään salli itselleen hyvää oloa juuri nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän